Poster |
Message |
Rouch R |
Honda Civic Type-R EP3 2005
Tere!
Tappev isu ringradadele pääseda on viinud mind selleni, et ostsin endale pool hobi autoks EP3 Civicu, igatseksin küll rohkem tagaveolist, kuid kahjuks ühtegi sobivat valikut ei olnud ja siis saigi Honda ostetud.
Pool hobist on peas kasvanud juba tänavalegaalsust kaotav täis hobi, seega täielikult puuduv varasem kogemus rajaväärilise auto ehitamiseks andis idee ja põhjuse siia enda auto kirja panna, et kogenumate käest abi ja nõu küsida, ning sellega võimalikult palju vältida valede otsuste tegemist.
Autot valides oli mõte teda ikkagi originaalina säilitada, sest EP3 ei tohiks enam oma hinda eriti langetada ja kange kannatuse korral õnnestub ehk seda autot ka investeeringuna näha, kuid teades enda agressiivsust rooli taga, siis erilist läbisõidu kokkuhoidu ja auto mitte sihtotsarbelist kasutamist minu puhul loota ei ole, ning vahetamist vajav amort andsidki viimas tõuke, et autole ära tellida coilid ja hakkata vaikselt rajasuutlikuma Honda poole liikuma.
Autol roostet ei ole ja nii palju, kui mina tean, siis on tal olnud head omanikud ja õnneks pole ka erilisi märke, et selles kahelda oleks vaja.
Täna on auto Põlva Autohotellis ilusamat ilma ootamas, seega on paras aeg erinevaid asju tellida, et need õigeks ajaks kohale jõuaks ja auto külge keerata saaks.
Seni tehtud -
Varuratas ja tagumised istmed välja tõstetud(-~35kg).
EBC Yellowstuff klotsid ette ja taha.
Peaaegu kõige odavamad esimesed pidurikettad.
To do -
Lähipäevil tellin ära Yellow Speed Track Coiloverid, mida on Area Motosport(UK) omalt poolt natuke modinud.
Ootan Camskillilt teadet Nankang AR-1 lattu saabumise kohta, et need ära tellida.
Turvakaar.
Sparco Circuit iste ja 6p vööd.
Mootori võimsuse kallale minna ei kavatse, sihiks on väike kaal ja võimalikult suur kiirus kurvides.
Otsin mõnele küsimusele vastuseid, kuid erinevatest foorumitest ei ole veel selge otsuse tegemiseks piisavat infot saanud, ehk saan siit...
Rehviteemas on palju juttu Toyo R888 rehvidest, kuid Nankang AR-1 kohta pole veel eriti infot silma jäänud, kuid youtube võrdluse põhjal sain infot, et AR-1 on R888R'iga võrreldes natuke kiirem. Kas see tähendab siis, et AR-1 kulub tunduvalt kiiremini, sulab kiiremini üles vms?
Rehvide valikul olen ka mõõtude valikuga raskustes. Kas võtta 205/45/17(tehasest tulnud mõõt) või 215/45 või hoopis 215/40/17? Velje laiuseks on 7".
Kas peaksin istmetele laskma eraldi keevitada mingid kinnituskohad või saab kuidagi algseid kinnitusi ära kasutada? Olen osadele autodele näinud müügis ka algsetele kinnitustele istuvaid siine, millele saab siis korvi otsa istutada aga ma ei tahaks siine üldse kasutada. Kas kellegil on EP3'ga kogemusi?
Kõik nõuanded ja soovitused on oodatud!
Tänud!
Toomas
Audru - 1.32.9
Tabasalu - 44.4
|
05.02.2018 at 21:14 |
7 edits. Last edited 04.10.2020 at 16:13 by Rouch R
|
HoCi |
Honda Civic Type-R EP3 2005
Natuke konkreetse auto ajalugu saad siit lugeda: http://forum.honda-club.ee/viewtopic.php?f=26&t=16473&start=250
See auto vahepeal elutses soomes, siis sai isegi sellega sõidetud seal päevakese. Oli teine üsna tuunitud välimuselt
AR-1 kohta soovitan lihtsalt guugeldada foorumites võrdlusi jne. Ma ei tea, kas keegi Eestis on neid niimoodi võrrelnud Toyoga.
Hinna poolest nad tõenäoliselt soodsamad, kui Toyo?
