Poster |
Message |
noottaur |
Tagasilla valik esiveolisele ja pidurid.
Küsimus siis selline, et kumb tagasild kõlbab ringraja jaoks rohkem, kas selline jäik tagasild nagu kasutatakse tempratel jm
või siis midagi sellist, kus on vedrustus õõtshoobadel
|
12.02.2011 at 14:04 |
1 edit. Last edited 12.02.2011 at 20:17 by noottaur
|
hall |
Tagasilla valik esiveolisele ja pidurid.
Mulle ei teki jäiga silla plussidena lisaks odavusele ja lihtsusele küll rohkem ideid.
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
12.02.2011 at 14:29 |
|
noottaur |
Tagasilla valik esiveolisele ja pidurid.
Lihtsusena mõtlesin minagi, et miks mitte kuid kui sellel tõesti pole plussi siis minagi eelistaks õõtshoobadel tagasilda.
Hetkel autol toimiv õõthoobadel tagasild kuid sinna ketaspidurite install on parajalt keeruline. |
12.02.2011 at 14:58 |
1 edit. Last edited 12.02.2011 at 15:01 by noottaur
|
zeke |
Tagasilla valik esiveolisele ja pidurid.
Milleks ketaspidurid?
____________________________
MX-5, 116 |
12.02.2011 at 18:53 |
|
noottaur |
Tagasilla valik esiveolisele ja pidurid.
Taga on imeväike trummel ( fiat 127mest jutt siis ), millel jäi jõudu väheks et 720kg auto seisma saada ja nüüd peab ta 960kg pidama saama. Nõrgaks jääb trummel, seepärast ka ketaspiduritele üleminek vajalik. |
12.02.2011 at 19:01 |
|
zeke |
Tagasilla valik esiveolisele ja pidurid.
Kuidas ta nõrgaks jäi?Tagumine pidur ju a'la 20% kogu pidurdusjõust. Tuuni esimesi.
____________________________
MX-5, 116 |
12.02.2011 at 19:10 |
|
noottaur |
Tagasilla valik esiveolisele ja pidurid.
Tuunida pole seal midagi. Eesmised pidurid tulevad teise fiati pealt kuid tagumistega selline jama, et neid ei saa jätta kuna kui nad vana auto juures pidurdasid 20% siis 200kg raskema auto puhul on nende see pidurdusjõu % väiksem.
Tahaks kellegi teise arvamust ka siia.. |
12.02.2011 at 20:16 |
|
rustang Moderator |
Tagasilla valik esiveolisele ja pidurid.
Sääane jäik talasild on ka Golfidel jpt autodel ja nendega sõidetakse ka rada kuid sellist silda on suht keeruline reguleerida. Külgkalde jaoks tuleb kasutada kiilukujulisi vaheplaate, silla konstruktsiooni sisse ehitatud põikistabilisaatorit aga niisama muuta ei saa - vaja terve sild ringi ehitada. Pildilolev strut-tüüpi õõtsadega sild on teoorias veidi parem. Pidurid muutuvad seda tähtsamaks mida kiirem on auto (ehk mida võimsam mootor). Väikese mootori korral ei "tohi üldse pidurdada", hoog on niigi kallilt käes ja seda ei tohi raisata ühesõnaga parem pidur ei pruugi ringiaega eriti mõjutada. Kui ketast on võimatu panna siis pane vana Lada suur alumiiniumtrummel (koos tagaplaadi, töösilindri ja klotsidega), pidurdab täitsa piisavalt, et sõita kerge autoga Audrus 1.03 (BTDT) ja kiireminigi (Garfield näiteks). |
12.02.2011 at 23:30 |
|
Trabi |
Tagasilla valik esiveolisele ja pidurid.
Hea (vägahea) tagapidur on kähkusõidu auto juures mitte eriti vajalik teema. Mul Golfile said pandud taha samuti kettad ja kui tagapidurite kraan oli jäänud "poolepeale" ootas mind Riias stardijärgses kurvis täiekiiruse pealt betoonsein. Autol sai kannatada nii tagasild kui tagatiib. Tuli Hr. Pööbel ja konstateeris fakti "Sul vist tagapidurid töötavad liiga hästi". Pilk autosse ja siiani on tagapidurite reg. kang peaaegu lõpuni ettesuunatud (tagapidurid "mahakeeratud" ). Täielikult piisab kui autol oleks taga trumlid ja kui kusagilt arvutist leian pildi siis riputan siia üles. Saksas oli siksidel tehtud trumlid ventileeritavateks.
|
13.02.2011 at 15:30 |
|
noottaur |
Tagasilla valik esiveolisele ja pidurid.
