Poster |
Message |
Vigri |
Mootori jahutuse probleemid
Mure järgmine:
Eelmise aasta alguses sai autole alla ostetud Toyo R888 rehvid ja tänu seetõttu oluliselt paranendu pidamisele (enne käis rehv pidevalt rajal all ringi) tekkis probleem mootori jahutusega. Nimelt ei suuda jahutussüsteem rajakoormuse juures enam piisavalt efektiivselt mootorit jahutada, ning reaalsuses üle ühe kiire ringi järjest sõita pole võimalik, sest vee temperatuur tõuseb ~120 kraadini.
Enne viimast OpenTracki sai VKM-il lastud teha uus radikas ette, aga vähemalt sellise ilmaga nagu oli, ei märganud mingit erinevust.
Probleem esineb ainult rajal sõites, sest ei linnas ega maanteel pole siiani üle 90C suutnud seier tõusta. Tavaliselt on linnasõidu juures jahutusvee temperatuur kuskil 80C kandis.
Oskab keegi ehk ideid pakkuda, mida võiks teha, et jahutust parandad?
____________________________
Maserati 222 SR |
22.07.2010 at 10:45 |
|
HoCi |
Mootori jahutuse probleemid
Termostaati oled ka uuendanud? |
22.07.2010 at 11:08 |
|
purk |
Mootori jahutuse probleemid
Pakuks, et korras jahutussüsteemi ja ikkagi kerkiva tempekaga võib olla tegemist projekteerimisvea vms. Nt Seat´i vaevab sarnane häda- ca 1.03 ringi sõites viimasel OT-l tahtis konkreetselt keema minna, lasid ringiaja 1.04 lähedusse ja jahtus miski poole ringiga maha. Seesama mure kajastub Seat`i Eurocup sarjas sõitvate autode jahutuse muudatustes- esimesel aastal sõideti tehasest tuleva radikaga, järgmine hooaeg lisati kummasegi esinurka lisaradikas... Ehk oleks Maserati puhul sarnasest lahendusest abi. Ning järgmine lahendus on rajal sõitmiseks mõeldud auto ostmine.
P.S. Kui keegi oskab pakkuda mingi reaalse toimiva lahenduse, siis kindlasti oleks see abiks. |
22.07.2010 at 15:09 |
1 edit. Last edited 22.07.2010 at 15:14 by purk
|
uzzac |
Mootori jahutuse probleemid
Kuidas need föönid seal kapoti all on? On neil mingi varjestus või kuuma kaitse plekk? Võibolla aitab kui juhtida see kuum kuum õhk kapoti alt välja. Näiteks mingi scoop.
____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee |
22.07.2010 at 15:14 |
1 edit. Last edited 22.07.2010 at 15:15 by uzzac
|
purk |
Mootori jahutuse probleemid
ei oska konkreetse Maserati eest rääkida, kuid Seatidel seda ruumi ei ole. Eks kindlasti oleks võimalik kapotti mingi auk lõigata, kuid tõenäoliselt ei oleks tehase insenerid hakanud lisama abiradikaid, kui scoobist oleks kasu... |
22.07.2010 at 15:21 |
1 edit. Last edited 22.07.2010 at 15:22 by purk
|
VaikoK |
Mootori jahutuse probleemid
Sellel Maseratil on kõige ees kaks intercooleri radikat mille taga asub konditsioneeri radikas mille taga asub mootorit jahutav radikas.
Mulle igatahes paistis, et õhk ei jõua üldse mootorit jahutava radikani ja sammuti sealt ära.
Eks omanik oskab täpsemalt kommenteerida. |
22.07.2010 at 15:24 |
1 edit. Last edited 22.07.2010 at 15:25 by VaikoK
|
joonas |
Mootori jahutuse probleemid
Kuidas on õli temperatuuriga ja kas õli jahutatakse jahutusvedelikuga?
Minu autol on just selline probleem, et jahutus vedeliku temperatuur on rajal kiiresti sõites pigem madalam kui maanteel. Õlitemperatuur samas kasvab väga kiiresti.
____________________________
Joonas 88' Porsche 944S |
22.07.2010 at 23:17 |
|
Vigri |
Mootori jahutuse probleemid
Eks ma proovin siis vastata kõigile küsimustele.
Termostaati vahetus pole endale veel pähe tulnud, aga võib proovida, sest mingi loogika sellel isegi on, juhul kui ta täies ulatuses ei avane.
