Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
Nürburgring 24 h. 2012Võistluseni on jäänud vaid natuke üle 3 nädala.
Selle aasta põhiline uudis on, et seni peaaegu alistamatu Manthey nr.1 tiim loobus ja seega on uks avatud uutele üritajatele. Muide loobumise põhjus oli nn. "balance of performance" printsiibi kasutamine, mille kohaselt Porshce sai kogu aeg lisapiiranguid kaela (lisakaal, väiksem kütusepaak jne) samas kui konkurentidele tehti reegleid lõdvemaks. Asja eesmärk oli tagada põnevus ja võrdne konkurents aga Manthey leidis, et reeglid on liiga palju nende kahjuks kaldu. Samas nad siiski osalevad madalamal tasemel sõitjate ja autodega ning lisaks umbes pooled teiste tiimide tipptasemel Porsched valmistatakse ette Manthey töökojas.
Seni on toimunud 2 VLN'i etappi ja esikolmikud on olnud
1. Manthey Racing 911 GT3 Cup
2. BMW Team Schubert BMW Z4
3. BMW Team Scubert BMW Z4
Audi ja Mercedes pole veel esikolmikusse pääsenud aga esikümnes on nad kindlalt sees ja lisaks näitab päris head kiirust uus McLaren MP4, millistega võeti 2 etapil 10 ja 13 koht. 28.04 on viimane VLN enne peasündmust, siis saab veelkord jõudude vahrekorrast aimu.
Huvipakkuv uudis on veel, et Nissan üritab korrata Porsche ja Subaru eelmiste aastate saavutusi ning osaleda võistlusel minimaalselt ümberehitatud tänavasõidu autoga. Mäletatavasti saavutas 911 GT3 koguni üldarvestuses 13 koha ja Subaru võitis Imprezaga oma klassi ning tuli üldarvestuses 21 kohale mis oli samuti ulme saavutus ja näitab, et endurance's saab tänavamasinaga spetspillidele vastu küll.
Nüüd toob Nissan joonele GT-R'i ja see saab huvitav olema sest antud masina senine reputatsioon ei anna alust eelduseks, et ta 24 h. vastu peab.
Sel aastal on ka üks sportliku poole uuendus, nimelt kvalifikatsiooni osas. Kõigepealt selgitatakse välja 40 kiireimat ja arvesse võetakse nii kvalifikatsiooni kui 3 eelnenud VLN'i etapi kvalifikatsioonide tulemused. Need 40 kiiremat selgitavad esimese otsa stardijärjestuse time attack stiilis, kahe eraldistardist ringi jooksul tuleb lõplik tulemus välja sõita. Kokku lubatakse starti 190 autot.
24.04.2012 at 16:15
1 edit. Last edited 24.04.2012 at 16:17 by peep (Moderator)
Esimesel lehel olevatest tiimidest on enamik poodiumi kandidaadid. Kui kindla peale pakkuda, siis nr 11 Team Manthey tiim näib favoriit ja nr 19 BMW Team Schubert on samuti tugev kandidaat. Kuid 24 h. jooksul võib kõike juhtuda. Igatahes väike seltskond siinseid huvilisi on sündmuseid kohapeal jälgimas ja aitamas sakslastel õlut juua, enne kui soojaks läheb. Loodetavasti on temperatuur ikka üle nulli öösel.
Kindlasti hoiame pöialt veel oma kohalikule tiimile, kes seekord jooksutab Nissan GT-R'i stardinumbri 123 all, kus üheks piloodiks on Kazunori Yamauchi, arvutimängu Gran Turismo üks autor ja seda tootva firma president.
Kolmanda ja enne 24 h. sõitu viimase VLN'i etapi poodium oli
1. Manthey Racing Porsche 911 GT3 R
2. Audi Sport Team Phoenix Audi R8 LMS
3. BMW Team Schubert BMW Z4
10.05.2012 at 13:58
2 edits. Last edited 10.05.2012 at 14:03 by peep (Moderator)
Nürburgring 24 h. 2012Eelmise aasta teine, BMW Team Schnitzer eesotsas Charly Lammiga on sel aastal BMW DTM-projektiga seotud, seepärast ka Nürburgringil seekord BMW au kaitsmas Team Schubert ja auto ka erinev, Z3.
