Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
Le Mans 2008Tänavune Le Mansi 24 tunni sõit toimub 14-15 juunil, kämpingupiletitega on tänu mingi trammiliini ehitusele see aasta isegi LM veteranide sõnul ebatavaliselt tuugad lood, seega esiteks soovitan kõigil minna soovijatel võimalikult kähku midagi ära osta. Ma reserveerisin enda omad küll juba suvel ära, aga prantsuse asjaajamine on nagu on, isegi Beausejouri piletite müük on hetkel ametlikul saidil miskipärast peatatud. Loodetavasti läheb siiski õnneks ja midagi ikka pudeneb, ilmselt on seitsmes maailmaime üldse korraldajahinnaga kuhugi mujale kui BJ-i saada. Aga noh, nagu ma eelmine aasta kirjutasin, pole BJ tegelikult üldse paha koht kus olla.
Igatahes võistlusest endast:
* Reeglitega on see aasta bensumootoritele lubatud natuke vabam hingamine, et siluda diislite ülekaalu
* Lubatud on 10% etanoolilisand bensukatele ja biodiisel
* LMP1 ja LMP2 kiiruseerinevust on kaaludega suurendatud, ACO eesmärgiks näib olevat teha LMP1-st rohkem tehasetiimide klass ja LMP2 siis eratiimidele
* Kuna ACO plaanib aastast 2010 LMP1 klassi lubada ainult suletud kokpitiga masinaid, siis eelinfo kohaselt on lisaks Peugeotile neli potentsiaalset osalejat endale sellise ka ehitanud.
Võistlejatest nii palju, et vähemalt mulle ääretult sümpaatne Racing For Holland see aasta ei osale, viidates finantsprobleemidele. Täpsemalt ütles tiimipealik, sõitja ja Le Mansi veteran (20 võistlust) Jan Lammers otse välja, et LM projekt viib tiimist raha rohkem välja kui sisse toob ja tal on siiber inimestele seletamisest, miks ta arveid makstud ei saa. Oma tiimi auto asemel roolib ta seekord Cytosporti masinat, mis on ostetud Charouz Racingu käest ja sai eelmisel aastal LMP1 klassis viienda koha. Tiim koosneb "vanuritest", kuna lisaks 52 aastasele Lammersile keerab rooli 62-aastane tiimiomanik ja Le Mansi uustulnuk Greg Pickett ning 39-aastane Klaus Graf, kelle jaoks see on teine võistlus. Kui Lammersilt selle vanuseasja kohta kommentaari küsiti, siis vastus oli umbes selline, et ega auto ei tea kes teda juhib Terav kontrast näiteks F1-s valdava suhtumisega.
Audi Sport North America sai see aasta kaks kohta eelmise aasta kolme asemel - ACO vist võttis aru pähe ja keelas ära Team Joesti nime all "farmiauto" kasutamise, Audi poolt ALMS sarjas välja teenitud kolmas automaatne kutse anti hoopis Autocon Motorsportsi kasutada. Mäletatavasti startis eelmine aasta 3 täpselt ühesugust Audit, millest ainult üks lõpetas, seega kahe auto tiimi puhul oleks vabalt võinud juhtuda, et ükski tehase-Audi ei lõpetagi. Samas lõplik võistlejate nimekiri pole veel avalik ning Audi reklaamib igal pool, et neil on kolm autot välja panna, mina ei mõika mis värk on, eks näis.
Võistlejate nimekirjast: boksikohti on 55-le autole, samas osavõtusoove on laekunud 88. Kuna 21 autot said automaatse kutse eduka esinemise eest eelmisel LM-l ja erinevates prototüüpide sarjades, siis valib ACO nende seast välja 34 õnnelikku (pluss 8 varu), kes võivad stardirivis koha sisse võtta.
