register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : Ghost 20 Club  
Poster Message
Jackson
Ghost 20 Club

Eestit väisab kamp vitaalseid UK pensionäre oma Rolls Royce ennesõjaaegsete (sh ka revolutsioonieelsete) masinatega. Klubi nimeks on Ghost 20 Club. Esindatud olid Silver Ghost 20 ja 40/50 mudelid, samuti Phantom erinevad mudelid. Võin ka eksida, kuna pole selle ajastu ega RR asjatundja. Siiski torkasid silma mõned lahedad insenertehnilised lahendused:





Bensiinipumpa pole. Bensiin liigub karburaatoritesse bensiinipaagi ülesurvestamise teel. Ülemisel fotol on bensiinikraan, millel on mitu asendit. Release päästab ülesurve välja, seda kasutatakse tankimisel. Ülesurve tekib sõidu ajal tänu käigukasti külge ühendatud pneumopumbale. Selle avarii puhul saab pumbata ka käsipumbaga (alumisel fotol), mis asub kabiinis. Sellesamaga antakse surve ka enne käivitamist. Seetõttu on bensiinikraanil asendid Hand Pump ja Power Pumps. Vanematel mudelitel oli bensiinitaseme näidik paagi küljes, auto all, selle vaatamiseks pidi sinna vaatama ronima. Kabiinis on aga bensiinipaagi ülesurve manomeeter (alumisel fotol Fuel näidik), mis näitab nael/jalale survet.





Paljudel selle aja autodel on trummelpidurid vaid tagateljel. Seda väidetavalt seepärast, et autodega saaks sõita Alpi serpentiinidel!!! Muidu ei keeravat välja. Pidurdamisega said aga ka tagapidurid mägedes hakkama. Max kiirus on kuskil 110 km/h kandis, sellelt kiiruselt kruusatee peal 2,5-3 tonnine masin tagapiduritega seisma saada ;) Mootor on ees ja tammepuus karkassil alumiinplekiga kaetud kabiin ei kaalu suurt midagi. Kaalujaotust ei uurinud, aga imsele lähedane 60%/40% ette?


Topeltsüüde, üks küünal akult-süütepoolist-jagajast, teine magneetolt. Siin fotol on näha generaator ja magneeto (paremal), ühel teljel. Süsteeme saab kasutada koos või eraldi, kuidas vajadus ja võimalused on (vaja akut laadida, üks süsteem ei rikkis vms).



Nagu tänastel 24h raceritel, oli ka 1920 RR sõidukil sisse-ehitatud tungrauad. Ees üks, taga kaks. Siiski mehhaanilised, mitte pneumo ;)



Kõige olilisem erinevus võrreldes tänastega on mootori forsseerituse astmes. Rida-6 7,4 liitrisest vabalthingavast võeti välja 40-50 hobujõudu ning võistlemiseks tuuniti 60 Hj peale. Mootori tühikäik oli ca 200 RPM, redline ca 2000 RPM juures. Käivitus pehmelt ja töötas vaikselt. Väga madal surveaste.

Ülejäänud fotod leiab siit: https://picasaweb.google.com/115026368441599611185/RollsRoyceGhost20Club#slideshow/5765085238462885842

14.07.2012 at 20:53 3 edits. Last edited 14.07.2012 at 21:08 by Jackson
compact
Ghost 20 Club
Ilmselt sõitsid need kaunitarid kellegi kukil nii kaugele? :-) mul tekkis selle mootori andmeid vaadates kohe küsimus, et huvitav kust sellisele sobilik kütus võetakse, oktaaniarv oleks sobilik vist sinna 60 kanti?
14.07.2012 at 23:06
Jackson
Ghost 20 Club
Need autod sõitsid Eestisse läbi Taani ja Rootsi, sealt praamiga Tallinnasse. Sõitsid samamoodi, nagu mõned aastad tagasi Peking-Paris ralli.
Minuteada võib vanades mootorites rahulikult kasutada unleaded kõrgeoktaanilist kütust. Pliilisandiga e. leaded kütus hävitab uue mootori katalüsaatori, teistpidi aga pahandust ei tee. Kuna kompressioon on madal, siis vahet pole, mis oktaaniarvuga bensiini panna.
Muideks, eelsüütenurka sai neil autodel rooli pealt muuta.

14.07.2012 at 23:30
amblik
 
Ghost 20 Club
Kusjuures üks nendest tuli kohale austraaliast ja kõige kallim pill maksis 1,4 miljonit naela ja edasi sõidavad nad lätti ja leetu vististi.
15.07.2012 at 10:08
siim
Ghost 20 Club
Inglise hõng: esmaspäeval näeb Lennusadamas vanu Rolls-Royce'sid
http://www.lennusadam.eu/et/kulasta-muuseumit/uudised/344-inglise-hong-esmaspaeeval-naeeb-lennusadamas-vanu-rolls-royce-sid
15.07.2012 at 23:00
wax
 
Ghost 20 Club
Pille Russi pildid Vihula mõisast, kus nad nädalavahetusel peatusid http://www.rallifotod.eu/album368/fotod.html
16.07.2012 at 12:48
Jackson
Ghost 20 Club
Meenus veel paar toredat fakti. Alusvankri määrimine on tsentraalne. Mootoriõlitus on kaa "rikkalik". Õli pressib igast praost välja ja mootoriblokk läigib pidevalt :) Omaniku sõnul kulub pint õli 200 miili kohta :)
16.07.2012 at 13:44
compact
Ghost 20 Club
quote:
Jackson: Pliilisandiga e. leaded kütus hävitab uue mootori katalüsaatori, teistpidi aga pahandust ei tee. Kuna kompressioon on madal, siis vahet pole, mis oktaaniarvuga bensiini panna.


