Poster |
Message |
charger |
Ford Sierra 2,0i Mannerg #171
Kaspari kevadel tehtud Mannergu teema pani mind ka asjade üle järele mõtlema ja nii saigi hakatud ajalugu talletama.
Nimetet Sirts on MM karussellis keerelnud alates 9. etapist ja võttis päris hulk aega, et kõik vahepeal toimunu meelde tuletada. Aga enam-vähem nii sai see kirja margipõhisesse foorumisse: https://www.sierraclub.ee/foorum/viewtopic.php?f=12&t=15685
|
31.07.2020 at 00:22 |
3 edits. Last edited 09.07.2021 at 19:26 by charger
|
charger |
Ford Sierra 2,0i Mannerg #171
Kuna nüüdseks jõudsin kajastusega tänapäeva, siis püüan edaspidi siia ka üht-teist arengutest üles tähendada. Seniks head lugemist! |
31.07.2020 at 00:24 |
|
zeke |
Ford Sierra 2,0i Mannerg #171
Sirtsu foorumi teemasid näevad ainult registreeritud kasutajad.
____________________________
MX-5, 116 |
31.07.2020 at 08:03 |
|
charger |
Ford Sierra 2,0i Mannerg #171
quote: zeke: Sirtsu foorumi teemasid näevad ainult registreeritud kasutajad.
Sry, ma ei teadnudki, aga nüüd peaks korras olema, et kõik näevad. |
31.07.2020 at 15:14 |
|
Jesper |
Ford Sierra 2,0i Mannerg #171
Mis puudutab käigukasti ülekannete muutmist, siis ma MT75 kohta küll sadakindlalt ei tea, aga enamikul kastidest on neljas käik konstruktsiooniliselt fikseeritud 1:1 peale, ehk siis sa saad küll teoorias panna 5ndale 1:1, aga 3. ja 4. ei saa sinna vahele "ära jagada", vaid siis on sul kaks 1:1 käiku järjest :P . Tavaliselt võidusõidukastidel tehakse hoopis nii, et sisuliselt teine käik muutub esimeseks (mingit 3,x ülekannet pole rinkal never ever vaja) ja siis 2,3 jagatakse sinna vahele ära. Vt näiteks Quaife kitti Type9-le: https://www.burtonpower.com/quaife-5-speed-clubman-synchro-gear-kit-ford-sierra-type-9-qua5sc.html .
Üldises plaanis on Type9 tuunimine juppide saadavuse mõttes igatpidi lihtsam kui MT75, ma ei teagi, miks.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
31.07.2020 at 19:04 |
3 edits. Last edited 31.07.2020 at 19:06 by Jesper
|
charger |
Ford Sierra 2,0i Mannerg #171
Pühapäevane 02.08.2020 ei läinud just plaanipäraselt, kuna otsa sai ilmselt plokikaane tihend ja tekkis liigne jahutusvedeliku kadu. Pidime katkestama, pikemalt on juttu Sierraklubi teemas https://www.sierraclub.ee/foorum/viewtopic.php?f=12&t=15685&start=68
|
03.08.2020 at 20:11 |
6 edits. Last edited 09.07.2021 at 19:28 by charger
|
charger |
Ford Sierra 2,0i Mannerg #171
Et fb Mannergute teemas spekuleeritakse veel ühe 8h sõiduga selle aasta 3. oktoobril, tuli kibekähku hakata töötavat mootorit ehitama. Esimese asjana läks üks survestatud ja lihvitud kaas Windorfi klappide ja pesade lõikusesse. Hakkame lahkama pealolevat konet, vähemalt on seest värske õliga juba pestud |
25.08.2020 at 21:31 |
|
charger |
Ford Sierra 2,0i Mannerg #171
Mahlad koos, aga õnneks saaled ja võllid OK
|
01.09.2020 at 18:18 |
1 edit. Last edited 09.07.2021 at 19:29 by charger
|
charger |
Ford Sierra 2,0i Mannerg #171
Kaane saime Windorfist tagasi, pesad-puksid jälle korda tehtud
|
01.09.2020 at 18:19 |
1 edit. Last edited 09.07.2021 at 19:29 by charger
|
charger |
Ford Sierra 2,0i Mannerg #171
Soetasime rajakasutuseks muudetud ülekannetega MT75 käigukasti, eks proovime ära, kas on parem.
