Poster |
Message |
raimo_r |
BMW E46 M3 (müüa)
Katsun siis kõik algusest ära rääkida.
Kõik algas sellest kui möödunud aasta sügisel müüdi Tallinna lähedal Vasalemmas ühte E34 540iA bemmi, mille kerel oli "parim enne" läbi saanud.
Kuna mootor käis kui kellavärk, hoolimata tüüpilisest vana auto mootori välimusest, sai see treila peal endale koju toodud ja ära lammutatud. Mootor sai garaazi nurka seisma pandud:
Edasi sai ootama jäädud, et mõni sobilik keretoorik odavalt müüki tuleb aga seda ei juhtunud. Kevadel sai aja sisustamiseks aktiivselt sobivat kere otsima hakatud. Suvine pikk puhkus oli vaja ikkagi millegi asjalikuga sisutada. Algusest peale oli selge, et vihmavarjuks peaks olema E46 kupee kere. E36 oli alles peres olnud ja see väga ei imponeerinud. Hea hinna puhul oleks kaalunud ka 1 seeria kere aga neid saada ei olnud.
Üsna pea hakkasid linnukesed oksal siit ja sealt siristama, et nii Tartus kui Tallinnas on sobivaid keresid. Lõpuks sai Tallinnast toodud üks 330iA, millelt olid eemaldatud kõik kiiresti sõitmise jaoks mittevajalik. 330iA boonuseks on suure rattalaagriga tagumised õõtsad ja suured pidurid nii ees kui taga.
Selline ta välja nägi:
Kes tähelepanelikult jälgib, näed et tegemist on Inglismaa autoga ehk siis rool on valel pool.
Kerel oli üks viga ka - nimelt oli sellele meie mõistes juhipoole sisse sõidetud. Uks oli vahetatud aga küljekarp oli mõlkis. Hilisem lahkamine tuvastas siiski esialgsest visuaalselt vaatlusest natuke suuremad mõlkimised aga kokkuvõttes ei midagi hullu.
Edasi sai kogu kola kere küljest eemaldatud, v.a. sillad et saaks kere liigutada.
Seejärel läks esisild alla tagasi ning kere sai treileri peal plekksepa juurde viidud. Hetkel ongi kere seal ja esimene asjana tehti tagumised rattakoopad natuke ümber.
Ja siis parandati ka mõned keredeformatsioon ära.
Järgnevalt läheb siis ühes kiirete BMW-de sünnikohas puuri paigalduseks.
Vahepeal on hangitud ka õige poole roolilatt ning BMW kõige suurem TYP210 LSD tagadiffer E46 M3 pealt. Tallinna lähedalt sai toodud 5 käiguline käigukast. Garaazis on olemas ka 6 käigulise kasti sidurikoda, mis läheb ilmselt kasutusse kunagi edaspidi kui vähe edevam kast alla tuleb.
Lisaks sai tehtud tagasilla osas väike korrektuur, kuna TYP188 differ V8 mootori taga tundus pisut nõrgavõitu. Seega hetkel on kuskilt Inglismaalt siiapoole teel terve E46 M3 tagasild. Sellega seoses on mul terve 330i tagasild koos diffriga üle.
Esialgu on kavas jätta originaal kütusepaak ja originaal pidurid. 330iA on ka autospordi mõistes soliidse mõõduga pidurikettad - 325x25mm vent. piduriketas ees ja 320x22 vent. ketas taga.
Mootor on praeguseks läbinud puhastuskuuri ja seda hakkame vaikselt kokku laduma. Plokikaasi maha ei võtnud, ülejäänud tihendid paneme kõik uued.
Kui kõik hästi läheb, siis loodaks 2012 autot rajal näha, eelkõige pikamaasõitudes.
Head pakkumised ja nõuanded teretulnud
____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj |
25.11.2010 at 20:04 |
2 edits. Last edited 30.10.2020 at 18:04 by raimo_r
|
Silwer |
BMW E46 M3 (müüa)
Igati äge projekt! Soovin siis, et sul jätkuks jõudu ja jaksu projekti tähtaegseks lõpetamiseks!
