register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : VinedaLogger   1 2  
Poster Message
Jesper
 
VinedaLogger
Mõtlesin et kirjutan ühest projektist, millega ma juba mõnda aega oma vabamaid hetki sisustanud olen.

Nimelt tekkis kuskil 2008 või 2009 idee ehitada datalogger, mis oleks erinevalt turul hetkel pakutavast a) igaühele jõukohase hinnaga ja b) avatud lähtekoodiga ja igatpidi häkitav-kustomeeritav. Ehk natuke midagi sinnapoole nagu MegaSquirt on mootori juhtajude poolel, aga ilma nende debiilsete litsentsitingimusteta. Tol hallil ajal ma muidugi mikrokontrolleritest mitte ööd ega mütsigi ei teadnud ning jagasin elektroonikat ainult häääästi natuke rohkem, aga noh programmeerija ego on ju suur ja lai, "see on ju kõigest riistvara" :)

Vahepealsetel iteratsioonidel pole viitsimist pikemalt peatuda, otsisin perepildi tarbeks mõned välja:

Kõige olulisem on vasakpoolne, sellega sai põhiline uurimistöö ära tehtud, paraku jäi Arduinol baseeruv protsessor lihtlabaselt nõrgaks ja lisaks sellele maksab see mõttetut hinda. Keskmine on Beagleboardi kloon, mis töötas hästi aga jäi kalliks, täna alustades oleks selle asemel kümme korda odavam Raspberry Pi ning ilmselt olekski kogu asi selle baasil. Ma ei leidnud seda plaati üles, aga Motorola autoprose sees sai ka kõvasti ringi kolistatud, mõneti on see üllatavalt võimekas tükk, teisest küljest jälle üsna muuseum :)

Hetkel viimane prototüüp on pildil parempoolseim, suuremalt näeb välja selline:

Nägin spetsiaalselt täna mitu tundi vaeva et see natuke kenamaks teha kui tüüpiline juhtmepundar-ja-kari-lede-tüüpi proto :) Loodetavasti õnnestus.

Olulisemad tehnilised andmed:
* 16 analoogkanalit
* 12 bitine resolutsioon
* 1000 mõõtmist sekundis üle kõigi kanalite (selle üle olen eriti uhke)
* minimaalselt 6 sagedus/sündmuskanalit (mootoripöörded, rattakiirused jms), ma pole veel lõplikult otsustanud mitu neid teha, aga piisavalt
* logimine käib SD kaardile
* 10Hz GPS
* vilkuvaid LED-e on ka mõned :)

Kogu asi baseerub STM32 protsessoril, hetkel on lihtsalt VL Discovery development kit sinna sisse torgatud, kuna see oli mul riiulis olemas. Ilmselt tulevikus asendub see natuke võimsama protsessoriga, mitte et vaja oleks, aga kuna hinnavahed on tühised siis igaks juhuks võib ju olla. Seestpoolt näeb prototüüp välja selline:


Hetkel on sealt puudu GPS, kuna ma lihtlabaselt unustasin selle enne pildi tegemist külge panna. Aga see muidu käib seal, ausõna.

Kuna mõned komponendid pole veel lõplikud (eelkõige GPS), siis hinda ei oska tänase seisuga veel päris kivisse raiuda, aga eesmärk on et letihind kokkupanduna, korpuses, värviliselt pakendatuna jne jääks alla 200€. Eks elu muidugi näitab, kas jätkub üldse jaksu seda asja nii kaugele vedada.

Kogu tarkvara on kirjutatud vabade tööriistade abil, ma sügavalt põhimõttelise inimesena kohe spetsiaalselt vältisin kõike natukenegi suletusele kalduvat. Nagu öeldud, saab mingi hetk kogu lähtekood ja muu juurdekuuluv info avatuks ja vabalt alla laetavaks, see ootab põhiliselt selle taga millal mul on aega see enam vähem nii ilusaks vormistada et poleks häbi ilmarahvale näidata. Tulemuste analüüsimiseks kasutan hetkel Racelogicu Circuit Toolsi, sest kuigi mul on analüüsitarkvarast samuti umbes kolm erinevat isetehtud versiooni, läks mingi hetk kõige selle korraga arendamine natuke paljuks. Aga pikemas perspektiivis tahaks lisada ka oma analüüsitarkvara, suure tõenäosusega saab see olema veebipõhine ning toetama kõikvõimalikke ja -võimatuid telefone, tableteid, prolede opsüsteeme ja muud vahvat.

