Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
II Mannergute Mõõduvõtt 04.07
Järjekorras teine Mannergute Mõõduvõtt on nelja tunnine kestvussõit mille põhiliseks eesmärgiks on anda vanadele, aeglastele ja muul põhjusel ühiskonna poolt ära põlatud autodele veel viimane võimalus end tõestada. Selleks, et rispekt ja street-cred saavutada, on mitmeid võimalusi:
Rispekt: Masina operaatorid suhtuvad austusega kaassõitjatesse ja suudavad vältida kontakti nii teiste mannergute kui ka rajaäärese haljastusega. Street-cred: Kuna disainerid ei oska tegelikult üldse autosid teha, saab meeskond ulatada oma abistava käe ning tuunida pilli nii, nagu seda kunagi varem tehtud ei ole. Meeskonna vaim: Käsi kasvab puusast? Pole häda! Ka lihtsalt kõige muhedama olemisega meeskond saab oma mannergu au päästa, tõmmates tähelepanu masinalt enda peale stiilse ja pilkupüüdva läbiva temaatikaga. Kestvustest: Mannerg peab vastu pidama neli tundi ja läbima tubli arvu ringe. Selle saavutamiseks peab masin minimaalselt olema tehniliselt heas korras ja hooldatud.
Mannerg
Mannerguks võib pidada oma ekspluatatsioonitee lõpule lähenevat masinat, mille eest ei taha enam keegi üle 700€ maksta.
Paras kandidaat peab olema alla 1500kg ja maksimaalse potentsiaaliga 75kw ühe tonni kohta. Kainele mõistusele (kohtunik) arusaamatul põhjusel märkimisväärselt kiiremini edenevad masinad ja juhid saavad oma tegevust aeg-ajalt seletamas ning kaine mõistusega arutamas käia. Esimesel mõõduvõtul kole kiiresti kihutanud masinate hoogu pidurdatakse papi ja teibiga.
Kuna tuuning on hinnas, siis ei pea suured veljed, kahurid või näiteks vilkurid ja sarved mahtuma mannergu hinna sisse. Samuti on ka vabatahtliku turvapuuri või ohutuskaarega mille võib lisada mannergusse ilma, et see tõstaks tema arvestatavat väärtust.
Levinud mannerguks sobivate mudelid on näha siin lingil ning põnevate haruldaste mudelite või muidu kahtluse korral on mõistlik korraldajalt üle küsida.
Olulisemad muutused
• Sõidame 4 tundi!
• Maksame 160€/meeskond
• Maksimaalselt 60 meeskonda
• Eelmise sõidu kiiremad tegelased saavad jõuvankri jaksu piiravad abinõud.
• Boksiteel võtame maru rahulikult ja sõidame 30km/h. Kiirust ka mõõdetakse ning ületajad võivad arvestada lisategevustega.
• Boksiteel paikneme täiesti seina ääres ning kiirel rajal liigume ainult hädapärast risti üle, veendudes, et keegi otsa ei ole sõitmas.
• Pidurisüsteem peab olema värskelt hooldatud. Pidurikettad ja klotsid värskelt vahetatud. Silmnähtavate mõradega pidurivoolikud tuleb välja vahetada isegi, kui need piduritesti läbivad. Pidurikettad ei tohi olla roostes ega kulunud ning klotsil peab olema rohkem materjali, kui ainult 4 tundi vastu pidada.
• Sõidul on lubatud tankimine, mis toimub AINULT selleks eraldatud alal. Täpsem info juhendis.
KKK
Auto dokumendid on .....(pikk arusaamatu igav jutt nende puudumisest).
Küsime vastu: kuidas autot utiliseerida plaanitakse? Kui sul on piisavalt dokumente, et vanarauaks viia, on sul ka piisavalt dokumente, et tõestada auto omandisuhet.
Ma ei tea mis on mu auto tühimas.
Kui auto on eesti registris, siis on see kirjutatud tehnilisse passi või saab toksida auto numbrimärgi maanteeameti kodulehele, kust vastav informatsioon välja tuleb. Kui auto ei ole eesti registris, peaks see olema kirjas ka masina välismaises tehnilises passis. Eksootiliste tehniliste passide puhul, kus seda märgitud ei ole, tegeleme juhtumipõhiselt.
Mis saab, kui mu auto katki läheb ja ma seda koju ei taha/saa viia?
Kui on vajadus taagast vabaneda, on võimalik jätta auto auto24ringile, kus see tasuta utiliseeritakse. Selleks tuleb ürituse lõppedes sellest korraldajale märku anda ning vormistatakse utiliseerimiseks vajalikud paberid.
