Poster |
Message |
BSRcar |
Esmaabi + Avarii
Lihtsalt tekkis selline mõte.. Ajendatult Golfist mis silmeall korraliku katuse tegi. Õnneks lõppes sõitjale see vaid ehmatusega.
Olin esimesena selle Golfi juures. Sõiduki juurde joostes esimese asjana vaatasin et kas kuskilt ei ole paista suitsu ega tuld ja järgmisena kas juht on ikka oma koha peal. Niih.. Golfi uksed olid lukus ja väljast ei õnnestunud ust avada. Ka seestpoolt ei saanud juht ust lahti. Lukusti nupp oli ära murdunud. Juht oli abiks ja suutis auto akna alla kerida ja mulle võtmed ulatada millega sain siis väljapoolt ukse lukust lahti. Golifijuht oli parasjagu ehmunud. Järgmisel hetkel jõudis ka Jaanus autojuurde ja tänu tema väljaõppele kontrollis juhi üle. Kuna shokis inimene ju valu ei tunne siis esmane asi on et ei liiguks paigast. Kui on selg vigastatud siis on liikumisel või liigutamisel kurvad tagajärjed. See puudutab ka avariijärgselt endalt kiivri eemaldamist. Järgmisena eemaldasime akujuhtme et vigastatud sõiduk mingi lyhisetõttu ei süttiks põlema.
Niih.. oletada võib küll igasuguseid asju.. aga kui sõiduk oleks jäänud katusele, või kui juht oleks olnud vigastatud, või misiganes..
Tekkis siis jah mõte .. et kuipalju me ikkagi oskame aidata teist või ka iseennast kui on selline olukord tekkinud.
Et kes me sõidame palju ringi siis seda rohkem võib tulla igasuguseid olukordi ette.
Kiiresti me oleme õppinud rajal sõitma.. Küsiksingi siinkohal kas oleks huvilisi et korraldaks ka yhiselt yhe koolituse. Esmaabi koolitus +
Sõiduki avamine ja ohutuks tegemine. Punane rist ja Päästeamet oleks kindlasti nõus meid natuke õpetama. Et teaksime neid piire mida võime ise teha et olukorda parandada ja mida tehes teeme asja veel hullemaks.
Sest kunagi me ei tea kunas neid oskusi vaja läheb.
|
09.09.2007 at 22:00 |
|
-XR- |
Esmaabi + Avarii
Ise olen kahel esmaabi koolitusel käinud ning olen saanud ühel korral ka päriselus esmaabi osutada.
Kuid kunagi pole neid koolitusi liiga palju.
Autode teemale spetsialiseerunud koolitusest oleks kindlasti huvitatud!
Paljudel teist esmaabipakis kaelatugi on? Või kasvõi külmasprei.
____________________________
TRD MR2, Brabus B11 W211 |
09.09.2007 at 22:08 |
|
Jesper |
Esmaabi + Avarii
Kevadel enne hooaja algust võiks midagi sellist teha küll, ideaalne oleks kombineeritud koolitus esmaabi+tuletõrje. Töökohas tehti mingi selline asi kus pandi mingi kast põlema ja spetsid õpetasid tulekustutit efektiivselt kasutama, kahjuks ma olin sel ajal puhkusel, aga midagi sarnast kuluks kindlasti ära.
Mis puudutab esmaabi pakki, siis ausalt öeldes pole ma sinna kunagi sisse vaadanud ega muidu uurinud, mis seal on või peaks olema. Siiamaani olen eeldanud, et minust targemad inimesed on sinna kõik vajaliku sisse pannud |
09.09.2007 at 22:38 |
|
devilc
Moderator |
Esmaabi + Avarii
On olnud ka mõtteid, et OT üritustel peaks vähemalt kiirabi kohal olema. Järgmisel aastal võib teema uuesti üles võtta - hirmus kallis see pole. |
09.09.2007 at 23:39 |
|
rustang Moderator |
Esmaabi + Avarii
Esmaabikoolituse mõttel on jumet, selle teema juurde võiks tagasi tulla märtsikuus ja väga konktreetselt - toimumine oleks parim kuskil aprillis vaatega maikuule, kui hooaeg käima läheb. Kindlasti lööks ka lõppkiirus- ja kiirendusrahvast kaasa.
