register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : Le Mans Classic 2012  
Poster Message
peep
 
Moderator
Le Mans Classic 2012
Üritus toimub järgmisel nädalavahetusel ja grupp Eesti Porsche Klubi juurde koondunud autohuvilisi on oma masinatel kummid täis pumbanud, ning kasutades hetkel soodsaimat tsiviliseeritud maailma siirdumise võimalust (ryanair&treiler) loodame ringiga mööda Prantsuse külavaheteid õigeks ajaks kohale jõuda, et üritust jälgida. Loodetavasti me ei jää poolel teel veinikeldrisse kinni nagu kunagi musketäridega juhtus.:D



Erinevalt päris LeMansist, kus sõidavad ebamaised hübriidid ja diislid, on sel võistlusel joonel "tavalised" võidusõiduautod aastatest 1923 kuni 1979. Sellised mis kõva häält teevad ja summutist sinist suitsu välja ajavad. ;) Võistlejad on jaotatud 6 vanusekategooriasse ja iga kategooria on rajal 3x1 tund, sh. üks tund öösel. Kokku sõidetakse 24 tundi ja pealtvaatajatel on ka juurdepääs boksialale, saab autosid ja nendega toimetamist lähedalt jälgida. Ümberkaudsetel väljakutel on lisaks autoklubide ja muude rühmituste väljapanekud, ca. 7000+ võidusõidu & sportautot.

Stardinimekiri ca. 460+ masinat, annab mõningase ettekujutuse, milline audiovisuaalne pilt rajal avaneb.:)
30.06.2012 at 20:48
Raceboy
 
Le Mans Classic 2012
Ohjah, stardinimekiri on lausa hingematvalt muljetavaldav.

____________________________
www.vems.ee
01.07.2012 at 07:27
peep
 
Moderator
Le Mans Classic 2012
Jah, LMC on kogu maailmas üks suuremaid ja olulisemaid historic võidusõite. Toimub ta üle aasta ehk järgmine kord 2014..
01.07.2012 at 09:18
peep
 
Moderator
Le Mans Classic 2012
Peale 1200+ km läbimist enamalt Prantsuse kohalikel teedel ja erinevate veinikeldrite, ning muude kultuuriväärtustega tutvumist, saabusime täna õhtul LeMansi. Auto nägi kolme sõidupäeva järel välja nagu peab, veljed paksult piduritolmuga kaetud ja nina kui putukate massihaud. Õnneks oli hotelli läheduses pesula ja seega võin ta homme rahuliku südamega näituseplatsile parkida. Viper liigitati korraldaja poolt kategooriasse "supercar", ilmselt saan parkida koos peamiselt Itaalia päritolu neljarattalistega...
06.07.2012 at 01:08 1 edit. Last edited 06.07.2012 at 05:20 by peep (Moderator)
ICE
  
Le Mans Classic 2012
quote:
nina kui putukate massihaud

Mulle maksid need Euroopa putukate happelised laibad igatahes auto värvi, kui nad paariks päevaks peale jäid. Sõid läbi laki nigu naksti. End of OT.

____________________________
Petrolheads.ee
06.07.2012 at 08:15
rustang
  
Moderator
Le Mans Classic 2012
Peebul koos kaaslastega tõotab tulla meeldejääv nädalavahetus, loodame sellest foorumi vahendusel osa saada!
06.07.2012 at 12:07
James Herne
Le Mans Classic 2012
Motors TV
7.juuli
23:00-00:35 Day 2 LIVE
8.juuli
02:05-03:25 Day 2 replay
17:00-18:35 Day 3 LIVE
22:15-23:30 Day 3 replay


____________________________
jamesherne.com
07.07.2012 at 09:56
peep
 
Moderator
Le Mans Classic 2012
Oleme nüüd ühes tükis kodumail tagasi, loodetavasti autod ka jõuavad varsti.

Üritus oli massiivne nii kuis oli arvata ja ma pole ühes kohas koos nii palju eksootilisi masinaid kunagi enne näinud. Õnnestus 4 ringi rajal sõita, 3 kõrvalistmel öösel pimedas (peaaegu ilma tuledeta) ning 1 oma auto roolis valgel ajal, kui 1/4 rajal sadas paduvihma ja 3/4 paistis päike. Rada on kui lennuväli, pikad lõigud gaas põhjas aga on ka mõned päris head kurvid peale tribüüne Kahju, et ei viitsinud enne kurve selgeks õppida, seetõttu pidi tagasi hoidma aga kokkuvõtes oleks patt nuriseda - mitte igapäev ei saa pikal LeMansi rajal täie gaasiga sõita.:)

Selle kõige pildistamine mis seal näha oleks nõudnud tuhandeid kaadreid, mille jaoks mul aega ega jaksu polnud aga mõned pildid ja muljed lisan lähiajal.
13.07.2012 at 13:38
peep
 
Moderator
Le Mans Classic 2012
Mõned pildid ja sõnad ürituse kohta.

