Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
Honda Civic EP2Sportmannergu ideed on arutatud rajaliste seltskonnas juba vist ca aasta jagu, autosid liikvel piisavalt ja huvilisi tundub ka olevat, millest tulenevalt sai vastu võetud otsus ehitada esimene auto valmis ning kajastada ausalt ehitusega kaasnevaid muresid, probleeme, kulu jne.
Kuna sportmannergu sari reaalsuses veel puudub ning autole sooviks ka täiendavat väljundit, otsustasin masina valida ja ehitada esialgu vastavalt V1600 reeglitele. V1600 on soomes suhteliselt populaarne klass, sõidetakse rallit, ringrada ja ehk veel miskit, lisaks toimuvad NEZ V1600 sõidud ka eestis ja lätis. V1600 klassis on stock pidurid, mootor, väljalaske kolle ja kast. Modifikatsioonidest lubatud coilid ja progeaju (minu arvates võiks ka aju stock olla, aga see juba teine teema). V1600 klassis peab olema auto mudel +2000a, millest tulenevalt otsustasin olemasolevast mannergust loobuda ja võtta uue tooriku. Soomes antud klassis nt enamlevinud masinad alfa 147, civic ep2, vw lupo jne.
Eesti turgu vaadates tundus olevat kõige lollikindlam variant civic, sest varuosasid ja "tuuning" juppe laialt saada ning hinnad mõistlikud. Facebooki kuskil kommuunis jäi silma EP2 pakkumus, auto aastast 2005, väidetavalt OK korras, ülevaatus ja kindlustus olemas, hind 1100. Kohapeal üle vaadates ka pilt ok, kuskilt ei miskit ei lekkinud ja tööle läks, ehk pikemalt mõtlemata sai see ära võetud. Peale ostu:
Kõige rohkem kartsin roostet, auto 13 aastat vana ja eesti soolased teed jätavad oma jälje, kuid reaalsuses üles tõstes oli pilt väga viisakas, kuskilt miskit ei lekkinud, auku läbi ei olnud ja kõik töötas. Veidi oli isegi kahju sellist asja lammuatama hakata. Pilt alt:
Esimese tööna läks siis sisu välja (puuri ehituseks ettevalmistus), seest plekid sammuti viisakad:
Enne puuri ehitust vaja isteasend paika saada, ostetud sai iste (220.-), rool+hans traksid+rooli ühendus+rihmade kinnitusplaadid (260.-). Pikalt sai ka vedrustuse osas mõeldud, kas lüüa eelarvesse kohe ca 1k miinust coilidega või minna säästuvariandi teed, kuid hetkel jäi otsus, et sportmannergu jaoks tuleb madaldusvedru (101.78.-) ja V1600 klassi jaoks ostab eraldi coilid. Sportmannergu komplektsuses eesmärk jääda koos töörahaga alla 4500 euro piiri ilma turvavarustuseta(rool-iste-traksid).
Lisaks tekkis kohe alguses küsimus kuidas lahendada istme kinnitus. Antud mudelil sile põhi, ehk tüüpilist kesktunneli külge polditavat lahendust teha ei saa. FIA reeglid lubavad samas ka originaal kinnitusi, seega jäävad need kasutusse ja peale läheb adapterplaat(86.-)+siinid(36.-).
Edasistest töödest ja kuludest ootab ees:
1. Mootori rihmad-õlid-filtrid-küünlad-veepump
2. Veermik Poly puksidele
3. Rajasuutlikumad klotsid (kettad olid uued all)
4. Pidurisadulate hooldus
5. Rehvid
6. Veermiku kuluosad
7. Puuri ehitus
Arvestades, et sportmannergu eelarve võiks olla max 4500eur siis eelarve jääk antud töödeks koos töörahaga hetkel 3298,22.- (istet, trakse ja rooli ei arvesta)
Puuri ehituse algus planeeritud järgmisesse nädalasse, esimese rajatesti sooviks ideaalis teha 09.09 opentrackil.
Auto ettevalmistusega tegeleb hr. Eeltee, tema poolt võib siia teemasse oodata ka jooksvat ehitusprotsessi kirjeldust.
