Poster |
Message |
peep Moderator |
325 sedaani ja kupee sisulised erinevused Cup'i konekstis
Tegin eraldi teema, et läbu vältida. Antud teema piires läbu vältimiseks on mul järgnev palve: palun siin mitte arutada compacti ja universaali lubamist või keelamist ja selle seotust kupee lubamisega, vaid ainult kas kupeed ja sedaani saab koos samas sarjas kasutada ? Kui soovite, tehke compacti ja universaali jaoks samasugune eraldi teema.
Ja räägime ikka konkreetsetest faktidest, mitte spekulatsioonidest ja emotsioonaalseid vahelehüüdeid pole ka vaja. Nagu ma ütlesin, pooldaksin ühe keretüübiga sarja aga kui pole veenvaid argumente, miks neid keretüüpe ei võiks olla näiteks kaks, siis ok.
Faktid*:
- tühimass on neil võrdne standardis
- meil on miinimumkaalu sätestav sari ehk mingit kaalueelist ei saa tekkida
- teljevahe ja pikkus on sama
- kupee on 1,3 cm laiem ja 2,6 cm madalam
- mehaaniliselt on need autod sisuliselt identsed
- kereplekid on erinevad
* - numbriliste faktide allikas autotrader.com
Ainus hetkel teadaolev argument on, et kupee madalam raskuskese teeb ta konkurentisvõimelisemaks. Samas pole infot, kui palju on kupee raskuskese madalam ja mida see sisuliselt tähendab konkurentsivõime seisukohast ? Mulle tundub, et kupeel on piilarid lühemad, sest tal on tehaseandmete järgi natuke vähem pearuumi. See mõjutab raskuskeset vähe, eriti arvestades, et sarjas eemaldatakse polstrid ja katuseluugid. Teine faktor on kliirens. Juhul kui selles on erinevus, tuleks see elimineerida, sest sarjas kasutatakse sama vedrustust ja miinimum kliirensit. Seega, kas keegi suudab faktiliselt seda madalamat raskuskeset välja tuua, näiteks, et tal on mootor, sillad jms. rasked agregaadid teepinnaga võrreldes madalamal kui sedaanil, kui elimineerida vedrukõrgusest tulenev erinevus ?
Ja veelkord palun ainult fakte, see pole võistlus, et kes kõvemini kisab see võidab. |
04.11.2007 at 13:04 |
3 edits. Last edited 04.11.2007 at 13:21 by peep (Moderator)
|
rolantsik |
325 sedaani ja kupee sisulised erinevused Cup'i konekstis
quote: peep: Tegin eraldi teema, et läbu vältida. Antud teema piires läbu vältimiseks on mul järgnev palve: palun siin mitte arutada compacti ja universaali lubamist või keelamist ja selle seotust kupee lubamisega, vaid ainult kas kupeed ja sedaani saab koos samas sarjas kasutada ? Kui soovite, tehke compacti ja universaali jaoks samasugune eraldi teema.
Ja räägime ikka konkreetsetest faktidest, mitte spekulatsioonidest ja emotsioonaalseid vahelehüüdeid pole ka vaja. Nagu ma ütlesin, pooldaksin ühe keretüübiga sarja aga kui pole veenvaid argumente, miks neid keretüüpe ei võiks olla näiteks kaks, siis ok.
Faktid*:
- tühimass on neil võrdne standardis
- meil on miinimumkaalu sätestav sari ehk mingit kaalueelist ei saa tekkida
- teljevahe ja pikkus on sama
- kupee on 1,3 cm laiem ja 2,6 cm madalam
- mehaaniliselt on need autod sisuliselt identsed
- kereplekid on erinevad
* - numbriliste faktide allikas autotrader.com
Ainus hetkel teadaolev argument on, et kupee madalam raskuskese teeb ta konkurentisvõimelisemaks. Samas pole infot, kui palju on kupee raskuskese madalam ja mida see sisuliselt tähendab konkurentsivõime seisukohast ? Mulle tundub, et kupeel on piilarid lühemad, sest tal on tehaseandmete järgi natuke vähem pearuumi. See mõjutab raskuskeset vähe, eriti arvestades, et sarjas eemaldatakse polstrid ja katuseluugid. Teine faktor on kliirens. Juhul kui selles on erinevus, tuleks see elimineerida, sest sarjas kasutatakse sama vedrustust ja miinimum kliirensit. Seega, kas keegi suudab faktiliselt seda madalamat raskuskeset välja tuua, näiteks, et tal on mootor, sillad jms. rasked agregaadid teepinnaga võrreldes madalamal kui sedaanil, kui elimineerida vedrukõrgusest tulenev erinevus ?
