Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
Open Track Riga Special e. OT XVII järelkajaTeen siis otsa lahti. Ilm, rada, inimesed ja autod ning ajadki mis said sõidetud - SUPER. Küll eelarveliselt kulukas käik, aga see-eest lahe vaheldus meie "ringradadele". Järgmine aasta kindlasti jälle. Posu stardi-sirge pilte on sõitjatest olemas, mujal ei tihanud elukaaslane hängida. Lisaks peaks olema mõned ringid ka videot punase audi80 omaniku kaamerast, ehk saab sellegi kuskile üles.
Naljakas oli ka see, et treilerilt tulid maha enamus autod vigasena - ilmselt lubas treilakoht ka veidi enam rahuliku südamega pingutada, kuid vead väiksed ja osalt isegi halenaljakad ja rohkem sellised "pinnapealsed".
Tänud korraldajatele ja osalejatele. Varsti jälle.
Open Track Riga Special e. OT XVII järelkajaTänud korraldajaile! Ei mäletagi et oleks saanud kunagi niiii palju sõita (aga kui poleks rajalt maha aetud siis oleks muidugi veel tahtnud )
Open Track Riga Special e. OT XVII järelkajaTÄNUD KORRALDAJALE !! SUPER LAHE PÄEV OLI!!! sõita sai kõvasti pennnsu läks ka vähe ja sai ka raja serva paaril-- kolmel korral katsetatud .... ikkagi elus esimene kord välismaal ringrajal käia ! Ja treila diil oli ka super hea sest viimases ``setis`` ära murdunud sumpaga oleks mu Corrado ilmselt pool Baltikumi üles äratanud ,,,,,,,,,,,,, ja special tänks muidugi lõpuks veel võidusõitjast sohvrile kiire ``errriga `` kes sinna ja tagasi sõidutas .....oli lahe päev ,,,,üritus ja sõit !!!!!!
Open Track Riga Special e. OT XVII järelkajaRiia oli päris lahe tõesti, ise seal esmakordselt ja muljed ei mahu kaane alla ära. Tore oli näha Riias nii palju rahvast sõitmas ja kuigi mõnel vedas tehnika alt siis suurem osa sõitjaid tundus sõitu ja valitsevat õhkkonda nautivat. Ma ise samamoodi, lemmikkurv oli ülipikk parem, mis keeras üle kunka lohu põhja ja siis jälle künka otsa tagasi. Kütusekulu oli umbes 17 liitrit 10 ringi kohta.
Treilerisüsteem toimis ka ilusti, autojuht jagas asja ning tagasi tulles olid keskööks kõik oma vähem või rohkem liikuvad masinad kätte saanud. Paistab, et Sivitransi teenust võib teinekordki kasutada.
Tegin esimese asjana ära parimate aegade tabeli (osalejate lühiandmed võtsin regamislõimest) , täislogid peaks ka saama tänase jooksul.
Nr Kes Aeg Sõit
4 Jaan K Evo IX S 1.55.006 3
13 Peep Evo IX 1.55.945 8
17 Eiki L M3 S 1.57.246 4
30 Tarmo P 997 T 1.57.599 3
16 Ardi A VW R32 S 1.57.642 5
10 Karl Z Evo IX T 1.59.163 8
14 Janek P Leon S 1.59.597 8
26 James P 944 C S 1.59.621 4
3 Avo E Escort S 2.00.304 4
19 Kaupo 330D T 2.00.722 6
32 Andris B RS4 T 2.01.798 2
35 Vytas M GT 4200 T 2.01.897 8
7 Mikk K CT-R S 2.02.330 8
9 Rein N M3 T 2.02.883 4
11 Alfreds V P 928GT T 2.02.974 1
21 Indrek P BMW 316 2.03.646 8
22 Tõnu V Corrado S 2.03.781 8
27 Kristjan P 996 C T 2.03.819 6
24 Garry A RS6 T 2.04.109 7
18 Kristjan A BMW 323i S 2.04.116 5
29 Erik P 964 T 2.04.196 6
2 Jaanus P BMW S 2.04.655 2
25 Siim S A 80q 2.04.686 2
12 Raul M VW Scirocco 2.05.216 1
23 Rauno-Olavi R Civic VTI 2.05.870 8
6 Urmet J MX-5 S 2.07.466 2
1 Jaanus P Focus ST T 2.08.141 1
31 Ahto K A 90q S 2.10.369 5
15 Aavo T Taunus S 2.11.446 8
36 Arturas 2.11.847 8
8 Janek G S60-R T 2.11.973 3
5 Joonas K P 944S T 2.12.124 8
28 Ülari P 968 T 2.14.522 8
33 Eglis D Sebring T 2.22.885 4
20 Jesper S Escort T 2.23.964 8
23.07.2007 at 06:58
4 edits. Last edited 24.07.2007 at 09:12 by rustang (Moderator)
Open Track Riga Special e. OT XVII järelkajaoli tõesti põnev elamus ja tänud korraldajatele!