Honda Civic EP2Natuke vajab veel vaidlemist, mida täpselt teha esimeses faasis.
Ma arvan et jätame puksid puutumata, kuna sild tundub olema korras originaaldetailidega.
Kuna esialgu kokkulepitud puuritegija haigestus ja ei saa kohe ettevõtta siis, need kes asap saavad pihta hakata, pakkumised oodatud: henrik@eeltee.com või 58844466
Honda Civic EP2Kogu vahepealne aeg on kulunud puuri ehitaja järjekorras ootamisele, kuid nüüd hakkab lõpuks vaikselt looma. Puuri osas sai vaieldud tükk aega kahel teemal:
1. Uste ristid kergelt "kumerad" välisukse suunas, millest tulenevalt nõuti alla karbi äärde lisa sirget toru. Peale pikka arutelu ikkagi antud lahendus sobis ning täpsustati nõuet kui palju võivad antud torud kaldus olla (täpse vastuse jään hetkel võlgu)
2. Sai proovitud istme paigaldamist originaalkinnitustele, kuid koos kiivriga jäin ikkagi liiga lae all (pikkus ~189). EP seeria civicul puudub kesktunnel, millest tulenevalt "tavaline" polditud istme lisatorude paigaldus keeruline. FIA juhend lubab ka otse põrandel kinnitust, kuigi seda heaks lahenduseks ei peetud sai lõpuks lahendus kooskõlastatud ning nüüd saab tööga edasi liikuda.
Vahepeal lisaks hangitud ka toyo r1r rehvid olemasolevatele velgedele, massilüliti trossida, EBC bluestuff klotisd, ette reguleeritavad cambri plaadid amordikannule ja üldhoolduse pudinaid.
Eelmine nädal nägi seis välja järgnev:
Pigi ja matid eemaldatud, peakaared paigas, kerele kinnitused polditavad vastavalt viimastele FIA nõuetele.
Rohkem pilte siis, kui torustik valmis.
Hetkel loodan, et puuriga jõutakse see nädal valmis. Esialgne lootus oli ka viimasele Mannergule veel jõuda, kuid tänase seisuga tundub, et läheb liiga kiireks sellega. Kui ilm vähegi lubab, siis on kindel soov sügisel veel audrusse jõuda ja esialgne märk maha saada.
30.10.2018 at 10:02
1 edit. Last edited 30.10.2018 at 10:04 by aivar_a
quote:Kui ilm vähegi lubab, siis on kindel soov sügisel veel audrusse jõuda ja esialgne märk maha saada.
Sellega on muidugi väljaspool MM’i tiba keerulisemad lood kuna hooaeg meil läbi ja rada talveks suletud
No kurja, see info jäi endal tõesti märkamata. Ega suures pildis pole hullu, tuleb talvel kõik lahtised otsad ära lõpetada ja Tabasalus ehk saab veel mõned testid teha enne suurt külma. Varasemate mannergutega on Tabasalu/Rapla rajad millegipärast autole tehniliselt kõige laastavamad olnud...
31.10.2018 at 15:52
2 edits. Last edited 31.10.2018 at 15:52 by aivar_a
Honda Civic EP2Tänase seisuga lõpuks torustik sees ja saab muu mudruga edasi liikuda. Seis järgnev:
Järgmisena plaan üleliigne mudru välja pookida, seest üle värvida, ustele alumiinium paneelid peale ja salongi pool ära viimistleda, siis saab ehk juba parema pildi ette. Istmete kinnitused said lõpuks läbi põhjas paikneva raami tehtud (toru raami sisse keevitatud) ja plaadid põhja alla+salongi põranda peale keevitatud, tundus igati tummine lahendus jäävat võrreldes originaal kinnitusega.
Lisaks õnnestus mannergutel sama mootri ja kerega täiesti stock EP2 civicuga (tänud hr.M.Mangusele auto laenamise eest!) esialgseks ajaks sõidetud 1.42,5, rehviks KU36 ja asfalt poolkuiv/poolmärg. Eelmine aasta oli mälu järgi v1600 klassis ajad audrus 1.36-1.39 vahemikus (rehvid Yokohama A048), seega üldpildis lõpuotsa temposse jõudmine tundub olevat saavutatav eesmärk.
