register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : BMW 325 Cup : Eesti rahvuslik ringraja klass   1 2 3 4 5 6 7 ..  
Poster Message
rolantsik
Eesti rahvuslik ringraja klass
Täna oli ringraja komitees juttu ka nn. rahvusliku klassi loomisest.Komitee liikmete poolt on toetus olemas,kui vaid leidub piisavalt sõitjaid.
Tehniliste tingimuste aluseks võiks võtta Läti rahvusliku omad(loodetavasti saab need tõlgitud järgmiseks nädalaks)

Lahtised küsimused on:

1.Kui palju oleks sõitjaid?

2.Sarja formaat,kas üritada sõita koos lätlastega,või prooviks esimene aasta ise sõita(ehk siis EMV)?

3.Võimalik kalendriplaan?

Ootaks siia võimalikku vastukaja asjale ja üldse ettepanekuid sarja kohta
02.10.2007 at 22:15
matukas
  
Eesti rahvuslik ringraja klass
Üldjoontes oleks käsi. Kuigi mul on tunne, et minu kompressoriga auto ei sobiks sellesse klassi. Rehvid võiks olla piiratud 13" - 15" vahemikuga. Aga teen tööd selle nimel, et 'päris' rinkale pääseda.

____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
02.10.2007 at 22:22
rolantsik
Eesti rahvuslik ringraja klass
Kompressor on kindlasti keelatud.
Lätis on kummi asi lahendatud monorehvi kasutamisega. ehk kõigil samasugune kumm all.
Sellega saab kummidele kuluva raha ka tuntavalt väiksemaks,kuna saab lasta teha kummifirmadel sarja kummile pakkumisi.
F-Balticul näiteks on see asi ilusasti ära lahendatud:hooaja algul teevad kummifirmad pakkumise ja siis odavaim valitakse välja.
Tänasel päeval maksab jooks uusi vormeli rehve 8500.- plus käive!!! et väga soodne.
Usun,et tavarehvi jooksu (näiteks 205/50 R15) saaks isegi 2500 eest kätte hulgiostul.
02.10.2007 at 22:32
Jesper
 
Eesti rahvuslik ringraja klass
Vastuküsimus kohe kõigile kolmele: kui palju on planeeritavad jooksvad kulud per võistlus (osavõtumaks eelkõige, kütuse, rehvid, treila ja õlled mehaanikule oskan vajaliku täpsusega ise ka arvutada)? Kui üks võistlusnädalavahetus on reaalselt võimalik 3-4000kr eest ära sõita, siis lähen kohe garaaži ja panen relaka laulma :)

Tehnilised reeglid oleks jah ka abiks läbi vaadata.
02.10.2007 at 23:05 1 edit. Last edited 02.10.2007 at 23:06 by Jesper
peep
 
Moderator
Eesti rahvuslik ringraja klass
Enne kui midagi arvata isikliku osalemise suhtes, sooviks reegleid näha ja selgust plaanitava etappide arvu ja toimumiskohtade suhtes.

Mõni etapp võiks kindlasti lätlastega koos olla aga kui autode arv vähegi kannatab, siis EMV arvestusel oleks jumet võimaliku toetuse ja publicity koha pealt. Etappe võiks olla suve jooksul 4-5 ja neist arvesse minevaid ühe võrra vähem, et anda paindlikust osalejatele kes ehk ei panusta 100% võrreldes teiste klassidega.
02.10.2007 at 23:10
devilc
Moderator
Eesti rahvuslik ringraja klass
rolantsik, kui sa seda veel teinud pole, loe läbi ka see jutulõng. Põhimõtteliselt samast asjast rääkisime ja ega tegelikult kuhugi ei jõudnud. Saad aimu siinsete inimeste mõtetest.
02.10.2007 at 23:17
rolantsik
Eesti rahvuslik ringraja klass
quote:
Jesper: Vastuküsimus kohe kõigile kolmele: kui palju on planeeritavad jooksvad kulud per võistlus (osavõtumaks eelkõige, kütuse, rehvid, treila ja õlled mehaanikule oskan vajaliku täpsusega ise ka arvutada)? Kui üks võistlusnädalavahetus on reaalselt võimalik 3-4000kr eest ära sõita, siis lähen kohe garaaži ja panen relaka laulma :)

Tehnilised reeglid oleks jah ka abiks läbi vaadata.

