register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Kiiresti sõitmine : Puma Racing Weekend 2007 haavard Lien C5  
Poster Message
rustang
  
Moderator
Puma Racing Weekend 2007 haavard Lien C5
Kaido palvel käisin siis Puma võidusõidul Haavard Lieni mehaanikul abiks. Käsi kahjuks või õnneks õliseks ei saanud aga auto oli väga huvitav! Kodanik Serõi kirjutab vast ise meie seiklustest sinise Golfiga.

Kvalifikatsioonis oli Haavard 4., kolme Viperi järel, mis olla olnud ka eesmärk. Pööretepiiriku oleks võinud ka kõrgemale seada ja ehk mingi nipiga Sepast mööduda aga see jäi peamehaaniku sõnul ülesandeks võidusõiduks.
1. võistlussõit, Haavard magab stardi maha ja Soomer saab esimeses kurvis mööda. Haavardil kulub mitu ringi enne kui Soomerist jagu saab, selle aja pale on Sepp paarisaja meetri kaugusel. Tagaajamine algab ja Sepp saadakse kätte aga esimene rünnak lõpeb spinniga uues kurvis - õnneks jääb auto terveks.

Teise sõidu soojendusringil läheb puruks väntvõlli otsas rihmarattaid hoidev polt ja sõit on sõidetud.

Auto on siis Corvette C5 "lookalike", tehtud USA-s 2002 aastal Trans Am jaoks. Toruraam, klaasplastkere. Ainukesed C5 originaalosad on tagatuled!
Mootor - 402 cid, malmplokk, alukaaned, karburaator, MSD süüteboks, kuiv karter. Kütus on bioetanool, võimsus 770 hp, pööretepiirik ca 8600, reaalselt sõideti Pärnus kuni 8200 rpm.
Käigukast XTrac 6-käiguline sequential. Käigukast on viidud mootorist 20 cm tahapoole kaalujaotuse huvides. Samuti on mootor nihutatud pikitelje suhtes paremale. Jäik tagasild, tagasilla vedrustus on asymmetrical 3-link. Esivedrustus SLA. Põikistabikad on juhukohalt seatavad "nugade" pööramisega. Auto jahutussüsteem on dimensioneeritud lõuna-ameerika Trans Am etappe silmas pidades, tagapiduritel saab näiteks kasutada sundjahutust ja esipiduritel vajadusel vesijahutust.
Võistluskaal koos juhi ja kütusega ca 1300 kg, sellest 52% tagasillal. Kvalifikatsiooniaeg Pärnus oli (mälu järgi) 54 sekundi tuuris (Viperitel 53).
Aeropakett koosneb reguleeritavast esisplitterist, siledast põhjast, tagadifuusorist ja C5R tagatiivast. Veljed kinnituvad keskmutriga, rehvimõõt ei jäänud meelde. Kogu kerekatmik on dzus-idega kinni ja seda on lihtne hooldustöödeks eemaldada.

Üldiselt on kogu auto hästi läbimõeldud ja valdavalt low-tech vahenditega teostatud nagu USA-s tavaks. Impressiivne tervik!

Lisaks 'vettele meeldis mulle väga GT-klassi Lotus Europa, millel keskmootor (4-liitrine Chevy V6) ja hewlandi kast.
Samuti oli rajal G4 Camaro, mis põhijoontes samamoodi ehitatud kui C5, erinevuseks vast tagasilla 4-link vedrustus ülipikkade hoobadega (tagasilla hoobade eesmine kunnituskoht oli ca rooli tasapinnas). Millegipärast ei liikunud Camaro nii vilkalt kui Viperid-C5 jäädes tagaotsas rohkem Porschedega kaklema.

Nägin Newtonit seal palju fotokaga klõpsimas, siis saab jutule illustratsioonid lisaks.


12.08.2007 at 08:02 2 edits. Last edited 12.08.2007 at 08:14 by rustang (Moderator)
HoCi
  
Puma Racing Weekend 2007 haavard Lien C5
Mulle väga meeldis üritus :)

____________________________
Porsche 911 Turbo X50 02'
Ex: Honda Civic VTi 1,6T
14.08.2007 at 16:09
raimo_r
Puma Racing Weekend 2007 haavard Lien C5
Oskab ehk keegi öelda, mis masinaklassiga tegu ja võibolla isegi viite klassi tehnilistele tingimustele anda:
http://pildid24.com/index.php?option=com_zoom&Itemid=99999999&page=view&catid=106&PageNo=2&key=37&hit=1
http://pildid24.com/index.php?option=com_zoom&Itemid=99999999&page=view&catid=106&PageNo=3&key=48&hit=1
ja siin golfidega koos
http://pildid24.com/index.php?option=com_zoom&Itemid=99999999&page=view&catid=106&PageNo=2&key=38&hit=1

____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj
15.08.2007 at 15:09
Jesper
 
Puma Racing Weekend 2007 haavard Lien C5
Läti rahvuslik klass. Lingi leiaks otsides vist isegi üles, aga kas sa läti keelt oskad? Eelmise aasta Puma weekendi teemas oli üldpõhimõtetest vist juttu.
15.08.2007 at 15:15
Kaido
Puma Racing Weekend 2007 haavard Lien C5
See on nn "Läti rahvuslik klass" - kui ma ei eksi, siis põhiosas 1.8 mootoritega E30 BMW-ed, lisaks üksikud 16V 1.8 mootoriga ja 2.0 kuuesilindrilised - suurem võimsus tasandatakse kaaludega. Kuulu järgi tahavad lätlased tervikuna 2.0 peale üle minna.
15.08.2007 at 15:15
opentrack.tqhq.ee foorum : Kiiresti sõitmine : Puma Racing Weekend 2007 haavard Lien C5  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.