Aston Martin on sõlminud sponsorlepingu Gulfiga, tulemuseks kannavad kaks Astonit kolmest traditsioonilise Briti võidusõidurohelise asemel Gulfi värve. Gulf tähistab selle liigutusega 40 aasta möödumist nende sponsoreeritava auto esimesest võidust, milleks oli Ford GT.
Peugeot leiab, et võitmiseks parim on kasutada F1 kogemusega piloote, nende autosid tüürivad Alexander Wurz, Jacques Villeneuve, Marc Gene, Ricardo Zonta, Pedro Lamy, Stephane Sarrazin, Nicolas Minassian, Christian Klien ja Franck Montagny. Nagu nimekirja pikkusest näha, plaanib ka Peugeot kolme autot, eks jällegi näis mis saab. Tehnilise poole pealt on neil probleeme auto uude miinimumkaalu saamisega, diisel on kogukas ja insenerid teevad pikki päevi otsides kohti, kust liigset metalli maha viilida.
Mu prantsuse keel on küll veel mõnevõrra habras, aga Pescarolo kohta võib nende kodulehelt lugeda umbes sellist teksti, et autod on valmis, testimine käib ja Peugeot ning Audi on küll tugevad, aga ega meiegi papist poisid pole. Sõitjate kohta pole veel informatsiooni, üks auto saab automaatse pääsme ja teine suure tõenäosusega otsustuskorras. Tegemist on minu isikliku lemmikuga, ilma suurema kisa ja kärata ehitatakse väga kiireid masinaid ning nopitakse kõrgeid kohti. Lisaks oma kahele LMP1 liikurile valmistatakse ette ka üht LMP1 ja üht LMP2 autot Saulnier Racingule, Henry Pescarolo sõnul loodab ta LMP2 programmi abil tõestada, et nad suudavad selle klassi jaoks konkurentsivõimelise šassii ehitada, ning hiljem neid teistelegi müüa.
Corvette Racingu kohta on teada, et osaletakse kahe autoga, millele on ka automaatsed pääsmed olemas. Sõitjate kohta on öeldud, et muutusi plaanis pole, seega Johnny O'Connell, Jan Magnussen, Ron Fellows, Oliver Gavin, Olivier Beretta ja Max Papis. Tõenäoliselt osaleb Corvettedel ka Luc Alphandi tiim. Corvette väärib tähelepanu ka selle tõttu, et ALMS sarjas sõidetakse see aasta E85-ga, loodushoid on hetkel kuum sõna ja seda pilli puhutakse üpris kõvasti.
Ahjaa, peaaegu unustasin: selle aasta start antakse mingi trikiga Rahvusvahelise Kosmosejaama pardalt, ilmselt siis kuidagi videopildi vahendusel
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
Telkimisega "kuskil kohapeal" ongi see värk, et kämpingu- või õigemini telkimisplatsi piletite ostmiseks hakkab juba vaikselt viimane aeg olema. Noh ok, Beausejouri sai viimati väravast ka pileteid, aga mina selle peale lootma ei jääks. Üldiselt need on suur defitsiit ja ilma on suht raske hakkama saada, kuigi eks häda ajab härja kaevu ja põhimõtteliselt on võimalik ka auto kuhugi parklasse jätta ning telk kuhugi metsa alla lüüa, kui sandarme ei karda. Telkimisplatsi pilet annab õiguse sõita sisse ühe autoga, mille mahutamiseks antakse vastavalt turvamehe jalgade pikkusele umbes 35 ruutmeetrit ruumi, kuhu siis telk ja muu kola püstitada.