Nürburgring 24 h. 2012Nii palju kui ma lugenud olen, siis BMW E92 M3 ei sobinud VLN'i reeglitesse ja poleks olnud konkurentsivõimeline ilma pika nimekirja erivabadusteta, mis tal olemas olid. BMW erikohtlemine oli üks Porsche tehasetoega Manthey tiimi lõpetamise põhjuseid.
BMW tegeleb DTM'i ja Porsche LeMansiga (vist?), huvitav palju seal veel Audi ja MB tehase tuge alles on ?
Nürburgring 24 h. 2012Korraldajad avastasid rajal mõned praod ja otsustasid päev enne võistlusnädalalõpu algust natuke uut asfalti maha laotada. Üllatus missugune !
Neljapäeva öösel saab siis värskele pinnale maalinguid teha. Pealtvaatajate laagrid on juba püsti, saksa hardcore tekno paugub metsa vahel ja autospordisõbrad on alustanud oma igikestvat võitlust alkoholiga.
Nürburgring 24 h. 2012Asfaldipanek on üllatav otsus tõesti, see värske segu peab 24h vastu pidama päris ekstreemsetele jõududele ja on esiotsa - eriti vihmaga - sigalibe ka aga eks nad seal kohapeal siiski teavad paremini (kõiki asjaolusid mis sellise otsuseni viisid).
Nürburgring 24 h. 2012Tegelikult on vana asfalt vihmaga libe (ideaaltrajektooril) ja uuel on rohkem pidamist. Seal on nii tihe traffic peal (igapäevaselt sajad või isegi tuhanded autod), et vanematel rajaosadel on sõidujoonel kaks läikivat jälge, tõenäoliselt kombinatsioon siledaks lihvitud asfaldist ja sinna sisse hõõrutud slikimaterjalist. Nendel jälgedel pole märjaga mingit pidamist. Väidetavalt nad uuendavad keskmiselt 10-15% rajakttest igal aastal ja seda tehakse varakevadel. Ka sel aastal tehti mitmed lõigud uueks ja viimastel aastatel ongi rajakate iga aastaga üldiselt paremaks tehtud ehk uuendamine toimub kiiremini kui kulumine. Vee ärajuhtimist on samuti parendatud ja loike ning ojasid esineb vähem kui veel mõned aastad tagasi. Ehk on selle rahapoolega kuidas on, raja jaoks teda õnneks siiski jätkub.
Nürburgring 24 h. 2012Neile kes OT-kinos käisid 24h filmi vaatamas: sama võttemeeskond on jälle kaametarega kohal. Tiim on uus, auto on uus, mõned piloodid ka. Teaser
Täiendus: jäin seda lugedes mõtlema, et raudselt on Toyotal juba "Nürburgring pack" kapis, et kui järsku hästi peaks minema siis saab kohe tsiviilautost eriversiooni välja lasta - ja ei saanud kahte klikkigi teha kui selgus et nii ongi: http://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=25703
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
Nürburgring 24 h. 2012Päris põnev võitlus oli esikoha peale, kahjuks nüüd lõppes ära.
Ise vaatan livet eelnevalt kopeeritud lingilt ja kuulan kõrvale inglisekeelseid kommentaare: http://radiolemans.0157.org/nplayer.php
Nürburgring 24 h. 2012Turismigrupp on elusalt tagasi, ilmselt nädala paariga paranevad ka villid ja muud füüsilised vigastused, samas kas on lootust ka vaimse tervise taastumiseks pole niiväga kindel. Nii mõndagi võib ka edaspidises elus metsa poole tõmmata.