Algus oli küllalt omapärane, peale ryanairi lennukilt maha ronimist võtsime takso ja sõitsime lähedalasuva bahn'i ääres asunud parklasse, kus treiler autodega ootas. Võtsime autod maha ja valmistusime sõiduks, taustaks vaid mõne meetri kaugusel kiirteel kihutavad masinad.



Sellist luksust igapäev ei saa ja kõikidel juba näpud, varbad sügelesid.:) Peagi olid kõik valmis ja 30 sekundit peale kohaltvõttu sai esimest korda gaasi põhja vajutada, sihtkohaks Reimsi linn, mis asub Prantsusmaal Champagne nime kandvas regioonis.

Sihtkoht oli siiski valitud mitte ainult kihiseva joogi tõttu, vaid soovisime külastada ajaloolist Reims-Gueux ringrada ja seal senini säilinud, peasirgel asunud boksirajatisi. Vahetult enne päikeseloojangut jõudsime kohale, kuid ei suutnud kohe õiget kohta leida. Märkasime üht külameest lähenemas suits hambus vana lahtise MG'ga. Peale mõningast käte-jalgadega vehkimist suutsime talle selgeks teha mida otsime. Mees oli selgelt rohkem kui ühe klaasi veini õhtusöögi kõrvale võtnud aga enamvähem kindla käega võttis ta rivi etteotsa ja mõõduka rehvivilina saatel jõudsime kohale.





Need rajatised ei ole suured ja mõne minutiga saab vaadatud aga koht ise on tõesti huvitav. Kohalik seletas pikad jutud maha, kahjuks infot meie jaoks oli seal null bitti - oma viga muidugi. Kuid suutsime talle selgeks teha, et nüüd on vaja üks kiire ring teha. Kui paar ringteed välja arvata on rada endiselt läbitav. Masinatele hääled sisse ja tuld, sirgetel sai hoo üles ja ringi teises pooles liitus meiega üks kohalik Porsche millega üks meie seltskonna autodest juba autospordi mõõtu võtva kiirendusvõisluse läbi viis.:lol Viipasime "rajaperemehele" ning oligi aeg edasi liikuda.

Kerin edasi kolm päeva mille jooksul tutvusime kohaliku joogi- söögikultuuri, arhitektuuri ja ajalooga ning eelkõige sealsete suurepäraste külavaheteedega, kus parimaks liikumisvahendiks oleks midagi sellist:



Kiirteid vältides liikusime lõuna poolt suure ringiga ümber Pariisi kuni jõudsime LeMansi. Juba kõik sinnaviivad teed olid liikuvat vanatehnikat või lihtsalt eksootikat täis aga üritus algab siit:



peale peaväravast sisenemist tuleb sõita veel raja alt läbi:



Sees oli hektarite viis laadaplatsi kus müügil kõikvõimalikku võidusõiduträni, väljakutäied tuhandete hobiautodega aga mis peamine boksiala võistlusmasinatega.



Olime üritusele registreerunud kahe autoga ja seetõttu oli esimeseks ülesandeks meile määratud parkimiskoha leidmine - mis polnud üldse lihtne. Kuid lõpuks leidsin rivi tuttava välimusega masinaid ja parkisin enda oma nende kõrvale:



Seejärel siirdusime boksidesse. Sel võistlusel saavad osaleda masinad, mis kunagi on LeMansil võistelnud ja nad on jaotatud vanuse järgi eri kategooriatesse, millest igaühel on oma boksiala.



Kasutusel on kerged telgid ja selliseid massiivseid hooldusrekkaid nagu "päris" võislustel nähe ei ole. Samas kõik võistlusmasinad ja nende ümber toimuv on pealtvaatajate jaoks nähtav. Ja vaatamist jätkus kauemaks. Põhiliselt küll pidistasin kõige uuemaid autosid, kuna nendega on seoses rohkem isiklikke emotsioone kui poisikesena sai välismaa autoajakirju loetud.:)

Seekordse ürituse teema oli USA ja vastavat tehnikat oli palju näha. Kuigi põhilised ikoonid sellest riigist on AC Cobra ja Ford GT40, siis boksides leidus ka vähem tuntud eksemplare:



kuuptolle ei asenda teatavasti miski ja mehaanikutel oli sõitude vaheaegadel käed tööd täis, et vanatehnika liikumises hoida:



Kunagi on seal ka NASCAR'i masinatega üritatud aga vähemalt vihmamärjal rajal tundus, et need masinad on sellel rajal juhitamatud.



