Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
VW Golf 2 Super 1600 - m33lisÕnneliku juhuse ning tugeva sõiduhimu tahtel sai sel aastal soetatud Ardi käest S1600 reeglitele vastavate ümberehitustega VW Golf 2.
Plaaniks sai võetud sel aastal neljast Balti meistrivõistluste etapist osavõtmine. Nüüd, kus elu esimene rinka-etapp seljataga, võib veits pajatada, mis siis autoga toimund on vahepeal.
Algselt sain Ardi käest auto sellisel kujul:
Üsna pea sai selgeks, et tänu teatud füsioloogilistele erinevustele minu ja Ardi vahel, on sinna autosse vaja suuremat istet Õnneks leidus üks selline iste garaažikaaslase BMV Cupi'i autos - istme omanik oli vahetusega nõus ning probleem saigi lahendet
Peale auto soetamist susises peamehaaniku peas plaan, mis ühendas endas võistluskulude vähendamist ning auto pidamise parandamist - ehk siis kasutada laiemalt levinud (loe: odavamaid) 17" rehve, mida on kasutatuna ka lihtsam leida. Kuna VW 17tolliseid vähemalt 8.5" laiad veljed jäävad minu eelarve piiridest välja, siis sai vaadatud veits enam levinud markide velgede poole - otsus langes BMW 5x120 auguvalemiga 17" velgedele. Sai tellitud vajalikud vaheflantsid, mis pidid jõudma kohale nädal enne 1. BaTCC etappi Riias.
Loomulikult jõudsid nimetatud tükid kohale alles ca 30 tundi enne Riiga liikumise planeeritud algusmomenti. See aga ei takistanud peamehaanikut reedel, kell 15:00 relakat auto kerre sisselöömast, et tekitada rattakoobastesse piisavat lisaruumi, et uus ca 5CM laiem ratas (koos flantsiga) koopasse ära mahuks.
Vasak tagumine tiib enne:
Vasak tagumine tiib vahepeal:
Vasak tagumine tiib "almost done":
Peamehaanik viimast lihvi andmas:
Lõpptulemus:
Etteruttavalt võib ära öelda, et kogu protsess võttis aega ca 20h, mille tulemusena sai Riia poole liikuma hakatud Laupäeval kell 11:00. Kohale jõudsime pool tundi enne vabatrenni lõppu - õnnestus teha paar ringi ning rajaga tutvuda, adrenaliini kogus veres oli võrreldav esmakordse benji hüppe järgse tasemega - käed värisesid tubli 15 minutit
Aga auto sai lõpuks värvitud, päike hakkas loojuma ning kobisime hotelli magama ära.
Võistluspäevaga võib üldjoontes rahule jääda. Eesmärgiks sai seatud erinevate inimeste vigade mitte kordamine ning auto ilma suuremate kahjustusteta tagasitoomine. See ka õnnestus. Kuna minu järele jäi ka paar katkestajat, siis õnnestus ühest sõidust võtta 7nda koha punktid. Teise sõidu alguses andis (ilmselt osaliselt tihendi kõrgest adrenaliinitasemest tingitud mahhinatsioonidest siduriga) vasak mootoripoolne pooltelje ots saba ning jõud mootorist ratastesse enam ei jõudnud - tuli katkestada.
+++
Mis seal ikka - jääme aga huviga järgmist võistlust ootama. Vahepeal on veel mõned trennipäevad plaanis, pole võimatu et ka 22.05 Pärnus mõned ringid teha õnnestub )
VW Golf 2 Super 1600 - m33lisRehvid on mõõdus 235/610R17 ja liiguvad kasutatud kujul uute slikkide hinnast kordades odavamalt.
See, mis hinnaga sa konkreetselt kaubale saad võib varieeruda, olenevalt rehvide vanusest, järelejäänud "mustrist" ja ennekõike tehingu vastaspoolest, vahemikus ca 0 - 1000 EEK per rehv.
