register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : Porsche 918 Spyder  
Poster Message
Jackson
Porsche 918 Spyder
Minuarust väärib uus Porsche 918 äramärkimist. Nagu maailmatrendid ette näevad, tuleb liikuda elektriauto poole. Üks vahe-etapp, akutehnoloogia nõrgast tasemest tingituna, on hübriid-lahendus. Porsche tänava-hübriid on mudel 918 Spyder. Kiirepöördeline V8 mootor ja 2 elektrimootorit, mis energiat saavad Li-ion akudest. Viimased suudavad tagada 20 km läbimise. Oluline on siiki sisepõlemismootori, regeneratiivse pidurisüsteemi (võidusõidukõlbuliku!) ja elektrimootorite koostöö:

Võimsus: 430 KW (sisepõlemismootor) + 210 KW (2 el mootorit, esiteljel otse ja tagateljel läbi käigukasti)
Kütusekulu: 3 l/100km
Max kiirus: 330 km/h
Kiirendus 0-100: 2,9 sek

Oluline on Nürburgringi aeg 7:14, mis on paremkui GT2 RS, Enzol, 2009 ACR Viperil ja kõigil teistel tuntud markidel.









Pildid FB ja 9Magazine lekkinud brozüürist.

20.09.2012 at 19:42
BlueStang
 
Porsche 918 Spyder
v8 ja tagaaknast väljuvad summutid :smokin
21.09.2012 at 16:26
Aspelund
Porsche 918 Spyder
Selleks, et anda tagatiivale täiendavat survejõudu... aga spioonivideod näitavad, et kõlab selline lahendus päris ilusasti...
22.09.2012 at 09:14
veekaheksa
Porsche 918 Spyder
Nagu maailmatrendid ette näevad, tuleb liikuda elektriauto poole.

Ma eriti sellele raha ei paneks. Oodake, kui need akud vanaks hakkavad saama, siis alles näete kui odavaks ja rentaabliks elektriautondus kujuneb. On unustatud vesinik, millega on täiesti võimalik liikuda. Kes on vaadanud elektriautode jäärajasõitu, vast teab kui hambutu see on. See, et keegi kuskil mingit mulli lükkab, see on iseasi.

____________________________
It's not about the result, it's about the emotion.
22.09.2012 at 22:11
Kaido
Porsche 918 Spyder
Noh, minu jaoks on kõnealune "elektriauto" üks väheseid lõpetatud projekte. Kättesaamatu, aga seda seksikam. Huvitav, kumb on omas ajas rohkem eesrindlikum, kas 959 või 918?
23.09.2012 at 00:54
Marvin
Porsche 918 Spyder
quote:
Kaido: Noh, minu jaoks on kõnealune "elektriauto" üks väheseid lõpetatud projekte. Kättesaamatu, aga seda seksikam. Huvitav, kumb on omas ajas rohkem eesrindlikum, kas 959 või 918?
959, obviously. 918 sisaldab liiga palju sellist mudru, mille võidusõitja heal meelel autost minema viskaks ning mille olemasolu mõte on ainult ja AINULT CO-normi testist elektrimootoriga läbi susistada.
See, mida ma öelda püüan, on see, et ilma sunnita autotootjate keskmine CO-eritus alla suruda oleks 918 veel palju parem auto. Aku ei ole tänapäeval kaaluefektiivne viis energiat kaasas tassida.
23.09.2012 at 07:23
Jackson
Porsche 918 Spyder
Loen seda teksti siin ja paljud asjad ärgitavad mind oma mõtteid avaldama...

1. Elekter vs vesinik.

Ma ei saanud aru, kas peate silmas kütuse-elementidega elektriautot või sisepõlemismootoriga vesinikautot. Viimane on ebaökonoomne (effektiivsus ca 18-20%), kallis ja raske. jah, on tehtud vesiniatosid, kuid see on olnud pigev mugavuslahendus kui tehnoloogiline hüpe. Kütuse-element on ülikallis (>100 000 € auto kohta) lisaks on külmas kliimas tal palju suuremad puudused võrreldes akudega.