Need foonid on seal kapoti all väga madalal, umbes sillatala kõrgusel ja reaalselt sellel autol mingit karterikaitset pole, seega peaks see kuum õhk suht vabalt sealt minema pääsema. Mingit varjestust neil pole, aga ei usu, et see ka väga märgatavat efekti annab.
Radikate asetus on täpselt nii nagu Vaiko rääkis, aga kuna tegu pole puhtalt rinka autoga, siis kondist kohe loobuda ei tahaks.
Kapoti sees juba mingid avad on tehase poolt ja seda just sellepärast, et algselt oli seal ka jahutuse probleeme ja nende abil peaks see kuum õhk sealt paremini välja saama.
Õlitemperatuuri andurit ei jõudnud veel viimaseks OT-ks paigaldada, aga plaanis see on. Õli jahutatakse jahutusveega ja ka turbod on vesijahutusega. Just see viimane fakt on enda meelest see põhjus, miks rinkal need jahutusprobleemid tekivad ja linnas/maanteel mitte.
Niipalju kui ma uurinud olen, siis tundub, et viga on selles, et lihtsalt ongi asi halvasti projekteeritud. Olen lugenud väiteid, et veepumba tootlikus pidavat vilets olema. Üks kodanik lisas enda sarnasele autole lisaks elektrilise vaapumba süsteemi ja see olla probleemi lahendanud.
Samas kas näiteks võimsam ventikas võiks probleemi lahendada? Või ei anna see rinkakiirustel olulist efekti?
____________________________
Maserati 222 SR |
23.07.2010 at 07:57 |
1 edit. Last edited 23.07.2010 at 07:58 by Vigri
|
vvt |
Mootori jahutuse probleemid
quote: Vigri: Mure järgmine:
Eelmise aasta alguses sai autole alla ostetud Toyo R888 rehvid ja tänu seetõttu oluliselt paranendu pidamisele (enne käis rehv pidevalt rajal all ringi) tekkis probleem mootori jahutusega. Nimelt ei suuda jahutussüsteem rajakoormuse juures enam piisavalt efektiivselt mootorit jahutada, ning reaalsuses üle ühe kiire ringi järjest sõita pole võimalik, sest vee temperatuur tõuseb ~120 kraadini.
Enne viimast OpenTracki sai VKM-il lastud teha uus radikas ette, aga vähemalt sellise ilmaga nagu oli, ei märganud mingit erinevust.
Probleem esineb ainult rajal sõites, sest ei linnas ega maanteel pole siiani üle 90C suutnud seier tõusta. Tavaliselt on linnasõidu juures jahutusvee temperatuur kuskil 80C kandis.
Oskab keegi ehk ideid pakkuda, mida võiks teha, et jahutust parandad?
Vabandage mu debiilset küsimust, aga kuidas on seotud paremate rehvide paigaldamine/eelnev rataste ringikäimine ja mootori jahutus? Minu väike mõistus küll ei suuda siin seost leida.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
28.07.2010 at 16:36 |
|
sfinx |
Mootori jahutuse probleemid
Abiks oleks võibolla radikate lahendusest mingi pilt vms.
Mul näiteks aitas silmnähtavalt veetemperatuuri langetada aftermarket ventilaatori paigaldamine. Originaalventikas on plekk-korpuses, mis takistas õhuvoolu läbi radika.
Kui veepump probleemiks siis äkki väiksem veepumba rihmaratas?
|
28.07.2010 at 19:04 |
|
hall |
Mootori jahutuse probleemid
quote: vvt: quote: Vigri: Mure järgmine:
Eelmise aasta alguses sai autole alla ostetud Toyo R888 rehvid ja tänu seetõttu oluliselt paranendu pidamisele (enne käis rehv pidevalt rajal all ringi) tekkis probleem mootori jahutusega. Nimelt ei suuda jahutussüsteem rajakoormuse juures enam piisavalt efektiivselt mootorit jahutada, ning reaalsuses üle ühe kiire ringi järjest sõita pole võimalik, sest vee temperatuur tõuseb ~120 kraadini.
Enne viimast OpenTracki sai VKM-il lastud teha uus radikas ette, aga vähemalt sellise ilmaga nagu oli, ei märganud mingit erinevust.
Probleem esineb ainult rajal sõites, sest ei linnas ega maanteel pole siiani üle 90C suutnud seier tõusta. Tavaliselt on linnasõidu juures jahutusvee temperatuur kuskil 80C kandis.