Osalemis tasudega peaks saama nii,nagu Superkrossis:eelregamisega 500 ja kohapeal 800.
See aasta osalesin Superkrossi asfaldi etappidel 4 korda.Ja kusjuures oli veel ükskord tegu kestvussõiduga 1 tund järjest.
Esitan siis väikse kulude arvestuse 1 etapi lõikes.

Superkross:
1.Kohale minek 300.-
2.Treila 250.-
3.Bensiin u 40 liitrit 600.-
4.Osalustasu 500.-
5.Mehaanik 500.-
6.Söök jook 200.-
7.Õli u 100.-
8.Piduriklotse kulus
üks jooks 4 võistluse peale
ehk siis 2500/4= 625.-

Kõik kokku 3075 eeki

See muidugi eeldab,et omal on ka käed jalad otsas ja siia ei ole arvestatud ka kunagi turvavarustusele kulunud raha.
02.10.2007 at 23:37
rolantsik
Eesti rahvuslik ringraja klass
quote:
peep: Enne kui midagi arvata isikliku osalemise suhtes, sooviks reegleid näha ja selgust plaanitava etappide arvu ja toimumiskohtade suhtes.

Mõni etapp võiks kindlasti lätlastega koos olla aga kui autode arv vähegi kannatab, siis EMV arvestusel oleks jumet võimaliku toetuse ja publicity koha pealt. Etappe võiks olla suve jooksul 4-5 ja neist arvesse minevaid ühe võrra vähem, et anda paindlikust osalejatele kes ehk ei panusta 100% võrreldes teiste klassidega.


Reeglid saab üles pandud järgmise nädala jooksul.


Lätakatega oleks pull sõita küll koos,aga Läti võistlus teeb ka etapi kulud kõvasti suuremaks.

02.10.2007 at 23:43
rolantsik
Eesti rahvuslik ringraja klass
Enda kogemustest võin rääkida,et mitmepäevastel võistlustel Baltikumis,hakkab kulu nr alates 15 kilo eeki üles.
Seda siis ühe võistluse kohta
Soomes alates 25 kilo eeki üles.

Et siis kõige odavam variant oleks ühepäevased võistlused.
02.10.2007 at 23:49
xjan
Eesti rahvuslik ringraja klass
vabandust, kas see rahvuslik klass oleks nagu lätlastel kindla margi/mudeli/mootori ja teatud lubatud modifikatsioonidega masinatega? BMW E30 lätlastel vist siis sama...?

____________________________
BMW 1M ...
03.10.2007 at 00:22
python
 
Eesti rahvuslik ringraja klass
quote:
matukas: Üldjoontes oleks käsi. Kuigi mul on tunne, et minu kompressoriga auto ei sobiks sellesse klassi. Rehvid võiks olla piiratud 13" - 15" vahemikuga. Aga teen tööd selle nimel, et 'päris' rinkale pääseda.
See eeldaks siis osadel autodel pidurite väiksemaks tuunimist. Aga ootab siis need tingimused ära ja loodame, et need on paindlikud:)
03.10.2007 at 09:06
rustang
  
Moderator
Eesti rahvuslik ringraja klass
Toonasest rahvaklassi teemast jäi mulje, et tuldaks sõitma, kui saaks oma praeguse hobiautoga " peale". Ehk siis meie rahvaklassi tõenäoliselt ei teki kui inimestele öelda - siin on reeglid, muretsege nüüd kõik omale vastavad autod ja tulge sõitma.

Läheneks pigem nii - siin on hulk inimesi, kellel on vähem või rohkem ringrajaks kohandatud autod - kas on võimalik nende ümber reeglistik kokku panna, mis lubaks neil omavahel võidu sõita?

Soomlaste Historic Roadpsort sarjas on mõned väga head ideed ja suhteliselt palju vabadust: http://www.historicrace.fi/roadsport2007.htm

A. rehvide kohta avaldatakse igal aastal tabel, kus on sees kõigilt peamistelt rehvitootjatelt 3-4 mudelit, millega tohib sõita. Kõik need on keskmise või odavama klassi mudelid, nt. tänavaslikke seal ei ole.

B.Erinevate autode võimsuserinevused tasakaalustatakse 3 võimsusklassi ja kaalust sõltuva rehvilaiusega, võimsuse arvutamiseks on vastavad koefitsiendid - mitu klappi/ mitu lõõri karpasid silindri kohta jne.