Üldjuhul rajarehvide puhul kipub paika pidama see, et mida kallima poole lähed, seda parema asja ka saad.
Kunagi sõitsin sellisega ise rajapäevi. Juba originaalina oli tegemist väga hea autoga. Eriti eredalt on meeles Open Track Ahvenistos, soovitan soojalt sinna minna.
https://vimeo.com/9030592
____________________________
Porsche 911 Turbo X50 02'
Ex: Honda Civic VTi 1,6T |
07.02.2018 at 13:28 |
|
Rouch R |
Honda Civic Type-R EP3 2005
quote: HoCi: Natuke konkreetse auto ajalugu saad siit lugeda: http://forum.honda-club.ee/viewtopic.php?f=26&t=16473&start=250
See auto vahepeal ...
Tänud lingi eest! Õnneks olen sealse infoga juba kursis ja ka Saarlase enda käest infot juurde pärinud.
AR-1 ja Toyo hinnavahe on küllaltki väike ja seal hind määravaks ei saa. Erinevad kanalid on väitnud, et AR-1 on R88R´ist pisut kiirem, kuid rehvi eluea kohta ei ole ma otsest võrdlust veel leidnud. Eks ka otsimine ole pigem pinnapealne olnud, sest hetkel on suurem mure istmete kinnitamine ja tegelikult ei ole ka üldse halb mõlemit rehvi proovida.
Minul on autoga plaanis kaasa sõita opentrackid, paar korda kuus käia kardiradadel ja kui aega jätkub, siis tahaks ka Bikerniekile jõuda, Ahvenisto peale veel mõelnud pole, kuid eks paistab. Tulevikus jõuab see auto koos minuga ka Nürburgringile, sest erinevate simulaatorite peal on seda rada juba hinnanguliselt 0,7miljonit korda läbitud, kuid eks see hetk selgub täpsemini alles tulevikus ja ilmselt sellel hooajal seda veel ei juhtu.
Edit: demon-tweeks.co.uk lehel on R888R ja AR-1 hinnavahe 1£ R888R kasuks |
07.02.2018 at 21:11 |
2 edits. Last edited 07.02.2018 at 21:56 by Rouch R
|
HoCi |
Honda Civic Type-R EP3 2005
Aga proovi järgi ja anna meile ka tagasisidet Üks rajarehv nangkang, mida siin prooviti, see üldse ei kulunud...ega pidanud.
Eile põgusalt guugeldasin seda rehvi siis jäi silma, et rehv on raske ja külgsein ei pidavat väga hea olema aga see veel pidamist ei väljenda.
____________________________
Porsche 911 Turbo X50 02'
Ex: Honda Civic VTi 1,6T |
08.02.2018 at 08:56 |
|
peep Moderator |
Honda Civic Type-R EP3 2005
Toyo on väga ok rehv, eriti veel kerge auto all ja meie kliimas. Lähed kindla peale kui selle võtad. Nankangiga pole eriti veel kogemustest kuulda olnud just meil siin, seega ma ise võtaks teada-tuntud variandi. Või katseta Nankang ära ja räägi teistele ka.
Nordschleife plaan on muidugi hea kui aeg ja $$$ võimaldavad. Kui mingeid küsimusi on sealse praktilise poole pealt siis kirjuta. |
08.02.2018 at 09:30 |
|
Rouch R |
Honda Civic Type-R EP3 2005
Nankang AR-1 kohta olen nüüd ise ka natuke rohkem uurinud ja ega eriti negatiivset ei leia, seega proovin järgi. Puhtalt uudishimu ei lase enam teist teed minna, ikkagi ju uus asi mille kohta teistel siin teadmisi napib. Eks suve poole jagan rõõmuga teadmisi
quote: HoCi:Üks rajarehv nangkang, mida siin prooviti, see üldse ei kulunud...ega pidanud.
Mõtled ilmselt Nankang NS-2R'i. See rehv on ka võrreldes Toyo ja AR-1'ga poole soodsam, see lubab ise juba mõningaid järeldusi teha.
quote: peep:Toyo on väga ok rehv, eriti veel kerge auto all ja meie kliimas. Lähed kindla peale kui selle võtad.
Nordschleife plaan on muidugi hea...