Kuna kõik laboritingimustes teostatavad testid, mida ma välja suudan mõelda, on edukalt läbitud, siis nüüd järgnevad sõidukatsetused reaalse autoga. Kui kõik lastehaigused on välja ravitud, siis järgmisena tuleb välja nuputada VR andurite lugemise moodul (selle jaoks on ette nähtud see suur lage ala ühe military pistiku juures) ning pärast seda katsun jõuda trükkplaadi disainimiseni. Suveks püüan asja sellisesse seisu saada, et vähemalt paar-kolm eksemplari oleks valmis ning neid saaks päriselt ringrajal meie autodel kasutada. Loodetavasti aitab foorumiteema tegemine natuke ka hoogu juurde anda, sest kohe palju mõnusam on mingeid asju ära teha kui nendega kohe kekutada saab :)

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
22.11.2013 at 00:10 2 edits. Last edited 22.11.2013 at 00:17 by Jesper
Ivalo
 
VinedaLogger
Cool, kas video ka saaks külge pookida ja g anduri? Palju 20hz gps asja kallimaks teeks? Igal juhul jõudu! :)
22.11.2013 at 00:46 1 edit. Last edited 22.11.2013 at 01:12 by Ivalo
Jesper
 
VinedaLogger
Video jaoks suure tõenäosusega STM32 võimekusest ei piisa. G andur on andur nagu iga teinegi, aga ma pole süvenenud hetkel sellesse kuidas neid täpselt korpusesse paigaldatakse, et G andur ei muutuks vibratsioonianduriks. 20Hz GPS-i kohta ma hetkel ei tea ühtegi moodulivalmistajat kelle käest seda osta, MediaTeki kirjutamisest ma arvan kasu pole, nad ei kirjuta tagasi :) Kui kunagi sellised asjad turule tulevad, siis on näha. Üldiselt sellises klassikalises dataloggeris ei ole GPS-il väga kandvat rolli, pigem see asukoht on indekseeriv - ehk kui tahad näiteks vaadata stardijärgse kurvi datat, on GPS tracki pealt seda kerge üles leida.

DriftBox on oma olemuselt natuke teistsugune, palju keerulisem toode, see ongi sisuliselt custom GPSi ümber ehitatud, mitte ei kasuta laiatarbetükke. Samas klassikalise dataloggerina on ta jälle suhteliselt mõttetu, ainult neli 10bitist kanalit jne.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
22.11.2013 at 01:32 1 edit. Last edited 22.11.2013 at 01:37 by Jesper
Ivalo
 
VinedaLogger
Aga mingit indeksit on sul ju nagunii vaja, timestamp koos GPSi kooordinaatidega oleks ju minimaalne mida soovida.
Mida sa muidu nende erinevate salvestatud näitudega peale hakkad, vaatad lihtsalt üle ja alla piirväärtuste jäävaid anomaalijaid samas teadmata mis hetkel ja millises rajaosas need toimusid?
Kindlasti see racelogicu 10bitine kanal ei ole jah midagi erilist, samas ma sain kõik elementaarsed asjad logitud, rpm, piduripedaali asend, pöörded, õlitemp ja üks vaba kanal jäi veel ülegi. :)
Võibolla ma mõtlen valesti data logimisest aga minu isiklik arvamus on, et kui sa tahad et see tükk oleks atraktiivne, siis peaks seal ikka vähemalt GPS ja G sensor ka sees olema. Ja muidugi kui selle videotöötluse ka veel saaks, siis ostaks isegi. :)
Aga harimise mõttes, räägid äkki täpsemalt, mida oleks plaanis logida ja milleks surema resolutsiooniga kanaleid reaalselt vaja võiks minna, 1000bitti on päris palju infot kanali kohta.