Kuid ega jänkid rumalad polnud ja ka nemad kasutasid parimat mis vastaval ajahetkel saada oli, loomulikult Porsche





ja Ferrari



See Kremer Racingu Porsche on siiski pärit "emamaalt"



BMW pole sellel võistlusel ehk nii palju kuulsust kogunud aga ilmselt põhjuseks see, et nad osalesid madalamates klassides kus üldvõitu pole võimalik püüda.



935 oli omal ajal võitmatu



ja juhikoht nendes näeb välja selline, pöörake tähelepanu gaasijalga fikseerivale abinõule. Tea kas tegu mugavusvahendiga pikal sõidul ?



Huvitav, et tänapäeva tuunijad pole sellistest velgedest eeskuju võtnud aga ehk see alles tuleb ?



Ameerika Itaallane:



Selline värvikombinatsioon on võimalik vaid Jaapanis:



Porsche oli loomulikult ka korporatiivsel tasandil esindatud kogu oma kaasaegse mudelivalikuga. Nende paviljoni otsasein:



aga erinevalt tavapärasest oli seekord võimalik samalaadseid masinaid rajal reaalselt võidu sõitmas näha:



961 oli siiski staatiline eksponaat - muide ainult üks ehitatigi ja seegi läks põlema enne tulemuste saavutamist. Tänaseks on vrakk taastatud ehk tegu mingil määral ikkagi originaaliga:



Kuulsaid värve nägi igal sammul, Martini, Rothmans ja loomulikult Gulf - tänu Holliwoodile enim LeMansi'ga haakuv klassika.

13.11.2012 at 21:30
peep
 
Moderator
Le Mans Classic 2012


Sportlik osa algas meie jaoks lasteklassis osalejatele korraldatud teatraalse stardiga. Poisid olid nii pöördes, et esimesel katsel jooksid paljud märguannet ootamata oma autodesse. No ise vist oleks 8-10 aastaselt sama teinud, kui oleks õnnestunud võidusõiduülikonnas LeMansi peasirgel kümnete tuhandete pealtvaatajate ees oma 1:3 mõõtkavas Ferrariga kihutada. Kahjuks mul oli vaid puust veoauto ja liivahunnik.:D

Start !



Lähedalt vaadatuna on nende autod sellised:



ja päris võistlemine toimus parkimisplatsil heinapakkide vahel aja peale slaalomit sõites.

Esimene võistlusstart oli samuti lavastatud klassikalises stiilis, kuid enne seda toimusid paraadid, esinemised jne.



Sõitjad valmistumas



Hetk enne starti



Tegu oli siiski show'ga - nii mindi soojendusringile ja päris start oli lendav, samuti nagu kõik ülejäänud. Iga võistlusrühm sai sõita kolm korda tund ehk kolm starti ja neist üks pimeduses. Kuidas 6V elektrisüsteemidega antiikautode juhid pimedas metsa vahel midagi nägid jäi mulle müsteeriumiks. Ca. 2/3 rajast ei ole valgustatud.

Vanad autod lekivad õli, asjaolu mis teeb sõidu põnevamaks.:)



Ilm oli heitlik, kuivad perioodid vahetusid tugevate vihmahoogudega. Corvette pole LeMansis uustulnuk, siin üks 70'ndate alguse eksemplar starti kiirustamas:



Huvitaval kombel mingeid kiiruspiiranguid ei kehtinud, võistlusmasinad liikusid boksialal vähemalt 70-80 kmh



Vanad sportautod on tänapäeva mõistes tõeliselt miniatuursed



Aga igal reeglil on erandid, Bentley'd olid kui topelt suuremas mõõtkavas võrreldes eakaaslastega, omal ajal kindlasti ebamaiselt suured ja võimsad masinad. Selle autoga võistles Derek Bell, ta polnudki varem antiikautoga seal sõitnud.



kohalikud rekvisiidid

13.11.2012 at 22:01
peep
 
Moderator
Le Mans Classic 2012
Järgmisel päeval leidsin selle parkla üles, kuhu olin pääsme lunastanud. Polnud mitte paha koht - otse keset näituseala ja veel milliste kaaseksponaatidega ! Kuigu mu auto maksab ilmselt vähem kui mõne masina poritiib sealt, siis välimuse põhjal pole vaja häbeneda.