Oskab keegi ehk ideid pakkuda, mida võiks teha, et jahutust parandad?
Vabandage mu debiilset küsimust, aga kuidas on seotud paremate rehvide paigaldamine/eelnev rataste ringikäimine ja mootori jahutus? Minu väike mõistus küll ei suuda siin seost leida.
Minulgi tekkis alguses sama küsimus, aga kui mõelda nii, et parem pidamine võimaldab pidurdada hiljem (= sõita sirgel pikemalt koormatud mootoriga), kiirendada varem (= koormata sirge alguses mootorit varem), suurendada kurvikiirusi (= mootor teeb kurvis rohkem tööd), siis saab parema pidamise korral "rohkem peale astuda", mistõttu soojenebki mootor rohkem. Või mis?
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
29.07.2010 at 13:05 |
|
rustang Moderator |
Mootori jahutuse probleemid
Suht loogiline, et kui ei ole "traction limited" siis saab protsentuaalselt rohkem aega põhjagaasiga sõita = rohkem soojust vaja ära anda millega jahutus hakkama ei saa.
Ma ventilaatori vahetuse osas ei oleks eriti optimistlik, selle roll on siiski autot kohapeal ja väikestel kiirustel jahutada. Pigem võiks vaadata kuidas saada läbi radiaatori optimaalne õhuvool, kas õnnestub tekitada radiaatori ette korralik tihe "õhukanal" ja taha vastavalt alarõhk, et saavutada maksimaalne õhuvool läbi radiaatori.
Kui aga asi jääb hoopis veepumba taha siis kas mingist säärasest vidinast (elektriline veepump) ei oleks abi? |
29.07.2010 at 13:52 |
|
H.E |
Mootori jahutuse probleemid
Kus asub temperatuuri andur?
Kui oleks võimalik mõõta vee temperatuuri radikast väljuva otsa pealt, saaks teada kas probleem on radiaatori halvas tuuldumises või veepumba võimetuses.
Olen mõelnud, kas rinka autodel on üldse termostaat? Kui on, siis milleks see vajalik on? |
29.07.2010 at 15:58 |
|
Raceboy |
Mootori jahutuse probleemid
quote: H.E:
Olen mõelnud, kas rinka autodel on üldse termostaat? Kui on, siis milleks see vajalik on?
Termostaat on mootori töötemperatuuri stabiilselt õiges vahemikus hoidmiseks ja rinkaautodel on ikka termostaat olemas. Kui pole, siis juhitakse mootori töötemperatuuri PWM-i abil tüüritava elektrilise veepumbaga. Kõik muud lahendused stiilis termostaat ära jne on poolikud.
____________________________
www.vems.ee |
29.07.2010 at 16:48 |
|
Erik 78 |
Mootori jahutuse probleemid
http://www.daviescraig.com.au/Electric_Water_Pumps-EWP115_Alloy_Kit__12V____PART_No__8040-details.aspx
See on üks tõeliselt hea pump, (kasutan ise ja mõni kaasvõistleja veel)
Seda pumpa müüb näit:
http://www.sarlinraceteam.fi/
Vähemalt mina ostsin sealt.... Nõrgemate mootorite meestel on seda pumpa kasutades ka olulist lisavõimsust loota, kui veepump ellimineeritakse, kas siis tiiviku eemaldamisel, või rihma mööda juhtides. Igatahes tasub Davies Craigi kodulehte sirvida ja jahutusest ja sellega seonduvast lugeda.
Kes pumpa näpuga katsuda tahab, siis annab seda korraldada.
Aga ma arvan, nagu paljud teised, et puuduv effektiivne õhuvool on peamiseks probleemiks.
Mina jälgin vee temperatuuri radiaatorisse minevast ja sealt tulevast lõdvikust. Saab selge ettekujutuse, effektiivsusest. |
30.07.2010 at 07:46 |
3 edits. Last edited 30.07.2010 at 08:21 by Erik 78
|
Vigri |
Mootori jahutuse probleemid
Kui rehvidel on mingi reaalne pidamine, siis on suurem ka mootori koormus, nii et seletaks seda probleemi tekkimist sarnaselt nagu rustang ütles.
Radikast ja selle õhuvoolust moment pilti panna ei saa, sest ei ole võimalust teist enne järgmise nädala keskpaika pidlistada, aga siis kindlasti teen seda.
