Poster |
Message |
VaikoK |
Idlers 12h Endurance Race 2016
Olles OT foorumi pikaajaline jälgija on alati huvitav olnud jälgida teiste pilte ja kirjutisi erinevatest üritustest.
Kuna mul õnnestus ka ühest väga lahedast autospordi üritusest osa saada, siis sooviksin oma muljeid teiega jagada.
Ürituseks on Idlers 12h Endurance Race.
Tegemist on 12 tunni amatöör kestvussõiduga, mis toimus 24. Juulil 2016 Twin Ring Motegi ringrajal Jaapanis.
Sellel aasta oli osalevaid autosi kokku 115, mis toob kaasa väga tiheda liikluse 4,8 kilomeetrisel ringrajal.
Amatöörvõidusõit tähendab seda, et osaleda saab ka ilma võidusõidu litsentsita. Lisaks veel tavapärasemast erinevad reeglid.
Kõik autod alustavad 45 liitri kütusega ja korraga tohib tankida ainult 20 liitrit kütust ning tankimispeatus peab kestma minimaalset 5 minutit.
Üks juht tohib sõita maksimaalselt 1 tunni ja siis peab juhti vahetama.
Mind kutsus sellest kõigest osa saama Crosspoint25 tiim ja minu ülesandeks oli üks nende tiimi sõitjatest.
Esiplaanin on meie võidusõiduauto Porsche 911 3.2 '89 Zero Fighter ja tagaplaanil paistab Magnus Walkeri 277 replica.
Enamus tiimi kogunes Crosspoint25-ti 23. Juuli õhtul kell 21:00, et teha veel viimane briifing, pakkida kõik vajalik autodele ja asuda teele Motegi ringraja poole.
Kell 23:00 asumegi teel. Motegi on 130km kaugusel ja sinna sõit võtab aega koos peatustega kuskil 2 tundi.
Ringraja väravad avatakse kell 0:00, registreerimine algab 4:00 ja võidusõit ise kell 8:00.
Saabusime Motegi ringrajale kell 1:00. Ühte boksi jagab 6 autot(tiimi) ja boksi taga asuvad tiimide telgid.
Tiimi telk oli juba korraldajate poolt püsti seatud ja meil jäi üle lihtsalt oma asjad autode pealt maha laadida.
See järel sai rehvid vahetatud võidusõidu omade vastu. Meie alamklassis oli lubatud ainult nn "tänavaleegalsed slikid", kuid enamus autosid sõitsid slikidega.
Meie tiimi rehvideks oli Dunlop Direzza ZII.
Mehaanikutele seletatakse kõik reeglid üle, sest reeglite rikkumine toob kaasa ajalise karistuse.
Kõik tiimi liikmed said selga tiiimi särgi.
Kell on saanud 2:30 ja enamus bokse on juba autodega täitunud. Seega on aeg vaadata ring.
Siit paistab stardi/finishi joon ja esimene kurv.
Sellel pildil on võidusõidu kõige aeglasem auto - Citroën 2CV.
RAUH-Welt Begriff ehk RWB boks.
Nüüd on aeg tunnike magada. Meie esimese vahetuse juht on leidnud omale sobiva mahamiskoh.
|
28.08.2016 at 20:16 |
1 edit. Last edited 29.08.2016 at 22:09 by VaikoK
|
malloc |
Idlers 12h Endurance Race 2016
Oioi, ei jõua järge oodata, meie mõistes tõsiselt "eksklusiivne" rada, võidusõit ja vastased |
29.08.2016 at 11:46 |
|
VaikoK |
Idlers 12h Endurance Race 2016
Peale väikest unakut on kell saanud 4:00 ja päike hakkab tõusma ning kell 4-5ni tuleb tiim ja sõitjad ära registreerida.
Ja Crosspoint25 Racing Team seisabki registreerimise järjekorras.
Tiimi pealik Murata-san või NiGo-san (Mister Kakskümmendviis), nagu tiimiliikmed teda kutsuva, vajalike registreerimispaberitega.
Stardipositsioon otsustatakse loosi teel ja loosi tõmbamise au anti mulle.
Kuna kokku registreeris 115 autot, siis tiimiliikmed lootsid saad stardipositsiooni, mis oleks võimalikult eespool.
Kuid peale loosi tõmbamist ei suutnud keegi uskuda oma silmi. Kaasa arvatud mina.
Nimelt Crosspoint25 Racing Teami auto number 25 stardipositsiooniks on 25
Edasi toimus kella 5-st stardi protseduuri seletamine esimesel juhile.
