Poster |
Message |
Jesper |
HANS
Kuna Peep lõi teema lukku kuni ma nina nokkisin, siis mõtlesin et tegelt võiks seda juttu eraldi ka ajada, pole otseselt BMW Cupi spetsiifiline.
Ühesõnaga parandage mind kui ma eksin, netitarkus kõik, aga ringraja HANS-i kasutamiseks on vaja:
1. Riistapuud ennast, hind kuskil 15 tuhande krooni ringis, vaadata saab siit
2. rihmakinnitustega kiivrit, hinnavahe tavalisega suhteliselt väike, ~1000kr
3. ühilduvaid vöid, see punkt vist pole kohustuslik, aga kui nagunii vöid vaja on, siis ilmselt on mõistlik ka need võtta. Hinnavahe tavalistega võrreldes umbes sama mis kiivrilgi.
See BMW tsiklijuhtide riistapuu ei ole kindlasti sama asi mis "päris" HANS, kas ta on parem või halvem, ei oska mina öelda. Intuitiivselt pakuks et kui oleks parem, siis kasutataks F1-s seda |
13.11.2007 at 22:22 |
|
Cardo |
HANS
Selle õige F1 HANSuga on vististi selline lugu, et eeldab korvistet millel on külgedel peatoed ja kohe sellised asjalikud. Muidu külgsuunas ei peata ta miskit. F1-l on ka ju pea juhil kahe seina vahel.
BMW pakutav on pigem selline universaalne, loomulikult ei tea, kuidas see tagumine osa jääb istmega sobima, võibolla ei kõlba autos mitte, seda peab testima.
Hinnavahe on neil ka meeletu. |
13.11.2007 at 22:35 |
|
Jesper |
HANS
Nii palju kui mina aru saan, ei ole HANS-i eesmärk kaitsta pead küljelt küljele liikumast, vaid ainult frontaalkokkupõrke puhul. Külgkaitsed on muidugi ka kenad asjad, need täiendavad teineteist, mitte ei sõltu otseselt üksteisest.
Lisainfot: http://www.trackpedia.com/wiki/Head_and_Neck_Restraints |
13.11.2007 at 23:09 |
|
rolantsik |
HANS
Hans hoiab juhi pead edasi-tagasi liikumast.
Külgkaitsega peakaitsega iste kaitseb külje avarii korral pead küljele paiskumast.
|
13.11.2007 at 23:22 |
|
matukas |
HANS
Euroopa esindaja HANSDEVICE-le on Schroth.
Vaadates mudelivalikut, siis E36 CUP kontekstis on vaja 20-kraadist mudelit.
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge |
13.11.2007 at 23:25 |
|
HrHunt |
HANS
Aga äkki see bemmi device kaitseb kõige eest piisaval ja mõistlikul määral? Lõppude lõpuks ju keegi 300ga betooni ei hakka panema. See üritus läheb absurdiks kui iste ja vidinad maksavad juba üksi 50k kokku... või ei lähe ve? Sama hästi võib viru ringi peal mingi mamma mersuga sisse tulle külje pealt. Siis võiks juba linna vahel ka lahases sõita... Täna omku oli küll linna sõit iga kell koledam kui ntx raplas turbot kohistada
____________________________
|
14.11.2007 at 17:41 |
2 edits. Last edited 14.11.2007 at 17:46 by HrHunt
|
peep Moderator |
HANS
On juba selgelt öeldud, et HANS pole kohustuslik. |
14.11.2007 at 18:14 |
|
HrHunt |
HANS
quote: peep: On juba selgelt öeldud, et HANS pole kohustuslik.
Mind just huvitab kas see bemmi leiutis on asi ka, autos rakendada. Mis kohustuslikkusse puutub siis kui ntx pooltel vendadel on, peab küll julge jänes olema et ilma sõita Sest need pooled panevad ju kindlasti vähe karmimalt, et hansu raha tasa teenida
____________________________
|
14.11.2007 at 18:42 |
|
-XR- |
HANS
quote: HrHunt: quote: peep: On juba selgelt öeldud, et HANS pole kohustuslik.
