Poster |
Message |
zeke |
BMW 116 BTC 1/116CUP
Tere
Kuna mulle foorumi formaat meeldib ja seal säilib informatsioon kaua(võrreldes FB grupid ja insta jne) teen oma(vennaga koos) võistlusauto ehitusest teema. Jube vaikne ka viimasel ajal siin OT foorumis.
100KW teemas sai ots lahti tehtud.
2 suve Mannergut E36ga andis tõuke, et aeg oleks edasi liikuda puuriga masina peale. Selge oli see tahame vennaga jätkata tagaveolise platvormi peal aga liikuda E36 pealt värskema auto peale(Mannerg #316 compact on müügis kui keegi soovib alustad ja ise ehitada ei viitsi). Peale BMW pmst soodsaid valikuid ei olegi(MX5 oli ka, aga lahtine auto ja BTCC reeglid jne. ei soodustanud) kui panustada tagaveole.
Sai otsitud Eestis ja mujalt ning peamine kriteerium oli et kere oleks võimalikult roostevaba. Leitud sai siis viimaks Leedust- siuke põrsas kotis ost kus mees Leedus tegi pilt ja pani video ning ära ta ostetud saigi. BMW 116i N45B16 mootoriga.
Kere väga heas seisukorras nii alt kui peal. Lausa lust(natuke kahju ka) oli lahti võtta kui kõik on korras ja rooste kihita. Pmst läks kohe kodus garaaži ja sisu eemaldamiseks ning pigimattidest puhastamiseks(umb. päev). Fööniga pigi soojaks ning plastik kaabitsaga tuli pigimatt väga lihtsalt ära(2kesi 1,5h max). Järgneval nädalavahetusel sai pigi jäänused ära pestud ning uksed ja luugid eemaldatud et puuri tegemisse viia.
Plaan on 100% 2022 kevadeks valmis saada ja see tõttu tahaks vältida üle ehitamist. Turvavarustus sisse ja vedrustus üle käia ning võikski valmis olla(100 nipetnäpet asja kindlasti veel). LSD sooviks aga hetkel pole TYP 168 uuemale tüübile midagi silma hakanud. Saab ka ilma aga Compacti peal oli LSDga mugavam ja mõnusam sõita.
Kust plaanis osa võtta.
Kui 100KW CUP peaks käima minema siis seal(kui ei ehk lastakse siis kas või Mannergutega trenni teha).
BaTCC
Pmst sooviks Endurance't sõita 2 või 3se tiimiga.
Kuna esimene nn full race car ehitus siis 100 küsimust veel õhus(EAL regamised ja litsentsid jne) proovin siin teemas ka neile vastused anda et kui keegi veel pärist 0st alustab oleks lihtsam.
Natuke sai inspitatsiooni võetud ka 116 Trophy sarjast mis UK kogub populaarsust.
____________________________
MX-5, 116 |
27.12.2021 at 20:52 |
1 edit. Last edited 16.10.2022 at 19:22 by zeke
|
zeke |
BMW 116 BTC 1/116CUP
BaTCC tuleb 2022 aastal BMW 116 Trophy sari
Hetkel tundub et UK sarjas häid tulemusi andnud soodsad modid pole lubatud(M3 õõts, 1 massiline hooratas, polu puksid). Ehk vaatavad veel oma kinnitamata reeglid üle.
Edit:
See et poluuretaan puksid lubatud pole on ikka nonsenss BaTCC 116 sarjas. Kallis poolslikk ja originaal puks(sama kombo nagu E9x CUP)- mõtlen ja mõtlen ja aru ei saa.
____________________________
MX-5, 116 |
07.01.2022 at 11:43 |
1 edit. Last edited 09.01.2022 at 20:26 by zeke
|
peep Moderator |
BMW 116 BTC 1/116CUP
Edu selle projektiga ja rasket rahakotti ! |
07.01.2022 at 18:54 |
|
zeke |
BMW 116 BTC 1/116CUP
Ehitus liigub. Eelarve on lõhki Puuri valmimine võttis plaanitust kauem aega nii et plaanitud aprilli keskel valmis saamine liigub mõned nädalad edasi. Puur vastab kõige uuematele FIA reeglitele ja valmis Reinup Motorspordis.
Tagasild sai polüpuksid.
BC coiloverid ees/taga
Seest värvisime ise. Arvestades 0 kogemust kannatab vaadata küll.
Mootoris mingit tjuuningut ei teinud.
