Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
OMC 2015-I järelkajaOne Mile Challenge 15. juubeli esimese etapiga võib rahule jääda, ilm oli peaaegu selline nagu tellisime, autod olid endiselt kiired ja pealtvaatajaid oli ka omajagu! Tänan kõiki võistlejaid, pealtvaatajaid, toetajaid ja loomulikult kogu korraldusmeeskonda - ilma Teieta seda võistlust ei toimuks!
Haapsalu lähistel mõõdeti kolmanda seeria BMW kiiruseks 338 km/h.
Seda küll õnneks mitte liikluses, vaid Kiltsi lennuväljal, kus 13. juunil peeti 1 miili paigalstardiga lõppkiirusvõistluse One Mile Challenge 2015 esimene etapp. Sellise tulemuse saavutas Aleksandr Lomeiko E30 Bmw 325i-l. Ka päeva teine tulemus sõideti sama marki autol, kui Ken Kasch sõitis Bmw 550-il 305 km/h. Üks päeva suurimaid üllatajaid oli aga Ergo Viisma, kes diiselmootoriga Mercedes-Benz C220’l saavutas 272 km/h, seades sellega uue diiselautode rekordi. Samuti 272 km/h sõitis välja ka päeva kiireim naisvõistleja Jevgenia Lipinskaja Audi S4’l.
Võistlustules oli kokku 87 kiirusejanulist, kelle tulemused varieerusid 160 ja 338 km/h vahel. See näitab, et miilivõistlus on hästi omaks võetud kui seaduslik ja turvaline viis enda ja oma auto võimeid proovile panna. One Mile Challenge 2015 teine etapp toimub Kiltsi lennuväljal 15. augustil.
One Mile Challenge 2015 esimese etapi tulemused klasside lõikes:
A-KLASS
I - Reimo Tsirp, Saab 9-3, 270 km/h
II - Kati Pihotalo, Porsche Boxster S, 251 km/h
III - Marija Sheljakina, Mercedes-Benz CLA45 AMG, 249 km/h
B-KLASS
I - Toomas Tuuling, Audi S4, 292 km/h
II - Mika Soras, Audi RS 4, 286 km/h
III - Lev Dolgachov, Porsche 911 GT3, 282 km/h
C-KLASS
I - Aleksandr Lomeiko, Bmw 325i, 338 km/h
II - Ken Kasch, Bmw 550i, 305 km/h
III - Taavi Tikenberg, Porsche 911 Turbo, 296 km/h
OMC 2015-I järelkajaMinu arvates väga vinge näha, et Porsched on igas klassis esikolmikus ja 2 neist lausa tehasekonditsioonis mootoritega?
991 GT3 läbi aegade kiireim vabalthingav OMC ajaloos, kui ma ei eksi.
____________________________
On the 8th day, God created boost.
OMC 2015-I järelkajaOtse vastupidi ju, igav kui salongist ostetud autoga tuled ja sõidad esikolmikusse. Seda suudab ju igaüks. Õnneks on päris eesotsas ikkagi modfitseeritud autod, muidu võiks kiireima tiitli tehase spec. listi järgi välja selgitada.
OMC 2015-I järelkajaUue GT3 salongist ostmine on väheke keerulisem kui enamuse osalenud tuunitud autode ehitamine ja seda mitte raha tõttu. Üldiselt öeldakse, et Porsche hobujõud on natuke suuremad kui keskmiselt ja eks tulemused ka seda näitasid. Mõni aasta tagasi sõitnud 458, SRT-10 ja V10 R8 numbrilised näitajad on paremad aga kiirus võimalikke ilmastikuoludest tulenevaid erisusi arvestades umbes sama.
14.06.2015 at 18:37
1 edit. Last edited 14.06.2015 at 19:07 by peep (Moderator)
OMC 2015-I järelkajaE30 ei olnud päris sleeper, sel oli vari ja eelnev tulemus kirjas. Sleeperi kategooria võitsid diisel mersu ja Omega. Opel oli eriti ilusti tehtud, sile ja korralik. E30 juht võitis kahtlemata munakonkursi.
OMC 2015-I järelkajaPorsche teemadel veel.
Tundus, et Cayenne Turbo ei sõitnud päris nii kiiresti (239km/h) kui võiks? Võrreldes näiteks X5/6M-ga (245/253) ja vanem/uuem ML63 AMG (239/250).
____________________________
On the 8th day, God created boost.
OMC 2015-I järelkajaVirgo oskab ise kõige paremini kommenteerida, tõenäoliselt mingi tehniline probleem, sest see auto peaks lisaks veel pisut kangema seadega, kui stock, olema.
