register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : Kiiver rajale. Kust ja mida vaadata.   1 2  
Poster Message
anryo
Kiiver rajale. Kust ja mida vaadata.
Sellist, millega sobiks meie võistlustel (st. siis kiirendusvõistlustel) autoga sõita. Kindlasti peab olema lahtine, mitte nokaga. Visiir ei ole ka väga vajalik.
Kui kellegil on põhimõtteliselt ka midagi vähekasutatud pakkuda (suurusega M või L), siis olen ka huvitatud, kui hind on sobiv.
Kust võiks uurida?

Edit. Kas see on liiga odav? http://www.motoonline.ee/?id=1214&product_id=29

____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
05.05.2008 at 15:31
Jesper
 
Kiiver rajale. Kust ja mida vaadata.
Mis mõttes liiga odav? Kui homologeeringut vaja pole, siis sobib suvaline muna ju. Ma isiklikult arvan, et odavkiivrite hulgast kõige parema reaalse turvalisusega mudeli otsimine pole väga sisukas tegevus, võta kas kõige odavam sobiv või siis vaata juba aegunud homologeeringuga võidusõidukiivreid, nagu Sparco Club ja Jet näiteks.

Ma ostsin kunagi Kloostrimetsa motopoest 600 kroonise AGV, peale veidi naljaka välimuse pole midagi ette heita, vastu Escorti katusetala tagumisele on hästi vastu pannud :) Sellest kiivrist on kaks versiooni, autosõiduks on vooderdust vähem, samas palava ilmaga higistab nupp hoolimata sellest ikka parajalt. Aga kiirendusel pole see kandmise aeg ju teabmis pikk. Muidugi baclava võib ka veel alla panna, tavalised puuvillased maksavad natuke üle saja krooni tükk.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
05.05.2008 at 16:03
wirx
  
Kiiver rajale. Kust ja mida vaadata.
kas BMX pole mitte jalgratta spordi liik?
kiivri valikul soovitan otsida võimalikult pealigi olev variant, ise ei pööranud ostes sellele tähelepanu ning nüüd on sõites pea laes...suht ebamugav(kuigi teisestküljest üks lisa pidepunkt kinni hoidmiseks :) )
ot: aga ehk leiab keegi kusagilt infi mis toimub kiivri ning õhkpadja kokkupuutel...otsisin aga ei leidnud...pean just silmas seda, et kui kiivril on teravad nurgad(no kindlasti teravamad, kui nina :p) ja sa saad 2-3-4 airbagiga igastküljest vastu vahtimist ja airbag plahvatab otse näkku...et mis siis saab või mis näost alles jääb...?

____________________________
Soodsad sülearvutid siit --> Sülearvutid Laptopid.ee
Rinka huviline küsigu kindlasti % alla
05.05.2008 at 18:44 1 edit. Last edited 05.05.2008 at 18:45 by wirx
Jesper
 
Kiiver rajale. Kust ja mida vaadata.
See on jah õige jutt, et peab testima kas pea ikka pärast autosse mahub, ma enda munaga Fordi mahtusin, aga bemmi mitte eriti.

Mis puudutab airbage, siis lahtise kiivriga ei tohiks probleemi olla, kinnise kiivri kohta on näiteks SCCA seisukoht (baseerub mingi FIA asjapulga uuringul) selline:

It has been brought to the attention of SCCA Technical Services that the use of full-face or closed-face helmets while driving vehicles with active airbag restraint systems may result in injuries in the event of a crash that deploys the airbag. Because of the location of the steering wheel relative to a driver’s position, the airbag axis is on a level with the driver’s chin. In a crash with airbag deployment, contact with the chin area of a full-face helmet can be so powerful “that the risk of fractures to the jaw cannot be ruled out“ (Hubert Gramling, FIA Institute, FT3/AF, 18.5.1999). This applies to vehicle that may be used in Solo, RallyCross, High Performance Car Control Clinics, etc.

