Poster |
Message |
Silwer |
BE kat ja muu kärumajandus
Kuna selle autoga niisama sõita on juba suhteliselt piinarikas siis mõtlen ka võimaluse peale autot hakata slepis üritustele vedama. Üks võimalus on seda teha nii nagu rustang oma autoga tegi. Teine võimalus oleks osta nn. konn mille peale saab toetada auto ühe silla.
Rustangi versioon on kindlasti odavam. Aga kumb on tegelikult parem?
"Konn" mida pakutakse on selline:
Hinnaks küsitakse 10000 eek. Neid vast liigub ka kasutatuna ja odavamalt aga mina ei ole leidnud.
* kolmas võimalus kus auto pannakse tervinisti käru peale mulle kahjuks ei sobi - mul ei ole vastavat juhiluba. Laisk olen kah ja tegema ei viitsi minna...
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
23.08.2007 at 13:21 |
|
Jesper |
BE kat ja muu kärumajandus
Ma ei tea kuidas kolmnurgaga on, aga selle poolkäruga on vedamine suht piinarikas, käru ja auto liiguvad veel eraldi ja järskudes kurvides võib näiteks auto esitiib käruga pihta saada. |
23.08.2007 at 13:37 |
1 edit. Last edited 23.08.2007 at 13:37 by Jesper
|
mart154 |
BE kat ja muu kärumajandus
maitea, niipalju, kui mina olen vedanud selle "konnaga", siis pole probleeme olnud.
ainus häda, et tühjalt temaga üle 70 küll ei lase...
kui auto peal, ei olnud probleemi sirge-sileda tee peal 100-ga uhada... |
23.08.2007 at 14:17 |
|
Garfield |
BE kat ja muu kärumajandus
quote: mart154: ainus häda, et tühjalt temaga üle 70 küll ei lase...
kui auto peal, ei olnud probleemi sirge-sileda tee peal 100-ga uhada...
Kas sellega üle 50km/h üldse tohib sõita? Jäiga ühenduslüliga (nagu Rustangil) on kiirusepiirang minuteada 50km/h. See on ka üks põhjus, miks mina omal ajal ikkagi E-kati ära tegin. Kujutage ette, 50km/h Riiga sõita?
____________________________
Focus RS |
23.08.2007 at 14:26 |
|
mart154 |
BE kat ja muu kärumajandus
no sellel, millega mina sõitsin, oli vist passis 60km/h piirang.
ehk siis 70-ga saab lasta ikka
|
23.08.2007 at 15:06 |
|
Lembit |
BE kat ja muu kärumajandus
Käruga võib sõita ilma E-katita, kui
a: Käru registrimass ei ületa veduki tühimassi
b: Käru registrimass + veduki registrimass ei ületa 3500 kg.
c: Käru registrimass ei ületa auto passis maksimaalseid haagise lubatud massi väärtusi
Tingimused a, b ja c peavad olema korraga täidetud.
Võtame näiteks autoks Saab 9000.
Tühimass 1323 kg, registrimass 1780 kg
Soomes mõni hetk tagasi pakuti müügiks üheteljelist treilerit
tühimass 220 kg, täismass 1200 kg
Kui treileril oleva auto reaalne mass ei ületa 980 kg, siis selle kooslusega võib sõita B kategooria lubadega. |
23.08.2007 at 19:10 |
|
riisiveski |
BE kat ja muu kärumajandus
quote: Garfield: quote: mart154: ainus häda, et tühjalt temaga üle 70 küll ei lase...
kui auto peal, ei olnud probleemi sirge-sileda tee peal 100-ga uhada...
Kas sellega üle 50km/h üldse tohib sõita? Jäiga ühenduslüliga (nagu Rustangil) on kiirusepiirang minuteada 50km/h. See on ka üks põhjus, miks mina omal ajal ikkagi E-kati ära tegin. Kujutage ette, 50km/h Riiga sõita?
Selle nn konnaga ei tohi samamoodi liiluseeskirja järgi üle 50 km/h sõita, kuna selle abil auto vedamine on pukseerimine. Ehk siis kui kui maanteel on kasvõi juba 70 km/h, siis on tegemist kiiruse ületamisega ja pukseerimisnõuete eiramisega...
