Poster |
Message |
rustang Moderator |
Mootorispordi tehnikaseminar 07. - 10.02.2008
Mootorispordi tehnikaseminar
TTÜ/TTK Formula Student Team korraldab järjekordse mootorispordi tehnikaseminari, mis toimub 7-10 veebruaril 2008.a. (neljapäevast-pühapäevani). Tallinna Tehnikaülikoolis.
Seminari peaesinejaks on kogenud FSAE kohtunik ning USA võidusõidualaste konsultatsioonidega tegeleva firma OptimumG omanik Claude Rouelle.
Seminari teemadeks on:
Rehvid
Aerodünaamika
Vedrustuse kinemaatika
Koormuse ümberjaotuse mõju juhitavusele
Amortisaatorid
Andmekogumissüsteemid
Auto projekteerimine ja seadistamine
Seminar on planeeritud väga sisutihedaks, Peaesineja poolt esitatava õppematerjali maht on kokku üle 600 lk. Lisaks on planeeritud ka Formula Student Teamide tutvustusettekanded. Seminari töökeeleks on inglise keel.
Seminaril osalemistasu on sellist liiki sisutihedat ja professionaalset esinejat arvestades minimaalne: üliõpilasele 4400.- krooni ja tavaosalejale 12500.- krooni. Sama esineja analoogse seminari tasu korraldatuna mujal maailmas on üle 2 korra kallim. Soovi korral pakume ka majutust hinnaga 420.- krooni öö (tuba kahele inimesele) TTÜ Akadeemilises Hostelis.
Info ja registreerumine jluppin(at)staff_ttu_ee
(56 475 490)
Janek Luppin
TTÜ/TTK Formula Student Team
Tallinna Tehnikakõrgkool |
21.01.2008 at 15:13 |
3 edits. Last edited 21.01.2008 at 15:34 by rustang (Moderator)
|
-XR- |
Mootorispordi tehnikaseminar 07. - 10.02.2008
Teemad tunduvad olema suht samad, mis Skip Barberi raamatus, mis maksab mingi 300krooni.
Kuidas käinud mehed kommenteerivad? Saite kohe targaks?
Või miks peaks seda seminari raamatutele eelistama?
|
21.01.2008 at 16:30 |
|
rustang Moderator |
Mootorispordi tehnikaseminar 07. - 10.02.2008
Ma ei usu, et siinsetest keegi käinud on. Netis surfates jäi mulje, et sellel kursusel astutakse päris paras samm Skip Barberist kaugemale. |
21.01.2008 at 16:55 |
|
-XR- |
Mootorispordi tehnikaseminar 07. - 10.02.2008
quote: rustang: Ma ei usu, et siinsetest keegi käinud on. Netis surfates jäi mulje, et sellel kursusel astutakse päris paras samm Skip Barberist kaugemale.
Eks Barber oli lihtsalt üks näide. Kõikide nende teemade jaoks on loomulikult ka professorid olemas, kes ühe valdkonnaga eluaeg tegelevad.
Aga eks ma saadan küsimused sellele mailiaadressile.
edit: vaatasin veel praegu esimest postitust.
Tundub, et see on suunatud pigem neile, kes ise nullist vormelit ehitada plaanivad (kas siis rahvusvahelise võistluse jaoks või muul põhjusel).
Ehk siis see Formula Student, mida vahest messidel ka eksponeeritakse. Tavaliselt jube pisikesed.
http://www.formulastudent.com/
Formula Student is about building future engineering talent by designing and producing a single-seater racing car, not just in design and manufacture, but in many of the management, marketing and people skills so vital in the modern world, across all sectors of employment. |
21.01.2008 at 17:00 |
1 edit. Last edited 21.01.2008 at 17:11 by -XR-
|
devilc
Moderator |
Mootorispordi tehnikaseminar 07. - 10.02.2008
Kui raamatutega võrrelda, siis on kõik koolitused mõttetult kallid. Samas, vahel saad kahepäevaselt koolituselt rohkem indu ja õpetust, kui viite raamatut lugedes... |
21.01.2008 at 18:18 |
|
-XR- |
Mootorispordi tehnikaseminar 07. - 10.02.2008
quote: devilc: Kui raamatutega võrrelda, siis on kõik koolitused mõttetult kallid. Samas, vahel saad kahepäevaselt koolituselt rohkem indu ja õpetust, kui viite raamatut lugedes...
Ei ole küll päris nii. Ma olen tegelikult väga paljudel erialastel koolitustel käinud ja mõni koolitus on kohe väga palju parem kui raamat.
Räägitakse ikka praktilistest kogemustest mitte ainult teooriat.
Samas mõni teine koolitus on ilge jura võrreldes raamatuga.