Therefore, it is highly recommended that full-face helmets not be used in vehicles with functional airbag systems.

http://www.mohud-scca.org/Info/download/PB%2005-01%20Airbag%20Advisory.pdf


____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
05.05.2008 at 18:52
hents99
  
Kiiver rajale. Kust ja mida vaadata.
Oleks vaja kiivrit, mida kasutada opentrack üritustel, võiks olla lahtise lõuaosaga. Või universaalsem variant oleks kardikiiver, millega ka opentrack`id ära sõita.

Kas Tartus ka keegi kiivreid pakub? Eeldan, et mitte, seega peaks Tallinnast vaatama, aga kustkohast? RacingExpert?

Või tellida kusagilt mujalt, siis jällegi vaja enne mingisugust proovida.

Mõtteid ja nõuandeid?


____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
01.07.2015 at 22:55
Jesper
 
Kiiver rajale. Kust ja mida vaadata.
Kui tavaliselt haarab mind omaenda vanu postitusi nähes õudus, siis näe, seekord polegi arvamus väga muutunud :D

Kui homologeeringut ja HANSi vaja pole, siis käi kõigepealt tiir mööda motopoode, ma Tartu omadest tean ainult http://www.motohoov.ee/ , aga neid on kindlasti veel, neti.ee abiks. Kiivri kuju ja mugavus on nii personaalne asi, numbrite järgi samas suuruses kiivrid võivad peas tunduda sama erinevad nagu mutter ja polt. Ma näiteks võin Belli kiivreid pärast mõningaid eksirännakuid suuruse määramisel ilma proovimata tellida, neil on mingil põhjusel minu pea tehases referentsiks olemas, aga sul ei pruugi nii hästi minna. Racingexperti võib hiljem ka minna, sealt alla 300+ eurot kulutamata ikka naljalt ei lahku, lisaks on arusaadavatel põhjustel kohapeal olevate suuruste valik suht piiratud - mõtled näiteks et võtaks selle autospordi mõistes odava Bell MAG-1, aga selle suurustevalikust on just see sinu pea oma maha müüdud, järgmine valik on aga juba 500€ Stilo...

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
01.07.2015 at 23:42 2 edits. Last edited 01.07.2015 at 23:47 by Jesper
imre
Kiiver rajale. Kust ja mida vaadata.
Mul on Shoei sikklikiivreid M ja XL suuruses Tartus pakkuda.
02.07.2015 at 07:56
hellraiser
  
Kiiver rajale. Kust ja mida vaadata.
Mina enda kiivri ostsin kunagi Racing Experdist. On Sparco kiiver, küll kinnise lõuaga, aga siiani on nii OT kui OMC ürituste jaoks sobinud. Sain ta siis odavalt, sest tal homologeering oli aegunud. Kuida tänapäeval lood on, ei oska muidugi pakkuda.

____________________________
Porsche 911 Turbo '01
Porsche 951 '86 - Müüdud
Porsche 944 '83 - Müüdud
02.07.2015 at 09:19
mth
 
Kiiver rajale. Kust ja mida vaadata.
Mõtlen ka uue kiivri ostu peale. Tõmbaks hea meelega lahtise lõuaga vs kinnise lõuaga kiivri sae uuesti käima. Endale tundub, et kinnise autoga sõites on lahtise lõuaga kiiver parim valik, võibolla väike kaotus turvalisuses, aga suur võit mugavuses. Ilmselgelt lähen rajale kinnise turvavööga ja õnnetuse korral ei tohiks lõuaga vastu rooli lennata. Lisaks see Jesperi lisatud airbagi argument, mis räägib ka lahtise lõua kasuks.
02.07.2015 at 10:30
Jesper
 
Kiiver rajale. Kust ja mida vaadata.
3p vööga lendad laubaka korral vastu rooli nii või teisiti, selleks airbag leiutatud ongi. Ja ega 6p vöö puhul asi palju parem pole, selle vastu aitab jällegi HANS.