Ja Jesperil on õigus, kõigil erinevatel MT75 versioonidel on 4. käik 1:1
3-st kastist kokku pandud komplektil on esimene ots natuke kiiremaks tehtud ja vahed ühtlasemaks.
|
01.09.2020 at 18:21 |
2 edits. Last edited 09.07.2021 at 19:30 by charger
|
charger |
Ford Sierra 2,0i Mannerg #171
Plokil pidi 3/10 maha võtma, et pind puhtaks saada
|
05.09.2020 at 18:27 |
1 edit. Last edited 09.07.2021 at 19:31 by charger
|
charger |
Ford Sierra 2,0i Mannerg #171
Uued rõngad, saaled, kett ja tihendid
|
15.09.2020 at 18:09 |
1 edit. Last edited 09.07.2021 at 19:31 by charger
|
TiitSaul |
Ford Sierra 2,0i Mannerg #171
Mis kolvid seal sees on? 16V kolvid? |
16.09.2020 at 00:14 |
|
charger |
Ford Sierra 2,0i Mannerg #171
quote: TiitSaul: Mis kolvid seal sees on? 16V kolvid?
Kuna klapid paiknevad silindritel vaheldumisi diagonaalides, siis ilmselt on Ford teinud kolvid universaalsed, et sobiksid igasse silindrisse. Mul on siin veel 2 mootorit laiali ja seal on samasugused kolvid sees.
|
16.09.2020 at 08:13 |
1 edit. Last edited 09.07.2021 at 19:32 by charger
|
charger |
Ford Sierra 2,0i Mannerg #171
Ma 16V mootoreid ei ole veel lahti võtnud, võimalik, et ka seal on samad kolvid |
16.09.2020 at 08:15 |
|
zeke |
Ford Sierra 2,0i Mannerg #171
Sierra klubi teemast küsimus 16V mootori swapi kohta.
Kuidas see Scorpa 16V 100kw CUP tingimustele vastab- seda ju ametlikult Sierra peal ei olnud? Või ma saan 4.5.1 valesti aru?
100kw Cup tehnilised tingimused 2020 V2
4.5Mootor ja jõuülekanne
4.5.1Lubatud on kasutada sama tootja poolt samale mudelile toodetud vabalthingavaid bensiinimootoreid. Rootormootor ei ole lubatud. Mootori vahetuse korral kohustub osaleja esitama ja tõendama mootori algsed tehnilised parameetrid ning tähistused.
Muidu äge vaadata et Sierraga veel möll käib.
____________________________
MX-5, 116 |
16.09.2020 at 22:16 |
|
charger |
Ford Sierra 2,0i Mannerg #171
Tglt hea point, ma Cup reegleid nii põhjalikult polegi veel endale selgeks teinud. Mootori alumine ots on sama, kaas on teine. Pole enam jagajat ja süütepoolid on kohe küünalde otsas. Muidu Ford ja mahub täpselt 100kW piiresse |
17.09.2020 at 13:18 |
|
Lembit |
Ford Sierra 2,0i Mannerg #171
100kW Cup'i reeglite kohaselt saab minuarust Ford Focusest 2-3 sek/ring kiirema auto, kui Sierrast sama raha eest. |
17.09.2020 at 13:49 |
|
charger |
Ford Sierra 2,0i Mannerg #171
quote: Lembit: 100kW Cup'i reeglite kohaselt saab minuarust Ford Focusest 2-3 sek/ring kiirema auto, kui Sierrast sama raha eest.
Äkki viitsid lühidalt põhjendada seda arvamust? Mannergute ürituse põhjal mul küll sellist muljet pole jäänud. |
17.09.2020 at 15:09 |
|
charger |
Ford Sierra 2,0i Mannerg #171
Dr. Lill eemaldas hoorattalt veidi liigliha, tulemuseks kaalusääst 2,625kg
|
17.09.2020 at 19:29 |
1 edit. Last edited 09.07.2021 at 19:33 by charger
|
Marvin |
Ford Sierra 2,0i Mannerg #171
quote: charger: quote: Lembit: 100kW Cup'i reeglite kohaselt saab minuarust Ford Focusest 2-3 sek/ring kiirema auto, kui Sierrast sama raha eest.
Äkki viitsid lühidalt põhjendada seda arvamust? Mannergute ürituse põhjal mul küll sellist muljet pole jäänud.
