| 
  
       | Poster | Message |  
	    |  RS013 
 |  BMW 335i E30, Rasmus Tervitus!
 
 Ringrada on järjest enam meeldima hakanud ja seetõttu riputan oma liikuri ka siia üles.
 
 Konkreetse BMWni viis mind asjaolu, et mu eelmine rajaauto Sierra XR4i jäi veidi igavaks/ lahjaks, sest ringiajad olid pidevalt samad ja mina neid enam parandada ei osanud. Asenduseks plaanisin algselt E36 320 või 325'te mida oleks võinud vaikselt ja vastavalt võimalustele Cupi reeglite järgi ehitada, kuid õnneks või kahjuks sattus mulle selline E30.
 
 Autost:
 M30B35 mootor.
 Elektriline vent.
 2,5" otseläbi väljalase.
 Ketastega tagasild.
 Typ188 3.15 25% LSD.
 Madaldusvedrud.
 Karterikaitse.
 Aku pagasiruumis.
 Check-control.
 Nupust käivitus.
 Peavoolu lüliti.
 350mm sügav sportrool.
 Juhi OMP korviste ja OMP 4p traksid.
 Kõrval korviste ja Norma 4p traksid.
 Ebavajalikud asjad ja mürasummutus eemaldatud.
 
 Kaal alguses koos ca 15L kütusega ja ilma juhita. Esisild 648/ tagasild 518. Kokku 1166kg, mis annab kaalujaotuseks 55/45.
 
 Asendatav.
 
  
 Asendaja. Reklaamkleebised ja kulmud leidsid tee prügikasti.
 
  
 Salong.
 
  
 Niipalju kui kuulnud/ lugenud olen, siis see mootor peaks üsna pommikindel olema, kuid õlituse suhtes peaks ettevaatlik olema. Kas originaal ohutuld võib usaldada või peaks igaksjuhuks lisama õlirõhu ja/või -temperatuuri kella?
 Pidurid vajaksid samuti korrastamist- mis kõige parema hinna/ kvaliteedisuhtega variant oleks? Originaal kettad ja Ferodo klotsid?
 
 
 ____________________________
 XC70 T6 AWD Polestar & 242 B230FT "GrA"
 |  
	  | 28.03.2012 at 15:01 |  |  
	    |  ICE 
     |  BMW 335i E30, Rasmus Brembo tavaline ketas on ennast õigustanud, klots vast ferodo ds2500 või ntx hawk.
 Õlipirni võid panna korraliku LED´i ja nii, et silma hakkaks. Kuskil armatuuriblokis pisike tuli seda hästi ei tee, kui käed-jalad tööd täis rajal.
 
 ____________________________
 Petrolheads.ee
 |  
	  | 28.03.2012 at 16:32 | 1 edit. Last edited 28.03.2012 at 16:32 by ICE |  
	    |  peep 
   Moderator |  BMW 335i E30, Rasmus Kui mootoril on kõvasti matsu, siis tasuks esipidurite jahutuse peale mõelda, saab pikemalt murevabalt tiirutada. Mina võimalusel installiks mõlemad õlikellad lisaks märgutulele, on kuidagi kindlam ja meeldivam kui saab vajadusel täpsema ülevaate rõhust ja temperatuurist. Vanal autol mis rinkale läheb vaataksin kindlasti amordid kriitilise pilguga üle. Nina on raske, õhuke plastkapott poleks paha.
 |  
	  | 28.03.2012 at 19:27 |  |  
	    |  vvt 
     |  BMW 335i E30, Rasmus 
 quote:Nina on raske, õhuke plastkapott poleks paha.
 
 Näib, et seal on mootor paigaldatud tulemüüri lõikamata, sellest ka elektrivent ja raske esiots. Pakun, et ise garaazis tehes on mootori 15 cm tahapoole tõstmine kordi odavam kui 300 eurot plastkapoti eest.
 
 
 
 quote:Kas originaal ohutuld võib usaldada või peaks igaksjuhuks lisama õlirõhu ja/või -temperatuuri kella?
 
 
 Selle mootori iseärasus on see, et tema õlirõhu tule andur asub kõige kaugemas võimalikus punktis ehk plokikaane tagaotsas.
 Kui tuli kustub, siis peab survet juba olema. Surve ja õlitempi kellad on lausa kohustuslik asi, hoolimata õliradika olemasolust seerias on kapotialune üsna umbne ja radikas vist pisike kah - et ühe Sauga väikse ringiga on õli temp 120+ kraadi.
 Üldiselt nende vanade mootoritega oleks hea lausa mehhaaniline survekell, vähemalt tead, millal järgi jätta ja pääsed ebavajalikust remondimahust.
 