Peale seda kell 6:00 auto tehniline komisjon ja sõiduvarustuse nõuetele vastavuse kontroll.
Üks huvitav Idlers 12h sõidu eripära on see, et turvapuur ei ole kohustuslik.
Siin on näha päikesevarjude ülesseadmist telemeetria tiimi jaoks.
Kella 7:00 hakkas pidulik autode ülesrivistus stardisirgele, et saaks veel enne starti pilte teha.
Tiimidel tuli autod lükata stardisirgele oma loosiga tõmmatud kohale.
Nii mõnigi tiim oli boksialas omapärane tiimiriietus. Seega on tagaplaani võimalus näha Super Maria ja Luigi meeskonda.
Meie tiimi auto stardipositsioonil.
Stardipositsioonid 1-25. Vasakult teine on meie tiimi esimese vahetuse sõitja Tanaka-san.
Stardipositsioonid 26-115 ja RAUH-Welt'i omanik Nakai-san jagamas oma sõitjatele viimased näpunäiteid.
Kohe kohe kell 8:00 saamas ja autod suunduvadki stardiprotseduurile.
Tegemist on siis "Rolling stardiga" ja starti üritatakse nii mitu ringi kuni kohtunikud annavad loa.
Seekord saadi luba peale teist ringi.
Kuna stardis on kõik autod koos ja autosi on palju, siis enamus tiimi jälgib pingsalt monitore ja loodab, et meie auto suudab õnnetusi vältida.
Kui see õnnestub, siis ca 45 min pärast hakkab minu vahetus.
|
29.08.2016 at 22:08 |
2 edits. Last edited 01.09.2016 at 21:04 by VaikoK
|
Deodor |
Idlers 12h Endurance Race 2016
Väga huvitav kajastus! Tänud!
|
30.08.2016 at 13:23 |
|
VaikoK |
Idlers 12h Endurance Race 2016
Start läks meie tiimi jaoks hästi ja ilma vahejuhtumiteta.
5 minuti pärast peaks meie Zero Fighter boksi tulema ning juba valmistun järgmiseks vahetuseks.
Võidusõidu ülikond seljas ja olen valmis lahingusse minema
Meie auto ongi esimese vahetuse järel boksi jõudnud ja ees ootab juhivahetus ning tankimine.
Tankimine on antud sõidus suur võrdsustaja, kuna korraga on lubatud tankida ainult 20 liitrit ja tankimispeatuse pikkus peab olema 5 minutit.
Nagu pildilt näha läheb esimese asjan külge maandusjuhe.
Järgmiseks on tankimine ise. Tankimise ajal võib auto juures olla ainult 4 inimest.Vahetuse lõpetanud juht ja kolm tankijat.
Üks neist avab luugi ja suunab kütust, teine kallab ja kolmas hoiab sõrme tulekustutil juhuks kui midagi peaks põlema süttima.
Sammuti on tankijatel kohustus kanda tulekindlat ülikonda.
Tankimine ise kestab tavaliselt minuti kaks ja peale seda peab ootama, enne kui uus juht sisse saab minna.
Juhi vahetust on lubatud alustada 4 minutit peale tankimise alustamist ja siis kui kütust enam ei valata.
Väliseid töid, nagu rehvõhu kontroll, klaasi phastamine jne, on lubatud teha peale tankimispeatuse lõppemist ehk kui 5 minutit on läbi.
4 minutit on läbi ja olen autos ning valmis rajale minema. Käib veel rihmade kinnitamine.
Vahepeal on turvaauto rajale tulnud, kuna keegi valas õli maha peale stardijärgset kurvi.
See annab mulle suurepärase võimaluse rajaga natuke tutvuda, enne kui päris tõsiseks sõiduks läheb.
|
01.09.2016 at 08:15 |
2 edits. Last edited 03.09.2016 at 16:55 by VaikoK
|
peep Moderator |
Idlers 12h Endurance Race 2016
Kas peale saavad mh. juhid kes pole antud rajal enne meetritki sõitnud ? |
01.09.2016 at 09:56 |
|
VaikoK |
Idlers 12h Endurance Race 2016
quote: peep: Kas peale saavad mh. juhid kes pole antud rajal enne meetritki sõitnud ?
Jah, selles sarjas saavad rajale ka juhid, kes ei ole meetritki antud rajal sõitnud.
Reeglites on esimest korda Motegi rajal sõtvatele juhtidele nõue, et nad oleksid varem rada vähemalt simulaatoris läbinud. Kuid kohapeal seda keegi ei kontrollinud.