|
10.09.2007 at 08:15 |
|
peep Moderator |
Esmaabi + Avarii
Pooldaks samuti kiirabi rentimise mõtet, tegeleme sellega. Ja esmaabi koolitusel osaleks samuti. |
10.09.2007 at 08:46 |
|
que |
Esmaabi + Avarii
Mõttel on jumet jah - nt. mina esimesel esmaabikoolitusel murdsin kunstlikku hingamist tehes sellel nukukesel kõik ribid , pärast seda kui mulle oli öeldud, et ma teen seda liiga vaikselt.
Tuletõrjest peaks üks tuletekk olema igaks petteks.
Kütuse põhireegel on meelde jäänud - ei tohi liiga lähedalt kustutada - lendab laiali - pigem "katta" pulbrikihiga ca min. 1-2 m kauguselt. |
10.09.2007 at 09:25 |
|
rustang Moderator |
Esmaabi + Avarii
quote: que: Tuletõrjest peaks üks tuletekk olema igaks petteks.
Meil on igakord kaasas olnud nii tuletekk, puber- kui CO2-kustuti. |
10.09.2007 at 09:27 |
|
s13 |
Esmaabi + Avarii
Tegin juunis tsikliload ja sellega seoses läbisin värskelt ka esmaabi kursused. Kuntsliku hingamist oskan teha ja suuremad verejooksud võiks osata ka sulgeda. Teoorias. Kuna praktikiline kogemus puudub, siis ei ole ma kindel, et saaks hakkama. Üks asi on see, kui inimene lamab maas ja teine asi on kui ta on segamini autos ja sa teda liigutada ei tohi. Esmaabi koolitusel näiteks kaelatoe panemist ei õpetatud ja meil ei soovitatud seda ka teha, sest selle panemist peab pidevalt harjutama, muidu on oht rohkem kahju tekitada, kui kasu. Seega kursused (tegutsemine õnnetuse teinud autoga) ja kiirabi peaks mõlemad olema.
____________________________
Nissan N14 -> Nissan S13 -> Mazda Mx-5 NBB -> GT86 |
10.09.2007 at 10:43 |
|
bastion |
Esmaabi + Avarii
tere,
mina aga soovitan isehakanutel ja esmaabi kursute läbinutel pigem helistada 112. üldjuhul kui pole õppinud meedik siis tekitate rohkem kahju kui kasu, sest kriisiolukorras tegutsemine erineb täiesti sellest kui teile kuskil klassis või õues rahulikult seletatakse ning tehisverega pritsitakse.
isiklikult pooldan kiirabiekipaazi kohalolekut, kui iga osaleja isegi 100eek lisaks peaks maksma, ei tohiks see summa küll kedagi vasemaks teha, kuid võib päästa elu.
teie arvamused?
olavi
kahed esmaabikursused läbi teinud
lugematul arvul liiklusõnnetusel abi osutanud
____________________________
(Varuosad & Tuuning) CARSHOP.EE - tel 6701222 (Wiseco,K1,JE Pistons,ARP,Cometic,Trend,Dart,Diamond) |
10.09.2007 at 15:28 |
|
joonas |
Esmaabi + Avarii
Kiirabi on vaja juhul, kui see korraldajate vastutust vähendab. Muudel juhtudel kõlbab 112 väga hästi.