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
25.11.2010 at 21:19 |
|
peep Moderator |
BMW E46 M3 (müüa)
Väga cool projekt, E46 on võrreldes 36 oluliselt agressiivsema välimusega ja uuem mudel on alati parem. Loodan, et suudad 2011 vähemalt mõned ringid teha, kahe aasta pikkuse projekti puhul motivatsiooni säilitamiseks on see väga abiks.
Kui lotoga võidad või päranduse saad, siis külasta seda poodi ka. |
25.11.2010 at 21:43 |
|
jaan tatikas |
BMW E46 M3 (müüa)
E46-el mahuvad tagumised coilid ka originaalis alla ...
|
26.11.2010 at 11:07 |
|
Jackson |
BMW E46 M3 (müüa)
Bäga huvitav projekt. Peab hea juht olema et seda kiirelt rajal hoida |
29.11.2010 at 11:09 |
|
raimo_r |
BMW E46 M3 (müüa)
Jõudis kohale kaua oodatud M3 tagasild. Kõik on tip-top v.a. see, et ühe pooltelje sisemine ots on laiali jooksunud, kuulid kõik läinud. Esindus sisemist otsa eraldi ei müü, vaja ilmselt veel üks pooltelg või sisemine ots leida.
Silla võtsin täna juba pulkadeks. Taaskasutatavad jupid saavad väikese värskenduse.
Puuri torud on painutatud ja ehk selle kuu jooksul keevitatakse ära. Peale seda tahaks tagasilla komplekteerida, et saaks autot suurema vaevata liigutada.
____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj |
09.01.2011 at 22:40 |
|
raimo_r |
BMW E46 M3 (müüa)
Puur on siis peaaegu valmis.
Puudu on veel A-piilari juures ülevalt alla jooksev toru ja mõned tugevdused.
____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj |
24.01.2011 at 10:18 |
|
riisiveski |
BMW E46 M3 (müüa)
Kas turvavööde kinnituse jaoks paned kuhugi lisatoru või teed kinnitused põrandasse?
____________________________
Be smart. Drive safe. Stay legal. |
24.01.2011 at 12:22 |
|
raimo_r |
BMW E46 M3 (müüa)
quote: riisiveski: Kas turvavööde kinnituse jaoks paned kuhugi lisatoru või teed kinnitused põrandasse?
Turvavööde jaoks tuleb lisatoru.
Auto on nüüd nädalake juba kodus tagasi. Kuna progress ei ole väga kiire, siis otsustasin kõigepealt seest ja väljast ära kruntida, et roosteuss tegutsema ei hakkaks. Värvimise ettevalmistusosakond juba tegutseb.
Edasi peaks tulema järjekorras pedalbox, istme kinnitused, iste, turvavööde lisatoru. Sellega seoses võib pakkuda pedalboxi koos kõige vajaliku juurdekuuluvaga.
Seejärel tuleks peale panna mootor aga seal on küsimus karteri, õlipumba, roolilati ja sillatala omavahelises sobivuses. Üks variant on teha nii nagu hr Soomeri autol on tehtud aga see eeldab, et S62 ja M60 mootori karterid omavahel sobivad ning samuti tuleb teha custom sillatala. Viimane on mulle endale ilmselt liiga suur pähkel.
____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj |
05.04.2011 at 13:08 |
|
Juhan Tuhk |
BMW E46 M3 (müüa)
kui sa seda turvavööde toru keevitada kavatsed, siis tee seda enne krunyimist-värvimist. saad parema tulemuse ja kenama pildi. |
05.04.2011 at 15:26 |
|
raimo_r |
BMW E46 M3 (müüa)
Mõistlik oleks aga hetkel ei saa, seega jääb see koht ilma värvita lihtsalt.
Enne peab muidugi tulemüüris olevad augud kinni keevitama. Muud varianti tulemüüri puhul vist ei ole?
"Tagumine tulemüür" ei ole kohustuslik nagu ma aru saan aga siis tuleb akule kindlasti lekkekindel akukast panna.
Kas põhjas olevad augud võib katta nii nagu need originaalsete plekist katetega?
____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj |
05.04.2011 at 21:45 |
|
hall |
BMW E46 M3 (müüa)
Põrandas olevad augud võid katta põhimõtteliselt nii nagu tahad.