mina sain näiteks esimesed rehvid maha kanda, mis näitab et auto selgelt tasakaalust väljas....
Open Track Riga Special e. OT XVII järelkajaOli jah vinge. Samas enda sõitmise kohapealt läks ikka nii aia taha kui üldse minna sai. Laost leitud "slikid" oli hoopis mingid sprindi-slikid, mis koorusid peale esimest sessi maha... traatideni. Ehk siis tulemuseks jäi 1 sess ja kogu moos. Õnneks sai kõrval istutud paaris autos, seega päris metsa siiski ei läinud. Ardi kõrval oli väga huvitav- peasirge lõpu sõitis ta minust/Kristjanist täiesti teistmoodi ning sealt ka kohe paar sekundit võitu. Üldse oli vahepeal selline WRC tunne- kõik kurvid, mis sai otseks sõita, said ka sõidetud
Me @ rehviotsinguil.
Open Track Riga Special e. OT XVII järelkajaTabelit vaadates on huvitav, et EVO-d olid teistest niipalju kiiremad. Oleks vist pidanud ühe sessiooni EVO kõrval istuma, et aru saada, miks.
Open Track Riga Special e. OT XVII järelkajaTänud korraldajatele!
Emotsioone palju, enamus positiivsed.
Paar tähelepanekut: Peasirge lõpp - eks kõik sõitjad teavad ise aga päeva lõpuks sai juba lõpuosa poole gaasiga läbitud ja sinna piirile jõutud kus taga osa kippus libisema - ega ta hea tunne pole kui kellal ca 175. Sellele järgnev kiire osa tundus mulle ja minu autole sobivat. S sai täisgaasiga läbitud ja enne 90 kraadist kurvi oli kellal 195 (viga vast 10-15). Järgnev oli erinevates suundades mõjuvate G jõududega läbisaamise otsimine. Korra sai ka Ice-le näidatud kuidas pole mõistlik sõita ;-) - neli ratast murul.
Autost. Uue autoga sõitmise parim lõbu on see, et tehnikaga ei juhtu midagi kui ise lollusi ei tee. Päeva lõpus suutsin roolivõimendi ülekuumutada (VAG tüüpviga ekstreemsetes oludes) mis jahutusringiga korda läks. Kogu päeva kiusas ka üks imelik nähtus - mingil hetkel elektroonika "poos" auto kinni. Päeva lõpus sain pihta. Kui lasin parema esimese ratta sisekurvis asfaldi pealt maha (st. ratas "laskus" tunduvalt madalamale kui ülejäänud auto) siis see juhtuski. Ei teagi mis funktsioon see on - esimesel paremal õõtsal on miski andur peal mis mõõdab õõtsa nurka. Mis järjest enam häirima hakkab on raske esiosa, mis rehve hävitab. Kui taga rehvid praktiliselt ei kulu siis ette panin enne uued R888-d alla. Ca kolmandik samasugust päeva veel ja esimesed rehvid võib ära visata. Ah-jaa rajal sai läbitud 197,3 km millest siis ca 1 km sai bensu järgi käidud.
