Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
quote:peep: Tegelikult on olukord muutumas, kuna rada on nüüd eraomanduses aga senised 84 aastat on ta riigile kuulunud. Ehk orientatsioon on muutnud sotsiaalselt suunitluselt (toetada regiooni majandust) kasumit taotlevaks. Seoses sellega kümnekordistati autotehastele raja rentimise hinda, mitmekordistati rajapäevade korraldajatele hinda jne.
Muutused NürburgringilMis seal toimus meenutab mingit krimi romaani. Uus keskus on oma olemuselt absurdne, ning kahjuks peavad ringraja kasutajad nüüd arve maksma. Muidugi juhul kui Merkel ei heldi ja mingi hetk seda maksumaksja kraesse ei kirjuta, kuid majanduskliimat arvestades seda vist ei juhtu.
Kes soovib rohkem teada saada selle hiiglasliku läbikukkumise ja afääri telgitagustest, siis netis on üleval Saksa TV dokumentaalsaade mis asju lahti seletab. Lisatud on ingl k. subtiitrid, seega sisu peaks arusaadav olema.
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
Muutused NürburgringilLühikokkuvõte oleks siis selline.
Nürburgring on nagu Eesti suvi Pärnus. Suvel teenib hästi, talvel jookseb ainult miinus. Dokfilmis selgelt ei öeldud, kas aasta lõikes ollakse plussis või mitte.
Samas oli nende miinuste kohta ka mitmeid küsitavusi ning paljuski olid need halva juhtimise tulemus. Näiteks maksti miljoneid "konsultatsiooniteenuste" eest.
Selle "parandamiseks" tahtis Nürburgringi juhtkond koos bundeslandi ministerpresidendi ja finantsministriga teha sellest meelelahutus- ja ostukeskuse, mis on fokusseeritud mootorispordile. Projekti jaoks oli vaja 96 milj eurot. Raha pidi tulema mõnelt erainvestorit, sellist aga ei leitud.
Seejärel hakati trikitama. Mängu toodi erainvestor MediInvest, kellel endal raha polnud. Teatud finantsskeemide tulemusel (loe: bundesland andis ise erainvestorile raha) hakati riigi rahaga asja ehitama. Mitmed ehitised saadi valmis aga need sisuliselt ei funktsioneeri. Lõpuks läksid asjad hapuks, bundeslandi finantsminister pani ameti maha, Nürburgringi CEO läks Abu Dhabi ringrada juhtima. Bundesland pani ise kogu projekti sisse 330 miljonit eurot.
Kuigi paberite järgi ehitas hooned valmis MediInvest, oli see siiski maksumaksjate raha ning bundesland võttis hoonete valduse enda kätte. Paberite järgi need küll osteti MediInvestilt 1 euroga.
Märtsis 2010 anti keskuse (s.h. ka ringraja) opereerimine 20 aastaks sellele samale MediInvestile, kes peab iga aasta selle õiguse eest bundeslandile maksma 15 milj eurot.
Muutused NürburgringilÜtleme, et nad saavad raha 3%'ga, see teeks 330 M pealt ca. 10 M ainuüksi intressiks. Ja senist arvestades pole just väga kindel, et sealt hakkab 15M laekuma igal aastal, sest juba ilma mõttetu keskuseta tehti kahjumit ja nüüd jooksevad veel päris suured kulud peale, et seda kinnisvara üleval pidada.
Rajal sõitja jaoks on see muidugi halb ainult põhjusel, et hinnad tõusevad ja raha ei kulu raja ja teenuse parendamiseks, kuigi hädasti oleks vaja ehitada uus sissepääs, parklaid, juurdepääsuteid jne. lahendamaks ummikuid mis nädalalõppudel seal tekivad.
Muutused NürburgringilSee riikliku ja kohaliku poliitika segamine asjasse on nii jama tekitav.
Oleks tegu eraettevõttega, kes asjad ära lõpetaks ja pankroti ära teeks saaks pangad "rõõmsalt" raja endale kaela, leiaks kellegi, kes rada vanal moel taas kasutab ja polekski nagu suuremat häda (peale tavapäraste investeerimisriskide).
