Poster |
Message |
ardi |
"Päris" ringrajale
Sai otsustatud päris ringrajale "ära minna". Masinaks siis Pööbli poolt kunagi (ei teagi millal) ehitatud Super 1600 Golf2. Pärast viimasel EMV etapil masina proovimist on nüüd ta siis minu oma. Üks pilt:
http://pildid24.com/index.php?option=com_zoom&Itemid=99999999&page=view&catid=114&PageNo=1&key=2&hit=1
Igaljuhul oli huvitav kogemus pereauto roolist ringraja masina rooli istumine. Sai mitu korda selleks mitte ettenähtud kohas sõidetud - (loe: rajalt välja). Põhjus väga lihtne. Elektroonikat täistuubitud turvalise pereautoga harjutud juhtimisvõtted ei sobi kuidagi masinale mis ei andesta vigu. Nii tuligi põhiliselt tegelda sellega, et mõistus kontrolliks instinkte.
Tänud Lembitule ja vendadele Hall'dele kes kõigel selle aitasid teoks saada.
Ja kui nüüd keegi tunneb, et ta tahab selles protsessis osaleda siis toetajad on teretulnud. Kindlasti on midagi ka vastu pakkuda. |
29.09.2007 at 11:31 |
|
Silwer |
"Päris" ringrajale
See on küll äge. Kas selle autoga ka harrastajate üritustele sõitma tuled?
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
29.09.2007 at 11:37 |
|
ardi |
"Päris" ringrajale
quote: Silwer: See on küll äge. Kas selle autoga ka harrastajate üritustele sõitma tuled?
OT on igaljuhul äärmiselt sobiv harjutamiseks. Ja harjutada on praeguste kogemuste/oskuste juures kõvasti vaja.
|
29.09.2007 at 11:43 |
|
devilc
Moderator |
"Päris" ringrajale
Kirjutad äkki pikemalt, kuidas asi välja nägi? Kas tulemused ona kah kuskil olemas? |
29.09.2007 at 12:03 |
|
Lembit |
"Päris" ringrajale
Auto peaks olema ehitatud, kas 2003 või 2004. Praegusse vormi jõudis auto suures osas ilmselt 2004 hooaja jooksul.
2004 Sõitis selle autoga Priit Pööbel
2005 Andres Hall
2006 Arved Hall
2007 Martin Õunap + Ardi
Kahjuks jäi osavõtmise otsuse lukkulöömisest esimese rajalesõiduni väga vähe aega (otsus hakkas vaikselt küpsema neljapäeval kella 18.00 paiku ja läks lukku ca 19.00 samal päeval) ja seetõttu oli Ardi sunnitud hoopis teistmoodi autoga kohanema ka võistlustingimustes.
Seekordsel hooaja viimasel võidusõitmisel oli treeningpäevaks reedene päev ja meil kulus kahjuks reede auto võistluseelsele ettevalmistusele. Laupäeva hommikul varakult startisime Pärnu poole ja kell kaks päeval sõitis ardi esimest korda rajale - kvalifikatsiooni
Muljetest ja muudest asjadest ehk Ardi kirjutab vahetumalt. Teises võistlussõidus saavutatud parima ringiaja parandamist ligi 5 sekundi võrra, on ilmselt tulevikus raske, kui mitte võimatu korrata. Tean, et on olemas suurel hulgal ka igasugust rohkem ja vähem digitaalsel kujul informatsiooni
Tulemused ei ole kahjuks EAL'i mylapsi miskipärast jõudnud. Ei oska neid lausa kusagilt otsidagi. |
29.09.2007 at 13:55 |
|
python |
"Päris" ringrajale
Tubli. Kohatu küll küsida aga mis hinnaskaalale jääb üks start selle masinaga "päris" ringrajal.
Mis tehnilised admed on selles klassis ja sellel masinal? |
29.09.2007 at 16:49 |
|
svenson |
"Päris" ringrajale
Et selle autoga "päris" võistlusel sõita siis vastab ta super 1600 nõuetele
Super 1600 Teh. tingimused 2007 |
30.09.2007 at 00:28 |
|
ardi |
"Päris" ringrajale
Kuidas asi välja nägi:
Osa asju Lembit juba kirjutas. Kvalifikatsiooni lõpetasin kuskil neljandal kiirel ringil s kõrval/järgses kohtunike mullavalli otsas. S-s kadus julgus ja lasin gaasi järgi. Tagumine ots läks alt - korrigeerisin automaatselt. Järgmine hetk lähenes mullavall küljesuunas ja selle otsas ka lõpetasin. Esimene ots suht kortsus ja radikas puru. Aeg kuskil 1,12..
Võistlustardiks oli masin rajal. Esimene võistlusstart üldse (varem startinud grupis vaid hobikardiga). Otsustasin rahulikult võtta eesmärgiga lõpetada. Nii ma kulgesin rajal suht tagasihoidliku tempoga järjest kiiremini sõites. Tulemuseks finisi nägemine, viimane koht ja parimaks ajaks viimase ringi aeg 1,10.1.
Õhtul andmeid (performancebox) analüüsides oli üks asi selge, et nii aegalselt sõita ei ole lihtsalt mõtet.
Pühap. hommikul oli soendussõit. Sinna minnes oli kindel plaan peale rehvisoendus ringi kohe kiirelt sõita. Kahjuks aga oskused ja tahtmine ei olnud kooskõlas. Esimesel kiirel ringil Tiigi kurvis tahtis masin juba käest minna aga sain kontrolli tagasi. Uue kurvi esimesse ossa sisse keerates jäin gaasiga hiljaks. Järgnes kerge ülejuhitavus mille tulemusel sõitsin sisemisele äärekivile liiga peale, sealt viskas masina õhku kergelt külg ees ja edasi oli aidaa. Kui rajale tagasi sain oli soendussõit läbi.
Võistlussõitu minnes oli peas ainult üks mõte. Ilma veota keerata ei tohi. Kahjuks see ei päästnud mind sõidu alguses ühest põllu ekskursioonist. Aga ei ole head ilms halvata. Pärast nimetatud ekskursiooni olid teised läinud ja sain rahulikult keskenduda oma sõidule. Edasine oli instinktide allutamine mõistusele. Mõistus ütles, et peab kiiremini saama, peab.. Aga kahjuks nende 32-e kiire ringiga mis ma tegin seda veel selgeks ei saanud. Rajalt lahkumine väikese vea korral ka liiga selgelt meeles. Tulemuseks viimane koht. Parim ring, viimane ring 1,05,9...
Tagantjärgi võin öelda, et kõige suurem probleem on kiiruse tunnetamine. Ehk tänavaautos tunduvad kiirused väiksemad ja turvaline tunne on ning julged rohkem. Tead ka, et väikesed vead antakseandeks. Kuigi reaalselt on kiirused vaata, et suuremad. Ja sealt tulenevalt hakkavad instinktid tööle varem. Harjumine seisnebki selles, et oma seljaajule selgeks teha - kiirused on veel väikesed, saab kiiremini, peab saama.. Lisaks siis ca 10st autost mida omatud/kasutatud on üks olnud ainult esiveoline. Senised rajakogemused vaid taga ja neljaveoliste autodega.
Autost:
väidetavalt Ca 140 Hp. Min. kaal 920 kg koos juhi ja kõigega. Reaalselt oli esimese sõidu lõpus 927 kg. Võrreldes R32-ga on reaalne kiirendus vahemikus 70-140 praktiliselt sama. Isegi vahemikus 115 kuni 140 kergelt G2 kasuks. Alates 140st (G2-l viies käik) on kiirendus tugevalt R32 kasuks. Nagu eelnevast välja tuli on auto ilma veota ülejuhitav. Kui saba läheb siis ainuke viis kontrolli saavutada on gaas põhja.
Kõige paremini mis mul R32-ga võrreldes välja tuli oli stardieelne kurv. Kurvi kiirus ca 10 km/h suurem. Külgkiirendus käis üle 1,6-e g (min kurvi kiirus ca 95). Sileda maapeal jäi laeks veits alla 1,5-e g. Tavaline oli 1,1-1,2 g-d. Eks kõik need numbrid näita, et arenguruumi on..
Ahjaa rahast:
Ütleme nii, et kui Pärnu võistlusnädalalõpul toimuks ainult tavapärane kulumine siis eelarve näitab ca 13 keek kulu. Kindlasti saab odavamalt ja ka kallimalt.
Lõpetuseks:
Seda, et asi lootusetu pole näitab: 1. ringiajaga ma viimaseks ei jäänud; 2. Hetke oskuste juures on kindlalt teada kust ca 1,5 sek maha läheb. Lisaks siis teoreetiliselt peaks saama kõiki kurve kiiremini läbida. |
30.09.2007 at 20:41 |
1 edit. Last edited 30.09.2007 at 20:42 by ardi
|
devilc
Moderator |
"Päris" ringrajale
Tänud kirjelduse eest ja jõudu! Küll ta kiiremaks läheb. |
30.09.2007 at 22:15 |
|
Garfield |
"Päris" ringrajale
Edu Ardile, mul on heameel näha, et OT üritusest ka edasiminekut on. Sõidad paar hooaega, õpid, ja kui kannatust on ning ära ei tüdine, siis oled ehk 2010 aastal ka Eesti meistrivõistluste arvestuses poodiumil. Lihtsalt on vaja sõita - sõita - sõita (nagu Lenin ütles kunagi).
Kunagi minu ajal (1998?) alustas näiteks Raimo Kulli - oli Golfi klassis alguses selline "tagumise otsa" vend. Nüüd on Eesti/Skandinaavia/Baltimaade (ehk FIA NEZ "north-european zone" ) tasemel tippsõitja. Arvan, et OT seltskonnast võiks enamus "päris" ringrajal üsna tublilt hakkama saada.
Edit: Ka mina olin oma esimesel võistlusel 1995 aastal "viimane".
Edit2: OT-l on harjutamine hea, kuid "päris" ringrajal ei pea taga sõitvat (võibolla kiiremat?) autot ilusti mööda laskma.
____________________________
Focus RS |
01.10.2007 at 13:35 |
3 edits. Last edited 02.10.2007 at 08:49 by Garfield
|
hall |
"Päris" ringrajale
quote: Lembit: Auto peaks olema ehitatud, kas 2003 või 2004. Praegusse vormi jõudis auto suures osas ilmselt 2004 hooaja jooksul.
2004 Sõitis selle autoga Priit Pööbel
2005 Andres Hall
2006 Arved Hall
2007 Martin Õunap + Ardi
Pööbel läks selle autoga 2004 aasta hooaja sees Golf 1600 sarjast S1600-sse. Selle ülemineku käigus asendas ta seni kasutusel olnud originaalpritsungi ja plokikaane weberite ja uue plokikaane vastu. Enne seda oli ta päris mitu aastat sama autoga Golfi sarja sõitnud. Kui auto enne 2005 aasta hooaega minu kätte jõudis, oli ta enam-vähem selles konditsioonis, nagu ta Ardile jõudes oli, kuid selle erinevusega, et plastikust keredetaile (esitiivad, kapott, pagasnikuluuk) ei olnud. Enne 2006 aasta hooaega muutus veel see, et rattaid hakkasime senise nelja asemel kinnitama viiest kohast. Selle muutuse põhjuseks oli see, et teami teisel autol (sel ajal G3) olid 5x100 auguvalemiga rattad, st teamisiseselt oli lihtsam majandada, kui veljemajandus oli ühine.
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
31.10.2007 at 21:15 |
|
|