Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
2. Bentley Team ABT, Bentley Continental GT3 (C.Jöns, C.Brück, J.Pepper)
3. Audi Sport Team Land, Audi R8 LMS (C.Mies, C.De Phillippi, M.Winkelhock)
Porschedel seekord võrreldes eelmise aastaga üsna hea algus - kvalifikatsiooni esimesed 3. kohta.
Esikohal sõitnud Falken tiimi 911 läks ca 9 minutit enne lõppu veidi seina ja Laurens Vanthoor pidi võidu Manthey tiimile loovutama (videos ca 4:48:35):
25.03.2017 at 23:24
4 edits. Last edited 27.03.2017 at 18:05 by peep (Moderator)
VLN 2017Majandusel läheb hästi ilmselt, stardirivi oli masinaid täis, 184 autot said kvalis tulemuse kirja.
GT3 klassis startis tervelt 33 autot ja sõit otsustati Falken'i ning Manthey tiimide omavahelises heitluses paar ringi enne lõppu, videos alates 4.48,10 Saatuse iroonia muidugi, Falken on aastaid osalenud ja viimased 2-3 aastat GT3 klassis ehk üldvõidu peale ja neil pole kordagi õnnestunud võita hoolimata tasemel masinatest ja proffide hulka kuuluvatest pilootidest. Jälle kord libises võit käest...
Konkurentsilt järgmine klassi on CUP5 (BMW M235i Racing Cup), kus startis 22 tiimi ja ma arvan, et seal võita on ehk keerulisemgi kuna tegu monoklassiga. Lühikese teljevahega närvilised autod ilma aerota on sellisel kiirel ja ebatasasel rajal paras väljakutse. Parimaks ringiajaks sõiteti 9.10 mis on ulme kiire kuna tegu ju raske ja pereautol põhineva standardmasinaga. Näiteks TCR klassis sõideti samuti 9+ minuti aegu. Võitlus esikoha pärast otsustati peale 4 tundi fotofinishiga, vahe jäi joonel 0,007 sek.
V4 ehk kuni 2,5 l vabalthingav standardklassi oli samuti rohkearvuline, 18 autot stardis ja parim ringiaeg 9,44 näitab, et standardautod küll aga iga aasta arengut lihvib sekundeid maha. Kaks aastat tagasi olid parimad ajad 10 sekundit aeglasemad.
Kuna VLN sarja punktisüsteem soosib osalemist klassis kus on palju võistlejaid, siis rohkearvulised klassid toimivad kui meepott, kõik tahavad samas klassis sõita, 2-3 auto klassis pole mingit lootust üldarvestuses kuhugi jõuda.
27.03.2017 at 09:33
2 edits. Last edited 27.03.2017 at 09:34 by peep (Moderator)
quote:peep: Majandusel läheb hästi ilmselt, stardirivi oli masinaid täis, 184 autot said kvalis tulemuse kirja.
V4 ehk kuni 2,5 l vabalthingav standardklassi oli samuti rohkearvuline, 18 autot stardis ja parim ringiaeg 9,44 näitab, et standardautod küll aga iga aasta arengut lihvib sekundeid maha. Kaks aastat tagasi olid parimad ajad 10 sekundit aeglasemad.
.
2015 oil ka parim aeg V4s 9,44 ja meie saime 9,50 kellale.
Palju oleneb ilmast, jahedamaga on need ajad võimalikud
VLN 2017Kui tekib vajadus slikid vihmarehvide vastu vahetada või vastupidi ja kõik korraga sisse tulevad siis on korralik show. Tavapeatuste ajal on peamine koordineerida tankimist, kuna üks püstol on 6 auto peale.
28.03.2017 at 20:18
1 edit. Last edited 28.03.2017 at 20:19 by peep (Moderator)
Esikoht võrreldes eelmise korraga oluliselt ei muutunud
1. Manthey Racing (R.Lietz, F.Makowiecki), Porsche 911 GT3R
2. Haribo Racing Team Mercedes (U.Alzen, L.D. Arnold, M.Götz), Mercedes AMG GT3
3. Audi Sport Team WRT (M.Fässler, N.Müller, R.Frijns), Audi R8 LMS
Põnevaimaks momendiks vast Land Motorspordi R8 poolt kolmandal ringil enne lõppu 2. koha autost möödumine ning viimasel ringil esikohale tõusmine (sõitu alustati 21. kohalt), kuid seejärel raja teisel poolel kütuse lõppemise tõttu lõpuks 5. koht:
09.04.2017 at 11:23
4 edits. Last edited 25.05.2017 at 15:03 by peep (Moderator)
Siin on video eelmise aasta tõeliselt ekstreemsetes oludes toimunud sõidust feelingu tabamiseks ja 4.48 peal viimase ringi möödasõit mis otsustas võitja.
