Poster |
Message |
matukas |
Süütesüsteem võimsamaks
Jälle üks huvitav teema tekkinud. Millega siis teie oma autod süütesüsteemide poole pealt vihaseks ajate? Või piisab originaalist? Mina otsustasin alustada küünlajuhtmetest. Juba mitu kogemust on, et nn Champion ja muu sarnane silikoonjuhe on täielik saast. Kaua võiksid üleüldse küünlajuhtmed vastu pidada? Tavalisel juhil vist ei tekigi soovi neid auto eluea jooksul välja vahetada, kui just teeninduses hoolduse ajal seda ei tehta.
Et oma ideede/plaanide tasemele jääda, siis on mul millalgi plaan 'väheke' kangemat surakat hakata küttesegule andma ja leidsin, et originaaljuhtmed võivad hätta jääda selle energia edastamisel. Seetõttu tellisin esimesena ära Magnecori KV85 nöörid. Aga oleks hea teada teie kogemusi.
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge |
31.10.2007 at 10:04 |
1 edit. Last edited 31.10.2007 at 10:05 by matukas
|
Raceboy |
Süütesüsteem võimsamaks
Süütejuhe on sekundaarne. Primaarne on süütepool ja tööpõhimõte. Parim tulemus on otsesüütega, kus tööjärjekorras järgmist pooli hakatakse laadima enne kui eelmine oma töö lõpetanud on. See tagab igal pöördel kontrollitava süütevoolu, mitte nagu ühe pooli ja jagajaga, kus laadeaeg (dwell time) väheneb pöörete tõustes, kuna töötaktide vahel ei jää pooli täielikuks laadimiseks piisavalt aega.
Süütesüsteemi on mõtet parendama hakata alles siis, kui ilmnevad vahelejätud kas kõrgema boosti või rikkama seguga. Esimene asi on elementaarne: kontollida et sädevahe õige oleks. Kui on aga jätab vahele, proovida VEIDI väiksemaks teha. Kui vahelejätud ei kao, tuleb mõtlema hakata parema süütevõimendi ja/või pooli peale.
Üldiselt on sinu auto süütesüsteem enam kui adekvaatne ka olulielt suuremate rõhkude jaoks ja midagi võita sealt ei anna parendamisega. Tasub lihtsalt tehniliselt korras hoida ja sellest piisab.
____________________________
www.vems.ee |
31.10.2007 at 11:56 |
|
Garfield |
Süütesüsteem võimsamaks
Minu võidusõiduauto (2105) kasutas tavalisi Bougicord juhtmeid. Ja NGK küünlaid. Muus osas oli veel Boschi süütepool ja kontaktivaba jagaja. Elektrikalasid eriti ei mäleta, kui kord oli süütejuhtme irdumine küünlalt. Genekat me ei kasutanud, seega toimis kõik aku pealt (tavalises seisus olid töös kellad+süüde+bensupump ja vahel salongipuhur) ja ka selle aku poolt toodetud madalama pinge juures ei olnud sädemeprobleeme.
____________________________
Focus RS |
31.10.2007 at 12:43 |
|
vvt |
Süütesüsteem võimsamaks
quote: matukas: Jälle üks huvitav teema tekkinud. Millega siis teie oma autod süütesüsteemide poole pealt vihaseks ajate? Või piisab originaalist? Mina otsustasin alustada küünlajuhtmetest. Juba mitu kogemust on, et nn Champion ja muu sarnane silikoonjuhe on täielik saast. Kaua võiksid üleüldse küünlajuhtmed vastu pidada? Tavalisel juhil vist ei tekigi soovi neid auto eluea jooksul välja vahetada, kui just teeninduses hoolduse ajal seda ei tehta. Et oma ideede/plaanide tasemele jääda, siis on mul millalgi plaan 'väheke' kangemat surakat hakata küttesegule andma ja leidsin, et originaaljuhtmed võivad hätta jääda selle energia edastamisel. Seetõttu tellisin esimesena ära Magnecori KV85 nöörid. Aga oleks hea teada teie kogemusi.
Mina ei oleks selle Championiga (vähemalt juhtmetega) nii kategooriline. Olen elus ühed juhtmed pidanud ainult ostma ja need olid Championid mosse tehasejuhtmete asemele. Kummaline on see, et nad töötasid kõik need aastad laitmatult, piibud seisid otsas ja töötasid ka siis kui kapoti alusest lumehangest need välja ei paistnud. Tollal polnud raha kallima ostmiseks ja selle 53 kommutaatori ja teise pooli abil tjuunitud süütesüsteemiga toimisid nad ilusti. Võib-olla et moekamatel autodel enam ei päde.
