register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : Dakar 2014  
Poster Message
peep
 
Moderator
Dakar 2014
quote:
Ees ootab 13 päeva ja 8734 km, temperatuurivahe võib kõikuda vahemikus –5 kuni +49 kraadi ning kui kõige madalam punkt asub 200 meetrit merepinnast allpool, siis kõrgmäestikus tuleb sõita 5500 meetri kõrgusel.

Distantsi pikkus ja ka muud numbrid on pehmelt öeldes muljetavaldavad - nad ei liialda, see on maailma raskeim võidusõit. Tore, et üle pika aja on võimalus oma meestele kaasa elada ! Kahtlemata on nad täiesti normaalsed inimesed ! :D
18.12.2013 at 17:01 1 edit. Last edited 18.12.2013 at 17:04 by peep (Moderator)
rai
Dakar 2014
quote:
peep:
quote:
Ees ootab 13 päeva ja 8734 km, temperatuurivahe võib kõikuda vahemikus –5 kuni +49 kraadi ning kui kõige madalam punkt asub 200 meetrit merepinnast allpool, siis kõrgmäestikus tuleb sõita 5500 meetri kõrgusel.

Distantsi pikkus ja ka muud numbrid on pehmelt öeldes muljetavaldavad - nad ei liialda, see on maailma raskeim võidusõit. Tore, et üle pika aja on võimalus oma meestele kaasa elada ! Kahtlemata on nad täiesti normaalsed inimesed ! :D
Sõbrad väidavad midagi muud... :D
18.12.2013 at 22:41
rai
Dakar 2014
Teine päev ja täitsa hästi sõidavad, eriti tugeva tõusu on Mart teinud.
07.01.2014 at 00:53
Juhan Tuhk
Dakar 2014
Loomulikult hoiame pöialt.
Aga, eks see tõus tuleb ikka teiste ebaõnne arvelt ja on pigem ajakirjandusliku väärtusega. Kui Triisa sõnul sõideti 2. katse põhjagaasiga ning tema kaotas liidri 3,5 tunnile tunniga ehk ca 20%, siis ei saa rääkida väga suurest edust. Võrdluseks- auto24ringil tähendaks BMW Cupis see ringiaega 1.49....
Aga kõik on suhteline; kui Triisa kaotab hetkel liidrile 81 minutit,siis viimane tulemusega tsiklist üle 13 tunni ehk rohkem kui 200%.

Loodame, et nii Triisa kui Meeru ilma suuremate kahjudeta finishini tüürivad, siis peaks koht tulema ikkagi suht OK sõltumata ajalisest kaotusest.
07.01.2014 at 10:19
Jesper
 
Dakar 2014
Mulle on mulje jäänud et seal reaalselt koha peale mõeldes sõidab ainult mingi top10 vms. Teised, eriti debütandid, sihivad ikka eelkõige lõpetamist.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
07.01.2014 at 10:33
mykoloog
Dakar 2014
Infot otse allikast ka http://dakarestonia.ee/blog/dakari-teine-paev-triisa-ja-meeru-lopetasid-paeva-korraliku-esitusega
07.01.2014 at 16:15
Marvin
Dakar 2014
quote:
Jesper: Mulle on mulje jäänud et seal reaalselt koha peale mõeldes sõidab ainult mingi top10 vms. Teised, eriti debütandid, sihivad ikka eelkõige lõpetamist.
KTMi, Honda, Yamaha, Sherco ja GasGasi tehasepundid kokku on suuremad :). Tõsi on muidugi, et tehasemeeskonnad on poolitatud - on tulemusele sõitjad ning on nende veekandjad, kelle ülesanne on tagada Suure Staari edukas finiš. Vahel mängitakse ka rolle ümber - seda näiteks siis, kui Suure Staariga miskit juhtub, aga üldiselt on selge, et Honda mängib Barredale, KTM Comale, Yamaha Despres'le, GasGas Farresele ja Sherco Duclos'le. Oleks väga ootamatu, kui võitja tuleks kusagilt mujalt kui sellest seltskonnast. Eriti lai naeratus võib praegu olla GasGasi tiimipealiku näol, sest nende mees Farres on esiti tiimi esinumbriks palgatud Viladomsist, kelle KTM pärast Caselli surma üle ostis, eespool. Duclos Shercoga teeb muidugi imesõitu ja üleüldse - sellist Dakari, kus esimese seitsme sees on viis erinevat marki tsikleid, mina ei mäleta. Tundub, et ASO otsus 450stele pillidele üle minna on õige olnud - tehasetiime on juurde tulnud ja konkurents tihedamaks läinud. Hobisõitjale aga tähendab see tegelikult kulude tõusu, sest sisuliselt kõik sõitjad vahetavad võistluse jooksul mootorit.
Ma ei tahaks küll kurja välja kutsuda, aga sellise hooga jätkates lähevad need Toomase ja Mardi HT-Raidi aretised katki. Tuletan meelde, et nad sõidavad maratonklassis, kus reeglite kohaselt ei ole mootorivahetus lubatud. Kui tahetakse ilma mootorivahetuseta maratonklassis tulemust teha, siis tuleb praegu hoogu maha võtta - see masin ei kesta muidu lõpuni. Mootorivahetus ei põhjusta küll diskvalifitseerimist, vaid karistusminuteid ning üleviimist teise klassi. Pea tuleb selge hoida ning riskid ära maandada - aga seda on jube raske teha, kui edust innustunud kuttidel pea ringi käima hakkab. Intervjuust paistab küll, et tiim survestab hoogu maha laskma, ent tulemused näitavad, et seda pole sugugi tehtud. See ei ole tegelikult üldse hea märk, sest sõit pole isegi mitte esimese veerandi peal veel, asjad aga juhtuvad sõidu viimasel veerandil, tõenäoliselt lausa viimasel paaril etapil.
Esimeses otsas tuleb mängu mootorite vahetamise strateegia - ühe mootori vahetamine on trahviaja mõttes suhteliselt 'odav' (15 min), teine aga kukutab raudselt kõrgest konkurentsist välja (45 min). Ennustan, et päris esimese otsa meestest enamus vahetavad mootorit enne järgmist maratonetappi laupäeva õhtul, keegi aga püüab jackpotti, jättes mootori üldse vahetamata.
08.01.2014 at 13:53 1 edit. Last edited 08.01.2014 at 13:54 by Marvin
Jesper
 