Ilusaid masinaid oli vaadata tuhandetes aga mõned on kenamad



kui teised



aga kahtlemata on võidusõidus tähtis funktsionaalsus mis voolinud nende Prantsuse väikeautode kerekuju



Kuigi olen nüüdseks neid lapsepõlve unstuste autosid palju näinud, iga kord tunnen vajadust pilti teha









natuke uuem versioon millegipärast ei pane südant samamoodi põksuma, kuid see on Diablo haruldane GT mudel



Pagani ja F40 kõrvuti, ei midagi erilist...kord elus.:)



Kes see ikka nalja teeb kui mitte ise





Historic racing on suur äri tänapäeval ja tootjad saavad panustada marketingi



Turuplatsil oli eraldi USA teemaline ala kõikvõimaliku rekvisiidiga, alates burgeriputkadest lõpetades harrikate ja hotrodidega



sama lahendus sobiks hästi Nilsoni masinale



Esimesel õhtul sõitsime rajal GT40'ga, mille tuled näitasid vaid paar meetrit ette ja samas polnud aimugi kuhu rada läheb. Teisel päeval oli võimalus teha üks ring Viperiga, seekord päevavalges ja sellest oli abi. Siin ootamas pääsu rajale



mis viibis kuna selle TVR'i juht oli eelmise paraadsessiooni ajal kellegile tagasirget aeglustavas shikaanis otse kümppi põrutanud



Aga kui meile lõpuks märku anti rajale sõitmiseks, siis oli tee vaba, ei mingit tempoautot ja võis gaasi põhja vajutada. Kuigi kurvidest ikka täit sotti polnud siis rada on mitmes kohas ette nähtav ja pea igal poole ülikiire - üldse mitte võrreldav ringradadega kus ma olen eelnevalt sõitnud. Seal võistlemisel tundub olema peamine võimas, vastupidav ja samas ökonoomne mootor, pole ime, et Enzo omal ajal nii arvas. Loomulikult aeg on edasi läinud aga vast see loeb ka tänapäeval enim.

Igal juhul üks kiire ring oma autoga jättis kustumatu mulje - kui vähegi võimalik tahaks seda kunagi veel kogeda. Teravat elamust vürtsitas muidu kuival ja päikeselisel rajal tagasirge lõpus sadanud paduvihm.

Tagasitee Nürburgringile oli seiklusrikas ja täis mitmeid viperusi tõelises action movie stiilis, näiteks plahvatus koos mitme meetri kõrgusele kerkinud tulekeraga kihutades kiirteel ja vea parandamine shampusekorgi abil.:D Siiski jõudsime minimaalsete kahjustustega tagasi oma baasi Saksas ja lõpetuseks meeleolukas pilt masinast mis meid kogu ettevõtmisele ajendas.



Ma ei suutnud ega plaaninudki neist tuhandetest masinatest ja olukordadest pilte teha ja kes neid vaadatagi jaksaks ehk ülalolev valik oli väga suvaline ja kindlasti mitte üritusest ülevaadet andev. Seda poleks isegi parima tahtmise korral võimalik fotode kaudu teha - kuid soovitan võimalusel ise kohale minna, sest üritus on unikaalne nii asukoha, ajaloo kui mastaabi poolest. Järgmine selline toimub aastal 2014.
13.11.2012 at 22:39 2 edits. Last edited 13.11.2012 at 22:58 by peep (Moderator)
Raceboy
 
Le Mans Classic 2012
Lihtsalt ulme! Tänud!!!

____________________________
www.vems.ee
14.11.2012 at 09:12
joonas
Le Mans Classic 2012


Pilte vaadates tekkis selle pildi juures küsimus. Mis asi on see silinder, mis on kõrvalistuja pool keskel ja ulatub põrandalt armatuurlaua alla?

____________________________
Joonas 88' Porsche 944S
22.04.2013 at 15:07
Raceboy
 
Le Mans Classic 2012
quote:
joonas:
Pilte vaadates tekkis selle pildi juures küsimus. Mis asi on see silinder, mis on kõrvalistuja pool keskel ja ulatub põrandalt armatuurlaua alla?


Pakuks, et õhutungraud. 911-del kasutatakse kaalujaotuse eripära tõttu tihtipeale ees vaid ühte ja taga kahte.

____________________________
www.vems.ee
22.04.2013 at 15:13
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : Le Mans Classic 2012  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.