Seda võiks võrrelda lätlaste reeglitega ja vaadata, mis tulemus on.
03.10.2007 at 09:11 1 edit. Last edited 03.10.2007 at 09:18 by rustang (Moderator)
rolantsik
Eesti rahvuslik ringraja klass
Niipalju oskan juba nüüd öelda,et maks kubatuur on 2015 cm³.Max kompressioon 10,5: l nn.2 liitrise min kaal 1100kg koos sõitja ja muu pudi-padiga.
1,6 liitrisel vastavalt siis min kaal 980 kg.


Automargid,mida olen näinud lätlastel sõitmas:BMW 3,Audi A3,VW Golf 1;2;3,Seat Ibiza,Opel Astra,VW New Beetle.
Rohkem ei tule meelde.
03.10.2007 at 10:38
Silwer
Eesti rahvuslik ringraja klass
Njaa, juba need tingimused nullivad minu huvi. Kindlasti on veel mingeid kavalaid piiranguid ja seega ei saaks ma isegi autol mootorit vahetades (BMW 320is mootor oleks muidu vast tegija) rajale.

* BMW E30 320is: Displacement 1990cc, power 141 kW / 192 BHP @ 6900 RPM (V-max 7300 RPM). Only 210 Nm @ 4900 RPM, but torque is available over a wide range (180 Nm from 3500-6700 RPM). 0-100 km/h 7.3 s, top speed about 232 km/h


____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
03.10.2007 at 10:56
Jesper
 
Eesti rahvuslik ringraja klass
Kaheliitrise min kaal 1100kg :eek

Kas seda paljuvõitu pole? FIA GT1-l on sama kaal. Muidu varsti on foorum täis teemasid et "jama värk, 50kg puudu, kuidas kaalu kähku juurde saada".

Aga ok, ootame tehnilised reeglid ära.
03.10.2007 at 11:13
Raceboy
 
Eesti rahvuslik ringraja klass
Siiani tehnilised nõuded kriipsupealt samad, mis lätlastel.

____________________________
www.vems.ee
03.10.2007 at 14:43
rolantsik
Eesti rahvuslik ringraja klass
Usun,et nõuded tulevadki kriipsu pealt samasugused,kui lätlastel.
Miks ,sest asja idee on teha nii,et autod oleks võrdsed.
Lätlastel sõidavad kõik autod ühe ringi sees võistluste ajal ja tegelikult on kõigil võimalus võita.
03.10.2007 at 15:26
python
 
Eesti rahvuslik ringraja klass
Kas need historicrace nõuded mis rustang välja pakkus ei kõlba? On väga keerluine neid meil ellu viia? Kui keegi annaks niisama sellese rahvuslikku klassi kuuluva auto siis võibolla sõidaks ka. Aga endale ise ehitada sellist küll ei viitsiks enam, järelikult tuleb ikkagi OT edasi külastada olemasoleva autoga ja ise endale auhinde välja anda.
03.10.2007 at 15:55
rustang
  
Moderator
Eesti rahvuslik ringraja klass
Kui meid oleks siin 10 tk kes kõik rajale läheks siis kehtestaks endale just sellised reeglid nagu vaja ja küll EAL ka varem või hiljem käe alla paneb (kui me just turvavarustuses kompromisse ei tee). Aga ei ole vist nii.
03.10.2007 at 15:58
rolantsik
Eesti rahvuslik ringraja klass
quote:
python: Kas need historicrace nõuded mis rustang välja pakkus ei kõlba? On väga keerluine neid meil ellu viia? Kui keegi annaks niisama sellese rahvuslikku klassi kuuluva auto siis võibolla sõidaks ka. Aga endale ise ehitada sellist küll ei viitsiks enam, järelikult tuleb ikkagi OT edasi külastada olemasoleva autoga ja ise endale auhinde välja anda.


Autode võrdsust on väga raske tagada.
Ja ega OT kuhugile ei kao.
03.10.2007 at 16:09
rolantsik
Eesti rahvuslik ringraja klass
quote:
rustang: Kui meid oleks siin 10 tk kes kõik rajale läheks siis kehtestaks endale just sellised reeglid nagu vaja ja küll EAL ka varem või hiljem käe alla paneb (kui me just turvavarustuses kompromisse ei tee). Aga ei ole vist nii.

Kindel on see,et kui on kõikidel võistlustel osalejaid 10,või enam,paneb EAL sinna käe alla.
Turvavarustuses ei tehta kindlasti kompromisse.

Tehniliste tingimuste väljamõtlemine on omaette väga vaevanõudev tegevus,et nad saaks sellised,et autod oleks võrdsed.