2. Kas 918 või 995

Ise-enesest mõttetu küsimus. Aga oleme korraks kained. 7:14 tänavasõidurehvidega Nürkal. Praktika on tõe kriteerium. Isiklikult pean ma hübriid-tehnoloogiat vahe-etapiks, aga saavutatud tulemus on minuarust erakordne.

3. Kas aku on tänapäevane vahend energiat kaasas tassida?

Täna sobib aku tõesti vaid linnatranspordiks. Aga ma usun, et ca 5 aasta jooksul on tavaliseks tehnoloogiaks Silicon nanotube lithium-ion akud, mis võimaldavad 6000 laadimist 85% mahtuvuse puhul (võrde LiIon 1000 laadimist) mis teeb ca 20 aastat kasutusiga. Lisaks on nende mahtuvus ca 10x võrreldes praegustega. Uueks väljakutseks saab olema hoopis energia tiheduse ohtlikkus. Sest su autos on nagu trotüülipakett, mis peab võimaliku õnnetuse puhul olema stabiilne ja mitte lühistuma.

4. Hübriidauto heaks näiteks on Porsche 911 GT3 Hybrid, mida võidusõidukorraldajad pidid tõsiselt piirama, et see kestvussõitudes halastamatult ei hakkas kottima Chevrolet'e, SLS'e ja M-seeria BMW-sid. Sellel kasutatakse küll akude ja kondensaatorite asemel mehhaanilist energiatalletuse viisi -- kiirestipöörlevat komposiidist hooratast.
24.09.2012 at 17:02
Jesper
 
Porsche 918 Spyder
Ei ole neil tänapäevastel akudel ka enam häda midagi, lihtsalt tüüpiline elektriauto ehitamine käib hetkel umbes nii, et "võtame selle bensuauto ja topime mootorid-akud kuhugi". Loomulikult võib tegevusraadius tiba väikseks jääda, kui liiklusvahendi kohustuslik osa on umbes paari tihu jagu puitu, seitsme surnud lehma nahk ja kilovatised p**segrillid kõigil istmetel.

Antud Porsche on kahtlemata tehnoloogiliselt väljapaistev katseeksemplar, aga paraku ta on ikka oma põhiolemuselt täpselt samasugune auto nagu nad viimased pool sajandit või rohkem kõik olnud on, ehk siis vananenud. Päris performance-elekriautode juures on võtmetähtsusega runga efektiivsuse suurendamine, ehk minimaalne kaal, minimaalne laup-pind, jne, mis võimaldab printsiibis täiesti teistsuguse iseloomuga jõuülekandest maksimumi võtta. Lisandub asjaolu, et downforce on küll hea viis võidusõiduautode kiirust tõsta, aga asjade suures plaanis on see vähkkasvaja, mis on võidusõidutehnika arengut aastakümneid rappa vedanud - igasugune mootori ja jõuülekande efektiivsuse kasv ning vedrustuse finessid lastakse plaksti tiiba peale keerates potist alla, sest nii saab olemasolevate täiesti arbitraarsete reeglite piires parema ringiaja. Elektriauto ei sobi sellesse konteksti, nendega arukal moel võistlemiseks on vaja täiesti teistsugust reeglistikku, mis lõpetaks olukorra kus põhimõtteliselt kogu auto projekteeritakse fikseeritud aero ümber.

Vesinik ei ole pildilt kuhugi ära kadunud, aga kolbmootoris selle põletamine on täpselt sama jabur kui bensiini, ja kütuseelemendiga vesinikauto on põhimõtteliselt ikka elektriauto. Akudel elektriauto viimistlemine annab automaatselt võimaluse ka vesiniku võidukäiguks, kui vastav tehnoloogia ja jaotusvõrk ükskord tootmisküpseks saab (mina ei usu et see kunagi juhtub, aga noh see pole oluline, mida mina ka tean).

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
24.09.2012 at 17:53 1 edit. Last edited 24.09.2012 at 17:53 by Jesper
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : Porsche 918 Spyder  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.