Mind just huvitab kas see bemmi leiutis on asi ka, autos rakendada. Mis kohustuslikkusse puutub siis kui ntx pooltel vendadel on, peab küll julge jänes olema et ilma sõita Sest need pooled panevad ju kindlasti vähe karmimalt, et hansu raha tasa teenida
Miks sa just seda pemmi leiutist tahad? Selle külge ei saa ju kiivrit panna ja see on ju sama kallis või isegi kallim kui õige asi. |
14.11.2007 at 18:49 |
|
HrHunt |
HANS
quote: -XR-: Miks sa just seda pemmi leiutist tahad? Selle külge ei saa ju kiivrit panna ja see on ju sama kallis või isegi kallim kui õige asi.
Ma sain aru et õige asjaga oleks vaja spets istet (külgsuunalise kaitse jaoks), spetsrihmu(?), spetskiivrit. Aga bemmi asi tundub olevat siuke et kaitseb omal jõul igas suunas pealogisemise eest. Ehk siis pistad kaela ja ongi kõik?
____________________________
|
14.11.2007 at 18:54 |
|
Jesper |
HANS
No vaevalt et keegi siin sellega bemmi devicega seina sõitmist proovinud on Põhimõte on kindlasti töötav, vähemalt kinnise kiivriga, sest enne HANSi kasutati ju neid vahtkummi sarnasest materjalist vorste ümber kaela, aga kvantitatiivset hinnangut selle vidina kaitsevõimele on raske anda. Ma ei tea ka, kas päris ringrajale üldse igasugu FIA poolt aktsepteerimata devicedega peale lastakse. OT-l kõlbab vast küll, kui sa näiteks tsikliga nagunii sõidad siis ostad ühe device ja kannad, ei usu et tast kahju on. |
14.11.2007 at 19:32 |
|
matukas |
HANS
quote: HrHunt:...Ma sain aru et õige asjaga oleks vaja spets istet (külgsuunalise kaitse jaoks), spetsrihmu(?), spetskiivrit. Aga bemmi asi tundub olevat siuke et kaitseb omal jõul igas suunas pealogisemise eest. Ehk siis pistad kaela ja ongi kõik?
Ärme nüüd lahmi niisama. HANS jaoks pole vaja küljesuunaliselt kaitsvat istet, spetsrihmu ja spetskiivrit. Siin on seletus selle nn hobusesvammi kohta. Siin on seletus kiivri kohta. Siin on seletus rihmade kohta. Kes ei saa inglise keelest aru, helistagu sõbrale
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge |
14.11.2007 at 20:00 |
|
-XR- |
HANS
quote: matukas: quote: HrHunt:...Ma sain aru et õige asjaga oleks vaja spets istet (külgsuunalise kaitse jaoks), spetsrihmu(?), spetskiivrit. Aga bemmi asi tundub olevat siuke et kaitseb omal jõul igas suunas pealogisemise eest. Ehk siis pistad kaela ja ongi kõik?
Ärme nüüd lahmi niisama. HANS jaoks pole vaja küljesuunaliselt kaitsvat istet, spetsrihmu ja spetskiivrit. Siin on seletus selle nn hobusesvammi kohta. Siin on seletus kiivri kohta. Siin on seletus rihmade kohta. Kes ei saa inglise keelest aru, helistagu sõbrale
Jälle hakkab pihta see "lahmi niisama" lause. Kas sa ei näinud, et tal olid küsimargid sõnade taga ja ta kirjutas, et tema sai niimoodi aru.
Ta tahtis, et teadjamad täpsustaksid. Kindlasti ka rahulikult.
|
14.11.2007 at 20:08 |
|
matukas |
HANS
quote: -XR-:...Jälle hakkab pihta see "lahmi niisama" lause. Kas sa ei näinud, et tal olid küsimargid sõnade taga ja ta kirjutas, et tema sai niimoodi aru.