Õnneks mul seda kella autos ei ole! Ardi suust kuulsin veel kommentaari, et autol on vist head pidurid. Enne täisnurka pidurdamine oli päris tõsine, mis see kurvi läbimiskiirus seal võis olla - mul teise käigu lõpp, 60 - 70 km/h, Ardil vaja sinna maha pidurdada 195 pealt siis.
quote:rustang: Tabelit vaadates on huvitav, et EVO-d olid teistest niipalju kiiremad. Oleks vist pidanud ühe sessiooni EVO kõrval istuma, et aru saada, miks.
Enne järve olev kurv. Esimese sessioonis läksin ise pisut üle asfaldi serva ja auto rajale jätmine võttis higiseks. Edaspidi ma suhtusin sellesse kurvisse suure aukartusega. Ühel ringil sõitsin Karli taga seda kurvi. Ta käis seal "poolenisti" väljas. Suur oli minu imestus kuidas auto (juht?) suunda/kiirust säilitas...
Open Track Riga Special e. OT XVII järelkajaEvo rallipotentsiaali kasutamine on ebaaus
Samas mis puudutab väljasõite siis peab mainima et vähemalt stardisirge järgse tagasipöörde lipukohtunik oli ikka hea udu, jäin seal pidurdamisega korra hiljaks ja sõitsin mööda seda abi-asfaltteed välja. Rajale tagasi tulema asutades üritasin viibata et kutt näitaks kas rada on vaba või ei, künka tagant ju ei näe. Aga ta ei teinud märkamagi, istus rahulikult oma mätta otsas edasi ja näris rohukõrt. Kollast ka loomulikult välja ei pannud.
Open Track Riga Special e. OT XVII järelkajaEga ilus ei ole ju jah rada liivaseks ajada, aga vaid nii tulevad kiireimad ajad vist. Mul oli paaris kohas ikka üllatusi küll, kui just puhas olnud rada oli liivaga üle puistatud järgmisel ringil.
Minul tagumise laugete kurvide läbimine käis 4nda piirajas (tuli enam-vähem põles koguaeg, enne S-i 5s sisse ja siis enne 90 kraadi kurvi lõpuks kruvis ka 5nda paaril korral olenevalt õnnestumisest piirajasse - ca. 180km/h. Piirajasse st. et käiguvahetustuli juba põles. Vaatasin, et järgnev 90-kraadi (ja ka tagumine üle künka järsk vasak) õnnestusid normaalselt kui kurvis kiirus jäi ca. 80km/h. Ülekanded sobisid pea valatult, aga võimsust on vähe - seda just pikkadel sirgetel. Teist käiku ei pruukinud kuskil.
Esirehvid said kõvasti vatti ka minul, pidurid kestsid kenasti. Kokku sõitsin 3 korda, bensiin lõppes viimases setis ära ja stardijärgse kiire kurvi lõpus olevas paremas jäin paar korda kuivale (kella järgi ca. veerand paaki või veidi alla selle). Esimesel sõidul sõitsin üksi, teisel kahel korral kahekesi autos ja viimases sai siis ka videot tehtud. Auto jäi komplektseks, seda näitab ka suhteliselt rahulik aeg.
Open Track Riga Special e. OT XVII järelkajaÜks üritus, mille korraldamine oli puhas rõõm, sest kõik sujus ja sai ka ise palju sõita, ca. 200 rajakilomeetrit mille käigus põles 85 l. bensiini. Auto kestis ilma igasugu probleemideta. DS2500 klotsid tunduvad olevat piisavad Evo jaoks rajal.