Head telkimisplatsid on Maison Blanche, Bleu Sud, Karting Nord, Houx, Houx annexe (kui briti jõmme ei karda), Technoparc. Need on kõik ammu läinud kah, mina üritasin saada Maison Blanche'i, aga noh nagu ma juba mainisin, tõenäosus ei ole eriti hea. Beausejour ja Dairon on ka normaalsed, aga võistluskülasse on pikk maa kõndida, samas buss käib osa teest ka ja hea ilmaga pole vast hullu. Beausejouri peaks ka pileteid saama, ma arvan et ACO lehel on lihtsalt mingi kamm hetkel, aga noh tont teab. Arnage, Mulsanne, Expo, Tetre rouge, La chapelle ja Interieur musee on minu pingereas sub-standard kohad, esimesed kaks on võistluskülast waay liiga kaugel, ülejäänud jällegi iseenesest lähedal, aga igasugune rahu ja vaikus puudub (24 tundi järjest võidusõidumootorite möirgamist tundub hea ainult paberil), sisuliselt oled rahvamassi keskel mingi armetu kruusalapi peal oma telgiga. Välja müüdud kah lisaks kõigele.
Kui kambaga minna, siis peab kõrvuti platside saamiseks võtma piletid ühte kämpingusse ja väravasse koos saabuma, või vähemalt esimesele saabujale kõik piletid kaasa sokutama - kui piletid ette näidata, siis prantsuslane mõõdab vastava hulga platse välja, esimene saabuja tõmbab lindi ümber ja teised võivad siis hiljem saabuda. Kui ACO kaudu enam pileteid ei saa, siis peab hakkama eBayd ja piletiagentuure kammima.
Võistluste enda piletid on vabamüügis ja nende hankimine pole mingi probleem, müüakse putkas kogu aeg ja piiramatus koguses. Alla 16a lapsed saavad sisse tasuta, isikutunnistuse alusel.
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
Le Mans 2008Njah, minu allocation letter saabus täna ja seal pakutakse loomulikult Beausejouri Tasus ikka broneeringuga vaeva näha, sama hästi oleks võinud lihtsalt netist osta need piletid.
Aga noh vahet pole samas, peaasi et üldse midagi saab.
BJ-i pääsmeid neil vast mõned ikka vedelevad, paremate kohtadega on rohkem õnne asi kas on.
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
Le Mans 2008Ma muidugi unustasin omaenda alustatud teema ägedalt õhku rippuma, aga noh kui kedagi kuu aega vana uudis ei häiri, siis ACO avalikustas osavõtjate nimekirja. Sama vana trall, 3 Audit, 3 Peugeoti, kõiki teisi 2.
Huvitavamatest eespool mainimata meeskondadest väärib vast mainimist Jaapani päritelu Terramas, kasutatakse küll suhteliselt eelajaloolist Courage-Mugen autot, aga üheks sõitjaks on ülikogenud Yojiro Terada. Kogemused ning läbiproovitud ja töökindel tehnika on kestvussõidus kuldaväärt.
LMP2 klassis... ah tegelt keda need Porsched ikka huvitavad.
GT2 klassis hoian mina pöialt Spyker Squadronile, ilmselt pole tiim veel hirmuäratavalt kiire Flying Lizardsi jt tippude tasemel, aga noh loota ju võib Neil on see aasta üks auto eelmise korra kahe asemel. Sõitjaid pole teatatud.
Mõnedele huvilistele on ehk heaks uudiseks see, et tänavu toimub otseülekanne ka Eurospordi vahendusel, kuigi ma isiklikult ei tea rohkem magama ajavat asja kui telekast kestvussõidu vaatamine , siis noh võimalus silma peal hoida on olemas. See tähendab siis ka mingit veebist jälgitavat varianti, nagu pressiteatest lugeda võib.
BTW, mul jääb reisiseltskonna kokku kuivamise tõttu vist üks Beausejouri pilet üle.
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
Le Mans 2008Hehee, see lause oli spetsiaalselt sulle kondiks pandud. Muidu ma siin üksinda teen monoloogi
Mulle isiklikult on arusaamatu, mida nad LMP2 klassis teevad, selge on ju et oma eelarve ja operatsiooni suurusega võidavad klassi, kui ainult lõpuni jõuavad. LMP2 on mõeldud eratiimide klassiks, kus saab sõita vanade LMP1 šassiidega, millele on installitud GT klassi "seeriatoodangumootor". Samas uute ACO reeglite järgi on LMP2 autoga ikka väga raske üldvõidu peale minna, kaaluerinevus on küll 75kg, aga mootorid on poole väiksemad ning turbod keelatud. Sarthe on tavamõistes väga kiire rada ja väiksemat võimsust on praktiliselt võimatu kuidagi kompenseerida.