Väikekondalikult asja vaadates on kummaline, et korrupeerunud poliitika ja eraettevõtluse koostöös jääb kaotajaks see süütu külastaja või läheduses töötav kohalik.
quote:rookierice:Väikekondalikult asja vaadates on kummaline, et korrupeerunud poliitika ja eraettevõtluse koostöös jääb kaotajaks see süütu külastaja või läheduses töötav kohalik.
Külastajate maksevõime pannakse proovile aga kas nende abil saab probleem lahendatud on ülimalt kahtlane ? Ta on küll unikaalne ehitis aga ringradasid on teisigi ning kuskil on piir. Pigem kaotavad lõpuks kõik.
Muidugi rada kuhugi ei kao aga võib tekkida periood, kus tema kasutamine on raskendatud ja seetõttu kohalik ettevõtlus tugevalt kannatab. Neid asju on raske tagasi pöörata, seal taga on inimeste elu ja toimetulek. Midagi muud suurt peale raja sealkandis ei ole, algusest peale on idee olnud selle suhteliselt vaese maanurga majanduse toetamine.
Saab huvitav olema, mis nad nende hoonetega lõpuks teevad ? Kujutate endale ette, kui ehitada Rocca Al Mare kaubakeskus koos Olümpia hotelliga näiteks Vormsile, et suvel jäätist müüa ja öömaja pakkuda. Algselt muidugi lootes, et nii kenasse kohta kui Vormsi tulevad ostuturistid ja ärireisijad aastaringselt. Mastaabid on suhtkoht samad.
07.02.2011 at 15:13
1 edit. Last edited 07.02.2011 at 15:16 by peep (Moderator)
Muutused NürburgringilEi ole tegelt üldse absurdne, see kohtumäärus peaks maakeeli olema "esialgne õiguskaitse", ehk siis sisuliselt eesmärgiks on külmutada olukord kuni kohuliku aruteluni, mitte veel seisukoha võtmine kohtuasjas. Sisulist arutelu ei ole minu arusaamist mööda veel toimunud.
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
Muutused NürburgringilTegelikult foorumi omanik võttis ta vabatahtlikult maha, kuna oli oht, et keegi postitab või on enne postitanud sinna midagi mis annab alust tema vastu hageda. Või vähemalt ise ta nii arvab. Üldiselt, selle foorumi omanik on raja haldajaga pikalt vägikaigast vedanud ja nüüd leiti ettekääne mille abil talle sisse sõita. See on umbes nagu pähkli ja kuvalda konflikt.
Muutused NürburgringilRing-Taxi teenuses sel aastal olulisi muudatusi - teenus paistab muutuma kulupõhiseks (=kallimaks), BMW toetus lõpeb? BtG artikkel.
Muutused Nürburgringil'Ringi 2012 aasta uued hinnad on välja kuulutatud: 26€ ring turistipäevadel, 1445€ jahreskarte. Keegi mäletab, et aastal 2000 olid vastavad summad 11 ja 508, täpsemad graafikud siin.
06.11.2011 at 13:24
2 edits. Last edited 06.11.2011 at 13:25 by rustang (Moderator)
Muutused NürburgringilPeebu M3 teemas oli kaameratest juttu. Tuleb välja, et kaamerat siiski tohib kasutada, kui see rentida rajahaldajalt:
New management saw an opportunity. When signing for the camera you agree not to publish videos of an accident. When you come back with the camera for your deposit, they ask if you saw an accident, then pull out the SD card, randomly check a few screens, then give you the card to keep. If it's a big accident, your camera will be taken as you come in, no video released and you will get a voucher for another use another time. When hiring the camera you also get a sticker for the windscreen.