22.11.2013 at 08:58
Jesper
 
VinedaLogger
GPS ongi sees, lihtsalt 10Hz :)

See milleks vaja jne on väga pikk jutt ja ma ise olen selles osas rohkem netitark kui päriselt midagi tean. Aga noh üldjoontes on põhiline ikka auto seadistamine, mõõdetakse näiteks vedrustuse asendit, rehvitemperatuure, rattakiiruseid jne ja siis hiljem timmitakse selle baasil seadistust.

Lihtsalt täpsustus, iga kanal on maksimaalselt 1000Hz ja 12bitti, ehk siis see tähendab mitte 1000 vaid 12000 bitti sekundis, kogu seadme peale kokku 16*12k ehk 192kbit/s :) See ei olegi tegelikult väga vajalik et koguaeg kõik täiskiirusel logiks ja seadistusega saab seda muuta. Aga noh eesmärk oli saada vägevam spec kui Moteci loggeril ja see õnnestus, nende asjal on ainult 4 kanalit 1000Hz ja teised on aeglasemad.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
22.11.2013 at 09:44 1 edit. Last edited 22.11.2013 at 09:45 by Jesper
Ivalo
 
VinedaLogger
Ok, sa tahad pea kõike logida mis liigub, see muidugi teine teema veidi. Päris võidusõidus kindlasti oluline aga ma ei kujuta ette, millal see vajadus massidesse jõuda võiks, võibolla on VinedaLogger teerajaja. :) Küsimus on selles, et selle infoga peab keegi midagi ka suutma peale hakata - analüüsida, järeldused teha, muudatused sisse viia. See eeldab juba päris suurt töömahtu.
22.11.2013 at 09:54
Jesper
 
VinedaLogger
Noh, eks sellega on nagu iga teise asjaga - kui sõber-konkurent koguaeg naapilt-naaapilt eest ära libiseb, siis järsku pole ükski asi liiga kallis, keeruline ega töömahukas :)

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
22.11.2013 at 10:00
Ivalo
 
VinedaLogger
Nõus, aga tee siis esimesed prototüübid valmis, ma olen valmis testimisel ja andmete kogumisel abiks olema. Vajadusel saab DBga kõrvuti panna ja sarnaseid asju proovida logida ja analüüsida. :)
22.11.2013 at 10:10
Raceboy
 
VinedaLogger
Väga kõva ettevõtmine ja turunduslikus mõttes on "Moteci loggerist võimsam" väga tähtis, kuigi praktilisest küljest see enamiku jaoks midagi ei määra. Küll aga on see müügiargumendiks, sest valdav osa sihtgrupist ei süvene eriti aktiivselt asja sisusse.

Esimene koht, kuhu selline võimekas (ja taskukohane) riist võiks sobida, oleks põhja- ja läänenaabrite tigedad time attack autod äkki?

____________________________
www.vems.ee
22.11.2013 at 10:50
compact
VinedaLogger
Ilus töö, sellise raha eest oleks kaupa minuarust rohkem kui küll.
Millist G-andurit sa sinna plaanid paigaldada? Olen korra G-tech competitioni kõhtu piilunud, seal on G-sensor kiibisisene ja see tükk on lihtlabaselt trükkplaadile joodetud. Mingeid amortisaatoreid pole, selle töö teeb ära ilmselt iminapp klaasi küljes (kui seda üldse vaja on, olen paar korda jäiga kinnitusega kasutanud ja graafikud olid iirc sujuvad). Vanakooli analoogandurid võibolla vajavad peenemat lähenemist.
23.11.2013 at 14:09
Jesper
 
VinedaLogger
See G-Tech võib silumist tarkvaraliselt ka teha. Neid kiirendusandureid on jah tänapäeval igasuguseid ja tänu moblatööstusele ei maksa midagi, ma pole lihtsalt jõudnud sellega tegeleda. A muidu üldiselt kahtlustan, et kõigi nelja nurga vedrustuse asend on parem "kiirendusandur" kui ükskõik milline kiip :)