Sellepärast ma küsisingi, et kas keegi on käinud. Kui midagi väga huvitavat räägitaks, mida raamatutes ei kirjutata, siis tasuks ära.
Aga kuna nüüd sain teada, et asi teise suunitlusega, siis enam huvi pole.
Samas ennast täiendada mulle meeldib koguaeg. |
21.01.2008 at 20:23 |
1 edit. Last edited 21.01.2008 at 20:24 by -XR-
|
777 |
Mootorispordi tehnikaseminar 07. - 10.02.2008
Olen käinud sellel seminaril mõned aastad tagasi (2003). Kasulikku infot sai tookord üle ootuste palju. Kahtlemata on kõik see info olemas kuskil raamatutes, kuid selle leidmine ja mõistmine võtaks aega aastaid. Ma olin ka enne seminaril osalemist palju raamtutes tuhninud ja arvasin, et tean üsna palju, kuid tegelikkuses said seminaril paljud uuritud teemad palju selgemaks. Claude Roelle (lektor) suudab keerulisi teemasid käsitleda suhteliselt lihtsalt ning siduda teooria praktikaga reaalsete näidete näol. Lektori enda kogemus võidusõidu insenerina on äärmiselt mitmekülgne alustades erinevatest vormeli sarjadega (ka F1), lõpetades Nacariga ning kõik mis sinna vahele mahub - GT autod, prototüübid jne. Claude seminari klientideks on olnud: Motec, Ferrari, Michelin, DaimlerChrysler, Asiatech F1, Michelin F1, Toyota F1 jne. Läbi aegade on seminarist osavõtjad olnud väga erineva tasemega ning enamus inimesi on väga rahule jäänud, seminari hinnast hoolimata.
http://optimumg.com/
Seminar ei ole kindlasti mitte suunatud ainult Formula Studentile, põhirõhk on suunatud auto liikumise dünaamika alustele, teadmistele, mida on vaja auto seadistamisel või auto projekteerimisel - ehitamisel.
Seminari sisuks on teave kuidas ehitada ja seadistada auto kiireks ja hästi juhitavaks.
Põhiteemadeks siis:
Rehvi karakteristikud, jõud rehvides, rehvide valik,
vedrustuse kinemaatika,
Kaalu ümberjaotumine kurvis, vedrude ja stabilisaatorite valik - nende mõju kaalu ümberjaotumisele ja juhitavusele, samuti kinemaatika mõju
kurvi sissekeeramine kui üleminekufaas ning amortisaatorite karakteristikute, inertsmomendi ja kere jäikuse mõju sellele
Andmete analüüs juhul kui autol on andurite info salvestamise seadmed (logger) ning kuidas selle info alusel leida probleeme ja neid lahendada.
Igaks juhuks mainin, et seminar on inglise keelne.
Vahet pole mis on Claude Roelle seminari nimi kas MoTec seminar, Claude Roelles seminar, FSAE/Formula Student seminar või midagi muud, sisu on neil praktiliselt identne, sest vahet pole mis autot sa ehitad või seadistad - baasteadmised on samad.
Kui küsimuseks on hind, siis võib-olla lohutab see, et peale seminari Eestis tuleb Claudel identne seminar Itaalias, kus osavõtu tasu on $1950. Seega on Eesti seminari tasu vaid pool sellest (12500 EEK) ning tudengi tasu eriti soodne 4400 EEK
Seega siis maailma tasemega seminar "suhteliselt odavalt" (neile kes oskavad selle väärtust hinnata). Sellise hinnaga teist võimalust ei tule...
Natuke lisainfot ka siit: http://fstudent.ttu.ee/
Juhul kui tekkis küsimusi, siis võite ka meilida risto.koiv@mail.ee või helistada 56 577 911
Risto Kõiv
Seminari üks korraldajatest |
23.01.2008 at 21:37 |
|
777 |
Mootorispordi tehnikaseminar 07. - 10.02.2008
Mõnede endiste seminarist osavõtjate tagasiside kommentaarid:
"One thought that was in my head after the course......when I was starting off, where was somebody like Claude to explain things so clearly rather than having to learn the hard way?"
- Owen Hayes
Porsche Motorsport, Weissach, Germany
"I was pleasantly surprised to find much more information on race car dynamics than I ever imagined could be available in one place ... I would highly recommend the seminar to anyone in the racing industry that I do not have to race against."
