Poster |
Message |
anryo |
Kindlustusest Nordschleifel
quote: peep: Õli maha laotanud Porsche omanik seisis raja kõrval ning imestas, et mitäs nyt Rada oli üle tunni aja kinni ja arve üleandmisel põristati kindlasti trumme: "Härra, siin on arve kahe Ducati ja tunniks Nordschleife sulgemise, ainult ca. 500 autot ootaski värava taga, igaüks oleks jõudud paar korda 24 eurot maksta. Kirsina tordil veel õiglane tasu õlikoristusbrigaadi töö ja spetstehnika rendi eest. Helikopterit polnud õnneks vaja ja loodetavasti tsiklimeeste luud kasvavad kiirelt kinni ja te ei pea neid ja nende perekondi elu lõpuni üleval pidama, vahest vaid pool aastat või nii... " Sellised on need küllalt igapäevased lood sealkandis, puhas adrenaliin.
Selles suhtes peavad ikka suured munad küll olema, et ka auto tehnilise seisukorras 110% kindel olla kogu aeg, et ta mingeid mahlasid maha ei lase. Kuidas see juriidika seal üldse välja näeb? Kuna tegemist põhimõtteliselt avaliku teega, siis kas menetleb poltsei hiljem?
____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars. |
04.08.2011 at 08:57 |
|
imre |
Kindlustusest Nordschleifel
Kas juhuslikult see õlitamine? |
04.08.2011 at 10:05 |
|
rustang Moderator |
Kindlustusest Nordschleifel
quote: anryo:
Selles suhtes peavad ikka suured munad küll olema, et ka auto tehnilise seisukorras 110% kindel olla kogu aeg, et ta mingeid mahlasid maha ei lase.
Tegelikult seisneb käitumisloogika selles, et rabad autost helkurvesti ja jooksed tuleku suunas nii kiiresti kui jalad võtavad ja vehid vestiga nii energiliselt kui käed võtavad. Ja kui parajasti kedagi mööda rada ei tule siis helistad haldajale ja raporteerid olukorrast. |
04.08.2011 at 10:26 |
|
hall |
Kindlustusest Nordschleifel
Kui tegemist on avaliku teega kus kehtib liikluseeskiri peaks kôik need Peebu kirjeldatud kulud (raja/piirete kahjustamine, saaste likvideerimine, kolmandate isikute isiku-ja varakahjud jne) katma justkui liikluskindlustus?
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
04.08.2011 at 11:13 |
|
peep Moderator |
Kindlustusest Nordschleifel
Ma ei tea täpselt kuidas see asi käib ja ei taha teada ka aga käituda tuleb nii nagu Avo kirjutas ja loota parimat. Mingil juhul ei tohi edasi sõita. Porsche juht käitus nagu idioot ja selle video tõttu võib kindlustusselts talle kahju hüvitamisest keelduda, sest polnud võimalik mitte märgata auto tehnilist probleemi.
TF ajal on tegu avaliku teega kus kehtib liiklusseadus ja kõik kahjud käsitletakse samamoodi kui mistahes avarii puhul. Kui vaja või seadus nõuab, siis fikseerib olukorra politsei. Saksa registris autodel kehtib täiskasko ehk kui tegu pole tahtliku kahju tekitamisega, siis kindlustus katab vastavalt lepingule. UK kindlustusseltsid välistavad oma lepingute tekstides Nürburgringi aga kuna nad on EL seaduste kohaselt sunnitud vastutuse katma (roheline kaart), siis hiljem minnakse regressiga kahju põhjustaja vastu. Enamus UK juhte seda ei tea, muidu nad seal ei sõidaks. Soome kindlustused hüvitavad ilma probleemideta, meie seltside kohta pole aimugi aga lihtne ei saa olema tõenäoliselt, kuid juriidiliselt tundub tehtav. |
04.08.2011 at 11:58 |
|
Jesper |
Kindlustusest Nordschleifel
Kas see Saksa registris oleva auto kindlustus mis rajapiirdeid, koristusbrigaadi jms katab on nagu meil "vaikimisi" liikluskindlustus? Või mingi vabatahtlik sinna otsa, seal on ju ka eri kasko tasemed nagu meilgi? Kui esimene variant, siis on ju täiesti loogiline, miks need arved iga liigutuse eest nii ilusad tulevad, other people's money nagu öeldakse.