____________________________
Be smart. Drive safe. Stay legal. |
24.08.2007 at 09:54 |
|
Silwer |
BE kat ja muu kärumajandus
quote: Lembit: Käruga võib sõita ilma E-katita, kui
a: Käru registrimass ei ületa veduki tühimassi
b: Käru registrimass + veduki registrimass ei ületa 3500 kg.
c: Käru registrimass ei ületa auto passis maksimaalseid haagise lubatud massi väärtusi
Tingimused a, b ja c peavad olema korraga täidetud.
Võtame näiteks autoks Saab 9000.
Tühimass 1323 kg, registrimass 1780 kg
Soomes mõni hetk tagasi pakuti müügiks üheteljelist treilerit
tühimass 220 kg, täismass 1200 kg
Kui treileril oleva auto reaalne mass ei ületa 980 kg, siis selle kooslusega võib sõita B kategooria lubadega.
Mul oleks vedukiks Seat Altea XL 2,0TDI + DSG. Selle registrimass on 2124kg ja tühimass 1579kg. Alteale lubatud piduritega haagise mass on 1400kg.
Minu e30 mida on vaja vedada passi järgne tühimass on 1180kg ja see auto reaalne kaal ei ole ka sellest väga palju väiksem. Kui teeme arvutuse: 3500-2124-1180 = 196kg
See 196 kg on vist selgelt liiga vähe käru tühimassiks.
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
24.08.2007 at 12:30 |
|
Lembit |
BE kat ja muu kärumajandus
quote: Silwer: quote: Lembit: Käruga võib sõita ilma E-katita, kui
a: Käru registrimass ei ületa veduki tühimassi
b: Käru registrimass + veduki registrimass ei ületa 3500 kg.
c: Käru registrimass ei ületa auto passis maksimaalseid haagise lubatud massi väärtusi
Tingimused a, b ja c peavad olema korraga täidetud.
Võtame näiteks autoks Saab 9000.
Tühimass 1323 kg, registrimass 1780 kg
Soomes mõni hetk tagasi pakuti müügiks üheteljelist treilerit
tühimass 220 kg, täismass 1200 kg
Kui treileril oleva auto reaalne mass ei ületa 980 kg, siis selle kooslusega võib sõita B kategooria lubadega.
Mul oleks vedukiks Seat Altea XL 2,0TDI + DSG. Selle registrimass on 2124kg ja tühimass 1579kg. Alteale lubatud piduritega haagise mass on 1400kg.
Minu e30 mida on vaja vedada passi järgne tühimass on 1180kg ja see auto reaalne kaal ei ole ka sellest väga palju väiksem. Kui teeme arvutuse: 3500-2124-1180 = 196kg
See 196 kg on vist selgelt liiga vähe käru tühimassiks.
Jah, selliseks puhuks pead leidma madalama registrimassiga veduki. (kusjuures see 196 on ainult 34 kg rohkem minu näites toodud treileri massist)
Ja lisaks veel selline info ka, et kui sa leiad mingi treileri, siis paned tema registrimassi parasjagu niipalju väiksemaks, et mahud 3500 sisse ära.
Kui nüüd peaksid saama peatatud ja sind peatanud miilitsatel on kaalud olemas ja nad suudavad ära kaaluda, et sa ületad käru lubatud registrimassi, siis maksimaalne trahv käru ülekoormamise eest on tunduvalt väiksem, kui trahv lubadeta sõidu või +40 kiiruseületamise eest.
Ja kui sul E30 kaalub tõesti 1180 kg, siis on sul tõsine dieedikuur temaga vaja ette võtta. Meil kaalus B2000 4-ukseline alfa romeo 1040 - 1050 kg. Kõik uksed, luugid, klaasid originaalid. Kui auto kaalust juba 40 kg maha saad on minu näites toodud treileriga sõit legaalne! |
24.08.2007 at 14:31 |
|
-XR- |
BE kat ja muu kärumajandus
Ega politseil ju kaalu pole. Nemad vaatavad ikka dokumente. Kui dokumentide järgi on kaalu liiga palju, siis on paha paha.