Toyo jääb plaan-b'ks või järgmiseks hooajaks, kuid olen kindel, et Nankang mind selliselt alt ei vea, et peaksin poole hooaja pealt Toyosid tellima hakkama(kui AR-1 just ära ei kulu).
Plaan on tõesti hea ja eks ole ka erinevaid rendi võimalusi ja muid kalkulatsioone juba aastate jooksul lugematu arv kordi läbi vaadatud ja viidud aga kahjuks on see kõik seni ainult unistuseks jäänud. Kindlasti küsin, kui neid tekib, aga seniks on õnneks suureks abiks Sinu sõidupäevikud ja mõningate youtuberite vlogid.
|
08.02.2018 at 10:41 |
1 edit. Last edited 08.02.2018 at 10:42 by Rouch R
|
Garfield |
Honda Civic Type-R EP3 2005
quote: Rouch R:Kas peaksin istmetele laskma eraldi keevitada mingid kinnituskohad või saab kuidagi algseid kinnitusi ära kasutada? Olen osadele autodele näinud müügis ka algsetele kinnitustele istuvaid siine, millele saab siis korvi otsa istutada aga ma ei tahaks siine üldse kasutada. Kas kellegil on EP3'ga kogemusi?
Ma ei ole Civicuga küll tuttav, kuid kuidas standardistme kõrgus sulle tundub? Üldjuhul on see liiga kõrge, eriti hull oli selles osas näiteks Focus ST. Algetele kinnituskohtadele kinnituvad korvistme siinid sobivad korvistme kinnitustega ja tegelikult peaksid sa istet originaalist ikka allapoole saama. Siine üldse mitte kasutada pole hobiautol kõige parem, kui sõber rooli läheb, kes sinust pikem-lühem on siis on probleem.
____________________________
Focus RS |
08.02.2018 at 11:13 |
|
Rouch R |
Honda Civic Type-R EP3 2005
quote: Garfield: quote: Rouch R:
Ma ei ole Civicuga küll tuttav, kuid kuidas standardistme kõrgus sulle tundub? Üldjuhul on see liiga kõrge, eriti hull oli selles osas näiteks Focus ST. Algetele kinnituskohtadele kinnituvad korvistme siinid sobivad korvistme kinnitustega ja tegelikult peaksid sa istet originaalist ikka allapoole saama. Siine üldse mitte kasutada pole hobiautol kõige parem, kui sõber rooli läheb, kes sinust pikem-lühem on siis on probleem.
Standardiste oli minu jaoks alguses kindlasti liiga kõrge aga praegu olen juba harjunud, ilmselt abiks ka mu ~168cm pikkus. Korviste on eelkõige hädavajalik esmalt enda paigal hoidmiseks ja teiseks istme kaal, kolmandaks alles istme kõrgus ja sellest tulenev kaalujaotus. Istme paigaldan võimalikult madalale, kuid pean ikkagi arvestama ka sellega, et lisaks radadele on vaja ka vahetevahel tänavatel liigelda ja parkida aga kindlasti jääb iste tunduvalt madalamale, kui standard.
Siinide peale pean veel mõtlema, kuid Sparco Circuit LF suurusega istmesse jällegi enamus ei mahu, seega ma pole kindel, kas neid siine keegi kunagi üldse kasutama hakkab.
Olen praegu mõelnud seda, et lasen kellegil metallist sobivad tükid teha, mis standard istmete kinnituste külge sobiks, sest minu autole müüdavate bracketite hinnad on 120-250£ tk(kõrvalistmele ka vaja), see on kulu millest ma hea meelega hoiduksin ja soetaksin pigem silladetaile.
|
08.02.2018 at 12:25 |
|
karlkir5 |
Honda Civic Type-R EP3 2005
Kui kellelgi lased komplekti bracketeid teha siis võid teada anda, mõistliku hinna eest oleks täitsa huvitatud.