VW Golf 2 Super 1600 - m33lisAndres sõidab juba maitea mitu aastat 17" rehviga ja sama auto on varem ka 17" sõitnud. Pole seal suurt vahet, lihtsalt nagu on juba eelnevalt kirjutatud, kasutatakse seda mida liigub. 15" on täitsa ära kadunud kasutatud peast. 17" rehviga sõidavad SP autod ja paljud Open klassi masinad, sealt jääb üht-teist üle. Kitsamat 17" pastalt ei ole jälle slikina meil olemas, seega jääbki valikuks kas 200 lai 15" mida saada ei ole või 235 lai 17".
quote:TCOFF: 1,6 mootoriga Golfile laiaks ei jää 235 rehv?
Aga miks peaks rehvi laus üldse olema seotud mootori kubatuuri või auto margiga Ma saaks ehk veidi aru, kui me räägiksime võimsusest ja massist, aga küsimus sellisena püstitatult jääb arusaamatuks.
Korralikult ehitatud S1600 auto võimsuse/massi suhe peaks olema väga sarnane korraliku S2000 autoga, mis sõidab sama rehviga, seega ma siin probleemi ei näe. See, miks S1600 siiamaale S2000'le ja B2000'le alla jääb on minu hinnangul pigem kinni eelarvete erinevuses S2000 ja B2000 kasuks, kui tehnilistes probleemides. Puhtteoreetiliselt reeglite tehnilist osa lugedes peaks kiirused pigem vastupidi olema.
Samuti olen ma väga selgelt selle koolkonna esindja, kes peab paremaks võimalikult suurt kontaktpinda asfaldiga. Eks siin foorumiski on esindatud erinevaid arvamusi selle koha pealt, aga las ringiajad räägivad enda eest. Harjutame juhi autoga ära ja siis vaatame edasi, kuhu liikuda ja kui lähedale teooriatele olemasoleva eelarvega liikuda õnnestub. Tegelikut keerleb peas veel igasuguseid põnevaid mõtteid.
VW Golf 2 Super 1600 - m33lisOleks muidugi huvitav, kui keegi teeks testi. Paneks 1000kg downforce'ta autole 300 laiused rehvid ja vaataks, kas liiga laial on ka negatiivne mõju kurvikiirusele. Et testil oleks võrdlusmoment, peaks 300 slick'd eelsoojendama, sest muidu neid soojaks ei saagi.
Minu kõhutunne küll ütleb, et lähed mõistlikult liiga laiaks pole hullu, aga mingist piirist hakkad ikka kaotama ka ajas. Slicki puhul saad vastuse kiiremini: sa ei saa soojaks neid lihtsalt ja ei saagi teada, kas nad peaks kehvemini.
Teooria on huvitav, aga sageli kiirem viis millegi töötamises või mittetöötamise on veenduda järgi proovides nagu ka Lembit ütles: las ringiajad räägivad enda eest
VW Golf 2 Super 1600 - m33lisNeed konkreetsed olid alla 3k, aga vajasid sirgestamist.
Arvestades, et laiu 17" velgesid kasutatakse nii E32, E34, E36, E39, E46 all ja meie rakenduses ei olnud ET oluline, siis valik on väga suur.
Põhiline probleem laiema otsa velgedega tundus olevat see, et pahatihti on komplektis kaks kitsamat (esimesed) ja kaks laiemat (tagumised).
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
VW Golf 2 Super 1600 - m33lisEi muidugi, Meelis ja Lembit on väga tublid olnud, kiirus oli muljetavaldav ja ainult väike ebaõnn tuli vahele. Ma lihtsalt katsetasin sõitude vaheajal uusi kaameraid, juhuslikult jäi see tegevus peale, Meelis ütles pärast et ma paneks midagi huvitavamat üles kuna pilte vms ei olnud kellelgi aega teha seekord.
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
VW Golf 2 Super 1600 - m33lisJärjekordne võidu(sõidu/ajamis)nädalavahetus on möödas.
Reedel kell 13:30 raja äärde jõudes oli tunne ebalev. Viimasel Opentrackil sõidetud 1:05.6 ei ole S1600s kuiva ilmaga konkurentsivõimeline aeg, seega olid kerged murepilved peas.. samas pea kohal taevas oli pilt palju kenam Ilm oli kuiv, temperatuur normis.