Honda Civic EP2Kui mina nullist autot ehitaks võidusõiduks siis teeksin kõik, et ehitada sarja kiirem masin. See ju ongi ise tegemise suur eelis, otsustusvabadus. Muidugi raha puu otsas ei kasva aga seda enam oleks kahju kulutada aega ja raha autole mis ei ole vähemalt teoreetiliselt sama hea kui esikolmiku omad. Praktika on iseasi, see tuleb aja ja kogemusega ning võita pole üheski konkurentsi omavas sarjas lihtne ega odav. Mitte, et selle projekti juures midagi valesti tehtud oleks ja ma ei tea V1600'st midagi. Lihtsalt kommentaar eesmärgist lõpuotsa temposse jõuda pani kirjutama.
quote:peep: Kui mina nullist autot ehitaks võidusõiduks siis teeksin kõik, et ehitada sarja kiirem masin. See ju ongi ise tegemise suur eelis, otsustusvabadus. Muidugi raha puu otsas ei kasva aga seda enam oleks kahju kulutada aega ja raha autole mis ei ole vähemalt teoreetiliselt sama hea kui esikolmiku omad. Praktika on iseasi, see tuleb aja ja kogemusega ning võita pole üheski konkurentsi omavas sarjas lihtne ega odav. Mitte, et selle projekti juures midagi valesti tehtud oleks ja ma ei tea V1600'st midagi. Lihtsalt kommentaar eesmärgist lõpuotsa temposse jõuda pani kirjutama.
Igatahes jõudu ja jaksu !
Samas on tagasihoidliku eesmärgi puhul alati meel rõõmsam, kui õnnestub eesmärki ületada
Kui ehitada plaaniga saada kõikse kiirem masin ja tulemuseks jääb ainult teine koht, on tegu ju suurel kujul ebaõnnestumisega. Kui plaanida esialgu viimastele järgi jõuda ja õnnestub ka mõnest juba mööda saada, on tegu kreit sukksessiga ning tekib tahtmine veelgi rohkem pingutada!
Edu igatahes!
____________________________
..
Saab 900 cabrio
..
quote:peep: Kui mina nullist autot ehitaks võidusõiduks siis teeksin kõik, et ehitada sarja kiirem masin. See ju ongi ise tegemise suur eelis, otsustusvabadus. Muidugi raha puu otsas ei kasva aga seda enam oleks kahju kulutada aega ja raha autole mis ei ole vähemalt teoreetiliselt sama hea kui esikolmiku omad. Praktika on iseasi, see tuleb aja ja kogemusega ning võita pole üheski konkurentsi omavas sarjas lihtne ega odav. Mitte, et selle projekti juures midagi valesti tehtud oleks ja ma ei tea V1600'st midagi. Lihtsalt kommentaar eesmärgist lõpuotsa temposse jõuda pani kirjutama.
Igatahes jõudu ja jaksu !
Eks hinges tahaks ikka kõrgemaid kohti jahtida, kuid hetkel teistega kõrvuti sõitmise kogemus vaid mannergute ja opentracki üritustelt, seega täpselt ei tea mis kõrvade vahel toimuma hakkab kui tuled kustuvad ning suuremaid eesmärke/pinget vähemalt esialgu ei tahaks seada. V1600 klassis lisaks veel aju vaba, kuid tänases seisus ei ole kindel kas finants vähemalt esimesel aastal laseb seda investeeringut teha. Soome foorumites liikuva info põhjal on proge ajuga juurde saadud ~10kw, mis ~80kw stock võimuse juures vormistab vastava koha juba stradirivis. Kui aju välja jätta, siis muus osas on eesmärgiks ikkagi esikolmiku konkurentsis püsiva võimekusega auto ehitada ning loota, et enda käed-jalad saavad õige rütmi kätte.
Lisaks on muidugi teiseks sihiks ka sportmannergute klass, juhul kui huvilisi sinna piisavalt ja antud klass ka reaalselt käima läheb, kuid seni kuni antud klassi ei ole liigun veel v1600 suunas.