Ma isiklikult olin pikka aega kinnise kiivri fänn, psühholoogilise turvatunde tõttu - aga kuna stopper näitas et etapi viimastel ringidel tulevad kergema õhuvahetuse ja väiksema kurnatuse tõttu paremad ajad, siis läksin lahtise peale üle ja ei kahetse. Samas kinnise kiivriga on mugav et saab panna tumeda visiir ette ja vastavalt päikesele siis reguleerid seda.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
02.07.2015 at 10:54
Garfield
  
Kiiver rajale. Kust ja mida vaadata.
quote:
Jesper: Samas kinnise kiivriga on mugav et saab panna tumeda visiir ette ja vastavalt päikesele siis reguleerid seda.
Kas lahtistele kiivritele ei ole visiire? Mootorratturite peade otsas on selliseid ikka vastu trehvanud.
Selline???

____________________________
Focus RS
02.07.2015 at 10:59
uzzac
 
Kiiver rajale. Kust ja mida vaadata.
Mõeldes WRC rallile, siis seal ei ole ma kunagi visiire näinud, on ainult nokk ja sõitjal endal päiksekad ees. Mina olen ainult kinnise kiivri usku, mine tea millal avaneb võimalus mõne lahtise masinaga sõita, siis ei pea otsima ja tõmblema. Kui juba osta, siis osta õige asi, mitte mingi motokiiver millega hiljem pead erinevate ürituste tehnilises selgitusi jagama või tühja muretsema. RSS jne "noname" tootjate asjad on täitsa okei hindadega ja kvaliteediga. www.aftermarket.ee on ka abiks.

____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee
02.07.2015 at 11:03 1 edit. Last edited 02.07.2015 at 11:03 by uzzac
Jesper
 
Kiiver rajale. Kust ja mida vaadata.
quote:
Garfield:
Kas lahtistele kiivritele ei ole visiire?
Homologeeritutest on mõnel Stilol, aga need on nii umbes 600+€ hinnaklassis. WRC-s on pool esiklaasi kinni teibitud, meil lubatud kuni 250mm laiune riba...

Kaspar, küsiti ju konkreetselt OT jaoks, mitte "erinevate ürituste". Motokiivrite hinnad algavad 40€ juurest ja kvaliteet parem kui neil Sparco "rahvaspordi" kiivritel, selle võid kangema sertifitseeringu vajaduse korral lihtsalt kapi otsa unustada. Snell SA2010 jaoks muuseas juba kell tiksub, SA2015 on väljas ja ilmselt järgmine aasta ka lettidel...

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
02.07.2015 at 11:24

Kiiver rajale. Kust ja mida vaadata.
quote:
uzzac: Mõeldes WRC rallile, siis seal ei ole ma kunagi visiire näinud, on ainult nokk ja sõitjal endal päiksekad ees.

Enamasti kasutatakse Stilosid, millel käib visiir nõnda ette.

02.07.2015 at 12:11 1 edit. Last edited 02.07.2015 at 12:11 by
mth
 
Kiiver rajale. Kust ja mida vaadata.
quote:
Jesper:
Homologeeritutest on mõnel Stilol, aga need on nii umbes 600+€ hinnaklassis. WRC-s on pool esiklaasi kinni teibitud, meil lubatud kuni 250mm laiune riba...

Kaspar, küsiti ju konkreetselt OT jaoks, mitte "erinevate ürituste". Motokiivrite hinnad algavad 40€ juurest ja kvaliteet parem kui neil Sparco "rahvaspordi" kiivritel, selle võid kangema sertifitseeringu vajaduse korral lihtsalt kapi otsa unustada. Snell SA2010 jaoks muuseas juba kell tiksub, SA2015 on väljas ja ilmselt järgmine aasta ka lettidel...