Ilm on seal alati suur küsimärk, rahvamassid ja kogu katsumuse feeling üle võlli ning võitja võib vabalt otsustada mõni liigselt kulunud sekund nende 24 tunni jooksul. Sel aastal said paremad telkimisalad täis esmaspäeva õhtuks, kümned tuhanded pealtvaatajad pidutsevad juba neljandat päeva.
25.05.2017 at 14:56
1 edit. Last edited 25.05.2017 at 14:56 by peep (Moderator)
VLN 2017Viimane tund täis draamat. Land Motorspordi Audil, mis oli juhtinud pea kogu võistluse tekkis ca. 1,5 tundi enne finsihit tehniline probleem mille tõttu nad olid sunnitud loovutama liidripositsiooni ja langesid teiseks. Meeskond oli murest murtud, tiimipealik vehkis kätega, piloodid poetasid pisara, võistlusinsener istus pea käte vahel. Sõiduga pole mingit võimalust esikoha autole järele jõuda.
Pool tundi enne finishit on viimane boksipeatus kiireks tankimiseks ja kõik läheb jälle kord valesti. Auto sõidab boksist liiga vara välja, lükatakse tagasi, tankurit ei suudeta paaki panna, kütust ei tule, samal ajal 3 kohal olev konkurent möödub rajal ja langetab neid kolmandaks. Lõpuks on masin tangitud ja välja sõitmas aga vaid mõni sekund varem pääsevad raja tagumises osas taevaluugid valla. Veel kord pannakse piloodile stop ette ja vihmarehvid lähevad alla. Allesjäänud kahe ringiga sõidetakse slikkidega paduvihma kätte jäänud konkurentidest mööda ja võetakse kindel esikoht ! That's racing !!!
VLN 2017Kui nüüd kõik läheb nii nagu plaanitud siis 6 oktoober teeme trenni ja 7 oktoobril sõidame (mina ja Roul) VLNis selle autoga. Eesmärgiks on eelkõige saada aru kuidas on sellse kiire autoga sõita ja ületada 325ga sõidetud aeg (9:50). Sellised autod sõitsid seal eelmine nädalavahetus 8:48 ehk lootus on olemas.
VLN 2017Nagu varem kombeks on siis jagan meie kogemust VLN8 sõitmisest.
Reedene päev, nagu esimene päev ikka, algas “moedemiga” - näitasime ette riided ja varustus sai peale kleepsud. Kiiver on meil juba viiendat aastat VLN märgistusega. Enne trenni vaatasime auto üle ja meile tehti selgeks kuidas selle aparaadiga ümber käia. Mitte, et me ei teaks kuidas autot juhtida - me nimelt ei olnud sellise neljarattalisega varem sõitnud ja ootusärevus oli päris suur.
Viis põhilist reeglit:
1. Kui peasirge algul näitab, et saab 0 km sõita siis võib ühele ringile veel minna, kuna varupaagis olevast kütusest jätkub
2. ABS- s tundlikkust muuta ainult sirge peal
3. Traction control’i ei ole vaja näppida, see aitab iga ilmaga kiiremini sõita
4. PDK on võimalik jätta automaadi peale aga kõige kiiremad mehed sõidavad käsitsi vahetades.
5. Pidureid tuleb soojendada rahulikus tempos
Meie kolmandaks partneriks oli Stefan, kelle kogemus selle autoga oli juba hooaja pikkune. Tegemist on limonaadivabriku direktoriga, kes sportlikest saavutustest ja riskimisest olulisemaks peab meeldivat ajaviitmist. Meile sobis see suurepäraselt, sest eesmärk oli võistlus lõpetada ja võimalikult palju kogemuskilomeetreid saada. 16:00 läks treening lahti ja Roul startist esimesena. Ilmataat õnnistas teda vihmaga ning peale ühte slickidega rahulikus tempos uisutamise ringi tuli ta sisse vihmakate järgi. Kogu ülejäänud treening oli vesine nagu eesti suvi ning auto võimed sai korralikult proovile pandud.