Läks sõiduks, erinevate olemasolevate slick rehvide testimiseks. Tulemused olid päris mõnusad. Õnnestus RaceChrono andmeil oma senist parimat 1:05.6'e edestada päris korralikult - parim aeg treeningpäeval jäi 1:02.5 Emotsioonid tõmbas lakke, jalutasin mööda boksiala ringi lai naeratus näol. Üks lähisugulane käis välja idee see naeratus mu näolt väleda löögiga kubemepiirkonda ära pühkida, kuid õnneks jäi see vaid ideeks.
Laupäevane päev algas ka täitsa normaalselt. Saime varakult raja äärde.. trennis sai end jälle "õigele lainele" sätitud ja kvalifikatsiooni ootama jäädud.
Kvalifikatsioon algas paljulubavalt - tunne oli väga mõnus, sõitsin päris palju ringe... kuni ühel hetkel peale S-i jalga gaasipedaalilt tõstes selgus tõsiasi, et gaasipedaaliga on miskit valesti. Nimelt ei naasnud ta jalga pedaalilt eemaldades enam oma algasendisse. Toimus kerge paanika ning sebimine pedaalide ning käigukangiga, mille tulemusena sai mootor mõned sekundid vabakäigul täispööretega käia (hiljem taho mälust järgi vaadates selgus, et pöördeid oli sel hetkel 10,200).
Jäin raja äärde ning esmapilgul jäi mulje, et akus pole piisavalt voolu, et jaksaks starterit ringi vedada.
Enne esimest sõitu sai veel kiirkorras vihmaslikid alla pandud... istusin autosse ja üritasin käivitada - teine aku ka tühi ?! ometi sai peale tõstetud öö otsa laadinud aku. Abivalmis boksikaaslased üritasid autot käima lükata, kuid mootor ei tahtnud ühegi käiguga ringi käia.. Edaspidi-tagurpidi jukerdades sai mootor siiski ringi käima, kuid käima ta siiski ei läinud. Visaks hoopis boksiteel karburaatorist pisikese tuleleegi välja, mispeale üks tubli lätlane operatiivselt oma 6KGsest pulberkustutist vähemalt poole mulle kapotialla tühjendas. Tänud muidugi talle, et autot maha põleda ei lasknud.. kuid no krt, oleks aidanud ka väiksest surakast See pulber on äärmiselt happeliste/abrasiivsete omadustega. Ütleme nii, et puhastamise peale on tänaseks kulunud ca 12 tundi ja tööd on veel küll ja küll. Soovitan soojalt kõigil sellistele olukordadele CO2 põhiste kustutitega läheneda.
Valge pulbriga kaetud autot boksi tagasi lükates ei olnud veel kindel, et teise starti ka ei jõua - see teadmine saabus alles siis, kui mootor (kus oli vahepeal rihm "edasi visand") sai uuesti käima pandud ning sealt kostvat ebamäärast kolinat kuuldud.
Tänaseks on selgunud ka probleemi põhjustanud detail - nimelt väntvõlli andur, mis oli oma töölepingu 10200 rpm juures lõpetanud, juppideks lennanud ja ühelt kolvilt ka tüki välja löönud.
Viisime igaks juhuks plokikaane kontrolli, aga esmapilgul tundub, et läks päris õnnelikult. Purunenud kolvi asendus on ka juba olemas ning lisaks õnnestus hankida veel pöörete piiraja (siinkohal suured tänud uzzac'ile!). Ehk õnnestub edaspidi mootori liigselt pöördeajamist vältida
Tänud ka Jesperile videotehniliste maiuspalade eest! Mis seal's ikka - let's hope for better luck next time! Järgmine võistlus on juba 3 nädala pärast, niiet õnneks ei pea kaua ootama.
VW Golf 2 Super 1600 - m33lis2011 võidusõiduhooajale sai antud ka omapoolne avapauk, aga sellest juba pikemalt teises teemas.