OMC 2015-I järelkajaIse lootsin ka rohkemat, aga eks 10% vähem jõudu mängib selles loos olulist rolli. X5, X6 ja ML63 omavad kõik 550hj vs Cayenne 500hj...järgmisel aastal ehk viskab chipi vahele ja siis võib 250 püüdma minna
Auto täitsa stock, 4-st katist on 2 eemaldatud, aga need annavad pigem keskmisele pöördele njuutonit paarkend juurde, maksimum jõu ülekülluse eest hoolitseb aju, mis keerab kõik üleliigse maha(mitte lugeda: maasse)
Mõlemal puhul tehase tulemus. OMC-l oli paak veel pool täis ka...teisisõnu 55L
____________________________
Soodsad sülearvutid siit --> Sülearvutid Laptopid.ee
Rinka huviline küsigu kindlasti % alla
OMC 2015-I järelkajaMa just mõtlesin selle peale, et vanem ML63 ju vanem, raskem, vabalthingav, vähem aerodünaamiline? ja ka 510hj... 12.7 on aga küll väga korralik aeg Turbol!
Järgmine aasta, miks mitte augustis?
____________________________
On the 8th day, God created boost.
quote:allud: kas kiirest e30 nest ja skyline ist ka juttu kuskil rohkem on?
Minu poolt stockina kunagi saksast toodud auto. Aleksandr on muidugi tehnika nüüd teise vastu vahetanud. Ma väga pole uurinud aga peaks olema M50 plokil mootor.
Artman dünos tegi 622,6KW, 924,9Nm. Mõlemad numbrid siis rattast mõõdetud. Aleksandr on muideks ka väga pädev BMW ecu softide kirjutaja. Foorumites kasutab nime Modder.
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
Aga tegelikult ei taha ma rääkida One:1 kiirendusest, vaid sellest kuidas juht sõidab. Mitte et ma kiidaks heaks 340km/h käed lahti sõitmist ning blokki pidurdamist sedasi, aga viimasel OMC-l viskas natuke kopsu üle maksa küll, kui hakati norima turvavarustuse kallal.
Nimelt on mul Carbon tsikli kiiver, mis kaalub sama palju, kui keskmine homogleeringut omav auto kiiver. Ostetud sai see eelkõige Estfieldiga sõitmiseks(putukad) ning välimus samuti kena. Aga turvalisuse eest vastutavad isikud arvasid, et kuna ma eeldavasti sõidan üle 250km/h (ei sõitnud) siis peaks mul ikkagi olema õige kiiver, lisaks sellele peab olema ka tulekindelülikond, kuna tegemist vägagi ohtliku üritusega, õnneks oli mul see olemas. Uurides, et milleks sellised jaburad nõuded tühjal lennuväljal sõitmiseks täiesti stock perevaguniga, mis nagunii tippkiirust ei saavuta (puudu jäi ~35km/h) sain vastuseks, et kui minuga midagi juhtub on korraldajad süüdi ja OMC-d enam korraldada ei saa. Küsisin selle peale, et kas rallidega on nüüd kõik, sest alles hiljuti sai surma 3 süütut pealtvaatajat ei tulnud vastuseks midagi mõistliku. Kas tõesti peale lepingu allkirjastamist on korraldajatel nii suur hirm, et sellised reeglid välja mõeldakse? Saksas kiirteel sõidavad vanatädikesed oma 20a vanade Golfidega mõnikümend kilomeetrit aeglasemalt, kui minu saavutatud 239km/h, sama kiirelt või nobedamalt sõidavad paljud uuemad autod ning seda kõike kurvides ning teiste autode vahel. Kas tõesti on tühi Eesti lennuväli niivõrd palju ohtlikum koht, et vaja tehase seades autoga sõitmiseks homogleeringuga kiivrit ning tulekindlat ülikonda? Ma saan aru, kui seda nõutakse autolt mille tehase andmete maksimum kiirus on 180km/h ja on oht et pidurid ning aerodünaamika võivad alt vedada ning täiesti omal kohal on see autodele mis sõidavad üle 300km/h kuid projekteeritud 220km/h jaoks. Aga milleks ajada küna lõhki autode puhul mis 1 miilil oma tippkiirust ei saavutaks?
____________________________
Soodsad sülearvutid siit --> Sülearvutid Laptopid.ee
Rinka huviline küsigu kindlasti % alla
OMC 2015-I järelkajaMina näen asja nii, et seni kuni ürituse taga on korraldajad, kes reaalselt vastutavad ürituse ohutuse eest, on sellised nõuded igati õigustatud. See mida teeb inimene liikluses või üksi tühjal lennukal on tema enda asi. Näiteks OpenTracki puhul olen ma väga üllatunud, et siiani lubatakse sõita lühkarite ja T-särgiga.