____________________________
TRD MR2, Brabus B11 W211 |
24.08.2007 at 14:43 |
|
Silwer |
BE kat ja muu kärumajandus
Tühimassi definitsioon on järgnev:
"tühimass on koormata sõiduki kere, haakeseadme (veduki korral) või kabiiniga runga või haakeseadmeta runga (kui valmistaja ei ole seda lõpuni ehitanud) mass, mis sisaldab: jahutusvedelikku, õlisid, kütust 90% kütusepaagi mahust, 100% kõigi teiste vedelike, v.a kasutatud (fekaal-) veed, tööriistade, varuratta ja juhi (75 kg) massi. Bussidel sisaldab tühimass sõidukorras sõidukil meeskonna liikmete massi (75 kg igaüks), kui neile on ette nähtud istekoht sõidukis (Mass of the vehicle in running order);"
Siit siis lähtub et ju ta on mul ikka kergem kui see 1180kg. Ma pole viitsinud teda kaalumas käia.
Kas see Lembitu poolt reklaamitud käru on veel müügis? Mis tema hind on?
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
24.08.2007 at 15:02 |
|
Lembit |
BE kat ja muu kärumajandus
quote: Silwer: Kas see Lembitu poolt reklaamitud käru on veel müügis? Mis tema hind on?
Soome Nettiautos vist nägin teda. Hind oli 1000 EUR.
|
24.08.2007 at 18:03 |
|
xjan |
BE kat ja muu kärumajandus
Rait Hiiult, Silver kui mäletad..., keevitab seal enda garaazhis juba pikemat aega kõikvõimalikke treilasid valmis.
____________________________
BMW 1M ... |
24.08.2007 at 22:13 |
|
xjan |
BE kat ja muu kärumajandus
Kas piduritega järelhaagise puhul on mingeid "soodsamaid" variante sõitmaks ilma E-katita?
____________________________
BMW 1M ... |
24.08.2007 at 23:18 |
|
Lembit |
BE kat ja muu kärumajandus
Seda konkreetset käru, millest ennem rääkisin enam ei paistnud.
Samas on nüüd tekkinud selline 900 eurone asi
xjan: Loe, mida ma ennem kirjutasin. Liikluseeskirja mõistes ei ole pidurite olemasolu või puudumine antud punkti juures määraja:
B-kategooria on defineeritud nii:
1. Auto, mille registrimass ei ületa 3500 kg ja millel peale juhikoha ei ole rohkem kui kaheksa istekohta; sama auto koos kerghaagisega.
See punkt lubab sul sõita ka siis, kui auto registrimass on 3500 ja haagis on seal lisaks. Kokku kuni 4250. Aga sel juhul ainult kerghaagis (registrimassiga kuni 750 kg)
2. B-kategooria auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kui haagise registrimass ei ületa auto tühimassi ja autorongi registrimass ei ületa 3500 kg
Siin punktis on vaja, et oleks täidetud kõik need minu varasemas postis toodud piirangud. Kui neid täidad, võid sõita B-kategooria lubadega. |
25.08.2007 at 14:28 |
|
Cardo |
BE kat ja muu kärumajandus
vaja siis alumiiniumist ja süsinikust haagist |
25.08.2007 at 15:29 |
|
matukas |
BE kat ja muu kärumajandus
Ühel OpenTrack-il peale üritust käis Aruvee oma Lada-ga rajal. Nendel oli isetehtud käru uue Focuse sabas, millega legaalselt seda Lada-t vedas. Joonised olid ise välja mõelnud ja paistis päris kobe teine.
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge |
25.08.2007 at 21:50 |
|
vvt |
BE kat ja muu kärumajandus
Auto tegelik kaal käru kontekstis ei puhu üldse pilli, sest politsei teeb kogu kontrollimise paberite alusel. Kas auto on seal peal 10 kg kergem või raskem, ei mõjuta midagi. Antud juhul loeb a) vedukauto registrimass b) haagise registrimass. Reaalselt haagise massi hakatakse vaatama üksnes siis, kui on kahtlus, et asi on ülekoormatud. Seda sõiduautode puhul reeglina ei tee keegi. Kogu arvestus toimub nende kahe registrimassiga.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
28.08.2007 at 14:32 |
|
vvt |
BE kat ja muu kärumajandus
Auto tegelik kaal käru kontekstis ei puhu üldse pilli, sest politsei teeb kogu kontrollimise paberite alusel. Kas auto on seal peal 10 kg kergem või raskem, ei mõjuta midagi. Antud juhul loeb a) vedukauto registrimass b) haagise registrimass. Reaalselt haagise massi hakatakse vaatama üksnes siis, kui on kahtlus, et asi on ülekoormatud. Seda sõiduautode puhul reeglina ei tee keegi. Kogu arvestus toimub nende kahe registrimassiga/tühimassiga.