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
23.11.2013 at 14:40
compact
VinedaLogger
quote:
A muidu üldiselt kahtlustan, et kõigi nelja nurga vedrustuse asend on parem "kiirendusandur" kui ükskõik milline kiip :)
See lahendus tundub tõesti vahetu ja täpne. Samas see vajab ju jälle vastava tarkvaralõigu arendamist, ja vist ka paljude erinevate vedrustuste confi? Ja milline tuleb graafik näiteks konarliku raja peal a´la vana Audru ? Ning kui näiteks on amordid väsinud, vedru pooleks vms häire vedrustuses? Tavalist G-sensorit sellised "pisiasjad" ju ei huvita.
Sul on ilmselt sellised asjad juba läbi mõeldud, mul lihtsalt praegu tekkisid säärased imelikud küsimused ja kahtlused :)

23.11.2013 at 21:26
Jesper
 
VinedaLogger
No ma mõtlen pigem niipidi, et mida selle külgkiirenduse numbriga ikka pihta hakata? Kui näiteks mingis kurvis on 0,4, mida sellest järeldada? Vedrustuse asend on konkreetne asi, saad kohe tuletada sealt mis asendis rattad all on ja võrrelda seda sellega mis peaks olema.

Anoh ma tegelikult ei tea praktilise poole pealt mitte midagi.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
24.11.2013 at 12:24
-XR-
VinedaLogger
Tõeliselt tore projekt!

Mul tekkis paar mõtet ja küsimust sellega seoses.
Kas sa oled enda jaoks valmis mõelnud, kumba sa teha tahad, kas toredat opensource jubinat või raha teenida?
Kui plaanid raha teenida, siis see bittide arv ei huvita kedagi.
Asi peaks olema piisavalt lihtne, et tavaline mehhaanik seda paigaldada ja seadistada oskaks ning
tavaline näiteks advokaat seda kasutada oskaks.

Kuna sa IT valdkonnast oled, siis tooks võrdluse IT süsteemide monitoorimisega.
Sa võid monitoorida kasvõi iga päringu aega mikrosekundites või riistvara poolest kasvõi iga kiibi elutsüklit eraldi,
aga kui sul jookseb sisse sadu tuhandeid erinevaid väärtuseid, siis nendest pole mingit abi. Sa ei jõua neid lihtsalt jälgida.
Monitooringusüsteem ise pole oluline, vaid monitorid on. Monitoride skriptimine ja konfimine on see, mis mitu aastat võtab.

Seega, kui sa teeksid valmis hea ja lihtsa tarkvara (võiks olla isegi lihtsam kui Racelogicu äpp),
kus on ka eelkonfigureeritud ning lihtsasti loetavad näitajad,
siis seda võiksid kasutada ka tavaliste sportautode omanikud, mitte ainult võidusõitjad.

Sõidavad näiteks VKM-ist läbi, lasevad paigaldada chipi ja lisaks ka vinedaloggeri ning hakkavad oma ipäädi pealt numbreid jälgima.
Nagu Google Analytics näiteks. Seda oskab küll suht igaüks lugeda.
24.11.2013 at 12:33
Ivalo
 
VinedaLogger
Mina vaatan g graafiku järgi kas ja kui lähedal pidamispiirile sai oldud. Kui tagumine või esimene ots kasvõi natukenegi libisema lähevad, on see väga ilusasti näha, sama asi pikisuunaliste numbritega, sealt hea näha kas pidurdus oli nii hea kui võimalik, või jäi varu või läks paljuks. Kindlasti saab sama infot ka läbi muude andurite tuletada aga mehele metsast on g anduri järgi nimetatud asjade hindamine vast lihtsam. Pealegi täiendava parameetrina lisaks muudele on tast Vinedaloggeri puhul ka kindlasti rohkem kasu kui kahju.:)
24.11.2013 at 12:38
Jesper
 
VinedaLogger
Aok, mõistlik. Ega ma otseselt ei plaaninudki seda välistada, lihtsalt ei näinud sellel ka mingit "eristaatust" võrreldes teiste anduritega.