Arvestades muidugi mis Saksas kohustuslik kindlustus maksab (vähemalt expatile), siis ma isiklikult ei tunneks küll mingit süümepiina neile arveid edastades
Oot ja juriidiliselt tundub tehtav, kui ma a'la Tallinnas sõidan Sõpruse Puiesteel posti maha ja trollid pool päeva seisavad, siis meil maksab ka liikluskindlustus kalanäoga kinni kogu selle pulli? Mul pole kunagi kokkupuuteid olnud kindlustusega muus kontekstis kui arve maksmine.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
04.08.2011 at 12:46 |
3 edits. Last edited 04.08.2011 at 12:55 by Jesper
|
peep Moderator |
Kindlustusest Nordschleifel
Mulle on mulje jäänud, et Saksas on valdaval enamusel täiskasko. Hinnad on seal suht ok.
Rajaga arveldamine käib kohapeal ja sularahas või kaardiga aga see on rohkem psühholoogilise mõjutamise peal toimiv asi, maksmist nad tingimusteta nõuda ei saa. Kindlustusega tegeled ise hiljem.
Kolmandate osapooltega on veel eraldi lugu, üldjuhul on nad kindlustatud ehk nende kindlustus tuleb hiljem kahjunõudega. |
04.08.2011 at 14:58 |
|
raimo_r |
Kindlustusest Nordschleifel
quote: Jesper: Kas see Saksa registris oleva auto kindlustus mis rajapiirdeid, koristusbrigaadi jms katab on nagu meil "vaikimisi" liikluskindlustus? Või mingi vabatahtlik sinna otsa, seal on ju ka eri kasko tasemed nagu meilgi? Kui esimene variant, siis on ju täiesti loogiline, miks need arved iga liigutuse eest nii ilusad tulevad, other people's money nagu öeldakse.
Arvestades muidugi mis Saksas kohustuslik kindlustus maksab (vähemalt expatile), siis ma isiklikult ei tunneks küll mingit süümepiina neile arveid edastades
Oot ja juriidiliselt tundub tehtav, kui ma a'la Tallinnas sõidan Sõpruse Puiesteel posti maha ja trollid pool päeva seisavad, siis meil maksab ka liikluskindlustus kalanäoga kinni kogu selle pulli? Mul pole kunagi kokkupuuteid olnud kindlustusega muus kontekstis kui arve maksmine.
Kahju kannataja saab välja nõuda reaalselt talle tekitatud kahju ehk posti taastamisele kuluva summa. Selle maksab kindlustus kinni. Juhul kui juht oli joobes, narkouimas või rikkus muul moel LS-st, siis nõuab kindlustus selle talt hiljem sisse.
Trollide seisuaega või saamata jäänud tulu kinni ei maksta ja minuteada ei tohiks sellist varianti ka mujal EL-s olla.
____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj |
04.08.2011 at 15:40 |
|
hall |
Kindlustusest Nordschleifel
Kaskokindlustus ei puutu raja kahjustamisse ega muusse kui konkreetse kindlustatud vara (praegusel juhul siis sôiduk) kahjustuste korvamine. Kolmandatele osapooltele (teised liiklejad, rajaomanik jne) tekitatud kahju peaks korvama tsiviilvastutuskindlustus, mis meie puhul tähendab liikluskindlustust. Kui Nürburgringi puhul on juriidliselt tegemist samasuguse kiirteega nagu kôik muud autobahnid, siis ei näe ma varianti, et liikluskindlustuse väljastajal oleks mingit môistlikku varianti hüvitamisest keeldumiseks kui kôik on seaduslik (auto on registreeritud, omab ülevaatust). Puuriga auto puhul ilmselt kerge tôrge tekiks kuna see ei vasta päris meie seaduse môistes tänavalegaalse auto môistele ning eeldan, et sellistel autodel ei pruugi ka ülevaatusega kôik päris korras olla.
Jutt käib siis Eesti registris olevatest ja meie liikluskindlustust omavatest autodest.
