register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Kurvisõiduautod : Porsche 911/930 Turbo 1985  
Poster Message
Umbertto
 
Porsche 911/930 Turbo 1985
Kaja Kallas "valetab" !

...ehk siis kuidas ma saaksin uskuda tema juttu, et Jõuluvana ei ole olemas. Järgnev lugu on selgeks tõendiks et siiski Jõuluvana ja Päkapikud on olemas, sama moodi ka Jõulud ja et punane on just see õige Jõulu värv.
Kõik järgnev sai alguse Porsche klubi sügisürituselt, mille käigus külastasime Urbans Garaget ja värskendasime oma teadmisi Porsche algusaastate mudelitest. Peale üritust pühapäeval kodu poole sõite hakkas Päkapikk mul peas oma juttu ajama ja ei tahtnud jätta - sa pead omale "eakohasema Porsche" hankima... Tänapäevased mudelid on 8 aasta jooksul mulle piisavalt tuttavaks saanud ja ei ole enam seda sädet mis nende vastu huvi hoiaks.
Alustuseks suhtlesin „kiire sõidu old grand man“ Peep Pihotaloga. Tema on kiirete autode elav entsüklopeedia, ta on tegelenud teemaga aastakümneid ja teab väga palju sellest teemast. Sain selgemaks et mudel 356 soovimiseks peaksin olema kas selle mudeli fanaatik või siis veel mõni aastakümme veel vanem, et suudaksin sõita nii aeglase klassikuga... Lisaks konsulteerisin ka Kristjaniga, kelle Porsche alased teadmised on väga põhjalikud. Edasi järgnes palju googeldamist 24/7.
Seega siis hakkas mulle selgemaks saama 911 mudelite ajalugu ja tundus et 930 või 964 oleks hea valik. Auto oleks tõeline Porsche klassik ja samas ka auto millega saab soovi korral mõne reisi teha või ka mõne kiirema ringi rajal. Seeria 964 tundus siiski nats liiga tänapäevane, sest sellest järgmine oleks juba 993...
Alustasin 930 Carreradega tutvumist. Nende omadused ja hind tundusid olema ok, aga siiski võimsus 200+hj oleks vist nats vähe - tahaks mõnikord ka sõidurõõmu tunda... Senine 991 turbo sõidutunne on veel meeles ja silmanurgas paistis siiski 930 turbo oma "laiade puusadega" ja suurema võimsusega. Väga ilus klassikaline Porsche kere kuju, raske on seda mitte tahta ! Peale turuga sügavat tutvumist ja "investoriga" läbirääkimisi sai võetud eesmärgiks 930 Turbo heas korras mudel leida. Olen varem piisavalt tegelenud autode ehitamisega ja seda protsessi taas alustada puudub soov... Parim lahendus mulle on kui see töö on juba kellegi poolt top tasemel tehtud. Ise tööd ette võttes võib ilmneda palju ootamatuid töid ja nii võib korraliku valmis auto hind ületada tuntavalt turul saada oleva korras auto hinda... Edasi järgnes palju suhtlemist autode pakkujatega, ridamisi info vahetust ja juurde küsimist. Lõpuks sai listi alla 10 auto Euroopast. Paljud müüjad tundusid kuidagi laisad, jäi mulje et mitte nemad ei taha autot müüa vaid mina olen see tüütu inimene kes neilt infot nõuab ja "segab töö tegemist". :D

17. novembril sai koos ekspert Kristjaniga võetud ette reis Berliini, et vaadata üle 2 enim huvi pakkuvat autot. Esimene valik oli selline kena punane auto.


Auto on väga korralikult taastatud 1985 aasta turbo, punane, originaalsus ligi 100%, kogu ajalugu kaasas, seisukord väga hea. Saksa vanaautode tunnistus hindele 2+ (meie 5 palli skaalal hinne 4+). Autol on olemas kõik tunnistused, arved ja kogu taastamise ajalugu dokumenteeritud. Müüja oli ka asjalik ja üks vähestest kes ka küsitud infot meelsasti andis.
Auto on läbinud põhjaliku taastamise aastatel 2015-16. Mootor ja käigukast põhjalikult remonditud, kere väljast poolt üleni uue värvkattega, sisu heas korras. Auto läbisõit peale taastamist ainult ~5000 km.
Auto seisukord oli nii hea, et lihtsalt võimatu oli seda mitte tahta. Tegime proovisõidud ja kauplesime müüjaga kuniks saigi käed löödud ja leping sõlmitud. Siin pilt proovisõidust tagasi saabunud autost.


Nüüd jäi üle vaid leida treila millega auto koju tuua. Ja 02.dets õhtul saabusidki auto Pärnusse.


