Poster |
Message |
matukas |
Tühikäigu probleemid
Kui autol näiteks mainitud subjektil läheb katki või siis ei tööta korralikult originaal-TPS (throttle position sensor), mida on üldse ette võtta? Kusagilt Eesti romulast on minu autole vähe tõenäoline midagi leida (G40 ja GT mudeleid suht vähe ikkagi). Alternatiivina uue sisselaskesüsteemi ehitamine ei ole just ahvatlev.
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge |
20.09.2007 at 21:21 |
3 edits. Last edited 20.09.2007 at 22:44 by matukas
|
Silwer |
Tühikäigu probleemid
Siis võtad mingi muu TPS sensori mis töötab sama vahemiku peal ja viskad ta autole külge. Või lähed ostad poest uue originaali.
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
20.09.2007 at 22:06 |
1 edit. Last edited 20.09.2007 at 22:07 by Silwer
|
matukas |
Tühikäigu probleemid
Sirvisin Haynes raamatut ja elektridiagramm näitab ainult idle/full throttle lüliteid. Seega ei saa viga TPS-is olla. Järelikult 4 parameetrit ECU jaoks: MAP, idle<->full, air-in temp, CO-potekas. Milleks see viimane? Sümptomiks, mis parandamist vajab on see, et tühikäigul vahest hakkab ise tuuritama 1500 ja 2000 vahel u sekundi intervalliga. Leke vaakumis?
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge |
20.09.2007 at 22:42 |
1 edit. Last edited 20.09.2007 at 22:46 by matukas
|
Silwer |
Tühikäigu probleemid
Kas ECU mingit veakoodi ei väljasta? Diagnostis oled käinud? Kui ei ole käinud siis soovitan siia pöörduda: www.truumu.com
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
20.09.2007 at 23:09 |
|
matukas |
Tühikäigu probleemid
Digifant II ei pidanud koode salvestama. Aga mingi OBD-pesa moodi asi on. Saksa-Auto igatahes mingeid vigu ei leidnud selle pistiku kaudu. Eks näis, peab TB-le pilgu sisemusse heitma, kui võimalik ja kõik vaakumilekked välistama.
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge |
20.09.2007 at 23:23 |
|
Silwer |
Tühikäigu probleemid
Saksa auto ja muud kõrgelthinnatud margiesindused reeglina vanemate autode vigasid ei suudagi tuvastada. Selle pärast sulle ka Truumut soovitan.
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
20.09.2007 at 23:29 |
|
Raceboy |
Tühikäigu probleemid
Võta multimeeter kätte ja mõõda üle, kas mikrolülitid toimivad. Aega võtab umbes.....4 min?
____________________________
www.vems.ee |
21.09.2007 at 10:31 |
|
joonas |
Tühikäigu probleemid
Kas sinu masinal on selline jupp küljes? Kontrolli seda.
Idle Stabilizer / Auxiliary Air Valve Clamp line from Idle Stabilizer / Auxiliary Air Valve to the intake manifold to see if idle stabilizes. If it does remove the Idle Stabilizer / Auxiliary Air Valve, clean it with Carburetor and Choke cleaner, reinstall and check operation. If the surging idle persists, replace the Idle Stabilizer / Auxiliary Air Valve.
____________________________
Joonas 88' Porsche 944S |
21.09.2007 at 10:52 |
|
matukas |
Tühikäigu probleemid
AAV torustik on masinal praegu üldse ära blokeeritud, sellest asjandusest on kasu enamasti talvel. Ca 5-7 minutiga, mil toide sinna tekib, sulgub see klapp bimetalli toimel täielikult. Mul masinal hargpritse ja vaid 4 pihustit. TPS-i pole ja 'idle' peenhäälestuseks peenike kruvi TB korpuses. TB korpuses on 3-ne pistik, mis viib idle ja full mikrolülititeni, milledel on üks ots ühine. Lähipäevil võtan TB maha ja uurin, mis elu seal käib. Esmaspäevaks panin Truumu-sse aja ka igaks juhuks kinni. Ka on plaan vaakumi osa täielikult üle kontrollida ja uued silikoontorud panna. Kummivoolikud on vbl oma aja ära elanud.