Päeva alustasin rahulikult raja taastundmaõppmisega, esimesed kaks sessiooni 2.02-2.03 tempos ja keskendusin trajektooridele ning hoidsin mootoripöörded alla 6000 ja pidurdusmaad pikad, et uusi kettaid ja klotse sisse sõita. Hiljem sai sirgekiiruseid suurendatud ja pidurdusmaid lühendatud, mis koheselt tekitas probleeme normaalse kurviläbimistehnika säilitamisega. Päev lõpus tegin 4 kiiret - 1 jahutus - 4 kiiret pikkuse sessiooni, kus üritasin võimalikult head aega sõita. Mina sõitsin kõik oma kiired ringid asfaldil, st rattad ei käinud rajalt väljas ja ohtlikumates väljumiskohtades, kus oli terav rajaserv, jäi päris paras ohutusvahe, sest ei tahtnud rehvipurunemisega riskida.
See on küll tõsi, et kui kogemata läks ratas rajalt välja, siis EVO't suudab sellise olukorras väga hästi kontrolli all hoida, lihtsalt hoiad gaasi peal ja keerad rooli ning asi sujub. Minu arust on nende suhtelisel heade aegade põhjus lihtsalt selles, et võrreldes enamuse autodega sel üritusel, olid EVO'd võimsamad ja suutsid arendada paremaid sirgekiiruseid. Tugev külg tundub ka olevat teineteisele järgnevad vastasuunalised kurvid, st. igasugu S kombinatsioonid. Nii Saugal kui Riias oli selgelt näha, et auto lendab S'ist läbi võrreldes teiste autodega. Ilmselt seotud kuidagi elektrooniliselt juhitavate difritega ? Teisest küljest on ta ikka jube raske ja standardvedrustus on raja jaoks väga pehme, kurvis on auto kreenis kui purjekas merel. Ja mis kaalujaotust puutub, siis see on tal 60/40 ehk kui keegi siin rääkid paigast ära jaotusest, siis Evo'l on see standardis.
Ürituse tulemused ei anna päris adekvaatset pilti, sest ülejäänud kohalviibinud kiired autod, kellel roolis kiired juhid, 997 ja RS4, pidid rehviprobleemide tõttu piirduma ainult paari sessiooniga ja ei saanudki täit kiirust proovida.
Huvitav fenomen on, et mida enam sõidad, seda enam tekib tunne, et ega ikka ei tea, kuidas tegelikult kiire olla ? Mina lahkusin seal rajal rohkemate küsimustega, kui sinna saabusin...
23.07.2007 at 10:58
1 edit. Last edited 23.07.2007 at 11:05 by peep (Moderator)
Open Track Riga Special e. OT XVII järelkaja....õnneks ise sain liivase taga sirge lõpu parema kurviga suht hästi hakkama kasutasin isegi seal nats varjanti , et parem pool veeres asfaldi serva tagant ja haakis siis füüsiliselt seal olnud väikse serva taha .......aga raja välist külge proovisin selles kurvis vist2....3korda kuid rajale ei ruleerinud mitte otse liivalt vaid ikka vähe mööda muru veeredes ja kumme ja autot ``puhtaks raputades`` ....sellesse samasesse kurvi pidurdamise kiiruseks suutsin lõpuks saada u...160 aaga rohkemaks polnud auo ega ise võimeline essis läksin juba neljandaga ja ``ootasin`` kuni pidurduseni ......... kurviline- ülesalla osa istus mega hästi!!! korra proovisin ka ise plääzi kurves sõita pool autot rajal ja pool liival....et selle eest väike sorri Mephile kes oli u. 100m taga pool , et talle vähe tolmukatet tegin........aaaga sirgetel jah sõideti minust ka mööda kui postist ....stardi-finishi sirge lõpp oli üks lahe koht see suurel kiirusel parem oli algul hirmutav kuid ehk oli ka see lõpuks üks kohti kus sirgekiireid sai võita-------- ise sealt paeaegu täis gaasil läbi lennates või nagu peep õpetas korraks gaasijalga kergitades.....jaaaa muidugi kõige kõige lahedam oli see kui 5. kurvist (see oli peale kiiret vasakut kerge parem .....ja siis tuli varsti S kurv )välja tulles kolmandalt neljandale vahetades ...kiirus u.130...140 jooksid kaks suvitajat ette .....tulivad paremalt vasakule ja auto kandub seal ka samas suunas ja oli tiba tegemist et neist mööda saada jaaaaaa raja kohtunik muidugi lihtsalt vaatas aaga ta oli ka ilmselt ehmatanud vist.........see intsident selleks....... see ei seganud õnneks ei füüsiliselt ega moraalselt oma hilisemat sõitu ja ajad aina paranesid ja ......päevaga kokkuvõttes täiega rahul .....ja veelkord et orgunn oli tiba-toba nii üritusega kui treilaga !!!!!
quote:ardi:ette panin enne uued R888-d alla. Ca kolmandik samasugust päeva veel ja esimesed rehvid võib ära visata.