Kuna eelmise hooaja lõpus kostus kusagilt kapotialt kerge "kolks", siis oli vaja mootor maha kiskuda ning olukorda uurid. Selgus, et siduriketas tuleb välja vahetada, mis ka nädalake enne võistlust tehtud sai. Mootor läks tagasi aiste vahele, 5 päeva enne 1. võistlust tegime Audrus shakedown testi, kõik toimis ideaalselt kui välja arvata väike jama neljanda käiguga, mis kippus aeg-ajalt välja hüppama.
30.04 Riias sai trennide vahel hoovastik ära remonditud ning võistluspäevaks toimis kõik ideaalselt. Suured tänud Erkole, Lembitule ning kogu Vineda Racing tiimile!
VW Golf 2 Super 1600 - m33lisNädalavahetus oli taas sündmusterohke. Reedel sai auto kokku pandud.. ei läinudki tervet ööd seekord, olgugi et kell 20:16 oli pilt selline:
23:45 oli mootor vahel ja vaid veits sildasid kokku panna:
Kell 01:30 oli auto koos, sõitsin veoka kasti ära ja läksime koju magama.
Laupäeva hommikul raja ääres oli ilm väga kena! Natuke veel sättimist, jahutusvedelikku juurde, kaamera käima (kahjuks vaid saripildistamise, mitte video režiimi )
Sain sõita mõned ringid ning siis tundus, nagu sidur veits libiseks. Mis seal's ikka - tulin maha ära. Spetsialistid asusid asja uurima.
Kohe kui seisma jäin, oli näha et kapoti alt tuleb suitsu - käigukastist oli lahkunud (ei tea veel, täpsemalt mis moodi) mingi kogus õli, mis oli määrdunud mootori seinale ning väljalaskega kokkupuutes suitses.
Käigukasti kohapeal maha ning lahti ei hakanud kiskuma, lükkasime auto koormasse ära ja selleks korraks oligi kõik. Lähinädalad peaks tooma selgust, mis siis täpsemalt juhtus.
Hoolimata kõvast pingutusest auto kokkulappamisel, seekord siiski palju sõita ei saanud.
Tänud Lembitule, Erkole ning Ivole abi ning toetuse eest!
Tänud ka OT36 korraldajatele ning rajavaldajale! Üritus oli väga lahe, rada on väga sheff! Ühtlane, sile rajakate - rõõmupisar tuleb silmanurka, kui meenutan kui hea seal oli kulgeda!! Kui veel äärekivid jm ka valmis saab, on võimalik täiel rinnal nautida. Ootan huviga!
VW Golf 2 Super 1600 - m33lisÕnneks oli seekord käigukasti "mure" suht tagasihoidlik - siduri veovõlli simmerling oli natuke suure sisemise augu diameetriga saanud, "tänud" siinkohal varuosamüüjale. Õli voolas sealt vahelt kenasti sidurikotta ning sidur hakkas libisema.
24 tundi ja 3.7 EUR hiljem oli probleem kõrvaldatud.
Kahjuks ilmnes töö käigus veel üks probleem. Kuna sidur oli õline, tuli hooratas ära võtta ning kogu elu seal puhtaks pesta. Lahtivõtmise käigus ilmnes, et osad hooratta poldid on pooleks murdunud. Kui hoorattas käes, avanes tervete poltide karbist selline vaatepit:
VW Golf 2 Super 1600 - m33lisVaruosamüüjat pole väga vist põhjust süüdistada kui sa just selle auto VIN-koodi, millelt käigukast pärines, ei esitanud?
Sellistest vigadest tulenevate tagajärgede ebameeldivate tagajärgede (untsu läinud rajapäev) ärahoidmiseks on väga efektiivne vahend see, kui asju viimasele hetkele ei jäta Tegelt aega ju oli, vähemalt aasta jagu
____________________________ Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
VW Golf 2 Super 1600 - m33lisPoldid olemas - pildi järgi kasutatud poldid? Mina hoorattale ei julgeks kasutatud polte panna. Kui see tükk täispööretel valla pääseb, siis ei ole sidurikoda talle mingiks takistuseks.
VW Golf 2 Super 1600 - m33lisSaan ühe tegelase käest veel 8 polti, eks siis peab mingi selektsiooni tegema. Uusi polte ei õnnestunud leida, pealegi aeg pressib tagant - tahaks homme õhtul kokku panna.