Poster |
Message |
H.E |
I Mannergute Mõõduvõtt 24.05
Mannergute Mõõduvõtu ametlik Facebook leht
Mannergute Mõõduvõtt on meeskondlik kahetunnine kestvussõit, mille põhiliseks eesmärgiks on anda vanadele, aeglastele ja muul põhjusel ühiskonna poolt ära põlatud autodele veel viimane võimalus end tõestada ning tuua MM-ilt karikas. Selleks, et rispekt ja street-cred saavutada, on mitmeid võimalusi:
Rispekt: Masina operaatorid suhtuvad austusega kaassõitjatesse ja suudavad vältida kontakti nii teiste mannergute kui ka rajaäärese haljastusega.
Street-cred: Kuna disainerid ei oska tegelikult üldse autosid teha, saab meeskond ulatada oma abistava käe ning tuunida pilli nii, nagu seda kunagi varem tehtud ei ole.
Meeskonna vaim: Käsi kasvab puusast? Pole häda! Ka lihtsalt kõige muhedama olemisega meeskond saab oma mannergu au päästa, tõmmates tähelepanu masinalt enda peale stiilse ja pilkupüüdva läbiva temaatikaga.
Kestvustest: Mannerg peab vastu pidama kaks tundi ja läbima tubli arvu ringe. Selle saavutamiseks peab masin minimaalselt olema tehniliselt heas korras ja hooldatud.
Mannerguks võib pidada oma ekspluatatsioonitee lõpule lähenevat masinat, mille eest ei taha enam keegi üle 700€ maksta.
Paras kandidaat peab olema alla 1500kg ja maksimaalse potentsiaaliga 75kw ühe tonni kohta. Kainele mõistusele (kohtunik) arusaamatul põhjusel märkimisväärselt kiiremini edenevad masinad ja juhid saavad oma tegevust aeg-ajalt seletamas ning kaine mõistusega arutamas käia.
Kuna tuuning on hinnas, siis ei pea suured veljed, kahurid või näiteks vilkurid mahtuma mannergu hinna sisse. Samuti on ka vabatahtliku turvapuuri või ohutuskaarega mille võib lisada mannergusse ilma, et see tõstaks tema hinnatavat väärtust.
Levinud mannerguks sobivate mudelid on näha siin lingil ning põnevate haruldaste mudelite või muidu kahtluse korral on mõistlik korraldajalt üle küsida.
Ürituse täpne ajakava ja registreerimine avaldatakse hiljemalt 01.aprillil.
Olulised reeglid lühidalt
Tegemist ei ole võidusõiduga, vaid masinate kestvustestiga.
Testi pikkus 2 tundi;
Testide arv hooajal 3 kaasa arvatud 1 üks talvine etapp;
Auto väärtuse €700 hulka kuhu ei kuulu, veljed, kaunistav tilu-lilu, sentimentaalne või ajalooline uunikumi väärtus.
Turvapuur on vabatahtlik/soovituslik kusjuures korviste ja traksid lubatud ainult koos ohutuskaare või turvapuuriga mis on kõik paigaldatud FIA reeglite kohaselt;
Auto ei pea omama kehtivat ülevaatust, ega omama registreeringut Eestis kuid peab olema tehniliselt heas korras ja laias laastus originaalne.
Turvapadjad ja roolilukk tuleb eemaldada ning on soovitav eemaldada ka tuleohtlikud salongipolstrid mis ei ümbritse juhti.
Autos peab olema toimiv raadio või juhil kõrvaklapid, millest edastatakse jooksvalt informatsiooni ja võimalikke lisaülesandeid ning karistusi.
Lubatud ainult tänavarehvid, välja arvatud "tänavalegaalsed rajarehvid";
75kw 1000kg tühimassi kohta tehnilise passi järgi ja turbo on out;
Meeskonnas võib olla 1-6 juhti + vabalt kaasaelajaid. Soovitav vähemalt 2-3 inimest meeskonnas, et edukalt lisaülesandeid sooritada;
Kombe on kohustuslik, kuid võib olla ka suvaline ehituspoe töökombe, mis on mittesulavast materjalist (puuvill vms).