Ja veelkord palun ainult fakte, see pole võistlus, et kes kõvemini kisab see võidab.
Ei tea,kas see 2,6 cm madalam tulebki siis vedrustusest?
|
04.11.2007 at 13:38 |
|
Silwer |
325 sedaani ja kupee sisulised erinevused Cup'i konekstis
Minu arusaam asjast on järgnev: Kupee uksed on ilma ülemise raamita. Kupee A piilarid on teise nurga all. Kupee katus on ka tänu sellele madalam. Katus asetseb rohkem tagasilla pool. Kupeel on nina pikem - vaadake piltide peal esitiiva selle osa pikkust mis jääb esiratta ja juhiukse vahele. Isegi kui kupee põhi istub maast sama kõrgel kui sedaanil on kupees raskus madalamale paigutatud.
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
04.11.2007 at 13:57 |
|
-XR- |
325 sedaani ja kupee sisulised erinevused Cup'i konekstis
See ei ole nüüd kindel fakt, mida hetkel kahjuks ei saa mõõta.
Kui võrrelda ainult keresid, siis Minu loogika ütleb, et kupee kere on standardis jäigem, seega paindub kurvides vähem, seega peaks kurvikiirused suuremad olema.
Kui aga sedaanil tagauksed kinni keevitada, siis peaks sedaani jäikus vast isegi paremaks saama kui kupeel,
sest kinnist pinda oleks peale keevitamist rohkem kui kupeel. Kupeel on pikemad uksed.
Raskuskeset ma antud jutus ei võrrelnud. |
04.11.2007 at 14:12 |
1 edit. Last edited 04.11.2007 at 14:14 by -XR-
|
wirx |
325 sedaani ja kupee sisulised erinevused Cup'i konekstis
http://hosting.data.bg/bmw/BMW/E-Books/E36/BentleyBMW-E36ServiceManual.pdf (jääb tulevastele e36 omanikele ehk ka heaks abimeheks)
Repair manualist selgub, et
kupee on natuke laiem 66.9" vs 67.3" ja katus on madalam(siseruumi arvelt) 54.8" vs 53.8" - need kaks asja teevad arvatavasti kupee tsipake kiiremaks sedaanist.
____________________________
Soodsad sülearvutid siit --> Sülearvutid Laptopid.ee
Rinka huviline küsigu kindlasti % alla |
04.11.2007 at 14:30 |
|
peep Moderator |
325 sedaani ja kupee sisulised erinevused Cup'i konekstis
quote: Silwer: Minu arusaam asjast on järgnev: Kupee uksed on ilma ülemise raamita. Kupee A piilarid on teise nurga all. Kupee katus on ka tänu sellele madalam. Katus asetseb rohkem tagasilla pool. Kupeel on nina pikem - vaadake piltide peal esitiiva selle osa pikkust mis jääb esiratta ja juhiukse vahele. Isegi kui kupee põhi istub maast sama kõrgel kui sedaanil on kupees raskus madalamale paigutatud.
Madalamat katust ma juba mainisin aga kui saaks selle konkreetselt cm võiks edasi arutleda. Katus tagapool ja pikem nina ei mõjuta raskuskeset vaid kaalujaotust. Palun bmw teadjatelt sedaani ja kupee kaalujaotuse võrdlust. |
04.11.2007 at 14:49 |
|
matukas |
325 sedaani ja kupee sisulised erinevused Cup'i konekstis
Kas sisulise erinevuse kontekstis võiks rahalisest poolest ka kirjutada?
Mul on jäänud hindadest mulje, et kupee on kallim soetada ja plekid ka kallimad, kuna erinevad sedaani omadest.
Kui see nii on, siis mina eelistan igal juhul sedaani, kui odavamat varianti.
See, kui üks auto teisest laiem on, pole vist väga veenev argument.
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge |
11.11.2007 at 22:15 |
|
peep Moderator |
325 sedaani ja kupee sisulised erinevused Cup'i konekstis
Silwer, see mis Sa eelpool tehniliste argumentidena postitasid taandus ju lõpuks sellele, et katus on vist natuke madalam ? Kaalujaotus on neil ju sama ehk ülejäänud juttu faktid ei toeta.