See esiotsa ülestõstmise käru on juriidiliselt kui "pukseerimine". St kiirusepiiranguga 50 kmh ja muude nõuetega (ohutuled jms).
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
28.08.2007 at 14:33 |
1 edit. Last edited 28.08.2007 at 14:34 by vvt
|
-XR- |
BE kat ja muu kärumajandus
quote: vvt: Auto tegelik kaal käru kontekstis ei puhu üldse pilli, sest politsei teeb kogu kontrollimise paberite alusel. Kas auto on seal peal 10 kg kergem või raskem, ei mõjuta midagi. Antud juhul loeb a) vedukauto registrimass b) haagise registrimass. Reaalselt haagise massi hakatakse vaatama üksnes siis, kui on kahtlus, et asi on ülekoormatud. Seda sõiduautode puhul reeglina ei tee keegi. Kogu arvestus toimub nende kahe registrimassiga/tühimassiga.
See esiotsa ülestõstmise käru on juriidiliselt kui "pukseerimine". St kiirusepiiranguga 50 kmh ja muude nõuetega (ohutuled jms).
Kas siis veatav stuff peab olema ka kaalutud? Ma võin seal ju auto asemel ämma ka vedada, kelle registrimassi ma väga ei tea.
Eks siis politseihärrad peavad ise kaaluma
____________________________
TRD MR2, Brabus B11 W211 |
28.08.2007 at 14:39 |
|
vvt |
BE kat ja muu kärumajandus
Seaduse silmis vastutad käru lubatud kandevõime jälgimise eest sina. Küsimus on selle asja praktilises pooles ehk seaduse jõustamises - ehk politseil ei jätku reaalselt rammu nende lõputute + 10 tonni ülekaaluliste rekkade kontrollimiseks, mistõttu suurusjärgus 50 kilo ülekaaluliste sõiduauto haagiste osas valitseb anarhia - ja ega see eriline liiklusohutuse teema ka pole. Reaalselt kontrollitakse praegu neid kärumehi ainult paberite järgi - et oleks täidetud nõuded, millest Lembit kirjutas.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
29.08.2007 at 12:32 |
1 edit. Last edited 29.08.2007 at 12:33 by vvt
|
rustang Moderator |
BE kat ja muu kärumajandus
AC OT ajal võeti ju kõik kärumehed 1 km enne ringrada teeäärde ja mõni sai litaka kätte ka.... |
29.08.2007 at 12:36 |
|
-XR- |
BE kat ja muu kärumajandus
No see on juba teine teema, kui käru on ülekaalus.
Me rääkisime siin põhiliselt sellest, et millal oleks vaja BE load teha ja millal mitte.
Kui käru kandevõime pole ületatud ja kui auto passis olev haagise suurim mass pole ületatud siis mingit ülekoormatust ju ei ole.
Lihtsalt juht tegelikult ei tohi sellise rongiga sõita, kui kogu rongi registrimass ületab 3500kg.
____________________________
TRD MR2, Brabus B11 W211 |
29.08.2007 at 12:37 |
|
que |
BE kat ja muu kärumajandus
quote: rustang: AC OT ajal võeti ju kõik kärumehed 1 km enne ringrada teeäärde ja mõni sai litaka kätte ka....
Räägid äkki lähemalt - et sul ei piirdutud ainult lubade ja puhumisega või?
|
29.08.2007 at 12:42 |
|
Lembit |
BE kat ja muu kärumajandus
quote: que: quote: rustang: AC OT ajal võeti ju kõik kärumehed 1 km enne ringrada teeäärde ja mõni sai litaka kätte ka....
Räägid äkki lähemalt - et sul ei piirdutud ainult lubade ja puhumisega või?
Eks ilmselt piirdutigi lubade ja puhumisega. Lihtsalt, kui autorongi täismass on üle 3500 ja sul E kat'i lube pole, siis on tegemist lubadeta sõiduga.
|
29.08.2007 at 12:53 |
|