XR, see kõik on väga asjadest ette tõttamine :)

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
24.11.2013 at 13:17
joonas
VinedaLogger
Kui midagi muud, siis hariv on selline projekt tegijale igatahes.

Jõudu tööle!

____________________________
Joonas 88' Porsche 944S
09.12.2013 at 22:10
-XR-
VinedaLogger
http://www.engadget.com/2014/01/05/chevrolet-corvette-performance-recorder/ <- midagi päris cooli
05.01.2014 at 16:56
Jesper
 
VinedaLogger
Vahepeal tuli igasugu jampsi vahele nagu näiteks EMV etapp, ei lastud üldse rahus loggeriga tegeleda. Aga esimene raund sõidukatsetusi on õnnelikult läbitud, muuhulgas sai prooviks logitud üks Tallinn-Tartu ots 1kHz sagedusega, töötas küll. Enamuse ajast olen küll 100Hz peal lennanud, sedasi tulevad suht mõnusa suurusega failid, ilmselt lõppversioonis teengi nii et default sagedus on kas 100 või 250 ja siis mingi jumperi või muu kapotialuse liigutusega saab selle soovi korral 1000 peale lükata. Samas mine muidugi tea, soovid võivad pärast võistluskatseid veel muutuda kah.

Tegin hetk tagasi spetsiaalselt demoeesmärgil ühe logi "ringrajarežiimis", Circuit de Kopli :)



See on küll GPS only kuna ei viitsinud juhtmeid ühendama hakata. Näha on sakiline kiirus kuna miskipärast seda uuendatakse 1Hz sagedusega (ja asukoht tuleb reklaamitud 10Hz asemel 5-ga), lisaks koordinaadid ka taaruvad mõnusalt ringi (ringi alumised sirged on tegelikult päris sirged). Aga ausalt öeldes see hetke moodul ongi ilge rämps ja varsti tellin katsetamiseks uued ja moodsamad - peab nats mööda aliexpressi ringi kaevama :) Või siis teine variant on et ma ikka päris hästi pole millestki aru saanud, see NMEA protokolli kirjeldus on paksult mingit merekarude žargooni täis ja vaikimisi on kõik asjad inimese mõõtühikute asemel kraadides-sõlmedes-kaabeltaudes. Vabalt võib olla et see näitab hetkel üldse mingit purje parduuni kiirust tihttuule suhtes vms.

Päris täpselt ma ei saa aru ka sellest delta-t loogikast, et mispärast see alates poolest distantsist sedasi sirgjoones üles astuma hakkab? Kaks parimat ringi on ju 0.3s vahega, võiks ju nagu suht kena delta-t tulla. Peaks vist selle Circuit Toolsi manuali lugema natuke :)

Järgmisena tuleb bemmile juhtmestik teha ja siis läheb asi juba päris tõsiseks kätte ära.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
05.06.2014 at 21:58 4 edits. Last edited 05.06.2014 at 22:17 by Jesper
Jesper
 
VinedaLogger
Möödunud nädalavahetusel sain lõpuks esimest korda loggerit lahingolukorras testida.



Nagu näha siis delta-t hakkas ilusti tööle, tont seda teab mis tal mu maja ümber tiirutades viga oli. Aga oodatult on GPSi firmware ikka täielik rämps, mitmes kohas on näha kuidas tüüp on omaenese tarkusest tulemusi ilustada püüdnud ja sellega haledalt feilinud. Näiteks siin on näha uus stardieelne, ei, ma ei käinud rohelise ringi jooksul põllul:



Siin on näha NASCARi kurv, lihtsalt tulemuste hajuvus on suur, reaalselt ma ei sõida seal poole raja laiuse kõikumisega trajektoori valikul:


Ühesõnaga, MTK lendas lepikusse ja uus relv on uBlox NEO-6M:


Esmapilgul on tegu paljulubava tükiga, esiteks on konfigureerimisvõimalusi hästi palju ja kõiki abifunktsioone saab võimalikult puhta asukohainfo huvides välja lülitada, teiseks peaks täpsus olema päris hea, sest seda kasutatakse päris palju automaatrežiimil lendavate nelikopterite peal, mis ju teatavasti üsna täpselt pea kohale tagasi tulevad. Anoh eks see ole järgmine kord rajale sattudes näha.