Kas mõni Focus on üldse mannerguid või 100 KW Cup'i sõitnud? Justkui ei tule ette.... |
17.09.2020 at 20:38 |
|
charger |
Ford Sierra 2,0i Mannerg #171
100kW Cupis on sõitnud ainult 3 autot: Corolla, Civic ja E46 compact
Mannergute sarjas sõidab Focusega Tuleohutus24 nimeline tiim. |
18.09.2020 at 08:39 |
|
Lembit |
Ford Sierra 2,0i Mannerg #171
quote: charger: quote: Lembit: 100kW Cup'i reeglite kohaselt saab minuarust Ford Focusest 2-3 sek/ring kiirema auto, kui Sierrast sama raha eest.
Äkki viitsid lühidalt põhjendada seda arvamust? Mannergute ürituse põhjal mul küll sellist muljet pole jäänud.
Lühidalt:
* Vedrutuse geomeetria - Focuse tagasild on palju parem, kui Sierra STA.
* Mootorivalik - Zetecist saab 100kW reeglite raames selgelt rohkem võimse kasvu kätte, kui ühestki sierra peale pakutud mootorivariandist.
Mannergutel on raske teada, mis konfiguratsiooniga teised sõidavad. Kellel kuipalju pigimatti vms.
100kW cupi võtmes on reeglid päris konkreetsed: 88 kW Sierra ning 96 kW Focuse kaaluvahe tuleks ainult ca 55 kg.
Kui DOHC mootor on tegelikult 92 kW, siis ca 27 kg.
Kui huvi on, võib ka pikemalt arutleda.
|
18.09.2020 at 11:22 |
|
charger |
Ford Sierra 2,0i Mannerg #171
quote: Lembit:
* Vedrutuse geomeetria - Focuse tagasild on palju parem, kui Sierra STA.
Tagasild ei ole üldse probleemiks, esisild on. Ei saa lihtsate vahenditega piisavat negatiivset cambrit, mida sarja rehvide jaoks vaja oleks.
Mootorivalik on tõesti teema. Samas on mingid kulid sealt äkiliste nukkade jne abil võtnud 105kW. Kui kestev antud kombo on, hetkel ei tea. Me pole seni mootoritega tegelenud, kui miski puruks läks, tõstsime kuskilt kuuri alt järgmise peale. Nüüd tegime esimest korda ühe lahti ka. Ühel hetkel saab probleemiks nii vanale autole juppide saadavus, Focusega oleks tõesti lihtsam.
Aga meie valikut kallutas oldschool - Sierra on ikkagi tagavedu |
18.09.2020 at 11:46 |
1 edit. Last edited 18.09.2020 at 11:47 by charger
|
Lembit |
Ford Sierra 2,0i Mannerg #171
quote: charger:
Tagasild ei ole üldse probleemiks, esisild on. Ei saa lihtsate vahenditega piisavat negatiivset cambrit, mida sarja rehvide jaoks vaja oleks.
Ei saa praegu täpselt aru, kui lihtsaid vahendeid sa silmas pead. Kiirelt pealevaadates oleks 100 kW cupi reeglite järgi esicamberi paikasaamiseks minimaalselt vaja: rellakas, keevitus, puurpink/drell. Mingeid veel lihtsamaid vahendeid vaja?
Ja usu mind selle autoga edasi arenedes - ühel hetkel jääb tagasilla geomeetria probleemiks ja siis tõesti ei ole midagi teha.
quote: Mootorivalik on tõesti teema. Samas on mingid kulid sealt äkiliste nukkade jne abil võtnud 105kW. Kui kestev antud kombo on, hetkel ei tea. Me pole seni mootoritega tegelenud, kui miski puruks läks, tõstsime kuskilt kuuri alt järgmise peale. Nüüd tegime esimest korda ühe lahti ka. Ühel hetkel saab probleemiks nii vanale autole juppide saadavus, Focusega oleks tõesti lihtsam.
Igasugune nukkvõllide vahetamine on 100kW cupis keelatud. Äkiliste nukkadega saaks Focuse mootorist ka 150+ kW. Seda pidasingi silmas, et samade reeglite ja sama eelarve juures saab Focuse kiirema teha.
Juppide saadavus kindlasti mängib siin kaasa. Näiteks, kui tahad korralikku mootoriremonti teha ja uued kolvid panna, siis on Zeteci B-varuosa kolvid 2x odavamad.
quote: Aga meie valikut kallutas oldschool - Sierra on ikkagi tagavedu
Jah. Vedavate otsade kategoorias Focusega muidugi Sierrale ligi ei saa
|
18.09.2020 at 12:30 |
|