Kas ma coiloverit, polüuretaanpukse jms juhitavuse parandamise tuuningut tohin teha?
Ei. Mannerg peabki kurvis korralikult kalduma. Igasugune kiiruse (ka kurvikiiruse) tuuning, mis erineb originaallahendustest ei tule kõne alla. Kui see ei ole mingil põhjusel võimalik või mõistlik läheneme asjale juhtumipõhiselt.
Mu autol on mitteoriginaalseid juppe küljes.
Pole hullu niikaua, kuni need masinat salaja kiiremaks ei tee, ei kujuta sõidu vältel ohtu juhile või teistele osalejatele ega rajale. Kui ei ole lahenduses päris kindel, siis on mõistlik enne üritust üle küsida ja leiame mõistliku lahenduse juhtumipõhiselt.
Aga kui mul ei ole kogemust?
Kogemuse alla kuulub igasugune ringraja, võistlus või harrastuskogemus. Kirjuta vabas vormis, milline on sinu suhe autospordi või muidu (jää)rajal kihutamisega. Kui kogemus puudub täielikult saab selleks kasutada eelnevatel päevadel vabade aegade olemasolul Auto24ringi, kus kontrollitakse teie sõiduvõimekusi. Eesmärk ei ole kedagi eemale hoida, küll aga säästa kõigi terviseid hoides tõrvatilgad meepotist eemale.
Mis tähendab 700€ ?
700€ on indikatiivne hinnalagi, et hoida sisenemise kulud madalad. Kui sulgeda silmad ja kujutleda, kui palju maksaks kindlustus selle auto eest vabatahtlikult ja jõuad summani alla 700€ siis ilmselt oled õigel teel. Toodud nimekiri on näited levinud autodest ja ei ole lõplik vaid pigem vastupidi- on hea näha, kui stardirivis on palju erinevaid mannerguid. Kui ei ole ikka päris kindel masina väärtuses, siis läheneme asjale juhtumipõhiselt ja oleme huvitava masina puhul ka paindlikud.
Uuenenud üldjuhendi lugemine ja sellest arusaamine on kõigile osavõtjatele kohustuslik.
Samas kaustas ka juba võetud meeskonnanumbrid. Üldjuhend
quote:Kestvustest: Mannerg peab vastu pidama kaks tundi ja läbima tubli arvu ringe. Selle saavutamiseks peab masin minimaalselt olema tehniliselt heas korras ja hooldatud.
Apsakas sisse jäänud
quote:•Eelmise sõidu kiiremad tegelased saavad jõuvankri jaksu piiravad abinõud.
Mille põhjal eelmised kiiremad välja selekteeritakse?
____________________________
On the 8th day, God created boost.
quote:•Eelmise sõidu kiiremad tegelased saavad jõuvankri jaksu piiravad abinõud.
Mille põhjal eelmised kiiremad välja selekteeritakse?
Tunde järgi Teeme seda nii enne sõitu tehnilises kontrollis, kui ka sõidu kestel.
Meil pole vahendeid, et aeglasemaid kiiremaks teha, küll aga saame kiiremad aeglasemaks teha.
Kui keegi tunneb end halvasti, sest tuunis pilli ilgelt peeneks ja nüüd tõmmatakse vesi peale, siis MM-meeskond väljastab diplomi, et sellega liikuda edasi võistlussarjadesse.
II Mannergute Mõõduvõtt 04.07Registreerimisvorm esimeses postituses.
Uutel registreerujatel tuleb valida uus meeskonna number. Eelmise Mõõduvõtu registreeritud numbrite nimekiri on leitav esimesest postitusest.
II Mannergute Mõõduvõtt 04.07Tänaseks on registreerumisavalduse esitanud 33 meeksonda. Eelregistreerimine lõpeb järgmise nädala teisipäeval 30.06 kell 23.59. Peale seda on võimalik registreerida vabade kohtade olemasolul kohapeal, kuid siis on osalustasu 200€.
II Mannergute Mõõduvõtt 04.07Täpsustasime Mannergute Mõõduvõtu tehniliste reeglit turva või toonkile kasutamise kohta:
2.4.9. Akendel võib kasutada turvakilesid, kuid on keelatud tooniga või muul moel nähtavust piirava kile kasutamine tagumisel aknal.
Reegli muudatuse eesmärk on tekitada kasvuhooneefekti. See tähendab, et mannerg paistaks paremini läbi ja taga sõitval masinal oleks võimalik varem reageerida ees toimuvatele sündmustele.
Galeriist vaadates tundub, et hetkel on ainult paar masinat, mis muudatusega vastuollu läheb. Kui kellelgi on probleem antud reeglimuudatusega, siis kirjutage üldjuhendis olevale e-posti aadressile.