- Chris Harrison, Phoenix AZ
"I recently attended the Racecar Vehicle Dynamics and MoTec Data Acquisition seminar taught by Claude Rouelle in Houston. I have to say it was far more than I ever expected. I was taught not only how a racecar behaves but more importantly why a racecar behaves the way it does. I found the information to be absolutely invaluable and cannot wait to take the 12 day seminar. If I had classes in college taught with the type of enthusiasm that Claude teaches with I would be a college student for life. I have NEVER enjoyed a class more than I did the class with Claude. Finally, somebody has revealed the magic to me and I am very grateful. Thank you very much Claude Rouelle!!!"
- David Money
FSAE Alumni / Vintage Racecar Trackside Support Engineer
San Antonio, Texas
"I am very happy to have been at the seminar because it has helped me to see how the basics I have learned at university are applied in motorsports. The examples used are easy to understand and as the seminar is not packed with lots of maths I guess one can recommend it to anybody who wants to get a better understanding of a racecar."
- Philipp Brunn,
Mech. eng. student, Brunn Racing, Germany |
24.01.2008 at 20:38 |
|
valge välk |
Mootorispordi tehnikaseminar 07. - 10.02.2008
Risto juba tõi siinkohal mitmeid näiteid koolituse läbi teinud isikutest, kes seda julgelt soovitavad.
Lisaks veel mainiks, et seda koolitust võiks võtta kui investeeringut. Nimelt paljud siinse foorumi kasutajad ehitavad oma track-cari ning vähemalt pool korralikust rajaautost moodustab selle veermik. Üks variant on tõesti otsida/tellida raamatuid, kasutada teiste foorumlaste kogemusi jne, kuid tihtipeale lõpeb asi ikkagi "trial-error "variandiga, mis on ajamahukas ja arvetsades näiteks korralike coil overite/stabikate hindasid ei ole üldse odav lõbu.
Selline maailmatasemel koolitus aga aitab pärast materjali läbitöötamist auto dünaamika poole piisavalt selgeks saada, et on võimalik liikuda "trial-error" süsteemist vähemalt "educated guess" süsteemi. Lisaks aitab koolitus kindlasti juba olemasoleva veermiku omaduste paremat ärakasutamist.
Kokkuvõttes võiks öelda, et keda auto dünaamika pool huvitab, siis sellist võimalust nii kiiresti targaks saada tõenäoliselt lähituelvikus siinmail ei tule. Ja nagu Risto juba mainis on ka hind võrreldes sarnaste koolitustega kõvasti odavam.
Ise olen ka natukene seotud FS Eesti vedrustuse väljatöötamisega ja lähen seetõttu kindlasti sinna koolitusele. |
31.01.2008 at 11:35 |
|
Lembit |
Mootorispordi tehnikaseminar 07. - 10.02.2008
quote: -XR-: Kuidas käinud mehed kommenteerivad? Saite kohe targaks?
Käinud mehena saan nüüd kommenteerida:
Oli väga kõval tasemel seminar, mis aitas kõigepealt aru saada sellest, kuivõrd lünklikud olid iseenda teadmised enne seda seminari.
Siis, kui oli selgeks saanud, et ma ikka suurt midagi ei tea, võeti sisuliselt KOGU auto veermik detailhaaval läbi otsast lõpuni stiilis miks, kuidas ja mis sellega veel seotud on. Neljapäevase intensiivse õppimise tulemusena kogunes vägagi terviklik pilt, mille omal jõul raamatutest ja kogemustest korjamisele oleks ilmselt kulunud aastaid.
Tahaks siinkohal väga tänada ürituse korraldajaid!
|
13.02.2008 at 17:03 |
|
-XR- |
Mootorispordi tehnikaseminar 07. - 10.02.2008
quote: Lembit: quote: -XR-: Kuidas käinud mehed kommenteerivad? Saite kohe targaks?
Käinud mehena saan nüüd kommenteerida:
Oli väga kõval tasemel seminar, mis aitas kõigepealt aru saada sellest, kuivõrd lünklikud olid iseenda teadmised enne seda seminari.
Siis, kui oli selgeks saanud, et ma ikka suurt midagi ei tea, võeti sisuliselt KOGU auto veermik detailhaaval läbi otsast lõpuni stiilis miks, kuidas ja mis sellega veel seotud on. Neljapäevase intensiivse õppimise tulemusena kogunes vägagi terviklik pilt, mille omal jõul raamatutest ja kogemustest korjamisele oleks ilmselt kulunud aastaid.
Tahaks siinkohal väga tänada ürituse korraldajaid!
Kas mingi materjal ka kaasa anti? |
13.02.2008 at 19:37 |
|
Lembit |
Mootorispordi tehnikaseminar 07. - 10.02.2008
quote: -XR-: quote:
Kas mingi materjal ka kaasa anti?
Ikka anti slaidide väljatrükk kaasa.
|
13.02.2008 at 21:23 |
|
|