Ta tahtis, et teadjamad täpsustaksid. Kindlasti ka rahulikult.
Kui oli soov teada täpsemalt, siis oli küsimus valesti formuleeritud. Küsimärk oli ainult spetsiaalrihma taga. Mina ei ole teadja. Sellepärast võtsin lahti HANS tootja (või siis pigem litsentseerija?) veebilehe ja lugesin seal sisalduva info läbi, et asjadest õigesti aru saada. Õnneks suudan piisavalt hästi aru saada inglise keelsest tekstist
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge |
14.11.2007 at 21:00 |
|
peep Moderator |
HANS
Ärge muretsege iga asja pärast, muidu te ei jõuagi kunagi rajale, sest alati on midagi, mis võib takistusena tunduda. Kannatab edukalt ka ilma sõita, tegelikult enamus sõidavadki ilma. |
14.11.2007 at 22:27 |
|
HrHunt |
HANS
quote: matukas:Ärme nüüd lahmi niisama.
Vabandan ette ja taha ka, et ei tutvunud asjakohaste materjalidega piisavalt põhjalikult. Edaspidi olen püüdlikum. Mul vanast ajast see ee.auto harjumus sees, seal ei olnud see sõnavõtmise kord nii rangelt reglementeeritud.
____________________________
|
14.11.2007 at 23:05 |
|
rolantsik |
HANS
Ma arvan ka,et Hans ei ole tingimata vajalik.
See aasta sõitis Serõi mulle Riias u 160 km/h tagant sisse ja kuskil 3 päeva oli kael valus.
Avarii hetkel võttis pildi hakkima endal,nagu mõnes videos kaamerad teinud on
Plaks käis ära ja äkki olid kaugel rajalt väljas. |
14.11.2007 at 23:17 |
|
Jesper |
HANS
Rahu-rahu nüüd, omajagu segadust tekitavad ka istmete tootjad, kes nende pea külgtugedega mudelite juurde kirjutavad "can be used with HANS" või midagi sellist. Kuigi nagu selgub, tegelikult vahet pole. Samas ega see HANS mingi imeloom ka pole, turvalisus on täpselt nii hea kui on nõrgim lüli, seega pole vist mõtet kaitsta ennast paarikümne tuhande krooni eest otsekokkupõrke eest ning säästa 3000 krooni külgtugedega istme pealt. Võrdlesin Sabelti ja Sparco muidu laias laastus analoogseid mudeleid, klaaskiust iste ilma tugedeta on ~6000 ja koos nendega ~9000.
Samas loomulikult saab üldse ilma ja ega lolli pead ei kaitse ka kõige tugevam kiiver ja vingem HANS, seda tasub alati meeles pidada. |
14.11.2007 at 23:30 |
|
I.V.B |
HANS
quote: Jesper:
Samas loomulikult saab üldse ilma ja ega lolli pead ei kaitse ka kõige tugevam kiiver ja vingem HANS, seda tasub alati meeles pidada.
Täpselt niikaua ajate sellist juttu, kui kellegagi midagi juhtunud pole, aga kui juhtub, küll need HANSid ja kõige tugevamad kiivrid ka kiiresti kasutusse võetakse. Mõte kogu ülejäänud elust ratastoolis või lihtsalt vigasena on liiga jube, et selliste asjade peale mitte kulutada, eriti kui sellised head asjad leiutatud on imho. Aga eks igaüks teab ise ilmselt paremini. |
15.11.2007 at 17:44 |
|
matukas |
HANS
quote: I.V.B:...Täpselt niikaua ajate sellist juttu, kui kellegagi midagi juhtunud pole, aga kui juhtub, küll need HANSid ja kõige tugevamad kiivrid ka kiiresti kasutusse võetakse...
Kahjuks ei saa nõuda sarjas osalejatelt seda, mida EAL pole kohustuslikuks teinud.
