Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
Film Grand Prix 1966Juhtusin eile telekast vaatama ja ei saanud enne magama kui lõpuni vaatasin, minusugusele "retrohoolikule" oli see väga huvitav. Selle aja kohta hea operaatoritöö ja uskumatult pikalt näidati ehedat võidusõitu omaaegsetel radadel - näiteks vanal (pikal) Spa rajal ja filmi lõpus Monzas (kallutatud kurvidega!). Ülikõvad "in-car" (no tegelikult pidi suur ja kobakas kinokaamera olema auto väliskülge kuidagi monteeritud) kaadris pikalt-pikalt mööda vanu ringradasid, vaadates seda kiirust, radade ebatasasust, vedrustuse käiku, olematut turvavarustust .... Spa raja ääres vahetult tee servas olid majad, tribüün oli sobivalt paigutatud väliskurvi parima vaate tagamiseks jne jne. Kui seda filmi õnnestuks näha kinos suurel laiekraanil.....
Paar huvitavat fakti filmi kohta:
During filming, Yves Montand spun out and subsequently was terrified to go fast again. The crew modified a racecar that was then towed behind a Ford GT40. This setup would reach speeds of 130 mph. Montand was more comfortable with this setup than with having to drive the car himself.
John Frankenheimer refused to film cars moving slowly, then speed the film up. He felt the average moviegoer would be able to notice the difference.
James Garner did all his own driving. During breaks in filming there were several mini races in which Garner either tied or bettered the professional drivers hired for filming.
The cars that were used in the film, supposedly Formula 1 cars, were in fact Formula 3 cars made up to look like Formula 1's. ( Kommentariks tuleb öelda, et heli võeti autodelt filmimisega sünkroonis niiet V12 häält seetõttu küll ei ole aga samas on heli in-car kaadrites väga reaalne, mingeid fake käiguvahetusi jms jura ei ole. Väga ehe fiiling.)
Grand Prix, 1966, rezissöör John Frankenheimer, osades James Garner, Eva Marie Saint, Yves Montand jpt. 3 Oscarit, 4 nominatsiooni
Film Grand Prix 1966Veidi veel surematut kihutamise-cinematograafiat: C'était un rendez-vous
Tehtud varahommikuses Pariisis '76 aastal väikse eksperimentaalflickina. Ühed väidavad, et autoks oli Ferrari 275 GTB/4, roolis Jacky Ickx või Jaques Lafitte ning kiirus kohati kuni 240 kmh, teised jällegi, et autoks Mercedes 450 SEL 6.9 ning roolis selle "filmi" rezhissöör Claude Lelouch, kiirus kuni 140 kmh ja et hiljem Ferrari hääl monteeriti sinna peale lihtsalt..... Kuidagi liiga jäik ja kontrollitud tundub see liikumine taolise Mercedese jaoks, aga eks sa võta kinni. Kihutamise absoluutne klassika igatahes ja kasvõi selle hääle poolest tasub juba vaadata.