Poster |
Message |
Juhan Tuhk |
Sarja kaugem tulevik
Tere,
kuna viimasest reeglite täiendamisest on teie mõtteorgan saanud puhata ja õlised-kriimused näpukesed rohkem rakendust leidnud, siis pakun teile väljauue harjutuse väikese mõttetreeningu jaoks ; (tegelikult peaks vist alustama lausa uue pealkirjaga, aga anname stardi olemasolevalt joonelt)
Palun hakake mõtlema olemasoleva sarja moderniseerimisele E36-st edasi (juhtuks 1..3 aasta jooksul).
Ma saan aru, et olemasolev on vägev ja toimiv ning pannud massid liikuma. Aga vaadates sarnaste monoklasside saatust, siis tuleb hakata koos tegelema klassi uuendamisega enne kui kriis on käes. Kui te olete suutnud teha võistlusklassi,mis tänasel päeval kasvab (st, et pöörleb maakerale vastupidises suunas!), siis kindlasti suudate koos oma vahva aktiiviga vaadata aasta-kaks edasi ning leida uus mudel/ reeglid ja võimalused nende erinevate versioonide (suhteliselt) valutuks üleminekuks.
Alati valmis koostööks omalt poolt. |
10.03.2010 at 22:18 |
|
rlracing |
Sarja kaugem tulevik
Õige ja ajakohane tähelepanek.E36 keremudeleid on tõesti raske juba leida korraliku kerega ning seega oleks
loogiline jätk 325 E46 keremudelile.E36 ja E46 võrdsuse saab tagada min. kaalu näol.
|
11.03.2010 at 09:09 |
|
peep Moderator |
Sarja kaugem tulevik
Minu arvates võiks sellised muutused toimuda peale 2013 hooaja lõppu, kui meie endi poolt kokku lepitud reeglite külmutamise periood läbi saab. Pakun , et reeglite stabiilsus on üks põhjuseid, miks "maakera vastupidi pöörleb". Samas otsused, kuidas see üleminek toimuma saaks, peaks olema tehtud ca. aasta-kaks varem - siis on pikem perspektiiv selgem.
Selleks ajaks on E46 saadaval hinnaga, mis kannatab võrdlust tänaste E36 hindadega. Kui sujuvast platvormi üleminekust rääkida (ehk vanad ja uued koos), siis pikas perspektiivis on E46 ja E87 on ainsad variandid selle klassi jaoks. Muid marke oleks E36'ga raske võrdsustada. |
11.03.2010 at 09:31 |
1 edit. Last edited 11.03.2010 at 09:32 by peep (Moderator)
|
peep Moderator |
Sarja kaugem tulevik
Veel niipalju, et kui vahepeal saab probleemiks, et just konkreetset 325 kombinatsiooni pole piisavalt saada, siis USA SCCA SpecE36 sarjas on alates sarja asutamisest olnud võimalik osaleda ka 328 mudeliga ja neid võrdsustatakse miinimum kaaludega mis on vastavalt 1252 kg ja 1284 kg. Antud kaalud on meie sarja omadega võrreldavad ehk koos juhiga. Neil on olemas prakitka mis näitab, et sellisel juhul eri modifikatsioonidel kiiruse vahet pole.
Muide antud E36 sari on seal umbes sama vana kui meie oma ja seda võetakse pigem kui uut värsket sarja hetkel hästi toimiva SpecE30 jätkuks. Ja E36 on USA's haruldasem kui meil siin.
Aga ma ise ei puutuks seda teemat eriti...2,5 mootorid on lähemal ajal saada piisavalt. |
11.03.2010 at 09:44 |
1 edit. Last edited 11.03.2010 at 09:48 by peep (Moderator)
|
rlracing |
Sarja kaugem tulevik
See on õige jah,et ennem olemasolevate reeglite kehtivuse lõppu seda teha ei saa kuid täna võib juba mõelda sellele variandile ning 2012 peaks olema enamvähem paigas uued reeglid millega edasi minna,sest korraliku auto ehitus ka vähemalt pool aastat.
Pikas perspektiivis ilmselt E46 ja E90/E92. |
11.03.2010 at 09:45 |
|
uzzac |
Sarja kaugem tulevik
nüüd on näiteks need, kes järgmine aasta soovivad liituda pandud väga raskesse olukorda kas oodata aastakene paar ja samaaegselt hakata uuemat pilli ehitama või teha kiirelt kärmelt üheks-kaheks hooajaks e36 valmis. |
11.03.2010 at 10:14 |
|
rolantsik |
Sarja kaugem tulevik
Vaatasin ringi naabermaade autoportaalides ja tundub,et E46 325 hinnad hakkavad 3 k eurist peale.