Laupäeva hommikuks oli rada osaliselt kuivanud ja kõik läksid slickidega välja. Plaan oli Stefan välja saata, et tema saaks ühe kiire ringi sõidetud ja mõistliku kvaliaja kirja ning siis meil oleks võimalus palju trenni teha. Rada oli aga pidevalt kuivamas ja nii sõideti kiired ajad hoopis kvali lõpus. Roul sõitis meie teami parima aja oma kolmandal ringil; sellega olime 9 võistleja hulgas 9ndal kohal ehk täitsa esikümnes... Kaheksandast kohast jäi lahutama 6 sekundit. Osaliselt märg rada põhjustas üksjagu õnnetusi – kokkuvõttes lõpetas seinas 13 autot.
Võistlus algas nagu ikka keskpäeval. Stafan startis ja hoidis oma vahetuse ajal kindalt 9ndat kohta. Tema viimastel ringidel hakkas kergelt tibutama, aga kõik kes juhti vahetasid, jäid slickide peale. Mina läksin teisena välja, selleks ajaks oli kerge tibutamine päris mitmed raja äärde jätnud, mis tõi kaasa ka 60km/h ja 120 km/h kiiruspiirangud. Teisel ringil hakkas mõnes raja osas kohe päris korralikult sadama ja sõitmine asendus ettevaatliku uisutamisega. Meenus meie eelmise 24h kogenud sakslase kavalus - kui on keerulised rajaolud, siis on mõistlik sõita kellegi taga, et natukene ennetada üllatusi. Raja eripärast tingituna võib iga kurvi taga oodata üllatus ja parem on lasta teistel need üllatused ära kogeda. Sobivalt oli minu taga Cayman S, lasin ta mööda ja valisin sobivalt kiirust selle järgi kui risti ta parasjagu rajal oli. Raadio teel pidasime ka nõu kas panna vihmakad või mitte, aga kuna ilmateade näitas, et kohe jääb vihm üle, siis otsustasin rajale jääda. 2/3 rada oli slickiga täitsa sõidetav. Põnevust lisas asjaolu, et iga ringiga märjad kohad muutusid. Mitmed meie klassi autod käisid vihmakate järgi ja nagu team mulle teatas, olin rehvivahetajatest ringi peale 20 s kiirem. Minu viimasel ringil hakkas kogu sõidutrajektoor kuivama aga rohked kollased lipud ei võimaldanud kiiret ringiaega kokku panna. Tõin auto boksi viiendal kohal. Roul läks viimasteks ringideks välja. Rada vaikselt kuivas, aga samas ilmataat viskas ikkagi vimkasid sisse ja puistas mõned piisad teele, õnneks ei midagi drastilist ehk rada oli täitsa hästi sõidetav. Roul sai ka kätte meie teami kiirema ringi 9.23. Üle finišijoone tulime oma klassi viiendatena ja üldarvestuses saime 32. Koha. . Kuna üks meie klassi konkurent otsustas esikohalt viimase ringi viimases kurvis rattad alt ära sõita, siis tulemusena läks kirja lõpuks klassi 4. koht. Samas kõige aeglasema ringiajaga. Esialgne eesmärk – lõpetada "ralli" - sai kuhjaga täidetud ja tulemuse üle oleme väga rõõmsad.
Autost: PORSCHE GT4 CLUBSPORT, GT4 HOMOLOGATION PACKAGE
3,8 Cayman Si mootor; 385hp, 420Nm, PDK, LSD, piduri võimu ei ole, Electronic dynamic stability system PSM (Porsche Stability Management) with ABS, traction control and electronic stability control. Min kaal 1290kg.
Võrreldes V4s sõidetud BMW 325ga käib see aparaat jõhkralt edasi. Kui varem pidime suurema osa ajast peegleid jälgima, siis nüüd sõitsime pidevalt mööda. Aeg-ajalt ilmus vaikselt peeglisse mõni SP9 koll, aga ka nendega oli kiiruste vahe täitsa mõistlik. Eraldi väga pika pai tahan teha sellele traction controllile, see päästis meid kõiki mitmeid kordi kindast seinast. Isegi kuiva ilmaga ei lülita seda keegi välja, see aitab ka pro juhtidel kiiremini sõita - lihtsalt imeline! Auto on meeldivalt stabiilne ja annab hästi infot, samas kurvidest väljudes liputab kontrollitavalt saba kui liiga julgelt tallata. Saaks sellega 15-20 kuiva ringi trenni teha siis saaks ringiaja ilmselt alla 9 minuti...
VLN 2017Üks tähelepanuväärt intsident oli Manthey Racingu Porsche katkestamine juhi vea tõttu, mis paiskas oluliselt tagasihoidlikuma tiimi masina neile katusele ja siis üle porte.