Mina ei viiciks pikalt sellises sarjas sõita,kus kohti hakatakse jagama alates 4 kohast näiteks.Et siis esimesed kolm sõidavad eest minema ja teised sõidavad võidu.
03.10.2007 at 16:14
vvt
  
Eesti rahvuslik ringraja klass
quote:
rolantsik: Niipalju oskan juba nüüd öelda,et maks kubatuur on 2015 cm³.Max kompressioon 10,5: l nn.2 liitrise min kaal 1100kg koos sõitja ja muu pudi-padiga.
1,6 liitrisel vastavalt siis min kaal 980 kg.
Automargid,mida olen näinud lätlastel sõitmas:BMW 3,Audi A3,VW Golf 1;2;3,Seat Ibiza,Opel Astra,VW New Beetle.
Rohkem ei tule meelde.

Võimalik, et tegemist on terminoloogilise eksimusega ja paugutan tühja - aga kompressioon 10,5? BMW 3sel on surveaste tavaliselt 9,8 ja kompressioon 13-14 bar. Ja mismoodi seda kompressiooni/surveastet kontrollima hakatakse?


____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
03.10.2007 at 16:26 1 edit. Last edited 03.10.2007 at 16:28 by vvt
rolantsik
Eesti rahvuslik ringraja klass
quote:
vvt:
quote:
rolantsik: Niipalju oskan juba nüüd öelda,et maks kubatuur on 2015 cm³.Max kompressioon 10,5: l nn.2 liitrise min kaal 1100kg koos sõitja ja muu pudi-padiga.
1,6 liitrisel vastavalt siis min kaal 980 kg.
Automargid,mida olen näinud lätlastel sõitmas:BMW 3,Audi A3,VW Golf 1;2;3,Seat Ibiza,Opel Astra,VW New Beetle.
Rohkem ei tule meelde.

Võimalik, et tegemist on terminoloogilise eksimusega ja paugutan tühja - aga kompressioon 10,5? BMW 3sel on surveaste tavaliselt 9,8 ja kompressioon 13-14 bar. Ja mismoodi seda kompressiooni/surveastet kontrollima hakatakse?

Kuna praegu eestikeelseid reegleid ei ole,siis lõige läti keelsetest.
Maksimālais darba tilpums līdz 2015 cm³.Maksimālā kompresijas pakāpe: 10,5: l

Kontrolli asju oskab kindlasti kõige paremini seletada EAL-i tehnilise esinadaja hr Koov,kui on olemas tingimused kõigil näpu vahel.

Viimasel etapil plommiti kõik Super 1600 klassi mootorid peale võistlust kinni ja nende tingimustele vastavust käis hr. Koov kontrollimas siis võistlejate kodugaraazides.
03.10.2007 at 17:03
Jörm
 
Eesti rahvuslik ringraja klass
Roland jätab ütlemata, et viimase nädala jooksul on ringi käinud veel üks Eesti rahvusliku klassi variant ja see oleks monoseeria BMW E36 sedaani peal. Mul on nüüd aastajagu siuke kupee olnud õppesõidu autona ja julgen väita, et kel käed otsas saab 100k eest auto valmis, millega saaks juba rajale. Esiteks on ta tagaveoline, 190hj, peale siduri on kõik kestnud (slickiga tavaketas ei pea vastu). Vahetasime amordid ja vedrud ära, auto käitub nagu päris võidusõidu masin.
Soomes on neid miski 40 tükki, virutavad rada ja muda kah vahele, seal rendib üks tiim neid kõigile välja. Ei tahaks just 40 tükki hakata tegema, aga mingi portsu võiks kevadeks valmis vorpida küll, nii umbes 10 kui kellelgi huvi on. Mõte on selles, et autod oleksid kõik väga ühesugused, siis on tihe konkurents. Koos saab startida nii super 1600 kui kasvõi lätlastega, küsimus on miinimumkaalus. Kellel huvi on saab tulla autot proovima, kui me jällegi rajale läheme, ilmselt juba järgmisel nädalavahetusel.

____________________________
Amper Racing
03.10.2007 at 22:05
rolantsik
Eesti rahvuslik ringraja klass
Jah,ega sellel E36 järgi tehtud asjal midagi viga pole.Oleks väga bro ja võrdne.

Kuid lätlaste järgi tehtud asja järgi saaks ka kasutada juba valmis autosid.

03.10.2007 at 22:26
opentrack.tqhq.ee foorum : BMW 325 Cup : Eesti rahvuslik ringraja klass   1 2 3 4 5 6 7 ..  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.