Pliilisandit oli IIRC vaja teatud vanematel mootoritel klappide juhtpukside määrimiseks, tänapäevase kütusega hakkaks need kiiresti kuluma. Ja kuskilt (ilmselt nõukaaegsst kirjandusest :) ) on veel meelde jäänud, et ettenähtust kõrgema oktaanilise kütuse kasutamine hakkab VL klappe kiiresti hävitama.
Vähese läbisõidga hobiauto puhul, kus raha ei loeta, pole kumbki loomulikult eriline probleem.
16.07.2012 at 14:07
peep
 
Moderator
Ghost 20 Club
Ma olen ka lugenud, et mootor tuleb ümber ehitada enne kui sinna pliivaba bensiini tohib peale anda. Mis täpselt vajab ringitegemist ei mäleta enam.
16.07.2012 at 15:00
spark
 
Ghost 20 Club
quote:
siim: Inglise hõng: esmaspäeval näeb Lennusadamas vanu Rolls-Royce'sid
http://www.lennusadam.eu/et/kulasta-muuseumit/uudised/344-inglise-hong-esmaspaeeval-naeeb-lennusadamas-vanu-rolls-royce-sid
kahjuks oli neid seal vaatamiseks ainult 2 tk. kella kahe paiku siis ...
16.07.2012 at 15:29
newton
 
Moderator
Ghost 20 Club
Käisin ka lennusadamast läbi:

16.07.2012 at 22:51
-fred-
 
Ghost 20 Club
quote:
compact:

Pliilisandit oli IIRC vaja teatud vanematel mootoritel klappide juhtpukside määrimiseks, tänapäevase kütusega hakkaks need kiiresti kuluma. Ja kuskilt (ilmselt nõukaaegsst kirjandusest :) ) on veel meelde jäänud, et ettenähtust kõrgema oktaanilise kütuse kasutamine hakkab VL klappe kiiresti hävitama.
Vähese läbisõidga hobiauto puhul, kus raha ei loeta, pole kumbki loomulikult eriline probleem.
Pliilisand kaitses väljalaskeklapi ja klapipesa kontaktpinda. 90-ndatel olid meilgi müügil kütused, kus oli tähise lõpus K, neis oli plii asemel lisatud kaaliumi, mis pidi vanu mootoreid säästma.
16.07.2012 at 23:43
Raceboy
 
Ghost 20 Club
quote:
compact: on veel meelde jäänud, et ettenähtust kõrgema oktaanilise kütuse kasutamine hakkab VL klappe kiiresti hävitama.



Ettenähtust kõrgema oktaaniarvuga bensiini kasutamine ei tee muud kahju, kui mootori võimsuse vähenemine eeldusel, et muud omadused on samad. Ehk siis pliibensiini ei kasutata tehase katalüsaatoriga mootoris (nn sportkatalüsaatorid ei lase end häirida) jms.
VL klappe hävitab liigkõrge EGT, mis on tingitud lahjast või ka liiga rikkast segust, liiga hilisest süütenurgast või eelnevate koostoimest. Oktaaniarvuga pole siin midagi pistmist.

____________________________
www.vems.ee
17.07.2012 at 23:53
ICE
  
Ghost 20 Club
http://petrolheads.ee/2012/07/rolls-royce-vanim-klubi-kulastas-eestit/

Ega me kehvemad saa olla: sõnas ja pildis.

____________________________
Petrolheads.ee
18.07.2012 at 12:07
margus84
Ghost 20 Club
Pliibensiin on kusjuures hilisem laiatarbekaup, kui II sõjaeelsed autod. Näiteks siin http://www.a7ca.org/downloads/handbooks/HB_1934_1182.pdf on kirjas nii:
"Leaded" Fuels.
The advent of "leaded" fuels (petrols containing a small proportion
of tetraethyl lead) on the British market has led to a number
of queries concerning their use and effect in engines.
Provided that the same reasonable attention is given to valves a,d
adjustments as with ordinary petrols there will be no trouble when
using these fuels.
The appearance of the valves when running on "leaded" fL:cI.
differs from that associated with ordinary petrol, but this is a well
recognized fact to which no significance should be attached.
The deposit from such fuels can be removed by "scrubbing" the
valves and their seats with a stiff wire brush, of the type used for
cleaning files (a file card), after which the valves can then be" ground
in" in the normal manner. .
We would recommend this method of cleaning for all valves
whether they have operated with ~Ieaded" or ordinary fuels as it
eliminates the possibility of leaving small amounts of deposit on the
valve seats which tend to cause damage, or prolong the" grinding i~"
process .
18.07.2012 at 13:16
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : Ghost 20 Club  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.