Ma pakun, et 100 ringi trenni rajal annab 10x suurema efekti ringiaegadesse, kui see madalam katus. Ning selles on ka kogu sarja mõte, sõitma õppimine väikese vaevaga ja odavalt. Ei ole meist keegi siin nii sõidumeister, et ainus asjaolu mis võita ei lase, on 2 cm. liiga kõrge katus. Ja ei jõua me sinna ka niipea, hea kui esimese hooaja lõpus hakkame üldse aru saama, mida auto eri parameetrite muutmine mõjutab ja kuidas eri tingimustes optimaalset leida ?
Ideaalis, kui liidrite autod on kõige optimaalsemas settingus ja nende sõit on perfektne, saab rääkida mingist raskuskeskmest aga sinna on väga pikk tee ja kui seal kohal oled, siis see jagelemine on ammu meelest läinud. Sest kogu asja ilu on ju need kogemused mida omandad ja see seltskond kellega koos oma vaba aega veedad. Pidevalt rahulolematute või "nui neljaks aga mina pean võitma" tüüpidega nagu pikalt ei viitsiks koos rajal olla.
Edit: Ja kui keegi usub, et kupee kasutamine annab eelise, siis palun ostke kupee ja tulge sõitma, täna on ju kõik nullseisus ehk valikuvõimalus on täiesti olemas. See asjaolu teeb ka antud teema jätkamise suht. mõttetuks, sest mingeid mõõdetavaid erinevusi ju pole. |
12.11.2007 at 01:52 |
4 edits. Last edited 12.11.2007 at 09:19 by peep (Moderator)
|
Silwer |
325 sedaani ja kupee sisulised erinevused Cup'i konekstis
Kõik on ilus ja tore kui selgub et mingit eelist ühel keretüübil teise ees ei ole aga seda ei tea hetkel mitte keegi. Ja jube nõme oleks kui proovid saada hakkama väiksemate kuludega ja ostad näiteks sedaani, kulutad sinna suure hulga aega ja raha et teda võistlemiseks ettevalmistada ja pärast ringrajal selgub et sinu poolt valitud keretüüp on tegelikult aeglasem ning ei võimaldagi sõita parimate kohtade peale. Ja halb on ka see et alati jääb ruumi spekulatsioonideks, mida ühe keretüübiga oleks saanud vältida.
Kõige viimast versiooni reeglitest mis min. kolm aastat peaksid kehtima ei ole vist veel avaldatud? Aga vaevalt et sinna on pandud sisse mingi kaaludega korrigeerimise võimalus, seega ei ole võimalik ka midagi korrigeerida kui ühed hakkavad teistest silmnähtavalt kiiremini sõitma.
On keegi vaadanud kupee keredetailide saadavust B osana? Mitte midagi rõõmustavat seal ei ole, üks näide:
http://www.ladu24.ee/index.php?tyyp=HA&ryhm=Bmw&mudel=325&mootor=2.5%20141kW&klass=17&aasta=294&search=1
Almelo näitab oma kodulehel ainukesena B osade saadavust kupeele: http://www.almelo.ee/index.php?page=73&group_id=1032
Põhimõtteliselt on saada ka vaid kapotti ja esitiibasid. Küsisin ka Almelost hinnad ja tegin väikese hinnavõrdluse:
Sedaan B esitiib: 700 eek
Kupee originaal esitiib: 3400 eek (Almelo B 1320 eek)
Sedaan B kapott: 2800 eek
Kupee originaal kapott: 6000 eek (Almelo B 3800 eek)
Sedaan B tagapaneel: 1400 eek
Kupee originaal tagapaneel: 2300 eek (B osa ei ole olemas)
Sedaan originaal uks: 7200 eek
Kupee originaal uks: 10600 eek
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
12.11.2007 at 11:59 |
|
wirx |
325 sedaani ja kupee sisulised erinevused Cup'i konekstis
Matukas kirjutas:
"Paluks selgitada, miks ma ikkagi peaksin kupee ostma. "
Niipalju, kui füüsikast tean, siis on laiem ning madalam auto kindlasti samaväärsest kitsamast ja kõrgemast autost kiirem.