Sõiduolud olid seekord head ja osavõtjaid vaid 169 (111 tuli lõpuni) ehk rajal tavapärasest rohkem ruumi. Draamat jätkus sellegipoolest enam kui küll, nagu on natuke ka videodelt näha. Paar ringi enne lõppu katkestas Heico tiimi SLS kolmandalt kohalt tehnilise rikke tõttu. Samal tiimil läks eelmisel aastal kolmandal kohal sõites paar ringi enne lõppu poolass katki, tiimipealik oli kommentaari andes suht endast väljas aga järgmine saatuse keerdkäik kus kolmandaks tõusnud Manthey autol lõppes kütus vahetult enne finishijoont, tõstis Heico tiimi teise auto neljandalt kohalt kolmandaks ehk väike kompensatsioon. Aga katkestada kütuse lõppemise tõttu paar km enne finishit (Manthey oleks veel F1 raja pidanud läbima) on küll müstika tipptiimi poolt.
Rajaäärne melu oli äärmuslik nagu ikka, pealtvaatajad olid täiesti lõdvestunud ja enamust ei näinud mootorimüra häirivat, kuna kõlarid ja võimendid olid piisavalt kanged kaasa võetud.
Parimad hetked olid ehk start, finish, öised peasirge ning elu boksides. Netist sai kindlasti parema ülevaate mis igal hetkel toimus aga alles kohapeal tunned kui karm see võidusõit tegelikult on ja igaüks kes seal lõpuks üle joone tuleb, võib ennast võitjaks lugeda.
Vast teistel on isegi eredamad muljed, sest neil oli esimene kord üritusega tutvuda ja loodetavasti tekib mingi hetk ka fotoreportaaz newtoni kaamerasilma läbi.
Heameel, et Sabine Schmitzi tiim 6. oli, Mersu 3. koht on ka lahe. BMW mehed 7. ja 8., ilmselt pettumus. Tulemas on ka 2012 aasta film, One team. One target kirjutab:
"We´ve gone through ups and downs with BMW Team Schubert over the last weekend, covering every move with our cameras. No sleep and post production starts today.."
Nürburgring 24 h. 2012Tegelikult on see väga inimlik. Finish on käes, metsik pingelang. Tehtud. Olemas. Aga tegelikult ei tohiks veel lõdvaks lasta. Tean algajat rallipaari, kes panid üle katuse 100m peale kiiruskatse finishit - samamoodi, katse tehtud, kaardilugeja enam ei lugenud, piloot ei pidurdanud vaid lasi hooga edasi aga kurv oli järsk ja tee serva ning põllu vahel kraav.
Aga no veidi piinlik moment ikkagi, otse tribüünide ees jne.
Nürburgring 24 h. 2012Kui järele mõelda, siis tõenäoliselt oli Manthey tankimisega sundviskes, nad oleks kindlasti 3 koha kaotanud aga nüüd oli vähemalt võimalus, et kas lihtsalt kütet jätkub või jõuab liider enne neid üle joone ja nad ei pea lisaringi tegema. Aga liider veeres rahulikus tempos, eelviimane ring 1.15 aeglasemalt ja viimane koguni 1.50 ehk vaba hooga üle joone.
Väidetavalt Manthey piloot eksis finishijoone valikul (seal on neid mitu) ja sõitis kogemata enne liidrit üle joone, kuigi tal oli bens otsas juba viimases kurvis enne sirget ja ta pidi aru saama, et game over ja üle 4 koha ei tule mingi valemiga, kui üldse. Isegi kui ta oleks enne õiget joont seisma jäänud, kas võistlusaku pealt üldse starteriga üle joone oleks ära vedanud... ?
Siin on õige finishijoon taustal näha:
Avarii vaid raputas soola haavale, kogu sõit vastu taevast ja auto ka katki. Väidetavalt Clio juht oli hõivatud oma tiimile lehvitamisega ja ei vaadanud enda ette. Auhinnaks talle siis DNF ja soojad käepigistused tiimikaaslastelt ja auto omanikelt, kõik piloodid olid endale koha ostnud kliendid, see oli rendiauto. Kahju, et võidusõiduolukorrad selliseid negatiivseid emotsioone tekitavad aga mis ei tapa teeb tugevaks, loodetavasti siis ka seekord.
21.05.2012 at 16:12
2 edits. Last edited 21.05.2012 at 16:18 by peep (Moderator)