Lisaülesanded saab agressiivse sõidu, puute ja korduva haljastuse rikkumise eest. Seletamatult kiiresti edeneva masina juht saab samuti sõidu käigus selgitada oma kiirust ja vajadusel ka teisi õpetada.
Rajal liigeldes ei tohi takistada tagant läheneva masina möödasõitu. Olukordi jälgivad lipukohtunikud terve raja ulatuses ning vajadusel kutsutakse mõlemad osapooled boksi kohtunike juurde vestlusele.
Korduma kippuvad küsimused
Mu autol on mitteoriginaalseid juppe küljes.
Pole hullu niikaua, kuni need ei kujuta sõidu vältel ohtu juhile, teistele osalejatele ega rajale. Kui ei ole lahenduses päris kindel, siis on mõistlik enne üritust üle küsida ja leiame mõistliku lahenduse juhtimipõhiselt.
Aga kui mul ei ole kogemust?
Kogemuse alla kuulub igasugune ringraja, võistlus või harrastuskogemus. Kirjuta vabas vormis, milline on sinu suhe autospordi või muidu (jää)rajal kihutamisega. Kui kogemus puudub täielikult saab registreerida end ürituse-eelsele OpenTrackile, mis kvalifitseerub piisava kogemusena. Eesmärk ei ole kedagi eemale hoida, küll aga säästa kõigi terviseid hoides tõrvatilgad meepotist eemale.
Mis tähendab 700€ ?
700€ on indikatiivne hinnalagi, et hoida sisenemise kulud madalad. Kui sulgeda silmad ja kujutleda, kui palju maksaks kindlustus selle auto eest vabatahtlikult ja jõuad summani alla 700€ siis ilmselt oled õigel teel. Toodud nimekiri on näited levinud autodest ja ei ole lõplik vaid pigem vastupidi- on hea näha, kui stardirivis on palju erinevaid mannerguid. Kui ei ole ikka päris kindel masina väärtuses, siis läheneme asjale juhtumipõhiselt ja oleme huvitava masina puhul ka paindlikud.
Soovitused Mannergu ettevalmistamisel
Vahetada piduriklotsid ja kettad.
Vahetada kõik lõtkuga või vanadusest mõranenud detailid.
Vahetada vähemalt mootori ja piduriõlid.
Kontrolli kõikide vedelike taset jooskvalt.
Kriitilise pilguiga kontrollida piduri, kütuse, roolivõimendi ja jahutussüsteemi voolikuid ja torusid.
Asenda jahutusvedelik veega, et vältida õnnetuse korral raja libedaks muutmist.
Kohustusliku rehvivahetuse käigus kontrolli ka piduriklotside jääki ja seisukorda.
Lisa mootorile põhjakate, mis suudab koguda rikke korral suurema osa vedelikest.
Julgelt võib esitada küsimusi koos võimalike lahenduste ettepanekuga: henrik.eeltee@gmail.com või 58844466
Täpsemad reeglid lisatud eraldi dokumendina järgmisetel linkidel:
Üldjuhend ja Tehnilised tingimused
Näitena toodud sobivate masinate nimekiri
Näited keelatud rajapäeva rehvidest
Osalejate kinnituskiri
____________________________
Raketibaas |
16.03.2015 at 12:24 |
4 edits. Last edited 16.03.2015 at 12:55 by H.E
|
Märt |
I Mannergute Mõõduvõtt 24.05
Lisaks siis esimese MMi osaleja kirja
Saab 900, 2.0
Ost sai just teostatud Magasini tänava kiirmüügi ärist 449 juuro eest ja auto liikus omal jõul hoiukohani. Registreerimisele pani maksuamet küll käe ette, kuid küll ka sellest saab üle
Valge on siis võistlusmasin
____________________________
..