Mis süütesüsteemi puudutab, siis näiteks esimese põlve M5 mootor vurab ühe süütepooli ja jagajaga ilusti 7000 rpm. 70ndatel olid bmw rinkaautodel üldsegi kontaktidega jagajad ja ka käisid. Boschi kontaktivaba jagajaga süütesüsteem suutis igatahes tekitada sädet juhtme otsast ca 5 cm kaugusele massini. Nagu targemate tarkusest aru saada, ei ole niipalju oluline, mis süsteem on, vaid see, kuidas tema süütekõver kulgeb.
http://www.veloce.co.uk/shop/graphics/pdf/V291.pdf
http://www.firstfives.org/faq/timing/timing_for_modified_engines.PDF
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
31.10.2007 at 13:07 |
|
Raceboy |
Süütesüsteem võimsamaks
quote: vvt:
Mis süütesüsteemi puudutab, siis näiteks esimese põlve M5 mootor vurab ühe süütepooli ja jagajaga ilusti 7000 rpm. 70ndatel olid bmw rinkaautodel üldsegi kontaktidega jagajad ja ka käisid. Boschi kontaktivaba jagajaga süütesüsteem suutis igatahes tekitada sädet juhtme otsast ca 5 cm kaugusele massini. Nagu targemate tarkusest aru saada, ei ole niipalju oluline, mis süsteem on, vaid see, kuidas tema süütekõver kulgeb.
.PDF
Jajah, jälle seesama joru. Sa meisterda korra omale üks laadega mootor, kus peab suht rikast segu, suurt rõhku kõrge surveastme juures kasutama ja siis räägi, kas paremast süütesüsteemist on tolku või mitte. Omast otsesest kogemusest võin väita et on.
Jagajasüsteemi võid kasutada CDI või magneetosüütega.
Kui soovi on, võin sulle benchtesti teha, kus on näha dwell time lühenemisest tulenev sekundaarpinge kukkumine ja sellest omakorda tulenev süütevõimsuse langus.
____________________________
www.vems.ee |
31.10.2007 at 14:06 |
|
matukas |
Süütesüsteem võimsamaks
Ega mul niisama need ideed ju pähe vupsa. Auto on teada: meh. ülelaadimine (ja selleks ka jääb), mootorimaht jääb praktiliselt samaks, lisandumas on aga üks vägagi ahvatlev mootori iseloomu muutev tegur. Vähemalt plaanid on sellised. Ja selle lisamisel on vaja kindlasti süütega mässata.
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge |
31.10.2007 at 17:28 |
|
Raceboy |
Süütesüsteem võimsamaks
quote: matukas: Ja selle lisamisel on vaja kindlasti süütega mässata.
No ilmselt vihjad E85-le? Ole mureta, see ei nõua tingimata über süütesüsteemi, su stock jaksab kenasti toime tulla sellega.
____________________________
www.vems.ee |
31.10.2007 at 18:02 |
|
matukas |
Süütesüsteem võimsamaks
Keegi oskab pakkuda sellise asjanduse Eestis saadavust ja hinda?
Võib mulle info privasse panna.
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge |
02.12.2009 at 15:59 |
|
Silwer |
Süütesüsteem võimsamaks
Uuri ise: http://www.bakt.ee/index2.php?lang=est&main_id=29&PHPSESSID=cc25871dc6a83592a2bf8fb90ecd09ff
Soomes küsitakse selle eest 100 eur: http://www.tatech.fi/index.php?id=pricelist
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
02.12.2009 at 16:16 |
1 edit. Last edited 02.12.2009 at 16:17 by Silwer
|
matukas |
Süütesüsteem võimsamaks
quote: Silwer: Uuri ise: http://www.bakt.ee/index2.php?lang=est&main_id=29&PHPSESSID=cc25871dc6a83592a2bf8fb90ecd09ff
Soomes küsitakse selle eest 100 eur: http://www.tatech.fi/index.php?id=pricelist
Näedsa, kui BAKT ära ununeb
Hinnaks 929 EEK. Loodame, et varsti saab kapoti all kõvemat särtsu
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge |
02.12.2009 at 17:51 |
|
hall |
Süütesüsteem võimsamaks
Käi enne ja pärast dünost läbi, saad tegeliku efekti ka teada.
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
02.12.2009 at 18:06 |
|
matukas |
Süütesüsteem võimsamaks
Kahjuks pole võimalik. Eriti kui kapoti all väga suured muudatused saavad toimuma.
Mul originaal on ühe väljundiga jagaja peale ja "transistorkiibiga".
Kuna ei näpi ainult süütesüsteemi, siis pole dünomisest kasu. Vist.
Ühe korra Maksimi juures kunagi käisin, kuigi seda päris dünomiseks vist lugeda ei saa
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge |
02.12.2009 at 20:17 |
|