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge |
21.09.2007 at 19:25 |
|
vvt |
Tühikäigu probleemid
Kui seal on see idle/full lüliti, siis see on nii levinud jupp, et vahest astuks nt Forsist läbi enne?
Põhimõtteliselt seda tüüpi TPS eriti katki ei lähe, otsi viga mujalt. Seal sees on üks mikrolüliti (see, mis klikkab kui siibri lahti lased) ja mingi nuki poolt ühendatavad kontaktid.
Mul tekkis selline lühikeste intervallidega tuuritamine siis, kui seguklapivõll oli haiget saanud ja klapp ei sulgenud lõpuni. TPS-sis tühikäigulülitus siiski tekkis ja kuna läbi irvakil siibri sai mootor lisaõhku, siis hakkas motronic neid pöördeid maha tapma.
Ühesõnaga, esmalt tasuks seguklapikoda koos TPS-ga maha võtta ja veenduda selle igakülgses korrasolekus ja selles, kas tühikäigulüliti ikka iga kord klikkab. Vahest aitab ka lihtsalt väike võlli ja hoovastiku õlitamine.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
22.09.2007 at 17:10 |
2 edits. Last edited 22.09.2007 at 17:15 by vvt
|
matukas |
Tühikäigu probleemid
Täna sai TB maha võetud ja põhjalikult üle vaadatud. Kõik sõlmed toimivad ideaalselt. Lülitid ka OK. Mind huvitab, mida see nn CO potekas seal sisselaskes teeb? On mingi kombineeritud siseneva õhu temperatuuriandur ja CO-potekas. Anduril on mingi reguleerkruvi ka küljes ja pistik kolme klemmiga.
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge |
22.09.2007 at 19:52 |
|
vvt |
Tühikäigu probleemid
Kõlab nagu Motronicu õhukulumõõtja. Tühikäiku see eriti ei mõjuta, sest tühikäigul jookseb õhk läbi selle jaoks tehtud spetsiaalse bypassi, mida reguleeritakse selle kruviga (kuuskantpeaga kruvi sügaval augus).
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
23.09.2007 at 20:13 |
|
matukas |
Tühikäigu probleemid
Minu autol õhukulu mõõtjat pole. Arvestus käib MAP-sensori abil. See CO/air-in kombo on nn probe-tüüpi andur, mis 'siseneb' sisselasketorustikku. Teises minu postituses on need asjad kirjas, millega ECU arvestab õhu poole pealt. No igatahes E vaatame, kas Truumu mehed on tasemel ja suudavad vea üles leida. Loodan, et suudavad.
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge |
23.09.2007 at 20:27 |
1 edit. Last edited 23.09.2007 at 20:28 by matukas
|
Lembit |
Tühikäigu probleemid
quote: matukas:See CO/air-in kombo on nn probe-tüüpi andur, mis 'siseneb' sisselasketorustikku.
See on olemuselt IAT andur.
|
23.09.2007 at 22:23 |
|
matukas |
Tühikäigu probleemid
Nonii, Truumus käidud ja asi korda ka saadud. Iseenesest oli probleemile lihtne lahendus. Ei tea küll miks, aga tühikäik oli liiga kõrge ja ECU-le see ei meeldinud. Hakkas süütega pöördeid tapma. Teadmata jääb, miks tühikäik nii palju muutunud oli. Lisaväärtusena teadmine, et genekas ei lae korralikult, kuigi hiljuti sai klots vahetatud ja väljatrükitud posu diagnostikat.
Minu poolest võib teema lukku panna, või siis avatuks jätta teiste samalaadsete probleemidega jändavate kodanike jaoks.
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge |
24.09.2007 at 21:50 |
1 edit. Last edited 24.09.2007 at 21:54 by matukas
|