Saab 900 cabrio
.. |
16.03.2015 at 16:16 |
|
BlueStang |
I Mannergute Mõõduvõtt 24.05
no ma vaatan, et Märt on oma masinavalikuga pikaks ajaks kõik vaikseks võtnud...
____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars |
26.03.2015 at 13:32 |
|
H.E |
I Mannergute Mõõduvõtt 24.05
See on vaikus enne tormi või Eestlaslik tagasihoidlikkus.
Huvi asja vastu on suur ja juba ammu ei piisa enam sõrmedest, et üles lugeda meeskondi, kes on auto leidnud või aktiivselt tegelevad selle otsimisega.
1. Aprill algab registreerimine.
Saladuskatet kergitades võin öelda, et on kuulda, et stardijärjekord on MM'le registreerimise järjekord - ehk kiiremad eespool . On ju vana tõde, et ka eraldistardist jooksumaratoni esimene kurv on alati kõige olulisem.
____________________________
Raketibaas |
26.03.2015 at 13:42 |
|
Märt |
I Mannergute Mõõduvõtt 24.05
Me pole veel ARKi korda saanud, kuid pisike plaan on laupäeval kodustes oludes Mannergut testida. On ju suure tuunimise tulemusel hakanud kõik 4 ratast pidurdama ja liikur käivitub lausa võtmest
____________________________
..
Saab 900 cabrio
.. |
26.03.2015 at 23:14 |
|
H.E |
I Mannergute Mõõduvõtt 24.05
Esimesed stiilinäited:
Bemm millega ei oleks piinlik kuhugi otsa sõita:
Iga auto võib tunda ennast sportlasena:
____________________________
Raketibaas |
30.03.2015 at 12:11 |
|
Siiiim |
I Mannergute Mõõduvõtt 24.05
Mul seisab garaazis E30 320, võimsust on sellel 95kW ning tühimass passi järgi 1125kg.
Kui auto tühimass ajada lisaraskustega nii suureks, et võimsuse/kaalu suhe jääks 75/1000 peale, kas siis võiks selle masinaga sõitma tulla?
____________________________
www.premiumprojekt.eu |
30.03.2015 at 14:09 |
|
H.E |
I Mannergute Mõõduvõtt 24.05
Kahjuks ei ole meil kaalumise võimekust ja lähtume tehnilises passis olevast infost, seega lisaraskusega mängimine ei ole täna variant.
____________________________
Raketibaas |
30.03.2015 at 15:24 |
|
ESipp |
I Mannergute Mõõduvõtt 24.05
Kuidas see numbrite jagamine/jagunemine käib? Kui näiteks mul oli ka juba autol 123 peal, kuidas siis nüüd olukord laheneb?
____________________________
On the 8th day, God created boost. |
30.03.2015 at 15:41 |
|
H.E |
I Mannergute Mõõduvõtt 24.05
Eelregistreerimine avatakse homme, 1.aprilli hommikul kell 09.00 (EET)
NB!Kiiremad registreerijad saavad alustada mannergu testimist mõni meeter stardijoonele lähemalt, kui aeglasemad registreerijad.
Aga see pole veel kõik! Lisaks saavad kiiremad registreerijad valida omale ilusama unikaalse kolmekohalise numbri.
Lisan veel noppeid populaarsematest korduma kippuvad küsimustest:
Auto dokumendid on .....(pikk arusaamatu igav jutt nende puudumisest).
Küsime vastu: kuidas autot utiliseerida plaanitakse? Kui sul on piisavalt dokumente, et vanarauaks viia, on sul ka piisavalt dokumente, et tõestada auto omandisuhet.
Ma ei tea mis on mu auto tühimas.