- Kett oli vahetaud müüjal(sai lihsalt kontrollitud)
- Lisaks vahetasime õlipumba keti
- kepsusaaled(juba näitasid kulumise märke) jne tihendid millele oli ligipääs
- plastikust karteri õlivõtturi mis N45B16 mootoril mõraneb,
- sump baffle
- Lisatud sai õlijahuti
- TTV Racing 116 Trophy 1 massiline hooratas
Hetkeseis.
____________________________
MX-5, 116 |
03.04.2022 at 19:16 |
1 edit. Last edited 04.04.2022 at 03:08 by zeke
|
zeke |
BMW 116 BTC 1/116CUP
Auto sai valmis 2022 jõudsime Pärnu Summer Race ja Riia Grand Finals BATCC etappidele.
Sõitsime vennaga NeA 2h sõite BTC 1 klassis kuna auto oli juba enam vähem UK reeglite järgi valmis ehitatud kui BATCC 116Trophy reeglid välja käidi.
Auto on olnud vastupidav ja võistlustel probleeme ei ole olnud.
Elamuse poolest on ratas rattas võidusõit ikka hoopis teine elamus kui niisama 1nda aega või Mannergut sõita.
Pärnu etapp oli 27C+ ja autos oli 1h järjest nagu saunalaval sõita. Thumbs up tiimidele kes 1nda 2h sõitsid. Võistlus oli pühapäeval ja tundus et kui neljap juba Pärnus olla jääb aega niisama puhkamiseks trennide ja kvallide vahelt. Tegelikkuses ei saanud pmst tagumikku mahagi istutud. Esimene võistlus ja sai igast juhivahetusi ning rehvi vahetusi jne asju läbi proovitud.
Riias sügisel temperatuurid jahedamad ja 1h läks nii kiiresti, et oleks veel tahtnud sõita kui juba ruudulipp lehvis. Ilm oli võistluste ajal kuiv ja päike paistis. Neljapäevase vabatrenni ajal kallas Riias vihma aga kuna viimati sai Riias sõidetud sijs kui seal OT oli siis pidi rada nii palju kui sai õppima. Bikernieku uus asfalt enne "katelt" on vihmaga nagu jää- sai valesti arvestatud ja kergelt tagaosaga rehvivalle testitud. Pärnu rada on ikka nii super turvaline kui peaks eksima.
Parandusruumi ok nii sõidus kui ka ettevalmistusega.
- Peale Pärnut ostsime kütuse pumba boksi(vale kanister sai ostetud ja 20l tankisme 2 minutit )
- 2h sõidus sai selgeks et kindlasti oleks sidet vaja. Riiaks said osteud Zeronoise klapid koos mikriga ja telefoniga ühendatud. Testides töötas ok aga kui auto võistluskiirusel siis müra nii suure et boksis ei kuule midagi. Vaja mingi teine soodne lahendus leida.
- data lahendustena sai hetkel Racechrono ja Garmin Catalysti kasutatud.
Lätlastel(suurim arv valmis autosid) ja BATCC korraldajatel hetkel arutluse all kuidas 2023aastal 116 Trophy sarjaga edasi minna. Meie ja osad Läti tiimid sooviks, et UK tehnilised reeglid 100% üle võtta, et saaks UK ja euroopaga ühtsed. Hea mujal sõitmas käia ja tekiks ka järelturg autodele.
2023 on plaan rohkem etappe kaasa teha. Kellel juba Mannergu masin üle tjuunitud, pange puur sisse ja kohtume BATCC etappidel.
Tänaks kõiki toetajaid, abistajaid ja kaasaelajaid.
Madis ja Co Reinup Motorspordist
ALM Motorsport
Krauman motors
Stance.ee
Racingexpert
Anarin Oü
Rein
Oliver
Aile.
Nimekiri pole lõplik.
____________________________
MX-5, 116 |
16.10.2022 at 20:00 |
1 edit. Last edited 26.01.2023 at 16:46 by zeke
|
peep Moderator |
BMW 116 BTC 1/116CUP
Hea algus ja nii on, et võidusõit pakub palju rohkem emotsiooni kui niisama rajal tiirutamine. Muidugi nõuab samuti rohkem nagu Su selle hooaja kogemus näitab. |
17.10.2022 at 10:08 |
|
zeke |
BMW 116 BTC 1/116CUP
Soovitage mõistlikku auto<->boks sidesüsteemi. Zeronoise klapid kiivris ühendatud telefoniga ja kõn3 boksi ei töödanud. Autos niipalju müra, et kui midagi isegi kuuleb siis mikker ei anna peale müra midagi välja. Töötab ok kui passid boksis ja mootor pmst alla 3500RPM.