12.11.2018 at 14:36
1 edit. Last edited 12.11.2018 at 14:37 by aivar_a
quote:aivar_a: V1600 klassis peab olema auto mudel +2000a, millest tulenevalt otsustasin olemasolevast mannergust loobuda ja võtta uue tooriku.
Hoi,
Kuidas ja mismoodi seda mudeliaastat 2000 ja edasi seal jõustatakse? Kas aluseks on konkreetse kere VIN, esmasregamise kuupäev või võib tegemist olla ka autoga, mis on küll enne 2000 tehtud, kuid mille mudelit toodeti peale 2000. aastat?
Honda Civic EP2Auto mudel peab olema ikkagi 2000+ , ehk kui näiteks BMW E46 hakati tootma 1998 ja sul on 2001a auto, siis see ei tohiks kvalifitseeruda.
quote:Raikzz: Auto mudel peab olema ikkagi 2000+ , ehk kui näiteks BMW E46 hakati tootma 1998 ja sul on 2001a auto, siis see ei tohiks kvalifitseeruda.
Ongi nii? See kõlab päris jaburalt, kui aus olla. Kust jookseb mudeli piir?
Toon näite. Oletame, et kodanik tahab ehitada Ford Ka rinkaautot. Neid on tehtud mustmiljon ning Ford Motorspordil on sellele olemas ka ägedaid tükke. V1600 klassis sõita ei saaks, sest Ka esimene tootmisaasta oli 1996. End of the road. Täpselt sama kere ja veermiku peale tekkis 2003 SportKa. Sellega saaks, sest mudelit hakati tootma 2000. aastast hiljem? Kõlab... jaburalt.
Honda Civic EP2Kogu see V1600 trall käib ikka mitu levelit üle mingi tühise mudeliaasta - seal pead tehnilise kaardi saamiseks esitama FIA homologeeringuraamatu, mille järgi siis vaadatakse, mis juppidest su küna üldse koosneda tohib, mis osi tohib mille vastu vahetada jne. Ehk siis päriselt sinna klassi sihtides tuleb esimese hooga osta see raamat ja ehitamise ajal koguaeg kontrollida, mitu millimeetrit paks peab peeglivars olema ja mis värvi kruvidega seda kinnitama peab. Ja isegi kui tehnilise kaardi oma tuuningpeeglivarrest hoolimata kätte saad, siis on nutikas seda siiski mitte võistlustel kasutada. Sest võib mürki võtta, et kohe kui perkelen virolainen hakkab härrasrahvale tagatulesid näitama, on kogu seltskond nagu ritsikaparv nihikutega su auto kallal
Mulle on seda raamatut ainult rallimehed kaugelt näidanud (hirmutamiseks, kui ma kurdan et BMW Cup on maru piiratud värk), seega täpselt ei tea, aga usun et seal on lisaks muule infole piisavalt igasugu aastanumbreid, millest lähtuda.
Mannergutega on õnneks asjad veidi lihtsamad
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
22.11.2018 at 19:09
4 edits. Last edited 20.01.2019 at 22:02 by Jesper
quote:rustang: Reeglites kirjutatakse "model year/mallivuosi" 2000 ja uuem.
Model year on lihtne - see on VINis kirjas. Midagi sellist ma arvasingi.
Põrgusse - teeme siis sellise tänavakõlbulise Opentracki-auto. 50selt rinkat sõitma hakata on niikuinii ses mõttes hilja, et kiireks enam ei saa, ja ses mõttes vara, et Ferrari Cupi sõita veei ei kannata .
Honda Civic EP2Lühike update - honda on vahepeal saanud uue väljalaske, turvavarustuse paika, klaasi ette ja salong värskema ilme.
Hetkel veel mõned nippet-näppet otsad lõpetada ja seejärel plaanis jäärajal esimene kestvuse test läbi viia. Veermiku osa ja aju hetkel veel stock ning ootab suurt sula, kuid suures pildis on lootust kevadeks rajale jõuda.