Nüüd peale ise kasutamist olen kindel, et need rehvid tahavad mahakulutamist enne tõsist kasutamist, liiga palju on seal mustrit uuena ja see rikub rehvi ruttu ära. Minu omad olid ca. pool kulunud ja vasak esimene, mis suurima koormuse sai, kulus sellest veel pool ehk 1/4 on alles mustrist.
23.07.2007 at 11:18
1 edit. Last edited 23.07.2007 at 11:18 by peep (Moderator)
quote:peep:
Huvitav fenomen on, et mida enam sõidad, seda enam tekib tunne, et ega ikka ei tea, kuidas tegelikult kiire olla ? Mina lahkusin seal rajal rohkemate küsimustega, kui sinna saabusin...
Eks selle vastu aitab driftboks vms analüüsivahend. Ma ise ka arvasin, et viimases sessioonis tuli jube hästi välja aga kell näitas midagi muud.
Imelik, et võõral rajal tuli parim ringiaeg päeva esimeses pooles ja kogu ülejäänud aja sõitsin sinna lähedale kuid mitte enam alla selle. Omaarust tõstsin kiirust kiiretel rajalõikudel kogu aeg. Samas järele mõeldes on aeglased rajaosad ja eriti aeglaste kurvide väljumiskiirus ringiaja allatoomises isegi olulisemad.
Open Track Riga Special e. OT XVII järelkajaSiin on võrdlusmaterjaliks 2005 esimese rinkaetapi (Riia tsiklirada) kvalifikatsioonitulemused. http://www.ringrada.ee/?a=a009&b=2263
Open Track Riga Special e. OT XVII järelkajaEhk siis karm aga oodatav tulemus: kõik vormelid olid kiiremad, kui meie sõitude kiireimad. Aga see on täitsa loomulik. Ka B-2000 olid kiiremad peale ühe ja Super-2000 samuti.
Mis siin ikka, tuleb tõdeda, et Evo on ikkagi üsna kiire selle raja peal.
Aga kohapeal tekkinud küsimus, kas sama Evo-ga sõites omaniku/juhi ja rinka/rallivenna vahe võiks küündida 3 sek+: arvan, et võiks küll. Ehkki seda näitaks vaid tõesti reaalne test. Seda oleks kindlasti huvitav näha. Äkki saab korraldustiim kellegi näiteks Sauga järgmiseks ja järgmise aasta Riia ürituseks kaasata?
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
Open Track Riga Special e. OT XVII järelkajaAvaldan siirast tänu korraldajatele!!!
Rada oli hea ja huvitav. Natuke jama oli see, et sain esiklaasi täkke ja nii juhtus ka ühe teise Porschega. Ise küll tähele ei pannud millal see juhtus.
Open Track Riga Special e. OT XVII järelkajaSjuper
Kas keegi mulle selle oskab lahti seletada:
4;21;;1;1;-.---;1:57.226;16:32:14.786;20;114;-.---;21;
Endale jäi kripeldama viimane sessioon mille ma sõitsin. Kokku sain teha ühe kiire ringi, mis prognoosisin, et oli päeva parim, mida ta logi järgi ka oli Ülejäänud kiired ringid rikkusid rajakohtunikud ära, kes mulle 4 ringi järjest kollast lehvitasid, kuigi teel mittekuimidagi ei olnud. Nüüd kripeldab, et võibolla võimalusel oleks ikka 2.02 sisse õnnestunud sõita
Igatahes mina olen täiesti rahul üritusega. Midagi väga ära ka õnneks ei lagunenud, kui välja arvata päeva lõpus purunenud rehv ning täna autot üles tõstes avastatud desintegreerunud tagumise sillatala puksid.