Tegelikult võiks selle kiivri küsimuse küll veidi laiemaks tõmmata, minul oleks tõepoolest soov ka OneMile üritusel kiiremini kui 250 kmh sõita ja selleks motikakiiver ei sobi.
Kui veel võrrelda lõuaga vs lõuata, siis lõuata kiivrid peaksid ka veidi kergemad olema? Ise kaalungi "noname" RSS kiivri ostu RRS Jet vs RRS Circuit

http://www.rallipood.ee/tootekategooria/kiivrid/rrs/
02.07.2015 at 13:56
Jesper
 
Kiiver rajale. Kust ja mida vaadata.
Minu soovitus jääb sisuliselt ikka samaks - mine ja proovi võimalikult paljusid pähe, see on nii passiivse kui aktiivse turva mõttes kõige tähtsam et kiiver hästi istuks - nii ei saa autoga sõita kui kiiver lauba kõrvade vahele vajutab. Lihtsalt kui sul on vaja homologeeringuga kiivrit, siis valikuvõimalus kuivab kokku, turvalisust mittemõjutavate pudinate kvaliteet langeb ja hinnad tõusevad kordades.

Autos see kergusevahe on imho suht ükskõik, võibolla vormelis ja rallis on olulisem, seal loksutatakse sõitjaid rohkem.

Ahjaa, kui juba ostad homologeeringuga kiivri siis vaata et oleks vähemalt keermestatud HANS postide augud olemas (täpne standard on FIA8858-2010), poste ennast ei pea tingimata kohe ostma, need antakse nagunii eraldi kotiga kaasa ja siis ise kodus kruvid kokku. Kui juba spordiks läheb, siis nagunii on seda varsti vaja.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
02.07.2015 at 14:13 1 edit. Last edited 02.07.2015 at 14:18 by Jesper
peep
 
Moderator
Kiiver rajale. Kust ja mida vaadata.
Mina kiivri pealt kokku ei hoiaks ja ostaks korraliku asja. Eranditest hoolimata, kallimad tuntud firma tooted on üldjuhul paremad ühes või teises osas. Hinnavahe on ju tühine arvestades mis on kiivri funktsioon ja palju on see on suures pildis nimega "ringrajasõidu eelarve". HANS on samuti tänapäeval elementaarne ja hindamatu väärtusega asi kui pauk käib.
02.07.2015 at 14:30
peep
 
Moderator
Kiiver rajale. Kust ja mida vaadata.
Ma sõidan rajapäevadel sellise kiivriga ja visiiri ning läbipaistva serva kombinatsioon töötab väga hästi päikese käes:

02.07.2015 at 14:34
compact
Kiiver rajale. Kust ja mida vaadata.
Olles erineva malli ja hinnaklassi kiivreid ka laiali lahutanud, julgen väita, et turvalisuse kohalt ei ole näiteks 100 ja 800 euristel kiivritel küll praktiliselt vahet.
Paar korda aastas opentracki vms rajapäeval kannatab odavama otsa kiivritega lasta küll ja veel. Aga nagu Jesper eespool ütles, kindlasti erinevaid kiivreid proovida, tähtis on et kiiver hästi istub ja kuskilt ei pigista. Halvasti istuv kiiver võib pika kasutamisega põrgupiinasid tekitada!
02.07.2015 at 15:42
hents99
  
Kiiver rajale. Kust ja mida vaadata.
Käisin Motohoovis ja tellisin Shoei kiivri.

Edit: Valik oli neil seal päris suur. Ka lahtise lõuaosaga mudeleid oli mitmeid erinevaid.

Valisin tsiklikiivri. Tume visiir on kusagil kesta vahel, et saaks lihtsasti ette tõmmata. Selline universaalne asi, järgmiseks hooajaks oligi plaan kaherattaline uuesti osta.
Põse patju saab eraldi vahetada, paksemaid või õhemaid. Tundus mugav ja tegingi selle põhjal valiku. 499€ oli hinnaks, mis tundub vist ka õiglane.

____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
02.07.2015 at 17:36 2 edits. Last edited 02.07.2015 at 22:50 by hents99
hall
 
Kiiver rajale. Kust ja mida vaadata.
quote:
compact:
Paar korda aastas opentracki vms rajapäeval kannatab odavama otsa kiivritega lasta küll ja veel.

Pole mingit vahet, kas satud avariisse siis kui käid korra aastas rajal või teed seda igapäevaselt. Mõlemal juhul vajad head kiivrit just siis kui avarii juhtub. Seega väide, et harva kasutades saab hakkama kehvema kiivriga on vigane.