Kui auto on eesti registris, siis on see kirjutatud tehnilisse passi või saab toksida auto numbrimärgi maanteeameti kodulehele, kust vastav informatsioon välja tuleb. Kui auto ei ole eesti registris, peaks see olema kirjas ka masina välismaises tehnilises passis. Eksootiliste tehniliste passide puhul, kus seda märgitud ei ole, tegeleme juhtumipõhiselt.
Mis saab, kui mu auto katki läheb ja ma seda koju ei taha/saa viia?
Kui on vajadus taagast vabaneda, on võimalik jätta auto auto24ringile, kus see tasuta utiliseeritakse. Selleks tuleb ürituse lõppedes sellest korraldajale märku anda ning vormistatakse utiliseerimiseks vajalikud paberid.
Kas ma coiloverit, polüuretaanpukse jms juhitavuse parandamise tuuningut tohin teha?
Ei. Mannerg peabki kurvis korralikult kalduma. Igasugune kiiruse (ka kurvikiiruse) tuuning, mis erineb originaallahendustest ei tule kõne alla. Kui see ei ole mingil põhjusel võimalik või mõistlik läheneme asjale juhtumipõhiselt.
____________________________
Raketibaas |
30.03.2015 at 21:08 |
3 edits. Last edited 31.03.2015 at 14:41 by H.E
|
H.E |
I Mannergute Mõõduvõtt 24.05
Tähelepanu, valmis olllaaa ............. LÄKS!!
- Registreerimisvorm -
____________________________
Raketibaas |
01.04.2015 at 07:59 |
|
HoCi |
I Mannergute Mõõduvõtt 24.05
Ai see saab huvitav olema Mannergud läevad peale OT'i rajale?
____________________________
Porsche 911 Turbo X50 02'
Ex: Honda Civic VTi 1,6T |
01.04.2015 at 08:21 |
|
H.E |
I Mannergute Mõõduvõtt 24.05
Esimese 12 tunniga registreeris juba 9 meeskonda. Tundub, et on potentsiaali Mannergute monoklassi tekkeks
Jah. Täpne ajakava pole küll paigas, kuid esialgse kokkuleppe kohaselt tuiskavad Mannergud rajale kell 18.00.
____________________________
Raketibaas |
01.04.2015 at 20:36 |
1 edit. Last edited 01.04.2015 at 20:37 by H.E
|
Märt |
I Mannergute Mõõduvõtt 24.05
Jagad kuskil konkurentidest ka infot?
____________________________
..
Saab 900 cabrio
.. |
01.04.2015 at 21:45 |
|
tanele28 |
I Mannergute Mõõduvõtt 24.05
Kas võib kasutada mannergul kiireks sõiduks mõeldud piduriklotse ja õli, väga ei tahaks, et pidurid rajal ära kaovad?
Näiteks ferodo ds seeria? |
05.04.2015 at 14:07 |
|
H.E |
I Mannergute Mõõduvõtt 24.05
2.5.5. Lubatud lisada pidurite jahutust parandavaid elemente.
2.5.6. Lubatud kasutada auto mudelikohaseid järelturu performance pidurikettaid ja klotse.
Võib julgelt ka korraliku õli sisse panna.
Konkurentsi pakuvad:
BA3 21063
BMW 318i
BMW 316i
BMW 1602
VW Golf 3
Opel Vectra B
Saab 900S
Subaru Legacy
Toyota Corolla
Kokku on registreerumisvormi täitnud 15 masinat.
____________________________
Raketibaas |
05.04.2015 at 16:44 |
|
raigosuur |
I Mannergute Mõõduvõtt 24.05
Tervist!
Küsimus järgmine, mul on aianurgas seismas üks Vaz 2105, mis kunagi superkrossi sõitis.
Tal on sees reeglitele vastav puur ja kogu tehnika endiselt toimib. Mootor on 1.6liitrine.
Esitulesi tal ei ole, tagumised tuled on viidud aknalauale koos pidurituledega.