Seega minu sõidukogemus antud rajal piirdus iRacingus harjutamisega.
Tegelikult on taseme vahe Idlers 12h sõidus väga suur, kuna korraga on rajal nii esimest korda rada sõitvad juhid kuni professionaalsete võidusõitjateni välja.
|
01.09.2016 at 11:00 |
|
peep Moderator |
Idlers 12h Endurance Race 2016
Päris huvitav võib-olla sõita võidusõidutempos koos 114 autoga alla 5 km pikal rajal kui ei tea kuhu kurvid lähevad. Samas eks Jaapanis on palju asju mis meile imelikud tunduvad. |
01.09.2016 at 11:43 |
|
madis28 |
Idlers 12h Endurance Race 2016
quote: peep: Päris huvitav võib-olla sõita võidusõidutempos koos 114 autoga alla 5 km pikal rajal kui ei tea kuhu kurvid lähevad.
...autos, millel ei ole turvapuuri. Mannergute MV's on isegi rohkem turvalisuse peale mõeldud. |
01.09.2016 at 12:23 |
1 edit. Last edited 01.09.2016 at 12:23 by madis28
|
Märt |
Idlers 12h Endurance Race 2016
Vägev lugemine - huviga ootaks, mis neis 115 masinast 12 hiljem järgi on
____________________________
..
Saab 900 cabrio
.. |
01.09.2016 at 13:15 |
|
Alberto |
Idlers 12h Endurance Race 2016
Teeb kadedaks! Selline konservatiivne lähenemine, kahjuks meil täna tundmatu.
____________________________
Vineda Racing Pirita-Kose-Kloostrimetsa |
01.09.2016 at 22:05 |
|
peep Moderator |
Idlers 12h Endurance Race 2016
Kui nad on rajal sama viisakad nagu tänaval liigeldes, siis tõenäoliselt ei tehtud ühtegi kriimu autodele peale. |
02.09.2016 at 07:36 |
|
VaikoK |
Idlers 12h Endurance Race 2016
Esimesd paari ringi sai veedetud turvaauto taga ja siis läks laht põhimõtteliselt uus rolling start.
Õnneks on Motegi rada päris lai ja seega ruumi möödasõitmiseks on.
Täiesti tavaline oli, et kolm või isegi neli autot kurvis kõrvuti sõidavad.
Siit väike ülevaade tiimide telkidest.
Sin on näha Porsche 911 991 GT3 RS-i, mis ka võistluse ära võitis.
|
03.09.2016 at 17:05 |
|
VaikoK |
Idlers 12h Endurance Race 2016
Kuna kurvid olid mul kõik iRacingust selged, siis peamiselt tegelesin õigete pidurduspunkide ja käikude leidmisega.
Enne võistlust käidi autoga Motegi rajal sõitmas ja selle põhjal koostati esialgne kondikava pidurduspunkidest ja käikudes, mis aitas päris palju.
Kõige selle õppimise juured tuli kogu aega jälgida liiklus. Üldiselt juhid arvestasid teistega ja keegi üliagressiivselt ei sõitnud, kuna tegemist ju ikkagi kestvussõiduga.
Ka Eesti lipp oli esindatud
Kütuse kokkuhoiu mõttes oli meie tiim endale kehtestanud reegli, et käiku vahetame 5600 pöörde pealt.
|
03.09.2016 at 17:22 |
|
VaikoK |
Idlers 12h Endurance Race 2016
Ja nii minu vahetus läbi ilma ühedi vahejuhtumita. Jagan oma esimest emotsiooni 3. vahetuse sõitjaga.
Ning aitan kiivri pannalt kinni panna.
3. vahetust sõidab "BigBoy". Üldse on Crosspoint25 tiimis kokku 7 sõitjat.
Tiim jägimas "BigBoy" progressi.
Jagasime oma boksi Jaapani invaliidide liidu tiimiga ja nende järgmine sõitja valmistub sõiduks. Üldiselt olid nad rajal päris kiired.
|
03.09.2016 at 17:33 |
|
VaikoK |
Idlers 12h Endurance Race 2016
Aitan 4. vahetuse juhil "Aporo"-sanil kiivrit kinnitada.
Ilm oli meeldivalt jahe. Hetkel 25 kraadi ja pilvine. Päeva maksimum oli 28 kraadi ja päikseline.