OMC 2015-I järelkajaTänavasõidukite lõppkiirusvõistlusel nõutakse homologeeringuga võidusõidukiivrit? Kas aegunud homologeering või mootorrattakiiver ei kaitse pead?
Sellest TÜV nõudest ei hakka üldse rääkimagi, mitu % seal osalenud autodest üldse reaalselt tohiks tänaval sõita?
OMC 2015-I järelkajaViimased postitused on hea näide kuidas erineb võidusõitja ja tavakodaniku arusaam reeglitest, vastutusest ja ohutusest.
Võistlusel osalemise eeldus on reeglitega nõustumine. Ja reegleid üldjuhul ei muudeta võistluse käigus. Kui tekib tõlgendatav olukord, siis korraldajal on lõpliku otsuse õigus. Umbes sama printsiip mis kehtib laeval/lennukis, kapten otsutab.
Kiivrile esitatavad nõuded on reeglites selgelt kirjas (Raceboy pole ilmselt neid lugenud). Vaidlus võib tekkida p.4.1 kirjeldatud eeldatava kiiruse üle. Kui juhtum pole selge, siis hea tava kohaselt tuleks asi lahendada osaleja kasuks. Selgus saabuks antud juhul sel hetkel kui 250 kmh ületatakse. Siit ei selgu kas nii tehti või tuli teine kiiver leida ?
quote:Raceboy: Tänavasõidukite lõppkiirusvõistlusel nõutakse homologeeringuga võidusõidukiivrit? Kas aegunud homologeering või mootorrattakiiver ei kaitse pead?
Sellest TÜV nõudest ei hakka üldse rääkimagi, mitu % seal osalenud autodest üldse reaalselt tohiks tänaval sõita?
4.1
Kõik võistlejad peavad sõidu ajal kasutama kaitsekiivrit. Soovitatav on kasutada FIA poolt heakskiidetud standardile vastavat autospordikiivrit. Võistlejad, kelle võistlusauto eeldatav lõppkiirus on vähemalt 250 km/h peavad kasutama homologatsiooniga autospordikiivrit. Homologatsioon võib olla aegunud. Kaitsekiiver peab olema võistlejale sobiva suurusega ja selle kinnitusrihm peab olema sõidu ajal kinnitatud. Kiivril ei tohi olla vigastusi ning see ei tohi olla varasemalt osalenud avariis või saanud viga kukkumisel.
5. Üldnõuded võistlusautole
5.1
Soovides kasutada võistlusautona maanteeametis registreeritud autot, peab auto registreerimistunnistusel olema märge kehtiva riikliku tehnoülevaatuse kohta või auto peab omama kehtivat EAL-i poolt teostatud tehnilist ülevaatust. Spetsiaalse võistlusauto kasutamisel, mis ei ole maanteeametis registreeritud, ei ole riiklik tehnoülevaatus nõutav, seda võib asendada EAL-i poolt teostatud tehnoülevaatus.
wirxi juttu ei hakka kommenteerima, kuna ei seisnud ise kõrval, aga oluline on vist aru saada, et kiiver kaitseb ikka võistlejat mitte pealtvaatajaid. Lisaks on ka siit teemast võimalik välja lugeda, et wirxi autolt oodati 250+ kmh tulemust.
OMC 2015-I järelkajaMina vaatasin Virgo sõiduki üle. Teades tema alatist virisemist turvareeglite kohta, olin täiesti rahulik- mingist "sõimamisest", isegi hääle tõstmisest, ei saa küll rääkida. Küsisin kiivri kohta ja sain iroonilise vastuse "Estfieldi kiiver!"
Ja nii 3x. Lõpuks siiski näidati kiivrit ja ütlesin, et tsiklikiivriga saab sõita kuni 250km/h-ni. Mingit tulekindla ülikonna juttu ei olnud- tean, et tal on see olemas ja samuti tean, mis kiirusest see nõutud on.
OMC 2015-I järelkajaOlles elu keerdkäikude tõttu natuke asja uurinud - tsiklikiiver küll kuskilt otsast vähem kaitset pakkuv ei ole kui see udupeen fiahomologeeritud autokiiver, pigem vastupidi. Kogu see homologeerimise teema on mugav viis fia onude taskutesse raha kantida.
Aga muidugi selge see, et korraldaja teeb reeglid.
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO