register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : Avad kapotis   1 2  
Poster Message
Cardo
 
Avad kapotis
Plaan on siis oma kullakesel teha õhuliikumist paremaks. Tundus, et teadjaid peaks siin jaguma, kuidas siis kõige sobilikum ja nägusam jääks, ehk gurud juhendavad.
Kulla Garfield, ehk teed mõned sirgeldused, kuidas sinuarust oleks mõistlik tuult kapotialt üles lasta.
Tegu siis vana haininaga ja pilt peaks selline olema altpoolt. Radikas jääb täpselt esimest tugevdustala alla.
Rohelise markeriga tegin mingi visandi, aga tundub, et tuleks pisut kitsam jätta. Palju ruutsentimeetrites selline ala võiks olla ?

04.09.2007 at 22:05
Kuuno
  
Avad kapotis
endal oli selline idee ja lasin teha kuna ei ole plekimeister :)
kahjuks ei oska öelda mis oli temp enne ja pärast...





04.09.2007 at 22:13
Garfield
  
Avad kapotis
Mulle tundub, et liiga laialt oled märkinud. Ära külgede suunas nii laiaks mine, kapoti keskkoht (auto laiuse suunas) on parema efektiga. Kui radiaks on tugevdusribi all, siis auk võiks olla veidi tagapool. Minul võidusõiduautol oli ava kapotis veidi laiem kui radiaator, umbes 1/3 esiosa laiusest (kapott+tiivad pealtvaates) ja ca' 12 cm pikk (auto pikisuunas). Kas asi tööle hakkab - testida saad niiviisi, et paigaldad mootoriruumi mingi tossaja. Mul oli kogemus karterituulutusega (võidusõiduautol läks see eraldi kogumiskopsikusse) ja asus umbes selle BMW pildi esitelje kohal. Sealt vedas sinise suitsu läbi kaloptiava välja.
Auto esiosas peaks niipalju tegema, et mootoriruumi pääseks õhk kas läbi radiaatori või siis läbi spetsiaalsete kohtade - esitule august sissevõetav külm õhk ja kollektori jahutus (soovitav torud panna). Rohkem ei tohiks õhul sinna asja olla. Loodan, et Kristjan Laskar ei pahanda, et tema tehud pildi osakest kasutasin. Tegin mingi kiire skeemi.


____________________________
Focus RS
05.09.2007 at 10:05
Silwer
Avad kapotis
Kas see ava võib olla lihtsalt rellakaga lõigatud või peaks seal olema veel mingit sorti õhusuunaja?

____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
05.09.2007 at 11:24
Lembit
Avad kapotis
Selle piiri, kuhumaani hõrendus on, peaks saama teada, kleepides teibiga kapotile regulaarse mustri villase lõnga juppe. Sealtmaalt, kus need lõngajupid õhuvoolu mõjul kapotil sirgelt sõidusuunas on, seal enam ei ole tõsist hõrendust. Natuke ghetto lahendus on, aga turbulense voolu piiri peaks kätte näitama.
05.09.2007 at 11:29
Garfield
  
Avad kapotis
quote:
Silwer: Kas see ava võib olla lihtsalt rellakaga lõigatud või peaks seal olema veel mingit sorti õhusuunaja?
Minul oli selle koha peal külgvaates sile kapott, ava ees oli võrk. Rellakaga lõikasin, mul ei olnud nende tugevdusribide probleemi ka (need olid eemaldatud v.a. välisserva omad. )Seespool ehk kapoti all oli väike sirm (niiaplju, kui mahtus), mis kapotiava tagantservast allapoole suundus. Panen oma monstrumist pisikese pildi, annab ideid.
1999 aastal (valge auto) käis mul ka "McGuiveri" teip kapotiääre ja esiotsa tihendamiseks. Üks võre oli veel vasakul kaprade lõõride kohal.

2000 aastal (kollane auto) olid juba tulede kohast läbiviigud, et lauptakistust vähendada ja see pealmine kapotiava (aimatav pildid) enam nii hästi ei töödanud. Kühm kapotil oli tagantpoolt lahti, ehk vasakust tuleaugust said kaprad õhu ja sisselase jahutuse ning kühmust oli võimalik välja õhul minna. Pildil on spoileri allosa veel korda tegemata.