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
04.08.2011 at 18:12 |
|
peep Moderator |
Kindlustusest Nordschleifel
Päeva nali oli, kui külastasime mõnede Eesti turistidega minu garaazhi ja tuli jutuks, et Eestis pole lubatud puuriga autoga tänavaliikluses osaleda. Kohalikud tegid selle peale suured silmad ja küsisid, "miks ometi ?" .
Kahjuks vastust sellele lihtsale küsimusele ei osanudki anda, ju oleme "ornungiga" sakslastest ette rebinud, sest seal nad sõidavad ringi ilma probleemideta. |
04.08.2011 at 18:16 |
|
Jesper |
Kindlustusest Nordschleifel
quote: raimo_r:
Kahju kannataja saab välja nõuda reaalselt talle tekitatud kahju ehk posti taastamisele kuluva summa. Selle maksab kindlustus kinni. Juhul kui juht oli joobes, narkouimas või rikkus muul moel LS-st, siis nõuab kindlustus selle talt hiljem sisse.
Mismõttes rikkus muul moel LS-i, kui ma sõidan vastu posti siis ma kinda rikun ka ju LS-i, sest ilma rikkumata poleks ma ju postiga kokku saanud või ülepeakaela õnnetusse sattunud? https://www.riigiteataja.ee/akt/721861 loe sealt § 48. Tagasinõudeõigus
Aga ok, see on offtopic vist juba, kui Peep mõtles täiskaskot siis see minuarust ei puutu kuidagi Euroopa ühtsusesse ja rohelisse kaarti - vabatahtliku kindlustuse puhul võid ju mille iganes katmise seltsiga kokku leppida, alates rajapiiretest ja lõpetades oma isikliku sihverplaadi esteetilise väljanägemisega Asjal oleks jumet just siis kui rajapiirded korvaks sealses praktikas Saksa liikluskindlustus, sest see peaks olema vähemalt mingil määral EL-i piires ühtlustatud toode, nagu banaan või Parmesani juust. Ehk siis kui kuskil EL-i avarustes sõidab avalikel teedel ringi mingi Eesti numbritega pann Jesperiga roolis, siis kõigil teistel on õigustatud ootus selle suhtes, et misiganes liiklemisega seoses tekitatud kahju on kohustusliku kindlustusega kaetud ning kindlustusselts ei ole lihtsalt OÜ Mees ja Koer, omakapital 300 euri, vaid vastab oma finantsnäitajate poolest sellel alal tegutsemiseks ette nähtud nõuetele. Ma ei ütleks, et see on väga suur kummi venitamine kui ma väidan, et samasugune õigustatud ootus on ka Nürburgringi rajavaldajal, kui ta tõkkepuu üles tõstab.
Ja noh kui kohapeal peab sularaha välja käima, siis selle hilisem kindlustuselt tagasi saamine on juba eos suurte õigusabikuludega seotud.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
04.08.2011 at 18:28 |
3 edits. Last edited 04.08.2011 at 18:49 by Jesper
|
Jesper |
Kindlustusest Nordschleifel
Mis puudutab puuri, siis see on väga vaieldav punkt, eeldusel et vaidlus üldse õnnestub sinna väljakule viia. Kui ma kellelegi näiteks Hispaanias jaanuarikuus tagant sisse sõidan ja kindlustus tuvastab, et mul olid all suverehvid, hoolimata sellest et Eesti nõuete järgi oleks pidanud olema talvekad, siis kas see on põhjus hüvitisest keeldumiseks (või noh, täpsemalt tagasi nõudmiseks)? Või pigem võiks võtta seisukoha, et soojemates oludes suverehve kasutades ma pigem tegin kõik endast oleneva, et suurendada ohutust? Samamoodi kui ma sõidan Nürburgringil puuriga (kiivriga, korvistmega, vöödega) ja Saksamaal on see okei, siis ma ju tegelikult võtsin ette meetmeid "liikluse" ohutumaks muutmiseks, mitte vastupidi.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
04.08.2011 at 18:44 |
1 edit. Last edited 04.08.2011 at 18:44 by Jesper
|
hall |
Kindlustusest Nordschleifel
quote: Jesper: Mis puudutab puuri, siis see on väga vaieldav punkt, eeldusel et vaidlus üldse õnnestub sinna väljakule viia. Kui ma kellelegi näiteks Hispaanias jaanuarikuus tagant sisse sõidan ja kindlustus tuvastab, et mul olid all suverehvid, hoolimata sellest et Eesti nõuete järgi oleks pidanud olema talvekad, siis kas see on põhjus hüvitisest keeldumiseks (või noh, täpsemalt tagasi nõudmiseks)? Või pigem võiks võtta seisukoha, et soojemates oludes suverehve kasutades ma pigem tegin kõik endast oleneva, et suurendada ohutust? Samamoodi kui ma sõidan Nürburgringil puuriga (kiivriga, korvistmega, vöödega) ja Saksamaal on see okei, siis ma ju tegelikult võtsin ette meetmeid "liikluse" ohutumaks muutmiseks, mitte vastupidi.