Kuna masin peaks olema laias laastus originaalne, siis see vist ei tule kõne alla?
Tervitades,
Raigo |
06.04.2015 at 11:46 |
|
H.E |
I Mannergute Mõõduvõtt 24.05
Saada info, koos illustreerivate fotodega, mis on originaalist erinev/ei vasta reeglitele: henrik.eeltee@gmail.com
Seda võivad teha kõik, kellel on mingi mure. Kuna Mannergute MV on rohkem "performance art" ja mitte võidusõit, siis reeglid on selleks, et raamistada asja sisuline pool. Ei taha reeglite kirjutamisega eriti peeneks minna, vaid läheneme asjadele loominguliselt ja lubame teatud modifikatsioone kokkuleppe korras.
Samas pole mõtet küsida, kas ma võin panna coiloveri, polüpuksid või sportnuka, sest siis ma olen kiirem/teravam ja saan eest ära põigata, kui keegi peaks olema mulle sisse sõitmas ja see on ju tegelt ohutum vms.
____________________________
Raketibaas |
06.04.2015 at 12:38 |
1 edit. Last edited 06.04.2015 at 12:38 by H.E
|
pampkuri |
I Mannergute Mõõduvõtt 24.05
Tere. Kas tohib kasutada Koni tänavasõidu kuid reguleeritavaid amorte vedru jääb tavalised? Teine küsimus kas tohib kasutada puuritud piduri kettaid? Asjade kasutus eesmärk on kulude kokkuhoid kuna need asjad on olemas kodus riiulis ja vajavad vahetust mannergul. Ah ja mannerguks on Audi 80 B4 85 Kw
____________________________
pamp |
13.04.2015 at 21:01 |
|
H.E |
I Mannergute Mõõduvõtt 24.05
2.5.6. Lubatud kasutada auto mudelikohaseid järelturu performance pidurikettaid ja klotse.
Amordi osas kirjuta täpsemalt mida tähendab reguleeritav tänavasõiduamort: Henrik.eeltee@gmail.com
____________________________
Raketibaas |
14.04.2015 at 09:50 |
|
x z |
I Mannergute Mõõduvõtt 24.05
Kas roolivõimendi eemaldamine on lubatud? |
24.04.2015 at 14:12 |
|
H.E |
I Mannergute Mõõduvõtt 24.05
quote: x z: Kas roolivõimendi eemaldamine on lubatud?
Palun kirjutada lähemalt henrik.eeltee@gmail.com. Miks vaja eemaldada, kuidas eemaldada, mis masin on jne.
____________________________
Raketibaas |
24.04.2015 at 14:26 |
|
H.E |
I Mannergute Mõõduvõtt 24.05
Seoses ühe test-sõiduki test-ettevalmistamisega teadaanne MM tehnilise kontrolli meeskonnalt:
Pidurisüsteemi korrasolekut testitakse kahe jala, täie jõu ja keha raskusega piduripedaali vajutades. Soovitame üllatuste vältimiseks säärane protseduur masina ettevalmistusel läbi viia.
____________________________
Raketibaas |
30.04.2015 at 10:31 |
|
Märt |
I Mannergute Mõõduvõtt 24.05
Pidurid pidasid pea kaks tundi Laitses testimist vastu, süda läks vahetusse peale 1:50 harjutamist Õnneks on igal korralikul romulal 2.0 turbota mootorid nurgas seismas ja pakkumiste hulga järgi võime veel 4 korda harjutada
MEM ehk Maailma Esimene Mannerg
____________________________
..
Saab 900 cabrio
.. |
05.05.2015 at 14:53 |
|
Jesper |
I Mannergute Mõõduvõtt 24.05
Tase juba nagu 80ndate tipptiimidel enne kui reeglimeistrid peo koomale keerasid, et on eraldi trennimootorid, kvalifikatsioonimootorid ja võistlusmootorid
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
05.05.2015 at 15:30 |
|