EP3 väga lahe auto, eriti kui roostega probleeme pole |
08.02.2018 at 23:03 |
|
Kren99 |
Honda Civic Type-R EP3 2005
Meil BMW Xtreme Cupis vahetus monorehv 2017 hooajaks Yokohama A048 pealt Nankang AR-1 peale. Neid kahte võrreldes siis kohe Riia etapil näitas kvalifikatsioonis rehv paremat ringiaega, kui Yokohama, Auto24ringil Yokohama aega lüüa ei suudetud aga sõideti aeg lähedale. Nankangi rehv on raskem, tugeva küljekarkassiga ja kulub nõks kiiremini aga sõiduomadustelt väga hea rehv (va kõva vihmaga) tunduvalt parema hinnaga kui Yokohama. Mis oli huvitav, siis enamus võistlejatest sõitsid rehvid enne kvalifikatsiooni sisse, tutikas rehv lihtsalt ei pidanud nii hästi, see vastu Yokohamaga tuli sõita kvallis kiire ring esimese paari ringiga enne kui üle kuumenes, ei mingit sissesõitmist.
Kokkuvõttes ütleksin, et hea lüke oli Nankangi peale üle minna, nende Euroopa esindaja käis korduvalt meie sõite vaatamas, nad on väga huvitatud tagasisidest ja rehvi arendamisest. Sama rehviga sõidavad ka Leedukad Fast Lapi oma kahes klassis. Kellel huvi siis eelmisest hooajast on alles mõni jooks kasutatud 15" rehve, soovitan proovida ! |
09.02.2018 at 00:25 |
|
Rouch R |
Honda Civic Type-R EP3 2005
Nankang AR-1 kohta öelda järgmist -
Külmalt pidamine väga hea, rehvi soojenedes muutus küll paremaks, kuid mingit öö ja päev erinevust ei tekkinud.
Kahjuks ei pidanud see rehv mu auto all rohkem kui 6 ringi vastu, ilma, et oleks üle kuumenenud, see muutis sõidu vedelaks, ning apexid kippusid peale kuuendat ringi iga kurviga järjest kaugemaks jääma ja see tõi endaga ka mõned korrad üle välimiste äärekivide vajumised. Ehk aitab rõhu muutmine, kuid täna proovitud rõhud mingeid muutusi endaga ei toonud.
Pidurid pidasid ilusti vastu ja pedaal oli kogu päeva stabiilne, mingeid läbi vajumisi ei toimunud.
Sisuliselt stock autoga sain päeva parimaks ajaks 1.35.943, aga õnneks on veel kõvasti arengut, sest tean, et stardisirge järgset kurvi võtsin liiga ettevaatlikult ja vale trajektooriga, ning Spin FM ja Enos MS kurve läbisin pea iga kord liiga aeglaselt ja ka seal ei leidnud enesekindlat trajektoori, ülejäänud kurvides vähemalt enamasti teadsin mida valesti teen ja mõni ring õnnestus ka oma vigu mõnes kohas vältida.
Autol esiistmetest tahapoole kõik välja tõstetud, kuid kiireim ring sõidetud kaassõitjaga, mis siis kokkuvõttes viib kaalu poolest seisu nulli tagasi.
Järgmiseks korraks siis coilid alla ja natuke rajasõbralikumad rattakalded, eks siis saab näha, kui palju ma oma autot aeglasemaks teen.
Tänase päeva eest suured tänud OT54 korraldajatele, teistele sõitjatele, raja köögipoole tegelastele ja minuga kaasas olnud inimestele! |
06.05.2018 at 19:33 |
1 edit. Last edited 06.05.2018 at 20:11 by Rouch R
|
H.E |
Honda Civic Type-R EP3 2005
quote: Rouch R: Nankang AR-1 kohta öelda järgmist -
Külmalt pidamine väga hea, rehvi soojenedes muutus küll paremaks, kuid mingit öö ja päev erinevust ei tekkinud.
Kahjuks ei pidanud see rehv mu auto all rohkem kui 6 ringi vastu, ilma, et oleks üle kuumenenud, see muutis sõidu vedelaks, ning apexid kippusid peale kuuendat ringi iga kurviga järjest kaugemaks jääma ja see tõi endaga ka mõned korrad üle välimiste äärekivide vajumised. Ehk aitab rõhu muutmine, kuid täna proovitud rõhud mingeid muutusi endaga ei toonud.
Tavaline on see, et kui silmad ruutus rajal kimada ja rehv kurvis põlema lasta, siis järgmises kurvis on see vedelam ja põhjustab omakorda libisemise=ülekuumenemise. See eskaleerub päris lihtsastsi mitme ringi jooksul. Esiveolisega on see veel eriti lihtne juhtuma.
