Poster |
Message |
peep Moderator |
Indy afterparty, Auburn & Milwaukee
Võistlus vaadatud liikusime väikese ringiga tagasi põhja Chicago poole. Sõiduvahendiks üritasime hankida võimalikult suurt antiikset sedaani, no päris ei õnnestunud aga see oli väga kobe masin kohalike olude jaoks, isegi üliuimane automaatkast ei seganud. Eriti meeldis mulle satelliitraadio, sajad muusikakanalid kõrge kvaliteediga. Kahju, et meil seda pole, igasugu muuskamängijad võiks kohe minema visata.
Meie teele jäi väikelinn nimega Auburn. Täna seal palju enam ei toimu aga omal ajal oli see Midwesti autotööstuse keskuseks ja seal valmisid mitmed erinevad automargid, kaasa arvatud legendaarsed Duesenberg ja Cord.
Auburni autotehase peahoone on muudetud muuseumiks:
See tehas kuulus mehele nimega Erret Loban Cord, mees kelle elu oli tõeline american dream'i täitumine. Alustanud automüüja ja võidusõitjana 20 sajandi alguses tõusis ta riigi üheks rikkaimaks meheks kellele kuulus pea 150 firmat, lisaks mainitud autotööstustele veel Checker'i taksotööstus, American Airlines, Lyomingi lennukimootoritehas, hiljem tele- ja raadiojaamad jne.
Duesenbergidele tootis tehas ainult alusvankri, kere võis klient tellida vastavalt oma maitsele ja paljudel oli kas hea maitse või hea kererätsep. Need olid omal ajal ühed kiireimad autod teedel, saavutades vaevata 200+ kmh ja tippmudelid saavutasid pea 250 kmh ! Kompressoritega mootorid arendasid 265-400 hj. Üks minu lemmikmarkidest antiikautode seas.
See V16 mootoriga prototüüp oli eriti ülbe välimusega, kaduge eest räpane proletariaat !
Cord oli mitmes mõttes suundanäitav mark, üks esimesi esiveolisi masinaid ja klapptulede kasutajaid. Väidetavalt kui seda mudelit autonäitusel esitleti olid külastajad roninud naaberstendidel paikevate autode katustele, et näha.
Ülelaadimine annab jõudu:
Muuseumis oli ka teiste tootjate autosid. Väga huvitav oli kollektsioon roostevabast terasest keredega autodest. Kui DeLorean välja jätta oli tegu näituseautodega mis propageerisid terasetööstusi. Terase tootmine oli omal ajal piirkonna üks tähtsamaid tegevusalasid.
Muuseum oli suur (ikkagi endine autotehas) ja täidetud ülirariteetsete eksemplaridega, palju näitusteks tehtud ainueksemplare.
Selle masina lugu oli huvitav, näituseauto mis hävis tulekahjus üks päev enne näituse avamist. Pea 60 aastat hiljem ehitati omaaegsete piltide ja jooniste põhjal koopia.
Duesenberg osales ka autospordis, Indy 500 võideti kolm korda.
Veel mõned näited kollektsioonist:
Kuna tegu oli täpselt samade ruumidega kus omal ajal tootmine käis, siis mitmed administratsiooni toad olid autentselt taastatud.
The Boss was here.
Peadiseaineri kabinet. 80-60 aastat tagasi olid need autod kahtlemata ulme valdkonda kuuluva välimuse ja tehnilise võimekusega.
Siin peeti plaani ja ilmselt arutati ka kuidas Al Capone'ga hästi läbi saada.
Kokkuvõttes väga stiilne muuseum (on olnud võimalus paljusid külastada), eriti kuna ta on samas hoones kus neid autosid kunagi toodeti.
Kõrvalasuvas, samuti ilmselt endises tehasehoones asus natuke tagasihoidlikum väljapanek.
Kuid see oli omal moel ehe, lõhnas täpselt nagu kolhoosi töökoda õli ja masinate järgi.
Mustangi fännide jaoks midagi erilist. Paljud ju uskusid, et kohe-kohe sõidavad kõik maailma autod rootormootoritega.
Lennuk, vaid tiivad on puudu... 2000 hj. ja 364 kmh Bonneville soolal.
Majal oli suur kelder, mis täis peamiselt Internationali veokeid aga oli ka teisi marke.
|
25.06.2012 at 09:53 |
2 edits. Last edited 25.06.2012 at 10:22 by peep (Moderator)
|
peep Moderator |
Indy afterparty, Auburn & Milwaukee
Ja mitte kaugel Chicagost, alla 100 miili põhja poole Lake Michigani rannikul on veel ühe legendaarse kaubamärgi sünnikodu. Ajaloolistesse tehasehoonetesse turistid ei pääse, küll aga modernsesse muuseumisse.
Rattad olid eksponeeritud timeline'i põhimõttel, vanemad ees, uuemad tagapool.
Sellisega oleks lahe linna peal ringi tiirutada.
Puidust trekkidel võistlemine oli omal ajal väga populaarne, kuid lõppes kuna see oli ka väga ohtlik.
Mäkketõusu tradtsioonid on seal pikad.
Samuti soolal sõitmise...
Nagu ka dragracingu, siin üks kummaline kahe mootoriga riistapuu.
HD on osalenud ka ringrajal.
Hulgi oli mitmesugust võidusõidumemorabiiliat.
Americana
Tänapäev. Sellisega sõidaks isegi.
Stiilses restoranis pakuti mh. õlut nimega "motor oil".
Muuseum oli väga stiilselt ja kaasaegselt lahendatud, igati vaadatav isegi neile tehnikahuvilistele keda HD otseselt pole kunagi paelunud.
Sellega oli meil tehnikapoolt puudutav programmiline osa läbitud. Chicago on tänapäevane metropol, seal on palju muudki teha ja kogeda, piire pole...nagu ka sel vaatel Lake Michiganile.
|
25.06.2012 at 11:01 |
|
anryo |
Indy afterparty, Auburn & Milwaukee
quote: peep:
Americana
Kahjuks pole see siiski originaalne Easy Rider'i "Captain America" tsikkel, sest see on väidetavalt ühes teises muuseumis.
Peebu pilt on aga sama, mis ka Wikipedia artikli juures.
____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars. |
25.06.2012 at 11:14 |
2 edits. Last edited 25.06.2012 at 11:16 by anryo
|
Aspelund |
Indy afterparty, Auburn & Milwaukee
Originaale pole olemas. Kummastki rattast pole. Varastati enne, kui film ise valmis sai. Edasine saatus tänaseni teadmata.
A. |
25.06.2012 at 20:48 |
|
anryo |
Indy afterparty, Auburn & Milwaukee
Wikipedias oli samas järgmine jutt:
"One "Captain America" was demolished in the final scene, while the other three were stolen and probably taken apart before their significance as movie props became known. The demolished bike was rebuilt by Dan Haggerty and shown in a museum."
____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars. |
26.06.2012 at 09:14 |
|
|