Nüüd siis ka autost täpsemalt:
Porsche 911/930 G-mudel Turbo, 1985 aasta, mootor B6 õhkjahutusega, töömaht 3,3L, võimsus 300hj, tagavedu, 4 käsi käiku. Kaal ~1330 kg.
Kiirendus 0-100 kmh ~5,4 sek, tippkiirus ~260 kmh.
See on Porshe esimene turbomootoriga mudel. Kuna selleaegsed turbod rakendasid täis võimsuse suure viitega ja äkki, siis oli autoga lohakalt sõitjate poolt mitmeid avariisid. Seetõttu on see mudel rahvaseas saanud hüüdnimeks "lesestaja" (widowmaker).
Omapärane on ka auto kiirus käikudega, on väga pikad käigud. Kuna käike on ainult 4 ja mootor piisavalt võimas, siis käikude ~lõppkiirused:
1 - 88
2 - 145
3 - 220
4 - 260+
Seega on tegemist suht vähese käiguvahetuse vajadusega, siis linnas sõites on sees põhiliselt 2. käik, harva ka 1. käik.

Siin veel mõned pildid lõpetuseks ja kauneid punaseid Jõule ka teile kõigile.






23.12.2023 at 14:13 1 edit. Last edited 23.12.2023 at 14:20 by Umbertto
peep
 
Moderator
Porsche 911/930 Turbo 1985
No see on tõesti üks korralik jõulukink ! Olen ju isegi omanud 964 Turbot mis tehnika osas suht sama, ainult käike oli 6. Ülekanded olid sama jaburad, linnas kas 2 või 3 käik, kuid kolmandaga oli boost maas ja masin jube uimane. Samas kui turbo rõhku peale andis alates ca. 4000 pealt siis liikus suht samamoodi kui 996 T. Minus tekitas enim kahtlusi mehaaniline pritse, mis küll õnneks ei tõrkunud.
23.12.2023 at 17:42 1 edit. Last edited 23.12.2023 at 17:43 by peep (Moderator)
Lennart
Porsche 911/930 Turbo 1985
Urmas, äge ost ja ilusaid Jõule !
25.12.2023 at 17:53
Kaido
Porsche 911/930 Turbo 1985
Äge ost ja palju õnne. Miks uuemad versioonid end ammendasid, tiba emotsioonitud või midagi muud?
25.12.2023 at 21:21
rustang
  
Moderator
Porsche 911/930 Turbo 1985
G-kere, eriti Turbo, peaks olema lisaks kõigele muule ka hea investeering!
27.12.2023 at 09:31
Umbertto
 
Porsche 911/930 Turbo 1985
quote:
Kaido: Äge ost ja palju õnne. Miks uuemad versioonid end ammendasid, tiba emotsioonitud või midagi muud?
Lihtsalt ise enam ei viitsi-taha enam nii palju kiiret sõitu harrastada... Siis ongi ilmselt õige lahendus, kui mees ja auto on ~ samast generatsioonist. Antud auto on just nii vana, et väljus tehaset siis kui mina olin 25 aastane. Aga kuna 38 aasta eest olin noor "nõukogude insener" siis palk 110 rubla + preemia ei andnud kuidagi eelarvet kokku :D.
10.01.2024 at 11:11
hents99
  
Porsche 911/930 Turbo 1985
quote:
Umbertto:
quote:
Kaido: Äge ost ja palju õnne. Miks uuemad versioonid end ammendasid, tiba emotsioonitud või midagi muud?
Lihtsalt ise enam ei viitsi-taha enam nii palju kiiret sõitu harrastada... Siis ongi ilmselt õige lahendus, kui mees ja auto on ~ samast generatsioonist. Antud auto on just nii vana, et väljus tehaset siis kui mina olin 25 aastane. Aga kuna 38 aasta eest olin noor "nõukogude insener" siis palk 110 rubla + preemia ei andnud kuidagi eelarvet kokku :D.

Esmalt edu ja jaksu autoga, väga põneva eksemplariga tegemist.

Huvitav, kas toona maksis auto uuena sama palju kui täna kasutatult (kui arvestada, et auto on täna tehasekonditsioonis - emba kumba, kas taastatud või säilinud vana), või isegi vähem. Eks tänast ja toonast rahaväärtust on ka keeruline võrrelda, aga laias laastus.

Edit: originaal turbo on suhteliselt avarate mõõtudega ehk julge turbiinikojaga, et vähemalt lõppu kinni ei pooks….k jetronic teeb ta muidugi omakorda veel laisemaks…Aga tuleb võrrelda ajakohasega - isegi hea tulemus toona.


____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
10.01.2024 at 16:09 1 edit. Last edited 10.01.2024 at 16:17 by hents99
peep
 
Moderator
Porsche 911/930 Turbo 1985
Inflatsiooniga korrigeeritult maksis '85 aasta 930 uuena $143 k. Ei vaadanud mis nad Euroopas maksavad aga praegune hinna suurusjärk USA's on umbes sama. Ehk kui pidamise kulu mitte arvestada siis inflatsiooniga on nad sammu pidanud. Tõsi seda tänu viimasele aastakümnele.
11.01.2024 at 10:12
opentrack.tqhq.ee foorum : Kurvisõiduautod : Porsche 911/930 Turbo 1985  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.