____________________________
Joonas 88' Porsche 944S |
10.09.2007 at 16:07 |
|
HoCi |
Esmaabi + Avarii
Mitte, et ma ei tahaks ohutuks muuta seda üritust aga koguaeg loen postitusi, et teeme seda ja teeme toda. Iga asi lisab osavõtutasule 100kr ja kokku tuleb päris suur summa juba. Rahvas võiks natuke rohkem ise kainema peaga sõita mitte võtta nii viimast, et "oi kas mul läheb nüüd käest ära kohe auto või mitte....oeh vedas, et teele jäin" . Kui sa igas kurvis nii mõtled, siis pingutad sa üle.
Mina isiklikult ei jõuaks tunduvalt rohkem maksta osavõtutasu. Sinna otsa läheb veel bensiiniraha+kõik muud selle päevaga seotud kulud(igaühel omad lisakulud). Sry, ma lihtsalt pole nii jõukas, et jõuaks igale poole koidulaid pilduda. (OT pole ju ainuke "treeningsõit" kus rahvas sõitmas käib).
Miks peavad teised teie ohutuse pärast muretsema, kui te ise ei muretse?...kui muretsete, siis ega naljalt ei juhtu ka teiega midagi.
____________________________
Porsche 911 Turbo X50 02'
Ex: Honda Civic VTi 1,6T |
10.09.2007 at 17:16 |
|
devilc
Moderator |
Esmaabi + Avarii
Tõenäoliselt pole vaja 100 kr juurde maksta kiirabi eest.
HoCi, tööd tuleb teha kõvemini. |
10.09.2007 at 17:45 |
|
Jesper |
Esmaabi + Avarii
HoCi, sul on iseenesest selle osas õigus et peab ise ette vaatama, ja nende põhimõtete järgi on ju siiamaani ka toimitud. Samas puhta ja kalgi tõenäosuse vastu ei saa - 5 aastat pole ühtki katust olnud, aga keda see ikka huvitab, kui juhiga oleks midagi tõsist juhtunud. Keelatakse või nuditakse ära ja moos. Või lüüakse korraldajatel näpud sahtli vahele. Võib ju argumenteerida konkreetse juhtumi üle ja lahata, mis seal täpselt juhtus ja kuidas seda tulevikus ära hoida, aga kui rajal on 60 osalejat erinevas korras autode ja erinevate sõiduoskuste ning äkki ka erineva suhtumisega, siis on asjade juhtumise tõenäosus piisavalt suur et selliste asjade peale mõelda.
Ja mis puudutab hinda, siis see on arvestades seda kui palju sõita saab, ikka väga soodne - kui ei jokuta ja lõpuni oled, siis saad 5 korda vähemalt peale, 10 ringi korraga, 2,5km ring ja 400 krooni starditasu, see teeb nats üle 3 krooni kilomeeter. Euroopas saad sama raha eest mööda tavalist kiirteed sõita Trackdayl korruta see vähemalt 5-ga, kui mitte 10-ga. Samas bensu, rehvide ja autojuppide hinnad on sisuliselt samad. Võib küll argumenteerida, et rajad pole võrreldavad, aga ikkagi. Kui kõik muud hinnad liiguvad hetkel tuhatnelja Euroopa taseme poole, mõned on seda isegi ületanud, on OT hind ikka väga mõistlikuks jäänud. Krt, mul maksis autosse uus radiaator rohkem kui terve aasta OT-de osalustasud. |
10.09.2007 at 19:06 |
1 edit. Last edited 10.09.2007 at 19:09 by Jesper
|
HoCi |
Esmaabi + Avarii
quote: devilc: Tõenäoliselt pole vaja 100 kr juurde maksta kiirabi eest.
HoCi, tööd tuleb teha kõvemini.
Käiks ma siis ainult OT'i sõitmas, siis ei teeks teist nägugi aga ma käin mõnel sõidul veel ju peale OT'i
See selleks.
Olen kahe käega kiirabi poolt. Ma ei mõelnudki konkreetselt nüüd kiirabit selle jutu all aga lihtsalt mitmest kohast jäi silma, et kõigil on raha üleliia :P
Muide, kui kellelgi on raha üleliia, siis mul oleks sponsorit vaja coilover vedrustuse jaoks uuel hooajal (rahvasprint).
____________________________
Porsche 911 Turbo X50 02'
Ex: Honda Civic VTi 1,6T |
10.09.2007 at 20:40 |
|
rustang Moderator |
Esmaabi + Avarii
Ma ise olen ka kiirabi kohaloleku vajalikkuses pigem kahelnud. Võiks ju arutleda ka nii, et kui kiirabi juba on siis äkki peaks olema ka tuletõrje, üks tuleintsident meil ju on läbi elatud kui auto all kulu põlema süttis. Sealt edasi on vaja maandada riske veelgi ehk nõuda turvapuuri ja HANS-i jne...
Teatud mõttes on kiirabi kohaletoomine õli tulle valamine, et andke minna, rajalt väljasõit on normaalne, kiirabi on kohal kui midagi juhtuma peaks.
Alternatiivne lähenemine oleks aga aktiivselt taunida rajalt väljasõite - näiteks iga kord, kui 4 ratast murule satuvad määratakse autole "punane kaart" ehk tunniajane mõttepaus-stardikeeld. Kaasneb ju väljasõiduga lisaks ohule konkreetses väljasõidusituatsioonis ka see, et rajale kantakse liiva ja kive (nagu OT18 ilmekalt näha oli) mis tähendaks ürituse peatamist raja puhastamiseks jne.
Ühesõnaga jääda ikkagi selle juurde, et tegemist on treeninguga, kus peamine on sõiduoskused mitte ringiaeg. Propageerida sõitu 90 - 95% mitte 110% peal. Mina pooldaks seesugust lähenemist.
Ja võibolla teha 2008 hooajal "isaste võistlustungide" rahuldamiseks sekka mõni spetsiaalüritus, kus auhinda saab ja kiirabi kohal on
|
11.09.2007 at 08:51 |
|
python |
Esmaabi + Avarii
Minupoole tähelepanek. Auto puhul võiks jälgida/kontrlollida näiteks kas aku on kinni ja pluss klemmil kate. Samuti ka juhiiste üle vaadata, kas see on põhjaküljes kinni. |
11.09.2007 at 09:14 |
|
Erik 78 |
Esmaabi + Avarii
Mingisugune tehnokontroll ei oleks vist paha, just aku, iste, visuaalne ja praktiline (loks ja pedaali tühikäik) piduri ja rooli kontroll.
Kui leitakse et see võiks ohutust tõsta, siis seda võiks teha. Aga see tähendaks täiendavat ajakulu registreerimisel ja inimese olemasolu, kes seda teeks. Ja mõne jaoks oleks see üsnagi solvav, kui tema 0,5 millise pilli rooli ja istet loksutama lähed.
Aga, kui sellist inimest vaja oleks, võiks ma seda näit. pooltel OT`del ise teha. On vastav tehnokontrolli kogemus olemas, küll vähe teistsuguselt motoalalt. Samas pole vist ühtegi intsidenti olnud, mida oleks võinud sellise eelneva kontrolli käigus avastada ja ära hoida. Tundub vähe mõtetu asi.
Erik
|
11.09.2007 at 13:57 |
|
raimo_r |
Esmaabi + Avarii
Tehnokontrolli peaks iga juht omale autole siiski ise ära tegema. Ka tavaliikluses ei ole lahtise aku, istme või rooliga lubatud liigelda.
____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj |
11.09.2007 at 14:15 |
|
Jesper |
Esmaabi + Avarii
Tehnokontroll on veits overkill jah, mõtlev inimene saab ise aru kas masin on ohtlik või mitte. Lisaks on tehnikast jagavaid tegelasi boksialas enamasti piisavalt ning neilt saab üldjuhul kenasti nõu küsida. Inimese sisemusega sina peal olijaid on ilmselt hõredamalt. Muidugi kui keegi on arst või meedik, võib ju korraldajatele teada anda, siis on vajadusel kohe teada, kelle poole pöörduda. |
11.09.2007 at 14:53 |
|
|