Rääkimata sellest, et LMP2 autod kipuvad katki minema, mäletatavasti finišeeris neid eelmine aasta tervelt kaks ning üldarvestuses oli parim auto isegi GT2 klassi parimast tagapool.
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
Le Mans 2008Sellest, miks Porsche pärast 1998 aastat pole kõrgeimas klassis (GT1, seejärel LMP1) võistelnud, räägitakse legende ja spekulatsioone on mitmeid.
Alustades kontsernisisese konkurentsi vältimisest kuni selleni, et Porsche suht üle noatera võit tollal tegi nad ettevaatlikuks (ei tahtnud alla jääda teistele järgmistel aastatel).
Endale tundub (mõistagi ) kõige usutavam esimene variant, loodetavasti saadakse sellest totrast olukorrast üle ja võidab sport, mitte ärihuvid. Aga noh, eks see ole veidi naiivne nägemus asjast.
LMP2 klassis on väga kiire ka Acura, kas nad ka osalevad? Tõsi, töökindlusega oli veidi probleeme.
Le Mans 2008Kas keegi plaanib veel vaatama minna? Kuna XR-il on kiire, siis mul on see kämpapilet endiselt üle, mitte et see nüüd elutähtis oleks, ma võin kahe platsi peal laiutada kah , aga huvitavam oleks tühja platsi asemel lõbusat seltskonda näha.
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
23.05.2008 at 12:40
2 edits. Last edited 23.05.2008 at 12:46 by Jesper
Le Mans 2008Testipäeval olid kiireimad Peugeotid, Audi on tihedalt kannul, siis Pescarolo ja siis kõik ülejäänud. Business as usual
Samuti oli seis üsna ootuspärane muudes klassides, LMP2 liidrid on Porsched, aga Barazi Epsiloni tiimi Zytec 07S ei jää üldse kaugele. GT1 järjestus oli Aston-Saleen-Corvette. GT2 parim oli Risi Competizione Ferrari 430-l, Flying Lizard Motorsportsi Porsche 911 oli teine. Spyker Squardron oli pika puuga viimane... nojah, loota ju võib, et nädala jooksul millegi heaga välja tullakse
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
1. Audi Sport North America----------LMP1---KRISTENSEN T.---381
2. Team Peugeot Total---------------LMP1---MINASSIAN N.---381
3. Peugeot Sport Total---------------LMP1---MONTAGNY F.---379
4. Audi Sport Team Joest------------LMP1---LUHR L.---374
5. Team Peugeot Total---------------LMP1---WURZ A.---368
6. Audi Sport North America----------LMP1---BIELA F.---367
7. Pescarolo Sport---------------------LMP1---TRELUYER B.---362
8. Team Oreca Matmut----------------LMP1---DUVAL L.---357
9. Charouz Racing System------------LMP1---ENGE T.---354
10. Van Merksteijn Motorsport--------LMP2---VAN MERKSTEIJN P.---354
LMGT2 klassi traagikana oli Porsche-de kadumine liidrite hulgast ja selle tõttu Ferrari-de 1-4 koht
Või oli see hoopis Porsche kurvides liidrite õnnetus? Väga kiiresti vuristati kommentaatorite poolt teksti, et äkki sain valesti aru.
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
15.06.2008 at 15:06
4 edits. Last edited 17.06.2008 at 14:58 by matukas
Le Mans 2008Ma vaatasin Eurospordist teleülekannet vist oma 18 tundi kokku. Kõige naljakam oli, kui ilma tagarattata C6R boksis kolksti vastu maad lasti.
Ja tõepoolest , GT2 Porsched 1. ja 2. põrkasid kokku, üks jäigi raja veerde ja teist remonditi pikalt.