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge |
15.11.2007 at 19:27 |
|
riisiveski |
HANS
quote: I.V.B: Täpselt niikaua ajate sellist juttu, kui kellegagi midagi juhtunud pole, aga kui juhtub, küll need HANSid ja kõige tugevamad kiivrid ka kiiresti kasutusse võetakse.
Viimase aja trend rallis ongi nii, et kes siiani on HANSu ükskõikselt suhtunud, on selle pärast tõsisemat avariid kohe kasutusele võtnud. Kahjuks ikkagi paljud soovivad õppida enese vigadest, mitte teiste omadest.
____________________________
Be smart. Drive safe. Stay legal. |
16.11.2007 at 17:12 |
1 edit. Last edited 17.11.2007 at 03:22 by devilc (Moderator)
|
HrHunt |
HANS
Mulle ruleeris ükskord miski uimane äritibi öösel risti ette, peateele. Võimlesin mis ma võimlesin, aga lõpuks käis laks ära, kiirus oli selleks ajaks ehk 15km/h. Turvavöö oli peal. Aga kärss käis pea roolini ära. Nii et kui siit natuke edasi mõelda - ntx 150 km/h... Üldiselt jah... Mingi vana kooli autoga enam küll rajale ei roniks ilma kõikvõimalike turvavidinateta. Uutel autodel õnneks viimasel ajal täis padjaring ja jube kõva salongi "puur", nendega pole nii kriitiline. Laias maailmas on ntx MPSiga ca 45 nurga all seina pandud, >100 kiirusel, ja nädala pärast rõõmsalt ringi komberdatud.
____________________________
|
16.11.2007 at 22:16 |
1 edit. Last edited 16.11.2007 at 22:37 by HrHunt
|
peep Moderator |
HANS
E36 kere on testide põhjal väga kehva turvalisusega isegi oma aja autodega võrreldes aga loodetavasti puur+iste+rihm teeb asja paremaks... |
16.11.2007 at 22:32 |
|
Jesper |
HANS
Jah, see rooli puudutamise probleem on, nii uskumatu kui see ka pole, ka 6 punkti rihmadega. Eriti kui rool on l2hedale toodud. Samas selle vastu aitab ilmselt ysna palju ka fullface kiiver. HANS muidugi aitab ka, aga selle raison'd etre on siiski kaelavigastuste, mitte n2ovigastuste v2ltimine.
Aga yldiselt on t6esti p2ris mystiline, mis j6ud inimest 6nnetuse puhul liigutavad, kui nende igasugu crash testide raportite lugemine kaotab igasuguse tahtmise liikluses lollusi teha, stiilis "mida ta pressib siin, mul on ju ees6igus". |
16.11.2007 at 22:46 |
|
Cardo |
HANS
Väga palju räägitakse just sellist juttu, et mina olen hea liikleja, ei ole minul turvavööd ega miskit vaja, ma sõidan vaikselt ja ettevaatlikult ja lollusi ei tee.
Miskit tobedamat juttu ei saa enam endajaoks välja mõelda. Sa võid olla maailma parim autojuht või maeitea kes, aga kas sa suudad ka seda kätt rinnale tagudes vanduda, et teised on head liiklejad? Nagu siin hiljuti Assakul juhtus, seisad liiklusummikus ja rekkavend paneb tagant sisse, niiet auto oleks nagu pressialla jäänud.
Autospordis eriti, väike puude tagumisse nurka, viskab auto risti teepeale ja taganttulija väntab täielrinnal sisse. Kui näiteks tahta Saugal külg-küljekõrval minna anda, siis on ikka paras enesetapu üritus, kus kiirused ulatuvad ikka üle 150-e. Rapla sarnasel rajal on võibolla teine asi, lihtsalt ei olegi võimalust.
Teisalt teemase kah. Kas siis mõni tuuningfirma või kes-mis iganes võiks teha ju mingise hinnapakkumise antud komplektile.
|
17.11.2007 at 11:21 |
|
|