Olen laivis näinud võistlusauto seades oleva masinaga: kui teravas kurvis või Enoses lasta kergesse aga pikka külglibisemisse ja seda sirge alguseni gaasiga hoida, siis rõhk tõuseb ca 0,1-0,2 bar ja järgmiseks kurviks ei ole see veel normaliseerunud.
____________________________
Raketibaas |
07.05.2018 at 12:15 |
|
Rouch R |
Honda Civic Type-R EP3 2005
quote: H.E: quote: Rouch R: Nankang AR-1 kohta öelda järgmist -
Külmalt pidamine väga hea, rehvi soojenedes muutus küll paremaks, kuid mingit öö ja päev erinevust ei tekkinud.
Kahjuks ei pidanud see rehv mu auto all rohkem kui 6 ringi vastu, ilma, et oleks üle kuumenenud, see muutis sõidu vedelaks, ning apexid kippusid peale kuuendat ringi iga kurviga järjest kaugemaks jääma ja see tõi endaga ka mõned korrad üle välimiste äärekivide vajumised. Ehk aitab rõhu muutmine, kuid täna proovitud rõhud mingeid muutusi endaga ei toonud.
Tavaline on see, et kui silmad ruutus rajal kimada ja rehv kurvis põlema lasta, siis järgmises kurvis on see vedelam ja põhjustab omakorda libisemise=ülekuumenemise. See eskaleerub päris lihtsastsi mitme ringi jooksul. Esiveolisega on see veel eriti lihtne juhtuma.
Olen laivis näinud võistlusauto seades oleva masinaga: kui teravas kurvis või Enoses lasta kergesse aga pikka külglibisemisse ja seda sirge alguseni gaasiga hoida, siis rõhk tõuseb ca 0,1-0,2 bar ja järgmiseks kurviks ei ole see veel normaliseerunud.
Eks ma olin seal jah nagu vasikas kevadisel aasal, silm ruutus ja nägu naerul aga samal ajal kaasnes iga liigutusega kerge ala või ülejuhitavus. Ikkagi ju esimest korda rajal ja vaja ju kohe kõik kehtivad rekordid üle sõita
Täna käisin Tabasalus sõitmas, tegin 3 x 15 min sessioone ja maha tulin ainult selle pärast, et endal hakkas lihtsalt higi silmadesse jooksma, pidurid olid endiselt ok ja üllataval kombel ei muutunud rehv peale soojaks sõitmist üldse vedelaks. Minu loogika ütleb, et kurvides on kiirused väiksemad ja kurvide vahel saab rehv piisavalt puhata, et ei kuumene üle.
Pidamine oli üldiselt väga hea, kuid Tabasalus on lihtsalt rajal mingid sõidu jooned väga libedad. |
07.05.2018 at 16:40 |
|
Jesper |
Honda Civic Type-R EP3 2005
Ma pakuks et sa lihtsalt sõidad Audrus kurvid liiga kandiliseks, sest ringiaja ja auto kaalu järgi peaks pigem olema probleem liiga madala kui liiga kõrge temperatuuriga
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
07.05.2018 at 18:55 |
1 edit. Last edited 07.05.2018 at 18:55 by Jesper
|
Rouch R |
Honda Civic Type-R EP3 2005
quote: Jesper: Ma pakuks et sa lihtsalt sõidad Audrus kurvid liiga kandiliseks, sest ringiaja ja auto kaalu järgi peaks pigem olema probleem liiga madala kui liiga kõrge temperatuuriga
Täpsustan, üle kuumenes esimene parem rehv, samas tagumised ei saanud eriti soojakski.
Aga see kandiliseks sõitmine pani mind praegu pikalt mõtlema...
Kindlasti kaotan palju esimses kurvis, kui lasen liiga varakult ennnem pidurdust gaasi lahti ja auto veerema, ning seejärel väljun kurvist gaas põhjas, kuid tugeva alajuhitavusega.
Järgmised kohad, kus koguaeg tugevalt alajuhitavust on, on kurvid peale Veldi kurvi kuni stardisirgeni välja. Sisuliselt kõik need neli kurvi oli auto alajuhitav, kuid sellegi poolest trajektoori mõttes kurvi sisse keeramist raja keskelt ei alustanud, vaid välimisest äärekivist(või teekatte äärest) sisemisele äärekivile ja väljumised jälle välimisele äärekivile. Alajuhitavus tekkis pigem juba kurvi alguses, kui olin piduri lahti päästnud ja alustasin kurvi tugevamalt sisse keeramist ja jätkus kurvi keskel, välimisele äärekivile jõudsin alajuhitavusega. Gaasi peale läksin kohe peale pidurdust, praegu ei oska küll öelda kas kohe vajutasin põhja või mitte aga pigem põhja, sest lootsin palju lsd peale.