Le Mans 2008Audi Le Mans'i võitude reklaamikisas jääb alati mainimata, et bensuturbod on reeglitega piiratud 4.0L-ga, turbodiislid 5.5L-ga. 37.5% mootorimahu vahe. Arvestades kui ligilähedasi numbreid näitavad viimastel aastatel sama mahuga seeriatoodangu bensuturbo vs diiselturbo (nt. BMW 335d vs 335i), siis antud reegel tundub mulle küll absurdina ja selles valguses Audide võidud ei paista väga erilise saavutusena.
quote:Taavi: Audi Le Mans'i võitude reklaamikisas jääb alati mainimata, et bensuturbod on reeglitega piiratud 4.0L-ga, turbodiislid 5.5L-ga. 37.5% mootorimahu vahe. Arvestades kui ligilähedasi numbreid näitavad viimastel aastatel sama mahuga seeriatoodangu bensuturbo vs diiselturbo (nt. BMW 335d vs 335i), siis antud reegel tundub mulle küll absurdina ja selles valguses Audide võidud ei paista väga erilise saavutusena.
Le Mans 2008Peukkar oli isegi kiirem kui Audi aga lõpuks õnnestus ikkagi Audil võita. 6 esimest olid dislad. Point selles, et Audi marketing presenteerib diislite võitu kui tehnoloogilist üleolekut ja Audi diiselmootorite kõrget taset. Sama on ka prantslaste eesmärk. Kuid tegelikult suures osas diislite edu taga peitub mootorimahu piiranguid seadev reeglistik.
Le Mans 2008Audi spordisheff vihjas, et edaspidi ei pruugi nad sugugi diisliga võistelda, kuna ka bensumaailmas on neil kõvasti edasiarenguid. Eks näis, mis tulevik toob...
Audi võit sepistati tõenäoliselt boksipeatuste arvelt. Kui ma ei eksi, siis oli Peugeot-l 3 peatust rohkem. Peugeot juhi vahetus on ka natuke vaevalisem Audi omast, kuna Peugeot on kinnine. Ja kindlasti oli seekord mees omal kohal Allan McNish vihmaspetsina.
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
17.06.2008 at 17:44
1 edit. Last edited 17.06.2008 at 17:48 by matukas
Le Mans 2008Peugeotil oli lisaks keskmiselt kümme sekundit kauem kestvale juhivahetusele ka näiteks olukord, kus autost välja hüpanud juht pidi minema garaaži tagaotsa uut sõitjat otsima... Rääkimata olukordadest stiilis auto on boksis, bensiin voolab ja siis tiimipealik vaatab et ai karamba, rehvid ka vaja ju panna, aga millised Sigin sagin ja sekundid kuluvad. Sellest Audi lõppedust vähemalt 3/4 jokutasid Peugeoti vennad boksides lihtsalt maha, kehv ettevalmistus ja kokku klopsitud tiim versus Audi kellavärk. Muidu Peugeoti taktika oligi rohkem peatusi teha ja kiiremini sõita, alguses see töötas kenasti.
Diislite tiibu hakatakse järgmine aasta tõsisemalt kärpima, hetkel on jah nagu ta on.
Vahva detail oli minuarust see kui Kristensen lajatas suht vähe aega enne lõppu aeglasemast GT-autost Dunlopi šikaanis möödumisel tollega täiega kokku, tegi paar spinni jne, aga jäi rajale ja jätkas võistlust ilma täiendava boksipeatuseta. Audi on ehitatud tugev nagu tank, kvaliteet on autot silmaga vaadates näha, iga detail on piinliku hoolega viimistletud, kõige peale on mõeldud.
Muidu oli üks põnevamaid võistlusi mida ma üldse näinud olen, õnneks ilm ka väga hull ei olnud. Pinget oli praktiliselt viimase pooltunnini, siis tegid paar Peugeoti apsakat oma töö.
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO