Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
Tänaste uudiste peale vaatasin nende kodulehekülge. Lugesin projekti kirjelduse läbi ja mulle nende idee meeldib. Mitte niisama ei minda rekordit tegema, vaid vaadatakse asja laiemalt. Kevadel Sinsheimis nähtud The Blue Flame jättis küll üliraju mulje, isegi seisva masina puhul võis ette kujutada seda adrenaliinitulva, mis võib tekkida 1000 kmh mööda maad sõites.
Hoiame siis pöialt, et meestel asjad ikka sujuks !
1000 mphOngi juba üle kümne aasta möödas viimasest rekordist.
Muud ei olegi soovida neile, kui edu.
Isegi vaatasin pilte ja jooniseid ja mõtlesin, et seal autos olemine võiks ikka päris mõnus olla.
Autolehe külalistelt küsitakse, mis külalise poolt saavutatud suurim kiirus on auto roolis.
Selle mehena oleks tore öelda, et 1000 miili tunnis
quote:-XR-: ..Isegi vaatasin pilte ja jooniseid ja mõtlesin, et seal autos olemine võiks ikka päris mõnus olla...
Bonneville erinevaid lugusid vaadates/lugedes käib paljudel juhtudel läbi see teema (üle 500 kiiruse pretendentidel), et sisse astudes on ärevus, kiirust kogudes hirm (ebaõnnestumise pärast) ja välja tulles (kui kõik sujus) rahulolu/õnnetunne. Ega isegi on tulnud ette eri liikuritega sõites selline tagantjärgi deja vu, et mis oleks olnud, kui selles või selles kohas oleks natukene eksinud.
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
1000 mphViis aastat on möödas, aga asi ikka susiseb veel:
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
1000 mphÄge video. Tundub nats ülemõtlemine muidugi mõne koha pealt,ala see põranda tasasus ja tõusu kaasa arvestamine, kahtlen,et lennukeid sama täpselt ehitati.
Peab pagiauto neile appi ehitama saatma vist.
Ps. see pikk blondiin on ka äge.
____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
1000 mphNo masinaehituses näeb selliseid konduktoreid igal sammul, betoonpõrandal ei tee küll keegi midagi. Ja kiire arvutus näitab et 20m pikkune betoonlatakas pikeneb-lüheneb 5 kraadise temperatuurikõikumisega oma 1mm jagu, ehk siis see pole ka üldse mingi ime et laserloodiga varustatud tegelastel hommik õhtust targem on.
Sellise täpsusega asjade ajamine on vastavate võimaluste ja mõõteriistade olemasolul täiesti normaalne. See eesti mördiööbikute stiil, kus sentimeeter pole veel mingi hälve, on ebanormaalne. Mitte vastupidi
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
1000 mphJah,küsimus on lihtsalt kas see 1mm nii oluline tegelt on. Eks oleneb etapist ja kohast muidugi... lihtsalt tundus kummale kuulata seda,muud midagi.
See raudlatakas peaks ju samamoodi natuke paisuma
____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
1000 mphEi, konduktor vast on ikka kogu aeg samal temperatuuril. Ma lihtsalt üritasin kiirelt hinnata, mis suurusjärgus üks keskmine maja üldse liigub, mis seal neil täpselt toimub seda ei tea.
Alla 1mm täpsus 20m peale pole ausõna mitte midagi ebatavalist. Eiffeli torni jalad aeti esimese korruse ehitamise eel alla 1mm piires ühepikkuseks, ja see ei pea 1000mph sõitma
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
1000 mphTõsine projekt ja pole ime, et piiratud vahendite juures see nii kaua aega võtab. Aga kui sellist asja kuskil üldse teha, siis UK on parim koht, võidusõidutööstuse süda.
1000 mphEhitamise momendil võib sellise täpsuse nõude ju endale püstitada, kuid nii pikk (suur) konstruktsioon ei saa väga jäik olla. Juba temperatuur mõjutab seda keret suurusjärgu võrra suuremal määral. Näiteks selline lennuk nagu Concorde pikenes lennu ajal kuumenedes 30 cm. Ei usu, et mingi arvutusvalem määraks selle mõõdu nii täpselt kindlaks. Aga nii selle projekti puhul, kui ka mujal võidusõidus aetakse juba põhimõtteliselt ka juuksekarv lõhki.
1000 mphMitte ainult arvutusvalem ei määra seda mõõtu kindlaks, vaid täpselt nii need asjad käivadki, ka oluliselt "maisemates" rakendustes. Nende peenete aerospace metallide puhul on tootja kõik koefitsendid ja nende tolerantsid kindlaks määranud, aja ainult näpuga järge ja arvuta. Inseneeria on Vana-Egiptuse aegadest ikka natuke edasi arenenud
Muidugi paisumise arvutamisest oluliselt raskem on temperatuure prognoosida, aga selleks neil ongi kogu auto piesosid täis kleebitud (mida ka videos näitas) et kontrollida prognooside vastavust reaalsusega. See kõik on täiesti tavaline 60ndate tasemel katselennukite tehnoloogia, lihtsalt nüüdseks on see kõik lisaks hästivarustatud valitsustele ja suurfirmadele kättesaadav ka suhteliselt "lihtinimesele".
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
14.11.2013 at 08:49
3 edits. Last edited 14.11.2013 at 09:09 by Jesper
1000 mphKuulge "metallitöö spetsid", konsulteerisin sportlikust huvist ka reaalselt metallitööga tegeleva inimesega ja sajandiku täpsus selle 20m juures ei ole reaalne, mida iganes te ka söönud ja lugenud ei oleks.
1000 mphMina ei ole väitnud midagi sajandike kohta. Ma lihtsalt lõin kiirelt kokku mis suurusjärgus üks maja liikuda võib (millimeeter 20m peale) ja leidsin et see on piisavalt suur laserloodiga tuvastamiseks.
Ma hetkel toetavat allikat ei leia, aga kuskilt ajakirjast on meelde jäänud et seeriatootmises pannakse autokered kokku 0,1-0,2mm täpsusega olulistes mõõtmetes, kui keegi oskab seda laksust ümber lükata siis palun väga, saame kõik targemaks.
Anoh muidugi üldiselt on päris märgilise tähendusega, et ka OT foorum on omadega jõudnud sinnamaale kus igasugu viltused rehvid, summuti klapid ja muidu turbonaatorid saavad reaktsioone stiilis "mmm, päris huvitav revolutsiooniline värk" ja siis reaalselt selliseid asju mida saab keskkooli füüsika baasil välja arvutada peab hakkama käte ja jalgadega tõestama, kuna lihtsalt kellegile "tundub et see pole nii". Ma enam ei viitsi, nats isegi kahetsen et selle video linkisin, nats mõttetu üritus.
quote:On the composite body alone, 39 specific points are measured. It takes approximately 2.5 minutes to measure each car in station to within 0.25 mm. One hundred dimensional measurements are taken with each frame assembly.
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
14.11.2013 at 11:26
5 edits. Last edited 14.11.2013 at 11:43 by Jesper
1000 mphIvalo, mina ei julgeks küll mürki võtta selle peale et kui vups-vups-vups liinilt tuleval seeriaautol on lubatud tolerants 25 sajandikku, siis käsitööna ehitataval, algusest peale võimatu ja võimaliku piire nihutama projekteeritud prototüübil see ei või näiteks 8 sajandikku olla? Ja lõppkokkuvõttes see 20m on ka liialdus, auto ise on 13,5m pikk ning seal on palju muid mõõtmeid ka kui lihtsalt pikkus otsast otsani.
Aga ma ei tea, mis numbritega nad tegelikult opereerivad, seal videos rõhutati projekti avatust ja hariduslikku väärtust, võibolla peaks neile küsimustega kirja saatma
Avo, tänks.
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
1000 mphSajandik suurte mõõtude juures on reaalsus juba ammu.
Sõber oli 90'te keskel praktikal "Dvigatel"'s (või misiganes selle ettevõtte nimi tol hetkel oli). Neilt telliti mingi suure läbimõõduga treimistöö, mille mõõtude täpsus oli sajandikes. Treiti valmis saadeti kliendile. Klient saatis tagasi - mõõdud ei vasta. Mõõdeti detail tehases üle - no vastavad. Saadeti uuesti kliendile. Sama jutt. mõõdud ei vasta. Saadeti oma tiim kliendi juurde üle mõõtma - ei vasta jah mõõdud. Tuli välja, et nõutud olid mõõdud standardtingimustel (temp, rõhk, jne) aga Dvigateli tsehhis oli õhutemperatuur 4 kraadi.
Kümnendik ei tundu üldjoontes väga suur mõõt, aga kui jooniste järgi tellitud detaili poltliides ilma pingeteta kokku ei lähe sellepärast, et mingi mõõduga pandi kümnendik mööda, siis sellised lisapinged ei ole ilmselt tervitatavad suurte koormuste all olevates konstruktsioonides, kuna ei ole etteennustatavad ja muudavad seega suure struktuuri käitumise ennustamatuks võrreldes FEA tulemustega.
1000 mphLembit, sa võrdled treipingist tulevat detaili mitme meetrisel konveieril kokku keevitatava- needitavaga?
Seda enam et nagu juba ka mitu korda on ära mainitud, kõik need mõõdud muutuvad juba väga väikeste ümbritseva keskkona
tingimuste muutudes. Aga et oma sõnadele vähe kaalu lisada, siis sai Bloodhoundi poistele mõned teemakohased küsimused ka teele pandud, eks siis näis, kas ja mida vastatakse.
Annan loomulikult siia ka teada, kui vastused käes aga senikaua jään oma seisukoha juurde, et antud 10-15meetrise raami puhul 0,01mm täpsusest ei saa rääkida.
1000 mphSellise sõiduki puhul peavad olema juba ka temperatuurivuugid, mis kiiruse kasvades täis paisuvad,
igal tükil on koostamisel oma täpsus, olenevalt kus see asetseb ja mis ülesannet täidab.
Kerepanelidel võib vabalt olla see kuni kümnendik, aga mootorisse ja liigenditesse sa sellise loksuga asju ju ei topi.
Samas ninast sabani võib selle pikkus kõikuda centimeetri, olenevalt just kuidas kõik läks (kui just cnc-s metallist kerepaneelide vorme ei tehtud, mida ma ei usu).
Sõidu ajal see auto iseenesest temperatuuri ja liikumise õhu jne mõjul muudab ka oma pikkust kas pikemaks või lühemaks.
Tutvuge Lockheedi saagaga.
1000 mphMa kirjutasin just pika jutu aga ei viitsi vaielda. Ka tööstushooneid ehitatakse vajadusel sub millimeeter tolerantsidega. Ootame Bloodhoundi vastuseid parem.
Aga selleks, et kasvõi expansion joint'ide suurus välja arvutada, on vaja üsna täpselt teada mis, kus asub. Kerepaneelide näitel. Jätad liiga väikse gapi ja midagi peab lõhki paisuma. Jätad liiga suure ja sul on üks õhutakistustegur juures.
See, et punkt X asub kiirusel 0 (temperatuuril X) ühes kohas ja kiirusel 1000mph (temperatuuril X+YYY) teises kohas on juba omaette probleem ja samuti väga täpselt arvutatav.
Edit: Kui kellelgi ebaterve huvi on ligi 2000 ruuduse "kuuri" kohta millel on paljud mõõdud defineeritud +-1mm ja osad veelgi täpsemalt, minu meil on avatud.
15.11.2013 at 00:17
1 edit. Last edited 15.11.2013 at 00:23 by mart154