Arvatavasti teen rooliga liiga agresiivseid liigutusi ja see põhjustabki alajuhitavust, peaksin ilmselt harjutama sujuvamalt kurvi sisse keerama ja võibolla natuke vähem lootma lsd peale, mis ühes kurvis teeb autoga imesid, kuid teises ehk panebki auto lihtsalt libisema.
Probleem on lihtne, mina teen midagi valesti või midagi on valesti ja muretsemiseks põhjust ei ole.
Kardan, et foorumis on ideaalset ideaaltrajektoori rajale keeruline leida, tuleb lihtsalt mõni instruktoriga pakett ringraja kodulehelt võtta ja õppima hakata. |
07.05.2018 at 20:02 |
|
Jesper |
Honda Civic Type-R EP3 2005
Mhmh, ma pole nüüd muidugi mingi väga õige inimene nii detailset nõu andma, aga viga millega ma esimeses kurvis alguses rämedalt kaotasin oli liiga suur sisenemiskiirus ja liiga varane kiirendus - seal peab ikka hoo maha pidurdama, sedasi aeglaselt töt-töt-töt mööda sisemist serva sõitma, hästi kaua kannatama ja trajektoori sissepoole painutama, enne kui võib kraanid lahti keerata. Kui kiirendad liiga vara, siis jääd küll rajale sest ruumi on palju, aga suurema ringiga liikudes kaotad distantsis ja lõhud rehve. Ma pakuks et sealt pool kuni kolmveerand sekundit leida poleks mingi eriline ime.
Illustreeriv pilt
Mis neid teisi mainitud kurve puudutab, siis seal tuleb alajuhitavusest hoidumiseks tegelikult üsna sügavale kurvi sisse pidurdada, aga noh seda on miljon korda kergem öelda kui esimest korda teha. Proovi äkki lihtsalt natuke aeglasemalt sõita ja varem sisse keerata, et ei ajaks esimese rooliliigutusega kohe kogu autot sinna parema esimese rehvi otsa püsti. Pidurduste ja vabajooksu pärast ma hetkel üldse ei muretseks, nende paarisaja meetri optimeerimine on kogu vorstist õhuke viil, samas kui suure kurvist väljumise kiiruse vilju lõikad sa terve järgneva sirge jooksul.
Eks kindlasti on lihtsam kohe õigesti sõitma koolituda kui vigu teha ja neid analüüsida, aga peamine on hästi palju sõita, mitte koguaeg autot timmida
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
07.05.2018 at 20:36 |
2 edits. Last edited 07.05.2018 at 20:39 by Jesper
|
Märt |
Honda Civic Type-R EP3 2005
Audrus on võimalik saada juhendamist kohalikult meeskonnalt. Lisaks on igasugu üritusi, kus saab oskaja kõrval olla ja üritada õppida õigemaid trajektoore
Reedel oli Honda päev, kus sai jälgida, kuidas Kruuda seda ringi sõidab (ise leidsin kaks oma sõiduviga) ja peale seda oli instruktor kõrval, kes juhendas - kõike seda sai 100€ eest Pühapäeval sõitsin oma isikliku rekordi 1,2 sekki kiiremaks.
Aga Jesperi pakkumine on kõige parem: sõita, sõita ja veel veidi sõita!
____________________________
..
Saab 900 cabrio
.. |
07.05.2018 at 20:44 |
|
Rouch R |
Honda Civic Type-R EP3 2005
quote: Jesper: Mhmh, ma pole nüüd muidugi mingi väga õige inimene nii detailset nõu andma, aga viga millega ma esimeses kurvis alguses rämedalt kaotasin oli liiga suur sisenemiskiirus ja liiga varane kiirendus - seal peab ikka hoo maha pidurdama, sedasi aeglaselt töt-töt-töt mööda sisemist serva sõitma, hästi kaua kannatama ja trajektoori sissepoole painutama, enne kui võib kraanid lahti keerata. Kui kiirendad liiga vara, siis jääd küll rajale sest ruumi on palju, aga suurema ringiga liikudes kaotad distantsis ja lõhud rehve. Ma pakuks et sealt pool kuni kolmveerand sekundit leida poleks mingi eriline ime.