Ma olen oma kirjutistes pidanud silmas vaid Eesti regulatsioone, sest muudest ma midagi ei tea.
Kui jutt on Eestis registreeritud autoga, siis saab sellele sôlmida Eestis kehtivate tingimuste järgi liikluskindlustuse. Liikluskindlustus on oma olemuselt piiramata summas tsiviilvastutuskindlustus, mille arvel hüvitatakse kindlustusvôtja poolt kolmandatele isikutele tekitatud kahjud. Kuna liikluskindlustus on spetsiaalne toode, siis vôib eeldada, et kindlustusandjal on ôigus nôuda, et sôiduk vastaks Eesti seadustele, seal hulgas oleks läbinud ülevaatuse (uue liiklusseaduse järgi läbinud tehnonôuetele vastavuse kontrolli). Samas pole ma kontrollinud hüvitisest keeldumise ja regressinôude tekkimise aluseid liikluskindlustuses.
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
04.08.2011 at 19:09 |
1 edit. Last edited 04.08.2011 at 19:16 by hall
|
Jesper |
Kindlustusest Nordschleifel
Kust sa võtad, et liikluskindlustuse andjal on õigus nõuda, et sõiduk vastaks kehtivatele tehnonõuetele?
Mina leian ainult selle ülalpool viidatud paragrahvi, panen veelkord: https://www.riigiteataja.ee/akt/721861 loe sealt § 48. Tagasinõudeõigus . Ei sõnagi mingitest tehnonõuetest. Ja noh ma ei tea kuidas seda veel kolmandat korda arusaadavamal moel kirja panna, aga liikluskahju tekkimise põhjuseks on alati see, et keegi tegi midagi valesti. Kui liikluskindlustuse nõuetes oleks, et juht peab kõik õigesti tegema, siis ei hüvitataks mitte ühtegi juhtumit mitte kunagi.
Kusjuures seda küll minuarust ei kontrollita, aga teoreetiliselt ei saa ülevaatust ülepeakaela tegema minnagi, kui kindlustus juba sõlmitud pole. Ehk siis tehnonõuetele vastavus on lepingu sõlmimise/poliisi ostmise hetkel teadmata suurus.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
04.08.2011 at 19:37 |
1 edit. Last edited 04.08.2011 at 19:46 by Jesper
|
amblik |
Kindlustusest Nordschleifel
http://www.autonet.ee/uudised/autouudised/49567
|
04.10.2011 at 17:22 |
|
peep Moderator |
Kindlustusest Nordschleifel
Rajatöötajate viga, nad panid töötamiskohas kiirust piirava märgi kiirel lõigul kurvi taha ja aeglustanud autodele sõideti tagant sisse. |
04.10.2011 at 17:38 |
|
imre |
Kindlustusest Nordschleifel
Pistonheadsist: "Doing about 80-90mph over a crest and just managed to stop and avoid the m3 and corvette which had stopped by a crashed 911. I then moved left worried about cars behind. Just as I moved, the ring taxi m3 came sliding in and wiped out the other 2 along side me! So close. There were 7 cars in total." |
04.10.2011 at 19:10 |
|
rustang Moderator |
Kindlustusest Nordschleifel
Hetkel on Axis of Oversteeri saidil saadaval video, mis olukorda illustreerib. |
05.10.2011 at 14:29 |
|
|