Kuulsin, et eelmisel aastal oli olnud 32 kraadi ja rohkmem ning osad juhid olid vajanud peale sõitu kiirabi poolt turgutamist.
"BigBoy" on oma vahetuse lõpetanud ja "Aporo"-san ootab oma korda.
|
03.09.2016 at 17:49 |
|
VaikoK |
Idlers 12h Endurance Race 2016
Ka tiimtelkide kõrval parklas võis näha eksootilisi autosi - Porsche 918 Spider.
5. vahetuse juht "Mario" ootamas oma vahetus.
Muideks boksiteel on kiirusepiiranguks 40km/h ja selle ületamine toob kaasa ajalise karistuse.
|
03.09.2016 at 17:56 |
|
VaikoK |
Idlers 12h Endurance Race 2016
20 liitrine kütusekanister koos alusega, millega käiakse kütuse järgi.
Kütust saab boksitaguse parkla keskelt ja tasumine käib järgmiselt.
Täpne raha pannakse ümbrikusse ning ümbrikule kirjutatakse tiimi nimi ja tankimiskorra number.
See ümbrik rahaga antakse, siis tankijale.
"Mario" lõpetas oma vahetuse ja Crosspoint25 omaniku poeg Masao-san läheb peale.
Mina söön lõunat, mis on korraldusmeeskonna poolt kõigile tiimiliikmetele ette nähtud.
|
03.09.2016 at 18:12 |
|
VaikoK |
Idlers 12h Endurance Race 2016
Viimase sõtjana teeb oma vahetuse Crosspoint25 omanik "NiGo"-san (mustas sõiduülikonnas).
Vahepeal on vahetuse lõpetanud "NiGo"-san ja Tanaka-san ning kord om minu teise vahetuse käes.
|
03.09.2016 at 19:20 |
|
VaikoK |
Idlers 12h Endurance Race 2016
Tankimise 5 minutit on läbi auto lükatud boksi, et teha kiire rehvide ja piduriklotside kontroll ning lisada õli.
Piduriklotside ja rehvidega on kõik korras. "BigBoy" soovib mulle edu ja lähengi oma teist vahetust sõitma.
|
03.09.2016 at 19:23 |
|
VaikoK |
Idlers 12h Endurance Race 2016
Esimesed 10 minutit saan mõnusalt sõita ja siis tuleb rajale turvaauto.
Nimelt on RWB Porsche kõige kiirema sirge järel kokku põrganud ühe Lotusega. Võib öelda, et tegemist on ühe tõsisema õnnetusega kogu sõidu jooksul.
Juhtidega paistab kõik korras olevat ja kannatada on saanud ainult auto, kuid turvaauto oma 15 minutit rajal.
Turvaauto lahkumisel on minu taha kogunenud suur hulk kiiremaid autosid, kes siis hakkavad kõik mööduma.
Seega viimane osa sõidust tuleb keskenduda auto terve hoidmisele.
Olengi oma vahetuse õnnelikult lõpetanud ja "BigBoy" läheb sõtma oma teist vahetust.
|
03.09.2016 at 19:36 |
|
VaikoK |
Idlers 12h Endurance Race 2016
"Aporo"-san koos õnneliku "BigBoy"-ga, kes lõpetas oma teise vahetuse.
Nüüd saab "BigBoy" rahulikult võtta, kuna tema töö on tänaseks tehtud.
Väike pilguheit boksiteele.
|
03.09.2016 at 19:42 |
|
VaikoK |
Idlers 12h Endurance Race 2016
Vahepeal on oma vahetuse lõpetanud nii "Aporo"-san ja "Mario"
Masao-san on valims alustama Crosspoint25 Racing Teami eelviimast vahetust.
|
03.09.2016 at 19:47 |
|
VaikoK |
Idlers 12h Endurance Race 2016
RWB auto, mis osales õnnetuses minu viimase vahetuse ajal.
On läinud hämaraks ja viimased 2 tundi sõidetakse pimedas osaliselt valgustatud rajal.
Zero Fighter võitluses.
|
03.09.2016 at 19:57 |
|
VaikoK |
Idlers 12h Endurance Race 2016
Kell on 18:47 ja jäänud on natuke veel üle tunni sõita.
Crosspoint25 tiim on hetkel üldarvestuses 69 kohal.
Kuna kogu tiimile on see esimene kord Idlers 12h võistlusest osa võtta võib hetkeseisuga rahul olla.
Meie tiimi põhieesmärk - lõpetada sõit - on juba peaaegu käeulatuses.
|
03.09.2016 at 20:03 |
|