Illustreeriv pilt
Mis neid teisi mainitud kurve puudutab, siis seal tuleb alajuhitavusest hoidumiseks tegelikult üsna sügavale kurvi sisse pidurdada, aga noh seda on miljon korda kergem öelda kui esimest korda teha. Proovi äkki lihtsalt natuke aeglasemalt sõita ja varem sisse keerata, et ei ajaks esimese rooliliigutusega kohe kogu autot sinna parema esimese rehvi otsa püsti. Pidurduste ja vabajooksu pärast ma hetkel üldse ei muretseks, nende paarisaja meetri optimeerimine on kogu vorstist õhuke viil, samas kui suure kurvist väljumise kiiruse vilju lõikad sa terve järgneva sirge jooksul.
Eks kindlasti on lihtsam kohe õigesti sõitma koolituda kui vigu teha ja neid analüüsida, aga peamine on hästi palju sõita, mitte koguaeg autot timmida
Olen igasuguse nõu eest väga tänulik, sest minul sellel rajal kogemus puudub ja minu jaoks on igasugune info hetkel ülimalt teretulnud
See illustreeriv pilt on küll üsna samal tasapinnal maaga võetud ja rada väga hästi näha ei ole, kuid ega minu pühapäevane esimese kurvi läbimine ilmselt väga palju enamus ringidel ei erinenud.
Sõidu ajal käis neid erinevaid mõtteid tegelikult palju läbi aga iga kord järgmiselt ringilt tulles oli peamine eesmärk ikkagi pidurdamine võimalikult hiljaks jätta ja sellega kadus alati ka võimalus erinevaid trajektoore katsetada. Praegu sinu kirjeldusega võrreldes teen esimeses kurvis samu vigu, nagu sinagi alguses.
Katsun järgmine kord kaine mõistusega võtta ja filmin oma sõidu üles, et hiljem vead üles leida. |
07.05.2018 at 23:20 |
|
Rouch R |
Honda Civic Type-R EP3 2005
quote: Märt: Audrus on võimalik saada juhendamist kohalikult meeskonnalt. Lisaks on igasugu üritusi, kus saab oskaja kõrval olla ja üritada õppida õigemaid trajektoore
Reedel oli Honda päev, kus sai jälgida, kuidas Kruuda seda ringi sõidab (ise leidsin kaks oma sõiduviga) ja peale seda oli instruktor kõrval, kes juhendas - kõike seda sai 100€ eest Pühapäeval sõitsin oma isikliku rekordi 1,2 sekki kiiremaks.
Aga Jesperi pakkumine on kõige parem: sõita, sõita ja veel veidi sõita!
Järgmine kord rajale minnes küsin kindlasti meeskonnalt nõu, ehk on keegi isegi nii lahke, et tuleb minuga rajale kaasa ja ütleb otse välja kus ma rohkem ja kus vähem lollusi teen.
Reedesest Honda päevast olin ennem selle toimumist täitsa teadlik, kuid 24h ööpäevast jäi sellel hetkel natuke väheks ja kahjuks ei saanud sinna üritusele tulla.
|
07.05.2018 at 23:29 |
|
Jesper |
Honda Civic Type-R EP3 2005
Igaks juhuks mainin et see pilt oli siiski nali Seal oli tegemist ühe isiku sooviga ronida kuhja tipule ühe astme võrra lähemale kui talle tol päeval Issanda poolt ette nähtud oli, ja toimus see kurvi esimeses pooles, mitte väljumisel millest ülejäänud jutt. Lihtsalt see "alajuhitavuse" teema on nii tuttav, kui nüüd tähte närida siis see kurvile nurga sisse tegemine on ikka rohkem sõiduviga mitte sõiduki omadus. Aga su mõte on iseenesest arusaadav.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
07.05.2018 at 23:32 |
1 edit. Last edited 07.05.2018 at 23:32 by Jesper
|
Lennart |
Honda Civic Type-R EP3 2005
quote: Rouch R: quote: Märt: Audrus on võimalik saada juhendamist kohalikult meeskonnalt. Lisaks on igasugu üritusi, kus saab oskaja kõrval olla ja üritada õppida õigemaid trajektoore
Reedel oli Honda päev, kus sai jälgida, kuidas Kruuda seda ringi sõidab (ise leidsin kaks oma sõiduviga) ja peale seda oli instruktor kõrval, kes juhendas - kõike seda sai 100€ eest Pühapäeval sõitsin oma isikliku rekordi 1,2 sekki kiiremaks.