Need kes ei taha kulutada palju ostavad sedaani ja kellel raha rohkem võtavad kupee...eks alguses loeb kindlasti ka rolli sõidu oskus, kuid (üle)järgmiseks aastaks peaks juba auto selgem olema kõigil ning tulemusi hakkab mõjutama rohkem auto võimekus. Olen suht kindel, et kupee on sedaanist kiirem ringrajal(kahju auto laiem rööbe ning madalam raskuskese kohe kindlasti ei too).
____________________________
Soodsad sülearvutid siit --> Sülearvutid Laptopid.ee
Rinka huviline küsigu kindlasti % alla |
12.11.2007 at 12:39 |
|
matukas |
325 sedaani ja kupee sisulised erinevused Cup'i konekstis
Silwer-i postituse valguses näen ma juba kindlalt, et kupee jääb minu valikust välja. Nii tige ma oma rahakoti peale ka pole. Ja kuna ma eriti lammutuskodades ei viitsiks seigelda, siis sedaan igal juhul.
Loo moraal siinkohal oleks: edevad inimesed ostavad kupee ja vbl on võimalus, et on kiiremad sedaaniga sõitjatest (kuigi mitte väga oluliselt) ja loodavad, et niipea plekke vahetama ei pea (tegelikult loodaks, et keegi ei peaks). Kui asi võrdsuse taha viia, siis kupeed (juhul kui on sedaanidest oluliselt kiiremad) kaalukamaks muuta miinimumkaalu tõstmisega.
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge |
12.11.2007 at 13:24 |
1 edit. Last edited 12.11.2007 at 13:31 by matukas
|
Silwer |
325 sedaani ja kupee sisulised erinevused Cup'i konekstis
Vabalt võib juhtuda et kuna kupee parandamine on kallim siis sellega sõidetakse ka säästlikumalt e. aeglasemalt, seega ei oska keegi ennustada mida see kahe erineva kere lubamine kaasa toob...
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
12.11.2007 at 13:46 |
|
peep Moderator |
325 sedaani ja kupee sisulised erinevused Cup'i konekstis
Kaaludega saab alati korrigeerida, kui vahe on mäekõrgune aga hetkel ei ole ühtegi põhjust eeldada, et see nii oleks.
Seni on meil kogemust võtta ainult USA sarjast ja mina ei ole foorumitest leidnud viiteid kupee ja sedaani eri võimekusele. Näiteks kui siin oli jutt 328 lubamisest ja mõned siinsed postitajad arvasid, et 35 kg raskem 328 sõidab 325 eest ära. USA võistlejate reaalsed kogemused on vastupidised, 325 on kiirem ja seda kaaluvahet soovitakse vähendada. Ehk võib ju nende kogemusi alahinnata, kuna see on meie seisukohast "virtuaalne" aga mina arvan, et midagi see kogemus maksab ja eelpool toodud näite põhjal võib öelda, et pigem eksivad need kes siin oma arvamusi faktidena välja toovad, omamata ise üldse mingit reaalset kogemust teemaga.
Ja enne laiemast ja madalamast autost rääkimist võiks neid asju numbriliselt vaadata. Jutt on 2,6 cm. kõrguse vahest (millest osa on arvatavalt seoses madalama kliirensiga) ja see 1,3 cm. laiust on ilmselt puhtalt kere dimensioonide erinevus ? Kui kõik sillaosad on samad, siis peaks ju rööbe ka sama olema ehk laiuses sisulist vahet pole.
|
12.11.2007 at 14:15 |
3 edits. Last edited 12.11.2007 at 14:17 by peep (Moderator)
|
peep Moderator |
325 sedaani ja kupee sisulised erinevused Cup'i konekstis
Neid hindu vaadates võib öelda, et kapoti, tiiva ja paneeli puhul on vahe % suur aga rahas mitte eriti (ca. 1000 eeku tk. pealt).
Ukse hinna vahe on suur aga tuletan meelde, et sedaanil on mõlema külje peal kaks ust ehk teatud piirist üle mineva kahjustuse ulatuse korral on sedaani kallim parandada. Samas jälle sedaani uksi saab suurema tõenäosusega kasutatult ehk muutujaid on palju. |
12.11.2007 at 14:28 |
2 edits. Last edited 12.11.2007 at 14:34 by peep (Moderator)
|
vvt |
325 sedaani ja kupee sisulised erinevused Cup'i konekstis
Jälgin seda juttu juba mitmendat korda ja päris lahe on vaadata, kus seltskond asjaga mitte eriti kursis olevad kodanikke diskuteerib ägedalt küll difri ülekandearvudest ja küll varuosadest.