____________________________
Focus RS
05.09.2007 at 11:52
rustang
  
Moderator
Avad kapotis
Sellest kõigest oli juttu meie aerodünaamikaseminaril aga jah, mitu aastat sellest juba möödas on?
05.09.2007 at 11:56
Raceboy
 
Avad kapotis
Siit mõned pildist Porsche näitel, tõsi vahejahuti efektiivsuse tõstmise eesmärgil tehtud, mitte kapotialuste temperatuuride vähendamiseks:








____________________________
www.vems.ee
05.09.2007 at 12:07
Silwer
Avad kapotis
See Porge näide vast ei sobi siia teemasse kuna tööpõhimõte on erinev.

____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
05.09.2007 at 12:17
-XR-
Avad kapotis
Kas vesi ei mõju halvasti sellisele autole?
Peab hakkama katuselaust kaasas tassima või siis mingi siibri sinna ehitama, et saaks kinni lükata?


____________________________
TRD MR2, Brabus B11 W211
05.09.2007 at 12:28
Jesper
 
Avad kapotis
quote:
Silwer: See Porge näide vast ei sobi siia teemasse kuna tööpõhimõte on erinev.

Mis seal tööpõhimõttes erinevat on? Täpselt sama ju mis Garfieldi joonistus, selle erinevusega et kogu õhk tuleb läbi esivõre, mitte lihtsalt kapotialusest ruumist.
05.09.2007 at 13:01
Kuuno
  
Avad kapotis
vee kohta võin öelda niipalju, et kui juhtmed jne on korralikud siis ei tohiks hullu olla...
mul seisis auto 2 kuud väljas suvel ja roolivõimu pumba rattale tekkisid roosteplekid peale
turbo kuum osa läks samuti rooste :D
aga kui pidevalt ringi sõita, siis ei ole probleemi...
pikemaks ajaks panen ise kah katte peale...
05.09.2007 at 13:05
peep
 
Moderator
Avad kapotis
Mõnel autol on see töö juba tehase poolt ära tehtud. ;)



Otse selle ava all on väljalaskekollektor ja turbo. Niiskuskartvate elektriseadmete peale ma seda auku ei tekitaks.
05.09.2007 at 15:17 4 edits. Last edited 05.09.2007 at 15:21 by peep (Moderator)
-XR-
Avad kapotis
MR2 mootorikatte sees on ka avad:
http://riistvara.ee/xr/car/image030.jpg

Nende pilude all on veel üks kiht plekki (kattepinna ja pleki vahel on umbes 4cm), et vesi otse mootorile ei tilguks.
MR2 trackday autodel on see sisemine plekk maha kruvitud ja võrk ava ette pandud.
Tõenäoliselt saab sellisel juhul õhk mootorikattest paremini välja ning käib kiiremini ja suuremas koguses läbi.
Õhu sissevõtu avasid on õnneks 2, mis on piisava suurusega.
Kuid torusid (air duct), mida mööda õhk mootorini jõuab vahetatakse tihti välja, sest stock toru on liiga suure nurgaga nagu 996 autodel.

Küsimuse unustasin kirjutada. Mis te arvate, kas selle pleki eemaldamisest on tegelikult mingi kasu ka või tehakse seda niisama?
Pakun, et saite aru, mis plekki ma mõtlesin. Mul paremat pilti pole.

____________________________
TRD MR2, Brabus B11 W211
05.09.2007 at 15:38 1 edit. Last edited 05.09.2007 at 15:43 by -XR-
Silwer
Avad kapotis
Kui ma EVO IV scoobi bemmile külge kruviks siis mind vist visatakse bemmiklubist välja... :)
Aga hea lihtne oleks küll see asi fiibrist kapotile külge panna:



____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
05.09.2007 at 15:56
-XR-
Avad kapotis
quote:
Silwer: Kui ma EVO IV scoobi bemmile külge kruviks siis mind vist visatakse bemmiklubist välja... :)
Aga hea lihtne oleks küll see asi fiibrist kapotile külge panna:



Silwer, neid on ju igasuguseid saada. Ei pea ise aretama.


____________________________
TRD MR2, Brabus B11 W211
05.09.2007 at 16:00 1 edit. Last edited 05.09.2007 at 16:05 by -XR-
Garfield
  
Avad kapotis
quote:
-XR-: Mis te arvate, kas selle pleki eemaldamisest on tegelikult mingi kasu ka või tehakse seda niisama?
Ikka on. Natuke õhu väljapääsemisel ja ka kaalu vähendamisel. Iga gramm, mis ülevalpool rattatsentrit (telge) on, on paha gramm.


____________________________
Focus RS
05.09.2007 at 16:08
Cardo
 
Avad kapotis
quote:
Silwer: Kui ma EVO IV scoobi bemmile külge kruviks siis mind vist visatakse bemmiklubist välja... :)
Aga hea lihtne oleks küll see asi fiibrist kapotile külge panna:



Oled siis samas nimekirjas kui mina :D
05.09.2007 at 16:12
xjan
Avad kapotis
Silwer - Ja keeruline oleks leida ka, kes seda tööd oleks nõus tegema. Muide antud ava koos ribidega saab ka metallist nüüd tellida ;)

____________________________
BMW 1M ...
05.09.2007 at 16:21
Silwer
Avad kapotis
quote:
xjan: Silwer - Ja keeruline oleks leida ka, kes seda tööd oleks nõus tegema.

Ja-jah... :)

____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
05.09.2007 at 23:48
Cardo
 
Avad kapotis
Sai tagasihoidlikult mõned praod sisse tehtud, võrk on pulbervärvimises ja siis ongi valmis, kas töötab selgub rajal.
Esimest serva sai ava ees pisut tõstetud ja tagumist sissepoole painutatud. Avad algavad täpselt radiaatori taga.

04.10.2007 at 16:27
vvt
  
Avad kapotis
Loodan, et enne jahutuse parandamiseks aukude tegemist on läbi käidud märksa kriitilisem etapp nagu 535i laia radiaatori paigaldamine? Pildil toodud autodel on augud ka põhjusel, et kapoti all on kahest tuletorust kordi suurema küttepinnaga torukollektor.

Kus kuumus kurja teeb sellel mootoril, on tema sisselasketoru, mis asub otse tulikuuma mootori kohal. Just sellel põhjusel on puudub M30 mootoril seguklapikoja soojendus jahutusvedelikuga, mis muudel mootoritel traditsiooniline on (mootori vasakul küljel asuvate kollektoritega mootoritel on see soojendatav)(mõtleme, miks). See on üks koht, kus üles leida kuumal suvepäeval paar lisajõudu, kuid talvel tagab see natuke probleeme tühikäiguga, kui õhk liiga külmaks läheb.

Vihje:
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fotost/f01213/f01213.htm

Pildil oleva kollektori võiks muidugi enne värvimist mastiksiga katta, ei jää nii ilus. Aga must värv neelab hästi soojust;)

Muide mulle isiklikult tundub, et M30 mootori põhiline probleem E28 peal on õlijahutus, sest isegi tehaseradiaatoriga lendab õlitemperatuur nagu niuhti 120 kraadi peale - autol olev tehase õliradikas on piisav heal juhul 160 kmh autobahnil kruisimiseks, kus sõidutuul piisavalt jahutab. Ja kibekiiresti kuumenev õli annab kindlasti oma panuse ka mootori kuumutamiseks. Ja veel - kui natuke mõelda, miks nendel autodel on madalal asuv alumiiniumist karteripõhi, aga ei mingit tehase karterikaitset, siis üks vihje on kindlasti ka siin:)

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
05.10.2007 at 09:41 1 edit. Last edited 05.10.2007 at 09:48 by vvt
mart154
 
Avad kapotis
leidsin sellise loo:
http://e30m3performance.com/installs/installs-3/hood-vent/index.htm
20.10.2007 at 11:04
Cardo
 
Avad kapotis
Täna sai siis esimene pikem testisõit tehtud ja oh imet, tanklas kui kütus paaki voolas avastasin sellised jäljed kapotil.
Kojamees on ajutine ja palun mitte tähele panna, õiged asjad on treialikäes ja see oli ainuke mida sai kiirelt külge aretada.









kusjuures mootor oli pealt täiesti kuiv ja pritsmevaba, ühesõnaga puhas, kapotialune oli ka ilma ühegi piisata väljaarvata esimese noka alt



Testisin ka kilekotiga tõmmet ja väljapuhet



18.11.2007 at 20:54
peep
 
Moderator
Avad kapotis
Eks see näitab, et asi toimib, st. õhk käib läbi. Mina paneks need avad talveks kinni - esiteks pole neid vaja ja teiseks siis ei satu lumi kapoti alla. Ja seda kosmeetilist defekti ka ei teki.

Evo'l on võrgu all ribid mis on mõeldud takistama vee ja lume otse sissesadamist ja ilmselt ka siis pori väljutamist kapotile.
18.11.2007 at 21:56
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : Avad kapotis   1 2  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.