Open Track Riga Special e. OT XVII järelkajaUrmet, väga hea et sa selle video üles panid. Mina pole küll mingi võidusõitja, et öelda, kas sa midagi valesti tegid, aga kirjutan, mis kohad ise teistmoodi läbisin.
1. Peasirge lõpu lauge kurvi järgne järsk kurv - sõitsin veidi kauem otse kui sina ja keerasin järsult sisse, et sain kohe gaasi põhja vajutada. Sul on slikid all, nii et kiire sissekeeramine on võimalik. Kui keerata liiga vara sisse nagu sa tegid, siis ei saanud mina gaasi kohe põhja vajutada, sest siis tahtis otse välja vedada.
2. Muutuva nurgaga kurv - sa keerasid seal kohe sisse, ise sõitsin niikaua otse kui kannatas (kolmas piirajas @ca145kmh) ja siis peale äkkpidurdust keerasin järsult sisse, sest siis sai ilma gaasi tõstmata sõita kuni 90-kraadise kurvi mahapööramiseni (kiirus kella järgi 180, GPS-i järgi 172).
3. Pikk paremkurv enne "bussipeatuse putkat" - keerasid minu arust enne mäkketõusu liiga vara sisse. Ise sõitsin välimise ääre peal ja sisse keerasin lõpus - seal sai kolmandaga gaasi põhja vajutada ja ime-ime, ei kandnudki välja ära, tõus oli kuidagi sellise nurga alla, et sai klots põhjas üles sõita. Kui nii tegid, siis üles jõudes viskas rooli vasakule pööramise peale auto automaatselt ninaga vasakule, mida oligi vaja, et saaks gaasi uuesti põhja vajutada. Muidu niisama sealt üles tulles tahtis mäe otsas auto otse murule välja vedada.
4. Eelmainitud lõigule järgnes sirge ja siis tobe paremkurv. Sa keerasid seal taas minu arust vara sisse. Ise sõitsin alguses väljas ja siis tulin vähehaaval paremasse äärde, kus peale pidurdamist keerasin järsult vasakule. Taas põhjusel, et saaks kohe gaasi põhja vajutada. Kui keerasin laugelt vasakule ja andsin gaasi põhja, siis tahtis paremad rattad murule kanda ja mõned korrad nii ka juhtus.
5. Peasirge - ei näe põhjust, miks mitte sõita kogu aeg vasakus ääres. Sa sõitsid sirget keset teed.
P.S. Teen ettepaneku, et foorumi kasutajad lisaksid auto nime oma profiilile. Praegu on jube raske aru saada, kes kirjutab, sest fooruminimi ei ütle palju, kui teaks mis autoga oldi, siis oleks pilt kohe selge.
Open Track Riga Special e. OT XVII järelkajaIse sõitsin esimest korda rajarehviga - street legal Michelin Pilot Sport Cup ja olen ülivaimustuses sellistest rehvidest. Enne arvasin, et tavaline Pilot Sport on maailma parim rehv...
Kahjuks sain vaid kolm sessiooni sõita, sest auto pehme tehasevedrustuse tõttu lõikas esitiib ühe esirehvi riideni paljaks peale ühte ebaõnnestunud kurviläbimist, kus auto küljelt küljele käis.
Cup rehv parandas ringiaega tõenäoliselt kuskil 5 sek. võrreldes tavalise Pilot Spordiga. Ajaga 1:59,6 olen ülimegarahul - auto on ju suht jõuetu (211hj) ja paras raskekaallane oma 1440 kg-ga. Kõik sõidud oli ka kaassõitja peal. Investeering rajarehvi tõstis Bikerniekil tuju nii palju, et tuju pole veel siia foorumisse kirjutamise ajaks langema hakanud. Vägev! Aitäh Avole ja Peebule - mis me ilma nendeta teeks...