Jätame nüüd need Almelo jupihinnad kõrvale (sellega on nagunii kogemus, et paras ports kataloogis olevaid asju kunagi kohale ei tule) ja vaatame natuke reaalselt. Kupee ja sedaani vahelise väitluse põhiline argument ja foobia on avariid - kupee osad on kallimad. Tõesti nii on, kupee tükid on kallimad ja paljudele asjadele ongi alternatiiv esinduse varuosalett. Kuid kui paljud siit on elus oma raha eest ostnud UUE ukse autole Lähete ja ostate ikka lammutusest. Kupeesid seal praktiliselt pole, kuna nende arv on sedaanidega võrreldes tühine. Sõidate esimese nurga sisse - ainus taskukohane lahendus on lõigata mõne lammutatava küljest vajalik tükk ja keevitada see külge. Keerate üle katuse - ostate dokumentidega kere. Nüüd pakkude, kui suur võimalus on osta dokumenditega E36 325i kere? Vastus: nullilähedane. Kui suur on võimalus leida kasutatud paberitega sedaani kere, pool keret, katus, kapott - SUUR.
Selles ongi vahe. Siin võrrelda mingite ulmekataloogide hindu tundub nagu halb nali.
Mis puudutab kaalujaotust kui argumenti (siit jooksis see ülaltpoolt läbi, et kaalujaotus on sedaanil ja kupeel sama). Toon sellise näite - kõige ebaspordima E30 325i ja E30 M3 kaalujaotus on ka täpselt sama (varieerumine on 1% piires). Edasi puhkeb kisa, et 325 läheb samas kurvis küll nina, küll ahter ees, aga M3 jookseb kui rööbastel. Kaalujaotus ju sama? Millegipärast BMW ise 3stest sedaanidest M3-sid eriti pole ehitanud....
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
12.11.2007 at 15:34 |
2 edits. Last edited 12.11.2007 at 15:41 by vvt
|
Silwer |
325 sedaani ja kupee sisulised erinevused Cup'i konekstis
Kui nüüd on küljepauk siis sedaanile lähed ostad romulast 2000 eegu eest uue esimese ja tagumise ukse, paned nad külge ja enam-vähem ongi asi korras. Kupee puhul võib olla romulast ust ei leiagi, lähed ostad uue originaalosa. Kupeel on tagumise ukse asemel tiib. Kui seda tiiba räige pahtliga korda teha ei taha siis sead sammud UM-i poole ja ostad sealt uue tiiva 5500 eegu eest. Sellele lisandub siis vahetamise kulu mis on arvestades töö mahtu päris suur.
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
12.11.2007 at 15:44 |
|
peep Moderator |
325 sedaani ja kupee sisulised erinevused Cup'i konekstis
Sai otsustatud, et auto kere ei pea olema algselt 325 oma, iga E36 kere kõlbab, peaasi, et tehnika oleks 325 oma. Neid väikese mootoriga saane on palju rohkem liikvel. Ma ei üritagi väita, et kupee pole kallimate juppidega aga ega see vahe nüüd nii fataalne ka pole, et selle alusel mingi klassijaotus tekiks varanduslikul alusel, kui meie rinkasõidust rääkida.
quote: kõige ebaspordima E30 325i ja E30 M3 kaalujaotus on ka täpselt sama (varieerumine on 1% piires). Edasi puhkeb kisa, et 325 läheb samas kurvis küll nina, küll ahter ees, aga M3 jookseb kui rööbastel. Kaalujaotus ju sama? Millegipärast BMW ise 3stest sedaanidest M3-sid eriti pole ehitanud....
No mida Sa nüüd võrdled ? Kaalujaotus pole ainus asi, mis auto juhitavust mõjutab ja E30 näite puhul on tegu kahe täiesti erineva autoga aga E36 sedaani ja kupee puhul on tegu sama autoga tehniliselt. Ja muuseas, eriti ehk ei ole M3 sedaane tehtud aga E36 puhul ikka tehti küll. Ehk niipalju BMW asjatundjatest. |
12.11.2007 at 15:44 |
2 edits. Last edited 12.11.2007 at 15:47 by peep (Moderator)
|
vvt |
325 sedaani ja kupee sisulised erinevused Cup'i konekstis
Ma ju kirjutasin, et eriti pole tehtud. E36 M3 sedaane on toodetud kaduvväike kogus. Isegi üks M3 Compact on toodetud muide.