 Iseenesest - mis esimesena järgi annab, on õlipuuduse korral nookurid+nullvõll. Ma vaataks hoolega, kas nuka õlitoru (selline õhukesest plekist) on puhas, augud lahti, seda pole lössi keeratud õõnespoltide pingutamisega ning õõnespoltide avad jäävad ikka õigesse kohta. Iseenesest see mootor on veits uimane ja raske, kuid tugev. Kunagi tormilises nooruses sai Tapal 70 hj nitroga terve miil järjest lastud ja hiljem mootoris puudusid igasugused vägivalla tundemärgid. Niikaua kui õlitus ja jahutus on korras, kannatab see mõndagi.
 
 
 quote:Typ188 3.15 25% LSD
 
 Iseenesest peab see vastu, aga ülekandearv tundub rinkasõiduks ebasobiv. Tavaliselt ikka 3,73, 4,27 jne.
 Oleneb kui korras need kettad seal on, tavaliselt tüüpiline secondhandi LSD tühjagi ei pea enam.
 Kui jõuga libisedes kipub tagaots visklema, on need kettad juba kustunud.
 Üldiselt on tolle aja BMW seeriautode LSD majandus natuke "emane", kasutatakse vedrusurve kohta liiga õhukesi friktsioone, mis ei tööta kogu pinnaga.
 Hädajuhul saab kettad muidugi ringi keerata.
 
 
 quote:Õlipirni võid panna korraliku LED´i ja nii, et silma hakkaks
 
 Seeria õlirõhu andur on seal 0,4 bar (nagu enamikel autodel). Kui paarutades see süttib, võib juba hilja olla, mina paneks ikkagi kella lisaks.
 
 
 ____________________________
 Powered by BBB
 Life begins @ 7500 rpm
 
 |  
	  | 03.04.2012 at 11:20 | 2 edits. Last edited 03.04.2012 at 11:25 by vvt |  
	    |  RS013 
 |  BMW 335i E30, Rasmus Liiga palju eelmine aasta paraku rajale ei jõudnud. Märjaga sai mõned korrad käidud Raplas ja tabasalus ja mõned korrad talvel jääl kah. Püüan see aasta seda viga parandad, sest vahepeal olen autot veidi ka enda arvates parendanud.
 
 Vahetatud on mootoriõli (Castrol 10W60 Edge Sport) ja LSD õli, süütejuhtmed ja küünlad (NGK), pidurivedelik, klotsid ja kettad (tavalised), koonusfilter, sillas konte, pukse, roolikardaan jms.
 Lisatud õlirõhu ja -temperatuuri kellad.
 
 Keret olen samuti kergendanud, kapott sai seest tühjaks lõigatud, hinged jm eemaldatud, kiirkinnitused. Klaasplast esitiivad läksid külge, samuti klaasplast tagaluuk kiirkinnitustega. Esistange varastati lihtsalt ära. Elektripornot on oluliselt eemaldatud jne. Hooajaks soetasin ka 15x7 originaal BBSid.
 
 Pooleldi igavusest, pooleldi vajadusest sai proovitud esimest korda ka autoülevärvi, lisasin ka väikese teibituuningu.
 
  
  
  
  
 Rehvide kohapealt, kas on äkki kellelgi pakkuda mulle cupi monorehve (võivad olla kasutatud) või siis kaalun et äkki telliks Reifenist Proxes T1R'id. Hinna/kvaliteedi suhe tundub nendel kõige mõistlikum olevat.
 
 Teine küsimus puudutab piduriklotse, läksin soodsamat teed pidi ja ostsin mingid suhteliselt suvalised variandid. Kas nad surevad mul näiteks Audrus juba mõne ringiga ära või kestavad nad ikka pikemalt? Kunagi Sierral kestsid mitmeid üritusi, seega ma väga suurt probleemi ei näe, igakspetteks võiks neid tagavaraks kaasa osta lihtsalt. Lisaks eemaldasin udutule katted, kui vaja ja viitsin, siis saaks sealt mingi londi ka ketaste juurde vedada.
 
 Veermiku lasen veel korra kriitilise pilguga üle vaadata ja siis lähen sillastendi. Kas võiksin/ peaksin seal mingeid konkreetseid kaledeid taga ajama?
 Äkki on kellelgi veel mingeid nõuandeid, mida võiks/ peaks tegema või siis saate mind juba raja ääres kritiseerida ja õpetada.
 
 Mõnusat asfalti ootust!
 
 ____________________________
 XC70 T6 AWD Polestar & 242 B230FT "GrA"
 |  
	  | 28.03.2013 at 11:32 | 1 edit. Last edited 28.03.2013 at 14:33 by RS013 |  
	    |  charger 
 |  BMW 335i E30, Rasmus Tavaklots kuumeneb 4-5 ringiga üle ja muutub mustaks pulbriks velje peal. Heal juhul kestavad ühe Opentrack'i ära, aga kuumalt nad korralikult ei pea, lähevad libedaks. Kusjuures minu 325-l kuumenesid tagumised isegi veidi rohkem kui esimesed.
 Rattakalded ees (camber) 3-4° miinust, taga 2-3° negatiivseks, kokkujooks 0 või väike +/-, oleneb isiklikust eelistusest.
 |  
	  | 28.03.2013 at 12:42 |  |  
	    |  pampkuri 
   |  BMW 335i E30, Rasmus Saugas ei kannata küll tavaklotsiga sõita, mul ei ole erit kiireauto pidurid kadusid suh ruttu. Kusjuures tagumised kettad olid kuumast lillad. Viiendal ringil hakkasid probleemid piduritega.
 
 ____________________________
 pamp
 |  
	  | 06.04.2013 at 16:26 | 1 edit. Last edited 06.04.2013 at 16:27 by pampkuri |  
	    |  hall 
   |  BMW 335i E30, Rasmus 
 quote:pampkuri: Saugas ei kannata küll tavaklotsiga sõita...
 
 Vaidlen vastu. Saugas on suurim lubatud kiirus 70 km/h ja seda Tallinn-Pärnu maantee sirgel lõigul, kus pidurdada eriti pole vajagi. Alevikus sees majade vahel kehtivad vist õueala piirangud. Ehk ka seal ei saa pidurid eriti koormust.
  
 
 ____________________________
 Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
 
 CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
 |  
	  | 06.04.2013 at 17:52 |  |  
	    |  pampkuri 
   |  BMW 335i E30, Rasmus Õigus, ma elupõline Pärnakas ja harjund selle Saugaga.
 
 ____________________________
 pamp
 |  
	  | 12.04.2013 at 16:38 |  |  
	    |  jeff01 
     |  BMW 335i E30, Rasmus All stock ja 13,9 tänavarehviga näitab, et mootor on hea ressursiga (veidi 335tesid kräunutanud  mehe arvamus
  ) Mu venna ex auto nimelt
  m30 mootoril on 10w60nega soovitus sees hoida vähemalt max õinorm. Miinimumi korral võib külmalt veidi kuivale jääda kui suure osa õlist kaandelööb ja võttur kuivale jääb.
 |  
	  | 19.05.2013 at 18:59 | 3 edits. Last edited 19.05.2013 at 19:05 by jeff01 |  
	    |  hall 
   |  BMW 335i E30, Rasmus 
 quote:jeff01: All stock ja 13,9 tänavarehviga näitab, et mootor on hea ressursiga (veidi 335tesid kräunutanud  mehe arvamus
  ) Mu venna ex auto nimelt
  
 
 Möh?
 
 
 ____________________________
 Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
 
 CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
 |  
	  | 20.05.2013 at 06:17 |  |  
	    |  ICE 
     |  BMW 335i E30, Rasmus Proovin tõlkida
  
 Tehaseseades mootor liigutas antud auto läbi 400m sirge trassi 13.9 sekundiga. Tänavarehviga.
 
 ____________________________
 Petrolheads.ee
 |  
	  | 20.05.2013 at 07:53 |  |  
	    |  RS013 
 |  BMW 335i E30, Rasmus Ega erilist vahet ei olegi enam sellel, sest tekkis müüki üks tehasekonditsioonis ja korraliku kerega E36 325, mille endale hankisin ning E30 läks turgu.
 
 ____________________________
 XC70 T6 AWD Polestar & 242 B230FT "GrA"
 |  
	  | 20.05.2013 at 07:54 |  |  |