Mismoodi muidugi see kaalude asi välja näeks E36 vs E46 ,ei oska täna vist keegi ette kujutada. |
11.03.2010 at 10:19 |
|
rolantsik |
Sarja kaugem tulevik
quote: uzzac: nüüd on näiteks need, kes järgmine aasta soovivad liituda pandud väga raskesse olukorda kas oodata aastakene paar ja samaaegselt hakata uuemat pilli ehitama või teha kiirelt kärmelt üheks-kaheks hooajaks e36 valmis.
Ega 36 kuhugile kao |
11.03.2010 at 10:21 |
|
rlracing |
Sarja kaugem tulevik
quote: uzzac: nüüd on näiteks need, kes järgmine aasta soovivad liituda pandud väga raskesse olukorda kas oodata aastakene paar ja samaaegselt hakata uuemat pilli ehitama või teha kiirelt kärmelt üheks-kaheks hooajaks e36 valmis.
Pigem on neil valik kergem (valikuvõimalust rohkem).Ja ega ka E36 pole kehv variant kui kaaludega on autode dünaamika võrdseks seatud.
|
11.03.2010 at 10:50 |
|
Jesper |
Sarja kaugem tulevik
Noh see "kaugema perspektiivi dilemma" on lõputu ja alati olemas, ja mitte ainult Eestis. Hetke seisuga imho probleemi pole sest 2013 on ikka antiikne tulevik veel, kui keegi tõesti kavatseb täna hakata "Cupi autot ehitama" eesmärgiga 2013 valmis saada, siis noh jah... ei oskagi midagi viisakat öelda, tühi jutt rohkem.
Minu isiklik arvamus on, et E36 klassi kuidagi E46 või mõne muu bemmiga "Super BMW" klassiks laiendama hakata ei ole hea mõte, sedasi on maailmas ennegi klasse surnuks löödud et tehakse mingi esmapilgul mõistlik täiendus ja 2 aasta pärast sõidab 30 asemel 3 autot, a stardirivi summaarne maksumus on sama. Las ta sureb kunagi vaikselt oma loomulikku surma kui kõik autod ükshaaval laiali lagunevad ja kõik oma meistritiitli kätte saavad Pigem võiks võtta aluseks toimimismudeli ja valmistada ette uus monoklass uue platvormi peale, mis on valitud puhtalt lehelt samade odavuse, lihtsuse ja sõidumõnu kriteeriumide alusel. Samas selle platvormi valik ei ole naljaasi, ma isiklikult ei ole kindel, kas E46 sedaan on üldse hea auto ringrajasõiduks, esiteks ta on juba mingi paarsada kilo raskem, võimsused on samasse auku (330 on sarjaautoks vast liiga haruldane, st nende hinnad äkki ei lange?), keerukam jne. Samas ei oska kohe paugust alternatiive ka pakkuda, MX-5 võibolla aga see on ka haruldane, mingid esiveolised hot hatchid nagu Honda äkki kvalifitseeruvad veel.
Njah, kui nüüd sedasi alternatiivide üle järgi mõelda, siis ma arvan et me paikame ja putitame neid E36-sid veel pikki aastaid, kui reeglid samaks jäävad
Täiendus: st arvestage E36 ja E46 võrdlemisel ka seda, et kui 2013 pauk ära käib ja E46 peaks hakkama samade punktide peale sõitma, siis ei ole turnkey E36 turuhind enam ammu 130-150k nagu täna, vaid pigem sinna 60-80k vahemikku, kuna pakkumine kasvab sujuvalt. Kui nüüd E46 on aeglasem, siis ta on sigakallis ja mõttetu ja kogu asi on pointless. Kui E46 on kiirem, siis on E36 turuhind ja omaniku motivatsioon sõita sealtpeale ümmargune 0. Seega ta peab olema täpselt sama performancega, stiilis 0,1-0,2 sekundi laiuses aknas. Ja maksab heal juhul kõigest 50% rohkem kui mingi keskpaiga E36 sel hetkel.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
11.03.2010 at 11:12 |
4 edits. Last edited 11.03.2010 at 11:29 by Jesper
|
Silwer |
Sarja kaugem tulevik
Ma arvan et ei ole üldse kiiret selle E36-le alternatiivi otsimisega.
Seda siis seetõttu, et isegi E30 kerega autod on veel täiesti saadaval. Raske on leida küll väga heas seisus kupee kerega originaal E30 325i, aga alati on ju võimalus osta kere ja tehnika eraldi. Pole mingit probleemi leida mingi "mikromootoriga" väga heas korras E30 ja siis osta sinna u. 10 tuhande krooniga 325i tehnika. Kindlasti jääb selline kombineerimise võimalus ka e36 puhul veel väga pikaks ajaks (10 aastat kindlasti) ilma et toorikute peale kulutatavad summad lakke läheksid.