Edit: repliik kaalujaotuse kohta sai pandud seepärast, et ärgitada kodanikke mõtlema, kas elu on ikka nii lihtne, et võtame netist mõõdud ja voila. Näiteks selle kõrguse juurde - 35 mm tänavalegaalsed madaldusvedrud panduna samade kulunud amortide kaela (mis on sama jämedast traadist ja sama arvu keerdudega) mõjutavad ikka auto käitumist nagu öö ja päev. Kiikuva paadi asemel on sõit nagu rööbastel. See on selline salakaval auto, et paljud asjad tunduvad esmapilgul samad, aga täpsemal süvenemisel hakkab paistma kellegi sügavam mõte. Seega pole mõtet üldistada, et katus on 2 cm madalamal ja see ei loe suurt midagi.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
12.11.2007 at 16:04 |
2 edits. Last edited 12.11.2007 at 16:13 by vvt
|
Lembit |
325 sedaani ja kupee sisulised erinevused Cup'i konekstis
quote: vvt: Toon sellise näite - kõige ebaspordima E30 325i ja E30 M3 kaalujaotus on ka täpselt sama (varieerumine on 1% piires). Edasi puhkeb kisa, et 325 läheb samas kurvis küll nina, küll ahter ees, aga M3 jookseb kui rööbastel. Kaalujaotus ju sama? Millegipärast BMW ise 3stest sedaanidest M3-sid eriti pole ehitanud....
Aare, annad äkki siinsele rahvale teada, missugune on sinu RINGRAJAKOGEMUS erinevate BMW mudelitega? Eriti just siin jutuks oleva E36 mudeliga.
Ma olen üsna kindel, et siinne rahvas oskaks tunduvalt enam hinnata mingeid asjalikke ja sisukaid nõuandeid, kui sõnavõtte stiilis: "mida teie, sitavaresed, ka BMW'st teate"
Pane mingeid tootekoode või hindasid või oma isiklikke kogemusi juppide tellimisel. Kuskohas on parema hinnaga romulad ja missugused on defitsiitsed/enam lagunevad tükid, mis nimele viidates UM'st allahindluseid saab jne, jne. Ma usun, et sellest oleks reaalselt tunduvalt rohkem kasu, kui mingist jahumisest E30 kaalujaotuse teemal. |
12.11.2007 at 16:52 |
|
Kaido |
325 sedaani ja kupee sisulised erinevused Cup'i konekstis
Natuke taustaks: mina vist väitsin BMW foorumis kunagi, et E36 Coupe ja sedaani kaalujaotus ei saa olla sama ja seda lihtsalt oma sõidukogemuse najal - võrreldava vedrustusega Coupe tundus sedaanist oluliselt paremini balansis, see oli oluliselt rahulikum/kuulekam ja polnud nii närviline. Coupe puhul pole ehk niivörd tähtis selle madalam ja laiem olek, pigem ikkagi kaalu ühtlane jaotus. Aare tõestas siis, et pea kõigil BMW sellistel mudelitel on kaalujaotus ideaalilähedane - mina pole andmetega erilist kodutööd teinud, kuid mul on väga raske seda enda kogemuste baasil uskuda. Sama käib ka E30 kohta - mis mõtet oli siis M3-le neljapotist pada üldse panna? E30 puhul on M3 ja 318 iS hästi sarnased, 325 Coupe aga raske ninaga alajuhitav projekt, mida tänavatuuninguga ainult süvendatakse - kirjasõna järgi aga ei tohiks see nii olla. Jällegi oma kogemuse baasil.
Teoreetiliselt peaks autode ettevalmistuse käigus saama Coupe ja sedaani reaalse kaalujaotuse päris sarnaseks - küsimus on osade agregaatide paigutuses (aku, puurile lisatorud taha, sedaani puhul ehk isegi lisaballast pagasiruumi põhja (lisakaalude alus?) jne) - iseasi, kas tänane reegliteprojekt seda lubab või mitte - pole seda selle pilguga lugenud. Coupe omanikel on balansi saavutamine ehk kergem, kuid auto jooksutamine ja praavitamine on jällegi sedaani puhul lihtsam - doonoreid on rohkem, B-osi on rohkem ja võimalikku järelturgu silmas pidades on põhjanaabrite võrreldavad sarjad sedaani põhised - see on aga päris oluline detail. |
12.11.2007 at 17:32 |
|
peep Moderator |
325 sedaani ja kupee sisulised erinevused Cup'i konekstis
Olen aru saanud, et 50/50 kaalujaotus on BMW kinnisidee, mis väga vähestel nende toodetel sellest erinev on.