Muudest uudistest juhtus selline asi et kanalid said otsa :) Ehk siis arvasin et kõigi 4 rehvi temperatuuri mõõtmiseks on vaja 12 kanalit (eraldi siseserv, välisserv ja keskosa), aga tuleb välja et infrapuna-temperatuuriandur väljastab korraga kaks lugemit - mõõdetava eseme temperatuuri ja kiibi enda temperatuuri vahe infrapunaandurist ning kiibi enda temperatuur tavalise termotakisti abil. Seega nüüd on vaja käppelt upgradeda logger 16 kanali pealt 40 peale :) Õnneks muidugi on temperatuur üsna aeglaselt muutuv suurus, mis annab teatud hingamisruumi, paari-kolme hertsiga mõõtes ei ole andmemahud nii suured ja andmesidekiirused kriitilised.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
14.08.2014 at 12:57 1 edit. Last edited 14.08.2014 at 13:08 by Jesper
Jesper
 
VinedaLogger
Sisendite probleem lahenes, õnnestus leida kivi kus on andur, termotakisti, analoog-digital konverter, kogu reaalse temperatuuri saamiseks vajalik loogika ja kalibratsioon kõik ühes korpuses koos, lisaks SMBus jadaport välisilmaga suhtlemiseks. Tänapäeval see on ikka tore et pea iga asja jaoks leidub mingi sarnane integreeritud tükk. Eile UK-st tellitud kiibid on tänu UPSile täna juba laua peal, kiskusin õhinal ümbriku lahti ja...



Riistapuu ise on see 8 kontaktiga ruut, võrdluseks on tavaline 3,5mm stereopistik.

Nüüd tuleb nuputada, kuidas koduste vahenditega sinna kontaktide külge midagi joota saaks :)

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
15.08.2014 at 13:25 2 edits. Last edited 15.08.2014 at 20:53 by Jesper
uzzac
 
VinedaLogger
Ega muu peale korraliku soojapuhuri ja peenikese otsiku sind aita. Kolviga rapid kontaktid/jalad kohe ära.

____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee
15.08.2014 at 13:42
Ivalo
 
VinedaLogger
Kas on kahe poolega plaat? Korraliku kuumaõhupüstoliga saab vast hakkama, kui vastaspoolel komponente pole. Kolviga pole seal jah midagi teha.
15.08.2014 at 13:51
Jesper
 
VinedaLogger
Jep. Samas koduse smd reflow võimekuse loomine on nagunii juba aastaid "võibolla ükspäev"-nimekirjas, sama hästi võib selle nüüd lõpuks ära teha :)

Plaat on ühe poolega, põhimõtteliselt seal tuleb lihtsalt 3 andurit panna plaadile et neid saaks rattakoopasse rehvi kohale riputada ja juhtmed külge. Muid komponente pole. A no ma pole nii pisikeste radadega plaati ka veel ise teinud, seega kõik on põnev-põnev :)

Täiendus: natuke taustalugemist, http://scarbsf1.com/blog1/2010/12/02/tyre-testing-sensors-what-was-seen-in-abu-dhabi/

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
15.08.2014 at 13:52 2 edits. Last edited 15.08.2014 at 13:56 by Jesper
killdill045
VinedaLogger
Esiteks on konfigureerimisvõimalusi hästi palju ja kõiki abifunktsioone saab võimalikult puhta asukohainfo huvides välja lülitada, teiseks peaks täpsus olema päris hea, sest seda kasutatakse päris palju automaatrežiimil lendavate nelikopterite peal, mis ju teatavasti üsna täpselt pea kohale tagasi tulevad. Anoh eks see ole järgmine kord rajale sattudes näha.???

____________________________
Get fast success in 1z0-047 and yale.edu
16.11.2014 at 10:11
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : VinedaLogger   1 2  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.