Just hiljuti lugesin netist, et keegi härra olla oma biturbol sarnase probleemi ülaltoodud veepumba lisamisega lahendanud, nii et endale hakkab see vilets veepumba tootlikus aina reaalsem tunduma.
____________________________
Maserati 222 SR |
30.07.2010 at 19:18 |
|
hents99 |
Mootori jahutuse probleemid
Tavaliselt suuremaid ja pidevaid koormusi "läbi elavad" ülelaetud mootorid omavad eletrilist pumpa. Mehaaniline veepump tuleb kas eemaldada või eemaldada vaid "tiivik".
Tüüpilised pumbad, mida kasutatakse: 20-80l/min , 2bar max (12V, 7.5A) - aga pole just eriti odav lõbu, 219€
____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas. |
30.07.2010 at 19:41 |
|
Vigri |
Mootori jahutuse probleemid
Mõned pildid siis olukorrast, mis mootoriruumis valitseb:
Pealtvaade:
Eestvaade:
Ventikad:
Vana radikas:
Hetkel on põhiline küsimus, et kumba proovida enne, kas suuremat ventikat, või siis elektrilist veepumpa...
____________________________
Maserati 222 SR |
04.08.2010 at 22:15 |
|
Raceboy |
Mootori jahutuse probleemid
Kas radikas läheb ikka kogu ulatuses (=kõik ribid) soojaks? Võibolla on katlakivi vms jama täis mingis osas?
____________________________
www.vems.ee |
05.08.2010 at 06:46 |
|
silver |
Mootori jahutuse probleemid
Hetkel soovitaks sul ventikate tuulekoda ringi teha, nii et see ulatuks radika servadeni, sest praegu jahutavad ventikad ühte osa keskelt.
Teiseks mismoodi kinnise kapotiga on õhu pealevool radikale, kas stange all mingit nokka ei ole, mis on nõ küljest ära võetud? Selle puudumine kuumutab ka tugevalt. |
05.08.2010 at 07:18 |
|
kivialune |
Mootori jahutuse probleemid
Kolm radikat üksteise järel. Nii on head jahutust ikka väga raske saada. Algul vaatasin, et miks radikal sisse ja välja ühel pool. Aga see pigem ongi tehtud, et jahutuse vedelik peab pikema teekonna tegema ja jahutus parem. Elektrinine pump on vist tõesti mõistlik lahendus siin. |
05.08.2010 at 09:37 |
|
-fred- |
Mootori jahutuse probleemid
On sellest uuest radikast ka pilti, kus see tervenisti näha on? |
05.08.2010 at 10:09 |
|
Vigri |
Mootori jahutuse probleemid
No hetkel on uus radikas vahel, nii et vaevalt et seal nüüd katlakivi või millegi probleem on.
Stange all mingit "nokka" pole kunagi olnud ja õhu pealevool toimub läbi stanges ja kapotis olevate võrede.
Uuest radikst terevenisti pilti ei ole, aga erinevalt vanast radikast, kui vesi käis sisse ja välja samalt poolt on uuel radikal need erinevatest otstest tehtud.
Üks pilt ka esiotsast:
____________________________
Maserati 222 SR |
05.08.2010 at 10:29 |
|
H.E |
Mootori jahutuse probleemid
Veidi offtopic: Kui soojaks intercooler rajasõidul läheb? |
05.08.2010 at 13:49 |
|
-fred- |
Mootori jahutuse probleemid
quote: Vigri:
Uuest radikst terevenisti pilti ei ole, aga erinevalt vanast radikast, kui vesi käis sisse ja välja samalt poolt on uuel radikal need erinevatest otstest tehtud.
Tõenoliselt on sel vanal radikal seal torudepoolses vannis vahesein, mis ei lase jahutusvedelikul otse ühest torust teise voolata ja sel juhul vedelik läbib kärje kaks korda.
Uuel radikal paistavad vannid väiksema ristlõikepinnaga olevat ja samas on nad ka pikemad. Torud on küll nüüd teine teisel pool kärge, kuid samas küljes. Saad Sa kontrollida, kas radikas soojeneb kogu laiuses ühtlaselt?
Siin on näha kuidas radikas vedelik liigub.
Kujuta nüüd ette, et need torud oleksid radiaaril ühes servas, siis ei saaks neid vaheseinu sinna panna ja vedelikuvool toimuks peamiselt selles torudepoolses radiaatori servas.
|
05.08.2010 at 15:29 |
3 edits. Last edited 05.08.2010 at 16:02 by -fred-
|