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
06.04.2011 at 07:15 |
|
hall |
BMW E46 M3 (müüa)
quote: raimo_r:
Seejärel tuleks peale panna mootor aga seal on küsimus karteri, õlipumba, roolilati ja sillatala omavahelises sobivuses. Üks variant on teha nii nagu hr Soomeri autol on tehtud aga see eeldab, et S62 ja M60 mootori karterid omavahel sobivad ning samuti tuleb teha custom sillatala. Viimane on mulle endale ilmselt liiga suur pähkel.
Aga uuri Tõnu käest, äkki tal on selline custom sillatala näiteks riiulil seismas või saab ta vihjata kust seda lihtsamalt hankida/toota?
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
06.04.2011 at 07:19 |
|
peep Moderator |
BMW E46 M3 (müüa)
Aukude koha pealt oleks hea kere selle pilguga üle vaadata, et kas on avasid, mille kaudu vesi salongi satub ? Väikeste äravooluaukudega saab muidugi jalad kuivad hoida aga parem ikka kui vähem vett sisse viskab. Eriti ebamugav on see kui vesi satub kuumale põranda osale ja sealt aurustub. |
06.04.2011 at 08:18 |
|
Juhan Tuhk |
BMW E46 M3 (müüa)
Pagasnikust: kuhu sa kavatsed kütusepaagi paigutada? Algsesse kohta põhja alla või pagasnikusse? Sellest sõltub küll vaheseina vajadus.
http://adac.24h-rennen.de/uploads/media/Ausschreibung_2011.pdf
vt. lk 72-73, seal kirjeldatakse paagi ja kütusetorustiku teemat, tee selle järgi kõik katmised jms. |
06.04.2011 at 10:22 |
|
raimo_r |
BMW E46 M3 (müüa)
Kasutame originaalpaak (ja 1L mahuga vahepaaki), kuna see on kahe silla vahel ja võimalikult madalal. Vahepaak tuleb pagasnikusse.
Siis peaks panema ikkagi tagumise vaheseina, sest kokkuvõttes on lihtsam paigaldada vahesein kui hakata akut, vahepaaki, kütusepumpasid (GT TECHNICAL REGULATIONS 2009- 2010 punkt 16.13) eraldi katma.
Paneks hea meelega spets paagi (koti) aga see maksab korralikku raha ja teda saab kasutada piiratud aja (Baltic Open Technical regulations punkt 3.5). Ringrajal on lubatud kasutada ainult FIA FT3 spekiga kotte, samas näiteks SFI spekiga kraam on tunduvalt odavam. Tõsi, SFI spekiga ei ole nö kott vaid lihtsalt plastikust paak.
____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj |
06.04.2011 at 12:15 |
|
Raceboy |
BMW E46 M3 (müüa)
Kui originalpaak on piisavalt madalal, ta ei ole mingist eriti karmist rauast (=raske) ja kasutada väikest lisapaaki, pole mingit pointi spets-paaki kasutada kui just reeglid ei nõua.
____________________________
www.vems.ee |
06.04.2011 at 12:54 |
|
Juhan Tuhk |
BMW E46 M3 (müüa)
Kuidas projekt areneb? Kas on lootus sel hooajal ka joonele tulla? |
23.05.2011 at 12:02 |
|
raimo_r |
BMW E46 M3 (müüa)
Aerud ei ole vahepeal ära mädanenud
Kuna mingi aeg tagasi sai ostetud M3 tagasild, siis tundus mõistlik sellest komplekteerimist alustada.
Selleks sai soetatud mõned detailid:
Lisaks siis uued silikoonpuksid, rattalaagrid ja kõik poldid.
Veidi varem juhtusid kätte ka Intrax 1k2 tagumised coiloverid:
Coilver on 46mm diameetriga. Nad on küll pruugitud aga peale viimast hooldust sõitnud alla 10h.
Täna panin siis asjad kokku:
Midagi keerulist ega rasket polnud. Trailing armi suured puksid läksid sisse väga lihtsalt. Sillatalale said puksid samuti paigaldatud.
Puudu on veel differentsiaali puksid aga need teeme juba ise kohapeal.
Siis veel küsimus suurele ringile, kuna siin peaks vastavat kompetentsi olema. Juhul kui differentsiaali üks kõrvadest loksub, siis mis võib selle põhjuseks olla?
Kas pigem on see mingi laagri probleem või kõrva nuudi probleem?