____________________________
MX-5, 116 |
26.01.2023 at 16:50 |
|
lennukiga |
BMW 116 BTC 1/116CUP
Kus teil see mikrofon asub, et kõik lärm otse sinna pääsebNo file was uploaded. ? Mingid mürasummutavad bt kõrvasised klapid ei toimiks? Kui raadiosaatjad ja sidega kiiver on nogo. Bikerniekil veel see probleem mobiilisidega, et kui pealtvaatajaid palju siis kukkub mobiilivõrk pikali- driftivõistlustel suht tavaline. |
31.01.2023 at 12:59 |
|
zeke |
BMW 116 BTC 1/116CUP
Fullface kiiver ja mikrofon kohe suu ees.
____________________________
MX-5, 116 |
12.02.2023 at 10:57 |
|
Marvin |
BMW 116 BTC 1/116CUP
Digitaalne raadioside, kõrged mastid, repiiterid.
Tehnoturus on üks kasutatud repiiter juba pikemat aega müügis, aga ma ei ole täpsemalt uurinud, mida see oskab. Sealt võiks alustada sidelahenduse uurimist.
https://www.tehnoturg.ee/et/sale/hyt-tr800-repeater-basestation-45w-400-470mhz-second-hand-warranty-6-months
Taustamüra osas - mikrist üksi ei piisa, seade selle küljes peab oskama müra välja filtreerida. See tähendab, et enne mobiili või raadiojaama peab mingi natuke nutikam sidekarp olema. RacingExperdist võiks neid uurida. |
13.02.2023 at 11:12 |
1 edit. Last edited 13.02.2023 at 11:15 by Marvin
|
ESipp |
BMW 116 BTC 1/116CUP
Kuidas selle N45B16 vastupidavus üldse on ja mis põhilised vead? Selle ajastu väiksed mootorid ei kestnud minu teada isegi tänaval
____________________________
On the 8th day, God created boost. |
13.04.2023 at 14:58 |
|
zeke |
BMW 116 BTC 1/116CUP
quote: ESipp: Kuidas selle N45B16 vastupidavus üldse on ja mis põhilised vead? Selle ajastu väiksed mootorid ei kestnud minu teada isegi tänaval
Hetkel on vastupidanud. N45 on ilma valvetronicuta ja lihsam. UKs on nad juba mitu aastat nendega 116 Trophy CUP sõitnud ja seal pole remontmõõdud lubatud ning on suht kindlad olnud. Vahetasime kohe alguses kepsusaaled ära ja karter sai vanast settinud sodist puhtaks.
____________________________
MX-5, 116 |
14.04.2023 at 14:20 |
|
zeke |
BMW 116 BTC 1/116CUP
BATCC 2023 hooaeg sai avatud Pärnus 07 mail.
Osalesime 2h NeA sõidus. Esimene tund läks kõik okeilt aga 2ses vahetus kus mina alustasin läks 4s käik peale paari ringi imelikult sisse. Esimese hooga arvasin et piloodi viga aga peale paari ringi sai 4ndat kasutada ainult 5-> 4dale minnes. 3->4 ei töödanud ja pmst sai sõidetud lõpuni 3->5 mis jõuetu autoga pole just ideaalne.
NeA sõidus alustas vist 17 autot ja kuna mitmetel teistel oli ka tehnilis probleeme jäime üldarvestuses 9ndaks ja BTC1 klassis võit ?.
Talvel erilisi uuendusi autoga ei teinud kuna siiani pole tehnilis probleeme olnud kuni nüüd kkast alla andis
Talvel sai tehtud tavaline hooldus.
- Enne aprilli tenni sai Riias dünos käidud ja soft üle kirjutatud millega sai jõu umb 130HP peale.
- Esipiduri jahutus sai ära veetud ja prooviks ka CarbonLorrein RC6E klotsid.
- Side sai uuendatud Zeronoise Pit-Link GSM boxi abil(www.oreca-store.com oli väga hea allahindlus). Töötab täitsa hästi. Ma endale vist pean kõrvasisesed klapid ostma kuna müraga kuulen halvasti.
Uus kkast sai tellitud www.rrr.lt- päevaga Leedust Tartus, väga hea lehekülg
____________________________
MX-5, 116 |
21.05.2023 at 21:49 |
|