Muutused NürburgringilMinuteada keelati autos filmimine algselt ohutuse eesmärgil, paljud panid kaamera tööle ja läksid siis isiklikku rekordit ületama. Kuid sellest õnnetuste kajastamise vältimise põhimõttest ma saan täiesti aru, nad kaitsevad TF olemasolu. Kui netis oleks üleval kõik jamad mis seal tegelikult juhtuvad, siis see võib tekitada olukorra, kus ühel hetkel seda kasutatakse argumendina TF lõpetamiseks. Samas TF on raja peamine tuluallikas. Kaamerate rent vaevalt midagi sisse toob, pigem nad maksavad peale. Lihtsalt selle abil üritatakse olukorda kontrolli all hoida.
Jah, netis on ikkagi videosid avariidest ja keegi ei saa keelata pealtvaatajatel filmimist ning raske on filmikeeldu reaalses elus 100% rakendada. Aga kui ma teen youtube's otsingu TF õnnetuste kohta, siis otsingutulemus annab umbes niipalju vastuseid kui seal juhtub ühe-kahe hullu nädalavahetuse jooksul ja ei ole eriti palju episoode rajal lebavatest katkistest tsiklimeestest.
Rajapäevadel ja muudel üritustel peale TF on filmimine lubatud.
Muutused NürburgringilHeh, ma tegelikult ei tea palju rent maksab ja seega võib-olla on Sul õigus. Ja minu arvamus, et nad üritavad selle abil hoida filmimist rohkem kontrolli all ongi lihtsalt arvamus. Samas arvestades, millist raha tõkkepuude ees kogutakse on see kindlasti peenraha. Aga ma pole kindel, kuivõrd nad üldse seda teenust reaalsuses pakkusid, sest paar korda kui ma huvi tundsin asja vastu sel suvel, oli silt väljas "not available today" ?
Teema ise on huvilise jaoks kahe otsaga asi, ühest küljest on justkui kõikide huvides, et TF jätkuks aga teisest küljest ega probleemi mahavaikimine seda ei lahenda. Pole ju normaalne see, kui suvalised inimesed saavad legaalselt sisutada nädalavahetuse iseennast ja teisi katki tehes ? Võtmeküsimus on kindlustuskaitse, kõik kohalikud on 100% kaetud ehk kui neil endal tükk küljest ei kuku, on kahju vaid omavastutus. Samas sealsed nõuded isikuvigastuste korral võivad olla ulmeliselt suured. Kindlustuskaitse kadumisega lõpeb ka TF.
quote:peep: senist arvestades pole just väga kindel, et sealt hakkab 15M laekuma igal aastal
Ei läinud eriti kaua selle asjaga, tüli raja omaniku (Rheinland-Pfalzi liidumaa) ja raja rentnikuga (Nürburgring Automotive AG ehk NAG) on avalikuse ette toodud, mõlemad esinesid täna pressile avaldustega. Eelnevalt on raja rentnik teatanud, et kuna uus hoonetekompleks toob suurt kahjumit (üllatus-üllatus) siis peab liidumaa vähendama renditasu või nad vallandavad 92 töötajat. Samas liidumaa juhtkond on hiljuti uueks valitud ja valijad on neid väga jõuliselt survestanud, et NAG'i leping lõpetataks. Ja saavutanud n.ö. poliitilise tahte olemasolu.
Täna NAG teatas, et leping kehtib kuni 2040 ja juhul kui liidumaa soovib seda lõpetada, võitlevad nad kohtus kuni viimase võimaluseni. Liidumaa vastas, et töötajate vallandamisega ähvardamine on väljapressimine ja alus lepingu lõpetamiseks. Uus operaator leitakse avaliku konkursi käigus ca. aasta jooksul ja vahepeal kasutatakse ajutist haldajat. Nad soovivad, et NAG kohe sealt väljuks.
Muutused NürburgringilHuvitav on veel see, et liidumaa pidi toetama seal toimuvaid F-1 etappe ca. 10 miljonit EUR per etapp, ja selle raha eraldamisest nad nüüd keelduvad. F-1 etapi korraldamine on ju teadupärast kahjumiga äri, mis saabki toimuda vaid riigi dotatsiooni olemasolul. Bernie on geenius.