Üks mõte oli panna taha e30 tagumised ketaspidurid vahetükkidega, et 4x98 ja keskauk 54mm vms jääks samaks, kuna seal ka see vedrustus õõtsade peal ning peaks kuidagi täiesti hakkama saama. Seda sillatala küll mille külge need õõtsad kinnituvad ei tuleks. |
13.02.2011 at 18:23 |
1 edit. Last edited 13.02.2011 at 18:24 by noottaur
|
Lembit |
Tagasilla valik esiveolisele ja pidurid.
Mõlemad piltidel toodud tagasillad on kehvema geomeetriaga, kui su originaaltagasild.
Enne reaalsete vajalike pidurdusjõudude väljaarvutamist hakata kerge tagaotsaga autol tagapidureid kangemaks tuunima on raha raiskamine. Enamus esiveolisi autosid ringrajal tegelevad aktiivselt tagumise pidurdusvõimsuse vähendamisega erinevaid süsteeme kasutades.
Aga mida mina ka võidusõidust tean |
13.02.2011 at 22:24 |
|
hall |
Tagasilla valik esiveolisele ja pidurid.
Minu esiveolisel, millel enamus massist esiteljel on taga kasutusel originaalsed ketaspidurid ning mingid suvalised B-varuosana müüdavad klotsid. Samad klotsid on sõitnud kolm, võib-olla isegi neli hooaega.
Kui auto on üles tõstetud ja vaja on rattamutreid lahti keerata, siis peab loomajõuga pidurit tallama, et ratas mutrite keeramise ajal paigal oleks. Ehk siis reaalne näide, kus tagapidurid on üsna kiirel esiveolisel autol (Audru parim vist 1.01,1xx, 1030-1060 kg) vähe kasutusel.
Lisa: eelnevast hoolimata asendaksin ma autot ehitades trummelpidurid võimalusel ketaspiduritega, sest trummepidurid pole mulle kunagi eriti sümpaatsed ja lihtsalt hooldatavad tundunud Aga see pole mõistagi mingi objektiivne põhjus
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
13.02.2011 at 22:50 |
1 edit. Last edited 13.02.2011 at 23:09 by hall
|
wax |
Tagasilla valik esiveolisele ja pidurid.
quote: Trabi:Saksas oli siksidel tehtud trumlid ventileeritavateks.
Mismoodi saab trumlid ventileeritavaks? Kas nii http://i258.photobucket.com/albums/hh264/fjcamper/10Nov09VentedDrum.jpg
|
14.02.2011 at 13:09 |
|
noottaur |
Tagasilla valik esiveolisele ja pidurid.
Okei, jäävad siis need pidurid. Sai nagunii 700 eesti krooni eest uued trummlid, klotsid, vedrud värgid sinna sisse niiet peaks siis hea olema küll |
14.02.2011 at 13:46 |
|
uzzac |
Tagasilla valik esiveolisele ja pidurid.
Jah meie Ladal oli algul samamoodi augud sisse puuritud. Jama on aint selles, et kogu tolm jääb siiski suuresti trumli sisse ja ega seda hooldada ka eriti mugav pole, kui veel trumli eemaldamiseks peab rattalaagri lahti päästma. Kui sul on kaal tähtis siis vaata kumb süsteem raskem on, vb saad sealt mõne kilo juurde.
____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee |
14.02.2011 at 13:48 |
|
Garfield |
Tagasilla valik esiveolisele ja pidurid.
quote: uzzac: Jah meie Ladal oli algul samamoodi augud sisse puuritud. Jama on aint selles, et kogu tolm jääb siiski suuresti trumli sisse ja ega seda hooldada ka eriti mugav pole, kui veel trumli eemaldamiseks peab rattalaagri lahti päästma. Kui sul on kaal tähtis siis vaata kumb süsteem raskem on, vb saad sealt mõne kilo juurde.
Ladal trumli jaoks rattalaager lahti? Meil "kukkusid" need ise küljest ära, kui ratta alt ära võtsid. Aga augud (mitte palju) olid meil natuke teise koha peal ja see tagarant oli maha treitud. Ja pidurdasid küll, ainuke võibolla paha asi oli see, et nad nati uimased olid, ehk hakkavad kriips hiljem pidurdama ja maha läheb pidur ka kriipsukese viivitusega.
____________________________
Focus RS |
14.02.2011 at 15:13 |
|
uzzac |
Tagasilla valik esiveolisele ja pidurid.
Meil ikka samamoodi kukkusid küljest ära, kuid esiveduste puhul ei ole haruldane kui tummel on koos rummu/laagriga. Pidurdasid tõesti hästi jah Lada trumlid, kuid ketas on ikkagi efektiivsem. Esiveduse puhul küll vahest aru pole saada IMO.
____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee |
14.02.2011 at 15:41 |
|
noottaur |
Tagasilla valik esiveolisele ja pidurid.
Selge. |
14.02.2011 at 16:15 |
|