____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
02.07.2015 at 17:51
trs200
Kiiver rajale. Kust ja mida vaadata.
Mõte oli vist pigem selles, et polsterduses ei tohiks normaalsel 100 eurisel ja 800 eurisel suurt vahet olla, mis puutub kokkupõrke pehmendamist. Kui hans ja lahtine/vs kinnine kõrvale jätta, siis turvalisuse poolest on kõige olulisem, et peakolu istuks kiivris maksimaalselt hästi sees. Kui kiiver on normaalselt kinnitatud(see eeldab normaalset kinnitust, mis on tugev ja korralikult kinnitatuna ka mugav), siis ta peab olema peas täpselt paras, sellest tuleb ka automaatselt edasi mugavus. Muidugi kui on juba leiutatud hans, siis oleks ilmselt suhteliselt totter sellesse mitte panustada.
02.07.2015 at 22:18
Jesper
 
Kiiver rajale. Kust ja mida vaadata.
quote:
serõi: Mõlemal juhul vajad head kiivrit just siis kui avarii juhtub.
Printsiibis nõus. Paraku karm tõsiasi on see, et süsteemi tugevuse määrab tema nõrgim lüli ja tänapäeval on ka alumise riiuli moto- kui autokiivrid juba nii head, et kaitsevad pead edukalt ka avariides, mis ülejäänud kehale on üle-elamatud. Seda ka nõuetekohase turvapuuri, istme, vööde ja pehmendustega autos sees olles, rääkimata tänavaautost ja ammugi tsiklist. Vastupidiselt levinud arvamusele ei kaitse ka tipp-motokiivrid tegelikult pead "kiirusel 300 km/h toimuva kokkupõrke puhul", sellel turvatasemel pole lihtsalt enam mingit mõtet, sest pea on ülejäänud komplektiga ühenduses 70% ulatuses veest koosneva ühenduslüli abil.

Ainuke teistest peajagu üle olev standard on FIA8860-2010, mis on kohustuslik autode maailmameistrivõistlustel ja pöörab tähelepanu ka kooriku vastupidavusele abrasiooni suhtes, kinnises versioonis visiiri tugevusele jms Vormel Ühe spetsiifilistele aspektidele. Seal tõesti on kiiver kõige haavatavam osa, sest sisuliselt on ülejäänud keha pakitud süsinikkiust karpi, mis omakorda on ümbritsetud kokkupõrkeenergiat summutavate puhvertsoonidega.

Üleüldiselt on nii FIA, Snelli kui ECE normide ja testprotseduuride kirjeldused kõik netis üleval, ei pea uskuma kellegi foorumijuttu turvatasemete võrreldavuse kohta, igaüks võib ise veenduda et nii see üldjoontes on. Kallimad kiivrid ei ole tingimata turvalisemad, nad on lihtsalt mugavamad (sobivus, tuulutus), paremini tehtud (sh aerodünaamika), kergemad, ilusamad jne.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
02.07.2015 at 23:56
erkiko
Kiiver rajale. Kust ja mida vaadata.
Eile hommikul oli Nürka turistipäeval üks raske õnnetus kus rendi Clio üle katuse käis päris kiires kohas. Juhil ja kõrvalistujal olid kiivrid küll peas aga kõrvalistuja oli enda oma lõua alt lahti jätnud. Kiiver lendas peast, pea vastu puuri ja tulemuseks kriitiline seisund haiglas. See oli nende selle päeva neljandal kilomeetril, ehk kiiver peaks juba esimesel meetril kvaliteetne olema ja ka kindasti korralikult pea küljes kinni.
06.07.2015 at 14:28
peep
 
Moderator
Kiiver rajale. Kust ja mida vaadata.
Panin eile OT'l tähele, et mõnel sõitjal oli kiivri rihma ja lõua vahel vahe sees. Selliselt kinnitatud kiiver lendab avarii ajal suure tõenäosusega peast minema.
06.07.2015 at 15:18
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : Kiiver rajale. Kust ja mida vaadata.   1 2  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.