II Mannergute Mõõduvõtt 04.07Vastavalt reeglile "2.4.Kere ja elektrisüsteem 2.4.1.Kere kandevkonstruktsiooni ja keredetaile ei tohi ümber ehitada ega muuta." ei tohiks lisajahutuse eesmärgil esistanget ja/või kapotti mulgustada.
Kuna äkki nädalavahetuseks tuleb suvepealinna lähistele suur suvi ja kuumus, siis kas võib stanget ja/või kapotti augustada või mitte?
quote:RS013: Vastavalt reeglile "2.4.Kere ja elektrisüsteem 2.4.1.Kere kandevkonstruktsiooni ja keredetaile ei tohi ümber ehitada ega muuta." ei tohiks lisajahutuse eesmärgil esistanget ja/või kapotti mulgustada.
Kuna äkki nädalavahetuseks tuleb suvepealinna lähistele suur suvi ja kuumus, siis kas võib stanget ja/või kapotti augustada või mitte?
Jõudu
Rasmus
Jahutuse parandamiseks või tuuningosade paigaldamiseks aukude tegemine ei ole probleem. Kui keegi 20kg plekki välja lõikab "jahutuse parandamise eesmärgil" siis on probleem.
II Mannergute Mõõduvõtt 04.07Samuti tekitab segadust see nõue, et tulekustutustekiga peavad olema kaetud tankimisluugi juures olev ratas ning summutiots. Tankimisluuk ja summuti on erinevatel pooltel ju reeglina - kas me võime selle teki pooleks lõigata või peame ühe juurde hankima?
II Mannergute Mõõduvõtt 04.07Kas tankimiseks võib kasutada soovi korral ka parkimisplatsi kõrval paiknevat tanklat? Saaks boksi tee lõpust maha keerata, tankimas ära käia ja keskelt uuesti boksi alale tagasi tulla. Kaldun isegi arvama, et ehk pingutab paagiga 4h ära kui mõistlikult sõita, eelmine kord kulus 2h peale ca 1/3 paagist.
II Mannergute Mõõduvõtt 04.07Mina ei lõikaks tekki katki vaid ehitaks summuti ümber nii et sumps oleks tankimis ava kõrval.
Kui nüüd tõsiselt rääkida siis usu mind et on mõelded seda et juhul kui need on kõrvuti siis tuleb katta mõlemad.
quote:madis28: Samuti tekitab segadust see nõue, et tulekustutustekiga peavad olema kaetud tankimisluugi juures olev ratas ning summutiots. Tankimisluuk ja summuti on erinevatel pooltel ju reeglina - kas me võime selle teki pooleks lõigata või peame ühe juurde hankima?
II Mannergute Mõõduvõtt 04.07Tuleb ikka katta. Palanga võistluse ajal kasutasime summiti katteks vana 1L plekkpurki (mitte õlle oma, aga sellist kus tavaliselt värve hoitakse), seda oli hea lihtne sinna otsa surada.
Et noh, mina soovitaks läheneda mitte stiilis "kas võib teki pooleks teha et see reegel ka ära täita" vaid mõttega, et kuidas reaalselt ohutus tagada.
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
II Mannergute Mõõduvõtt 04.07No nääd sa siis nüüd hea et juttu tuli, teravmeelitsen teistega aga ise asjast õieti aru ei saa.
Pole kunagi arvand et tuli naljakas on.
quote:uzzac: Tuleb ikka katta. Palanga võistluse ajal kasutasime summiti katteks vana 1L plekkpurki (mitte õlle oma, aga sellist kus tavaliselt värve hoitakse), seda oli hea lihtne sinna otsa surada.
Kas korraldajad seda varianti lubavad kasutada?
Lisaks küsimus 2kg kustuti kohta. Kas selle võib asendada 2 1kg kustutiga?
II Mannergute Mõõduvõtt 04.07Aga kui üldse vaid tanklas tankimist lubada, see on ju kohe raja kõrval ja ega Lukoil ka kaugel pole, 15 min vast seal ära käia kui järjekord raja tanklas pikk. Lisaks suuremale turvalisusele (väiksel alal erinevates anumates 1+ tonni bensiini millega kiirustades toimetatakse) jääb ära muidu "kohustuslik" kanistrite, lehtrite ja muude nõutud vahendite hankimine, haldamine, hoiustamine jne. Keep it simple ja kiiret ju pole ?
Lukoilis tankimine võiks isegi mingi arvu boonusringe anda kui tiim tseki esitab vms.
01.07.2015 at 09:50
3 edits. Last edited 01.07.2015 at 09:53 by peep (Moderator)