Raketibaasi onud on teinud ka väikese vahekokkuvõtted audiovisuaalses formaadis, link:
20.01.2019 at 16:52
1 edit. Last edited 20.01.2019 at 21:29 by aivar_a
Sportmannergu klassi istuks küll, kuid müügikohustuse tekkimisel 1. seeriat toorikuks võttes võib eelarve käest minna (müügikohustus, summa täpsustamisel).
quote:aivar_a:V1600 klassi tehnilistes ei ole ka viidet, et peab olema FWD masin (reeglid siin: https://www.autourheilu.fi/site/assets/files/1930/v1600_techsa_a_nno_t_2018_suomi_-_englanti_20_03_2018.pdf). Kui kas ja kui palju RWD antud võimsusega rajal eelist annab ei oska kommenteerida ...
V1600 puhul tuleb osta nii palju 1.6 mootorit kere kilogrammi kohta kui võimalik. Ise selle mõttega millaski žongleerides jõudsin mõtteis Citroen C2 VTSini. BMW kangem 1.6 mootor on sama võimas kui VTS oma, aga kere 1180 kg Citroeni 932 kg vastu.
quote:Marvin:
V1600 puhul tuleb osta nii palju 1.6 mootorit kere kilogrammi kohta kui võimalik. Ise selle mõttega millaski žongleerides jõudsin mõtteis Citroen C2 VTSini. BMW kangem 1.6 mootor on sama võimas kui VTS oma, aga kere 1180 kg Citroeni 932 kg vastu.
Kui autod niikuinii originaalkraamist tühjaks visatakse, siis on siin ka paralleelmõttekäik vajalik ehk et kuipalju diivanid ja muu ebavajalik nodi kaalub sellest.
Honda Civic EP2Laupäeval sai lõpuks masin esimest korda garaažist välja Auto24 ringil toimunud Baltic Time Attack series ürituse raames.
Rajal sai käidud 100% stock seades, v.a. vabam väljalase ja turvavarustus, rehvideks toyo R1R. Üle pika aja "korvis" istumine tõi koheselt naeratuse näole, masinaga rajal toimuvast hoopis teine tagasiside ja olenemata 200k sõitnud amordist/vedrust oli auto käitumine ja tunnetus etteaimatav, edasised planeeritavad modifikatsioonid teevad asja veel (loodetavasti) paremaks. Toyo R1R kippus aga juba peale 2-3 ringi üle kuumenema ning parimaks tulemuseks jäigi 2. ringil sõidetud 1.40.8, mis PRO2000 (turvapuuriga kuni 2l autod) kahe sõitjaga klassis tõi auhinnalise teise/viimase koha ja esimese uhke karika uuele masinale .
Selle nädala eesmärgiks leida veidi asisem rehv, coilid alla (D2 racing circuit, 18/18 spring rate), pidurid üle käia ning loodatavasti opentrackil siis juba aega parandada. Esialgne lootus oleks sõita vähemalt stabiilselt ~1.37-38 ligidale.
Eelarve (6k) lasin coilide, väljalaske ja salongi värvimisega lõhki, kuid ei kahetse antud kulutusi ning liialt ei kurvasta kui SM raames keegi peaks masina ära vedama. Samas ma imestaks väga, kui üldse kasvõi 1 masin kaubaks läheks...
Honda Civic EP2See 18/18 tundub hullumeelselt jäik. Ma ise olin 1150kg kaaluva bmw´ga hädas juba vedrudega jäikusega 12kg. Läksin kõvasti pehmemaks.
BC pakub sellele Hondale jäigemat varianti 8/10kg (tänavale 6/8kg) ja see tundub mulle mõistlikum.
quote:ICE: See 18/18 tundub hullumeelselt jäik. Ma ise olin 1150kg kaaluva bmw´ga hädas juba vedrudega jäikusega 12kg. Läksin kõvasti pehmemaks.
BC pakub sellele Hondale jäigemat varianti 8/10kg (tänavale 6/8kg) ja see tundub mulle mõistlikum.
Eelmise EK civicu alla sai krutitud mingid yellowspeedi 16/14kg variant mis tundus rajal igati OK ja sellest tulenevalt julgesin veel kangemat varianti proovida. Täna sain coilid kätte ja eks pühapäeva õhtul oskan rohkem kommenteerida, kuid loodan siiski, et väga puusse ei pannud