Kaido, kui Sa just tutikaid autosid ei võrrelnud, siis on muutujaid liiga palju, et kahe isendi põhjal laiemaid järeldusi teha. |
12.11.2007 at 18:51 |
|
Silwer |
325 sedaani ja kupee sisulised erinevused Cup'i konekstis
Kas keegi teab kuidas seda kaalujaotust üldse vaadatakse? Kas tühi auto + täis paak + juht? Või siis täislastis auto koos kõigi reisijate ja pagasiga?
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
12.11.2007 at 20:24 |
|
raix_ |
325 sedaani ja kupee sisulised erinevused Cup'i konekstis
Kunagi omasin E36 320i, sedaan. Täiesti tavalise vedru ning amordiga, ainult 17" 225/45 rehviga. Omal ajal sai ka Sauga rajal (väikesel) käidud ning sõidetud. Ütleks, et täiesti adekvaatne sõiduriist algajale.
Suhteliselt OT algusaastatel sõitis nii minu kui ka Kaido autoga vist samal üritusel herr Garfield. Ehk leiab tema kommentaarid veel kusagilt üles, nende kahe auto võrdlemiseks. Ok, Kaidol oli küll siis 325iC sportiklu veermikuga, kuid ehk mingi pildi ikka annab.
EDIT: leidsin meenutused 2003a kevadest
Garfield:
Autost muljed? BMW on eluaeg hästi tee peal seisnud ja ega siis teie omad ja RNT auto erand ei ole. Raixi autol (320) andis tunda (eriti teravas) difriluku puudumine. Kaidol oleks kindlasti ringiaega parandanud korralik suverehv - lamell ei ole just kõige parem kuival asfaldil ja kiirel rajal.
Ning ajad ka http://mail.gate.ee/wap/Results_Sauga2.asp?v=1 |
12.11.2007 at 21:09 |
1 edit. Last edited 12.11.2007 at 21:20 by raix_
|
Kaido |
325 sedaani ja kupee sisulised erinevused Cup'i konekstis
Irw - need olid veel lõigatud lamellid... Ma pole oma hinnanguid teinud vaid kahe auto baasil - see on silma jäänud enda proovitud/omatud autode baasil ning ka heade tuttavate hinnangud on seda arvamust kinnistanud. BMW viimaste mudelite puhul tundub, et Coupe kaalujaotus töötab juba tagarataste kasuks - sõidumulje on Porgele sarnane. Ütleme nii, et 50/50 on ideaal, millele on väga lähedal kõik BMW mudelid, kuid mõõtmise metoodika võib olla ju veidi erinev? Ma ei väida ja ma ei usu, et BMW valetab, kuid igaüks teab, et andmeid esitades saab neid ka soovitud moel kallutada. Kui võtame E30 kerega sedaanid, millest ühel nelja silindriga kerge bensiinimootor ning teisel kuuesilindriline diisel, siis kuidas saavutatakse ühesugune kaalujaotus?
Tegelikult pole sellel suurt vahet - nagu õeldud, saab autode ettevalmistuses seda erinevust veidi siluda. Ülekande võiks jätta BMW-mudelite põhiselt originaaliks, kuid üht-sama ilmselt nõuda ei saa - siia jõudvatel autodel on need liialt erinevad, pooled kodanikud peaksid uue ülekande ostma, ning see on suht kallis - vahet pole, kas uus või pruugitud. |
12.11.2007 at 22:16 |
|
Kaido |
325 sedaani ja kupee sisulised erinevused Cup'i konekstis
quote: Silwer: Kas keegi teab kuidas seda kaalujaotust üldse vaadatakse? Kas tühi auto + täis paak + juht? Või siis täislastis auto koos kõigi reisijate ja pagasiga?
Kas see pole äkki tühimassiga sarnane - juht (ca 70-80 kg) pluss vedelikud normi järgi ning 2/3 võimalikust kütusekogusest - oleks loogiline (saan töö juures täpsustada). |
12.11.2007 at 22:19 |
|
|