Nuudi loksu korral oleks lihtne poest uued tellida ja ära vahetada, muu probleemi korral ei hakkaks seda ise lammutama, kuna puudub varasem kogemus.
____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj |
27.11.2011 at 19:36 |
2 edits. Last edited 28.11.2011 at 10:33 by raimo_r
|
raimo_r |
BMW E46 M3 (müüa)
Vaikselt saab seda teemat ellu äratada. Kevadeks oli juba mõnda aega peas mõte, et selle seisva projektiga peaks midagi ette võtma. Eriti nüüd kus V8 mootor sai mujale pandud ning originaal M3 mootor valitud. Seega polnud enam vajalik mingit kulukat "arendustööd" teha.
Sai appi võetud üks ringrajasõiduga hästi kursis olev Erko nimeline inimene, kelle hoole all auto nüüd sõidukõlbulikuks peaks saama. Esmalt käidi üle kere ja puur üle käidud, et kõik vastaks nõuetele. Peale seda vajas auto värvi aga suvel loomulikult kõigil maalritel käed tööd täis ning öeldi et tule sügisel. Kuna me väga ideaali nagunii taga ei aja, tundus mõistlik ise püstol kätte võtta ja auto üle võõbata. Väiksed näpunäited proffidelt ja head vahendid andsid investeeritud aja ja raha kohta normaalse tulemuse. Järgmine kord oskaks muidugi paremini.
Auto sai seest ja põhja alt värvitud valgeks ning väliseks "värviks" on carbon black 3M toodangust.
Nüüd ootab auto jälle töökoja järjekorras. Enne kuu lõppu peaks töösse ehk saama.
____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj |
15.10.2015 at 21:05 |
|
ICE |
BMW E46 M3 (müüa)
Viska värvitöö tulemusest mõni pilt ka.
____________________________
Petrolheads.ee |
16.10.2015 at 10:37 |
|
raimo_r |
BMW E46 M3 (müüa)
Kuna auto on poolik, siis väline "värv" ei anna seda loodetud tulemust veel kätte. Seega klõpsimisega väga vaeva ei näinud.
____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj |
18.10.2015 at 19:48 |
1 edit. Last edited 18.10.2015 at 19:50 by raimo_r
|
raimo_r |
BMW E46 M3 (müüa)
Teemaks olev projekt on soovi korral müüa. Teoorias võiks ka lõpuni teha aga aja jooksul on selgeks saanud, et pigem oleks vaja sellist kiiret autot, mis oleks natuke universaalsem.
Seis on umbestäpselt selline.
Kere:
* E46 330iA parempoolse rooliga UK kere, rool tõstetud vasakule, tagumised amordipüstakud laiendatud
* FIA nõutele vastav puur (Erko Eriste töö) + kere ettevalmistatud (värvitud seest + kapotialune)
* Kapott, pagasiluuk, M3 esitiivad on klaasriidest mille pealmine kosmeetiline kiht süsinikiust
* Muu kere on väljast kaetud 3M Dinoc süsinikiu imitatsioo kilega
* akukinnitus taga pagassis
* orig kütusepaak
* orig salongisoendus
Pidurid:
M3 CSL 343mm esimesed pidurikettad ja Porsche suportid adapteriga
Taga samuti Porsche suportid adapteriga, kasutada tuleb originaal piduriketast
Veermik:
* esimesed käändmikud puhastatud, värvitud ja komplekteeritud uute laagritega
tagasild kinnitud kere külge alu puksidel (milway.se)
* käändmiku (trailing arm)kinnitus kere külge on uniball (milway.se)
* tagumine alumine hoob on alumiinium ja uniballiga(milway.se)
* tagumine ülemine hoob on kodumaine toodang (Laitse Rallypark) ja uniball liigendiga
* mõlemad tagumised hoovad kasutavad käändmiku poolel orig silikoonpukse
Mootor, kkast, ülekanne:
* s54 mootor millel Vanos blokeeritud, Hestec aju
* griffin radiaator
* 5-käiguline kast, sobivaks tehtud kardaan
* mingi väljalaske alge on ka olemas
* lisa komplekt väiksemaid tihendeid mootorile
* orig reduktor ja poolteljed
* üks poolik pooltelg tagavaraks
Kontakt:
Raimo
viis kaks 75 null 8 null
____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj |
30.10.2020 at 18:43 |
|