Aga Jesperi pakkumine on kõige parem: sõita, sõita ja veel veidi sõita!
Järgmine kord rajale minnes küsin kindlasti meeskonnalt nõu, ehk on keegi isegi nii lahke, et tuleb minuga rajale kaasa ja ütleb otse välja kus ma rohkem ja kus vähem lollusi teen.
Reedesest Honda päevast olin ennem selle toimumist täitsa teadlik, kuid 24h ööpäevast jäi sellel hetkel natuke väheks ja kahjuks ei saanud sinna üritusele tulla.
Alusta sellest (igal rajal) et vaata-ja aruta raja plaan/joonis näitks kellegagi läbi ja jäta meelde/tao pähe. Audrus on selline raja plaan suurelt seina peal olemas.
See aitab kogu asja palju lihtsamaks-ja loogilisemaks teha.
Keegi soovitas kurvi varem sisse keerata... Minu loogika ütleb,et hiljem on alati parem keerata kui liiga vara ja sealt edasi saad juba viimistleda/lihvida asja paremaks. |
08.05.2018 at 14:07 |
|
Garfield |
Honda Civic Type-R EP3 2005
quote: Märt: Keegi soovitas kurvi varem sisse keerata... Minu loogika ütleb,et hiljem on alati parem keerata kui liiga vara ja sealt edasi saad juba viimistleda/lihvida asja paremaks.
Esimene soovitus (alustajale) on kurvi sisenemisel: aeglaselt sisse - kiiresti välja. Ja pidurda sirge (otse sõitva) autoga.
____________________________
Focus RS |
08.05.2018 at 15:24 |
|
hall |
Honda Civic Type-R EP3 2005
Nüüd lausa A4 formaadis notebookina vormistatud rajajoonist meilt võimalik soetada, sinna hea märkmeid teha
Reklaami lõpp
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
08.05.2018 at 16:03 |
1 edit. Last edited 08.05.2018 at 16:04 by hall
|
Lennart |
Honda Civic Type-R EP3 2005
quote: serõi: Nüüd lausa A4 formaadis notebookina vormistatud rajajoonist meilt võimalik soetada, sinna hea märkmeid teha
Reklaami lõpp
Väga lahe!
Ma nikerdasin sellise rajajoonise märkmete tegemiseks 2016 endale ise valmis.Paras peavalu oli seda teha.
Soovitan seda eriti algajatele kuna see märkmete tegemine - analüüsimine aitab taas väga palju kiiremaks saada ja edasi areneda. |
08.05.2018 at 18:22 |
|
Rouch R |
Honda Civic Type-R EP3 2005
Kui 2011 esimest korda tsikliga Tabasalus rajale läksin siis tegin põhjaliku eeltöö - printisin raja paberile välja, "sõitsin" hariliku pliiatsiga enda arvates ideaalse trajektoori läbi ja otsisin kõik võimalikud videod selle raja kohta välja, ning üritasin siis selle põhjal kodutööd teha. Ennem raja äärde sõitmist sõitsin kodus veel silmad kinni videotest saadud info põhjal raja läbi ka. Toimis vist hästi, sest nii palju, kui rajal käisin, siis peale esimesi rajapäevi olin tänava gondlitega ratastest tavaliselt kiireim ja raja ääres olnutelt sain manitsust, et "jube julge oled, et 2 osalise kombega selliseid aegu sõidad". Paraku ennem opentracki seda eriti teha ei viitsinud, piirdusin sellega, et vaatasin laupäeva õhtul paar Tõnu Soomeri onboard sõitu ära ja läksin peale seda magama.
Teen alustuseks samad asjad läbi ja ilmselt võidan juba sealt tugevalt aega, kuid kindlasti vajan ka otsest juhendamist kellegilt, kes seda rada väga hästi tunneb. |
08.05.2018 at 19:24 |
1 edit. Last edited 08.05.2018 at 19:26 by Rouch R
|
|