Dakar 2014
Tundub et õnneks ei osutunud Marvini kahtlused tõeks ja meie mehed on ralli kenasti lõpetanud :burnout

http://www.dakar.com/dakar/2014/docs/classements/CGM_13.pdf

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
18.01.2014 at 19:42
amblik
 
Dakar 2014
quote:
Jesper: Tundub et õnneks ei osutunud Marvini kahtlused tõeks ja meie mehed on ralli kenasti lõpetanud :burnout

http://www.dakar.com/dakar/2014/docs/classements/CGM_13.pdf

Mulle tundub, et väga vahva, ja kujutan ette seda rahulolu. Või siis tegelikult ilmselt ei kujuta kah, aga see tunne on kindlasti väga hea ja väga väsinud.

19.01.2014 at 00:01 1 edit. Last edited 19.01.2014 at 00:02 by amblik
Juhan Tuhk
Dakar 2014
Väga kõvad tüübid!
Kui ma siin foorumis teema alguses veidi pahurdasin, siis eelkõige ajakirjanduse pihta, kes kohe esimese katse järel rääkis ülivõrretes. Õnneks tõmbasid järgmiste etappide järel Toomase ja Mardi enda kommentaarid ka ajakirjanike hoogu maha. Eks mehed peavad nüüd kodus sauna tegema ja mõtlema, milline eesmärk-unistus järgmiseks omale ette seada :)

Öösel Eurospordist kokkuvõtet vaadates jäi silma Tom Coronel , kes seal finišis toimetas ja hollandlastele kaasa elas (ennekõike maratoni kõige nooremale osalejale, 20-aastasele tsiklistile). Vaatasin hommikul netist üle ja sain teada, et paari aasta eest Palanga 1000km võistluselgi osalenud Coronel on 2 aastat tagasi ka ise Dakari ralli läbinud koos oma kaksikvennaga.
19.01.2014 at 12:42
peep
 
Moderator
Dakar 2014
Ülikõva saavutus meeste poolt !
19.01.2014 at 17:09
Marvin
Dakar 2014
quote:
Jesper: Tundub et õnneks ei osutunud Marvini kahtlused tõeks ja meie mehed on ralli kenasti lõpetanud :burnout

http://www.dakar.com/dakar/2014/docs/classements/CGM_13.pdf

Ennustasin mujal, et Meeru tuleb lõppu eespool Triisat ning et suure tõenäosusega ikaldab Triisa pill ära. Tegelikult need kahtlused osutusid tõeks - nende HT-Hondade elekter laguneski igast otsast ja Triisa mootor läkski laiali. Elektri osas on imelik, et selline kogemustega tiim selliseid asju korda ei saa. See polnud mingi uudisasi - need staatorid ja süütepoolid on neil otsi andnud varem ka, ja mitte vähe. See, kuidas bivouac'i kohaliku auto kastis jõudnud pill reeglitega kooskõlasse painutati, jääb ASO teada, aga tore kahtlemata, et poisid lõpuni tulid. Eks vedama peab ka :). Mootorid vahetati muidugi esimesel puhkepäeval ära.
Tänavuse Dakari märksõnad minu jaoks olid Barreda hull kiirus (mis ikkagi oodatud tulemust ei taganud) ja muidugi Laia Sanzi 16. koht koguarvestuses ning 7. koht etapil. Need on tulemused, mis jäävad ajalukku. Senini parim naissõitja koht etapil oli Andrea Mayeri 8. koht juba hulk aastaid tagasi. See katalaani tüdruk on leidnud kiiruse, mida traielitaustaga sõitjast ei ootaks. Ju siis on Jordi Arcaronsi ning Johnny Campbelli õpetussõnad viljakasse pinnasesse langenud.
Sherco, Speedbraini ja GasGasi pillid näitasid ka täitsa head kiirust, aga tulemus jäi kõigil neil mingite tehniliste äparduste taha. Kangesti tahaks saada, mis just Speedbraini pillist (mis on BMW ja Husqvarna rallipillide otsene järeltulija) edasi saab. Oleks kahju, kui see iseenesest tore aparaat (mille ajaloos on ka Eesti inseneridel ja käsitöölistel oma oluline koht) kuidagi ripakile jääks - Speedbrain jooksutab praegu oma programmi sellest ajast ja nende ressursside arvel, mis HRC tehasetiimiga toimetamisest üle jääb. HRC on aga tõenäoliselt üsna pirts klient, kes mitme jumala teenimist ei salli.
19.01.2014 at 23:50 1 edit. Last edited 20.01.2014 at 00:38 by Marvin
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : Dakar 2014  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.