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
11.03.2010 at 11:39 |
|
veekaheksa |
Sarja kaugem tulevik
Mingi lahendus oleks ka E39 peale minna? Näiteks 528/530/535/540 :P Vaadatavus oleks teisest klassist, samas sarnaseid sarju on juba olemas, kus 4 door sedaanid käulatavad. Ja teha valik võimalikult laiaks näiteks erinevate miinimumkaalude kehtestamisega :P Miks mitte ka lubada diisleid rajale, see annaks teatud puukallistuse-hõngu asjale :P
____________________________
It's not about the result, it's about the emotion. |
11.03.2010 at 21:22 |
1 edit. Last edited 11.03.2010 at 21:26 by veekaheksa
|
Silwer |
Sarja kaugem tulevik
Ja siis võiks veel bemmi tsiklid kah autodega koos rajale lubada...
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
11.03.2010 at 21:46 |
|
Juhan Tuhk |
Sarja kaugem tulevik
Vabandust, tegelt ei soovinud ma oma mõttega üldse kellegi füüsilistesse võimetesse sekkuda...
Tahtsin vaid viidata, et ei tuleks meil ette olukord, mille tõttu lätlasedoma Nacionalat reanimeerida üritavad juba 2.aastat.
PS. kas prostamol või viagra, aga tegelikkus on see, et 67-aastane Kuismanen osaleb 2010 FIA GT1 MM-sarjas! Ja seda belglaste tiimis, mille on kogu täiega kinniplekkinud soomlaste PahaGrokodilli energiajook. Mika Salo pid algselt olema täiskohaga partner, aga sai Ameerikast lepingu ja osaleb selle tõttu 2..3 sõidul.
Seega Kuismanen Skandinaavias-Baltis ei osale; kuid ta pole välistanud võimalust mõnest stardist hetkel kuuris seisvate Viperi või Ford GT-ga. |
11.03.2010 at 21:59 |
|
peep Moderator |
Sarja kaugem tulevik
Ma vahepeal kustutasin selle OT jutu ära, sest tegelikult oli sõnum milleski muus kui meditsiinis.
Aga mis siis selle Läti klassiga on, et meil võib sama asi juhtuda - neil said auto toorikud otsa Mulle on viimase hooaja põhjal mulje jäänud, et neil on mõistus otsas kuidas sellises oma tasku pealt toimivas klassis peaks võidusõit käima - pole ju mõtet pidevalt teineteisele otsa sõita. |
11.03.2010 at 22:08 |
|
rlracing |
Sarja kaugem tulevik
quote: veekaheksa: Mingi lahendus oleks ka E39 peale minna? Näiteks 528/530/535/540 :P Vaadatavus oleks teisest klassist, samas sarnaseid sarju on juba olemas, kus 4 door sedaanid käulatavad. Ja teha valik võimalikult laiaks näiteks erinevate miinimumkaalude kehtestamisega :P Miks mitte ka lubada diisleid rajale, see annaks teatud puukallistuse-hõngu asjale :P
E39 mudelitähisega 530 ja 535 on midagi uut ??
pole mõtet ilkuda niisama-Hr Tuhk juhtis meie tähelepanu lihtsalt sarja tulevikule |
11.03.2010 at 22:16 |
|
Jörm |
Sarja kaugem tulevik
Minu täiesti isiklik arvamus on, et hetkel on selgelt liiga vara sellele mõelda. If it aint broken, don´t fix it või vene keeles: nje meshai mehhanizmu rabootat! Ma ei usu reinkarneerimisse ja sellesse, et praegused sõitjad teeksid kolme aasta pärast autode vahetuse. Nii kaua kui on meie 325 e36 bemme rajal rohkem kui 4 korraga ja võidusõit on tihe, niikaua peab saama nendega ka oma arvestuses sõita. Kasvõi 15 aasta pärast. Minu arvates oleks vaja bemmiklassile kõrvale natuke kiiremat ja võibolla ka natuke kallimat klassi, milleks oleks suurepäraselt sobinud Lotuse monoklass. Võimalik, et see tekib juba lähiaastatel, seega see meelitaks ilmselt mõne praeguse sõitja ära. E36 autode puudust ei maksa tõesti karta, kui kohapeal ei ole, siis Leedus või saksas on valik suur ja lai.
____________________________
Amper Racing |
26.03.2010 at 17:00 |
|
raimo_r |
Sarja kaugem tulevik
Panen siia info mõttes kirja.
E46 3-seeria ja E81/E82/E87 1-seeria bemmide tagasilda E30/E36 pealt pärinev LSD element ei sobi. Ainuke variant on Quaife või muu aftermarket (Drexler jms) toodang.
____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj |
30.01.2011 at 18:58 |
|
rookierice |
Sarja kaugem tulevik
arvestades, et nullviied ja samarad ning golf2ed veel rallit sõidavad (viimasel ajal küll vähem) võib e36cupi sõita ka veel 10a pärast. Vähemalt tehnika saadavus probleemiks pole.
Ärgu ükski uus tegija sellepärast kahtlema löögu! |
31.01.2011 at 11:38 |
|