Poster |
Message |
peep Moderator |
Reeglimuudatused 2010 - lõplik nimekiri
Eelmises teemas arutletud reeglimuudatused on nüüdseks sõitjate poolt läbi arutatud ja positiivne oli, et arutelu möödus nii konstruktiivselt kui see vähegi 15 inimese (vähemalt 15 autot plaanib joonel olla järgmisel hooajal !) osalusel mööduda võib. Oli küll mõnes punktis erinevaid seisukohti aga sel juhul langetati otsused demokraatlikult, hääletamise teel. Kirjutan siia minu poolt sõnastatult kokkulepitud tehniliste reeglite punktid, et teistel oleks võimalik enne teisipäevast alakomitee koosolekut vajadusel sõnastuse või sisu osas parendusi teha. Seni on tegemist klassi poolse ettepanekuna EAL'ile, peale sealse kinnituse saamist on muudatused ametlikud ja võib BMW Cup lehel avaldada.
Referentsiks link hetke reeglitele: http://www.bmw325cup.com/reeglid
Tehnilised reeglid olid seni kinnitatud ajavahemikuks 2008-2010. Sai otsustatud, et need reeglid kehtivad vähemalt kuni aastani 2013 ja muudatusi tehakse vaid tungival vajadusel, jälgides sarjaga liitumise ja sarjas osalemise võimalikult madala kulu printsiipi. Vastava viite võiks meie sarja lehele lisada.
2.3.2 Kustutil olev rõhu näidik peab näitama rohelist ja kustuti ei tohi olla vanem kui 5 a.
Võimalusel lisame siia kohustuse üle 2 a. vanuse kustuti iga-aastaseks kontrollimiseks mõnes kohapealses pädevas ettevõttes, kuid esialgu pole kindel, kas nad suudaksid seda teha ?
3.1.1 Kere tugevdamine, mh. keevitamise ja materjali lisamise teel keelatud, välja arvatud käesolevates reeglites lubatud juhtudel. Korrosiooni- ja avariikahjustuste likvideerimisel peab tulemus olema võimalikult originaali sarnane kere tugevuse seisukohast.
Lisandus teine lause minu sõnastuses, mis ei pruugi ehk parim olla, sest see oli viimane arutatud punkt ja osalejate sõnumid kippusid sumbuma taustamürasse ja me lõplikku sõnastust ei arutanudki.
3.1.10 Stange plastosa vaba. Tagastange ei tohi ulatuda auto põhja alla kaugemale kui originaalstange.
Originaalstangesid on mitmesuguseid aga vast see toimib ?
3.2.2 Spoilerite paigaldamisel peab jälgima, et need ei tohi puutuda maad, kui autol on mõlemad ühe poole rehvid tühjad. Küljekardinad ning rattakoopa laiendid keelatud. Spoilerid peavad eestvaates mahtuma auto kere projektsiooni. Plastikust lävepaku ja küljekarbi katted lubatud, kuid nad ei tohi ulatuda auto põhja alla rohkem kui 10 cm küljekarbi ja autopõhja vahelisest keevisliitest.
Viimane lause on täiendatud.
3.4.4 juurde tuli reegliväline täpsustus sõitjatevahelise kokkuleppe vormis, mille kohaselt järgmisel aastal on kõikidel autodel õhufiltri kasti küljes sinna radiaatori kõrvalt õhku juhtiv plasttoru (lutt) ja mistahes teisel viisil õhufiltrini õhku ei juhita.
3.5.2 Kütuse rõhk enne rõhuregulaatorit ei tohi ületada 3.5 +/- 0,2 bari, mõõdetakse ilma vaakumita.
Täpsustus lähtudes tehase spetsifikatsioonist.
3.5.3 Kütusetorud võib paigaldada salongisiseselt, läbiviigud vastavalt FIA Appendix J, Article 253, joonised 253-59 ja 253-60.
3.7.1 Juhtbloki programmi muutmine keelatud. Lubatud kasutada ainult Bosch'i juhblokki, kuhu on sarja korraldaja poolt paigaldatud standardne kiip ja mis on tehnilise kontrolli poolt plommitud.
Me ei rääkinud küll konkreetsest reegli sõnastusest aga ega see asi ilma reegliga jõustamata ei toimi.
3.9.3 Roolivõimult võib rihma eemaldada, kuid roolivõimu komponente eemaldada ei tohi, v.a. hüdraulikaõli.
3.9.4 Roolivõimu rihmaratas vaba. Võib paigaldada lisajahutuse.
See oli kõige tulisema vaidluse objekt, loodan, et sõnastus väljendab piisavalt korrektselt diskussiooni tulemust.
3.11.3 Sidurikorvi ja hooratta võib vahetada BMW sõiduautole mõeldud originaal- või samaväärse osa vastu. Hooratast on lubatud töödelda, miinimumkaal on 6200 g. Siduriketas vaba, mitme ketta kasutamine keelatud.
Muudatuse sisuks on siis ühemassilise hooratta lubamine, et ei peaks ostma väga kallist kahemassilist kui see läbi läheb. Nõuab ka uut sidurit, kuid operatsiooni kogukulu peaks ikka väiksemaks jääma.
3.12.5 Pedaalikatted vabad. Pedaalikatte tööpind ei tohi olla rohkem kui 2 cm kaugusel pedaali küljes oleva kinnitusplaadi pinnast.
Uhh, Pedalgate'i lõppakkord loodetavasti !? Kas see sõnastus nüüd välistab mistahes jamad, nagu tulnukate rünnak maale jne ?
3.12.6 Piduritorud ja voolikud võib vahetada metallrüüsiga kaetud voolikute vastu, mis kannatavad 70 bari rõhku ning 232 °C temperatuuri ja on keermestatud ühendustega. Piduritorud võib paigaldada salongisiseselt, läbiviigud vastavalt FIA Appendix J, Article 253, joonised 253-59 ja 253-60.
Sama sisuga muudatus, mis 3.5.3.
3.13.3 Rehvid monotüüp, Kumho Ecsta MX KU15 195/50-15.
Hind 47 EUR + km. Tarnija rehvid.com aadressil Tallinn, Punane 42. Täpsemad lepingu tingimused ei kuulu siin avalikustamisele, kuid on kättesaadavad kõikidele võistlejatele.
Palun siis kõik kommentaarid enne teisipäeva õhtut, kuna siis läheb asi lukku. |
11.10.2009 at 11:26 |
4 edits. Last edited 11.10.2009 at 21:42 by peep (Moderator)
|
Ivalo |
Reeglimuudatused 2010 - lõplik nimekiri
Piduri -ja bensiinivoolikute läbi salongi viimine peaks olema kirjeldatud vist siin: Appendix J, Article 253, joonised 253-59 ja 253-60.
|
11.10.2009 at 14:30 |
1 edit. Last edited 11.10.2009 at 14:31 by Ivalo
|
peep Moderator |
Reeglimuudatused 2010 - lõplik nimekiri
Tundub nii jah, lisasin selle info. |
11.10.2009 at 15:00 |
|
hall |
Reeglimuudatused 2010 - lõplik nimekiri
Kui reegleid täieliku punktuaalsusega lugeda, siis ei tohiks praegu justkui sisekaamerat, laiema nurgaga salongipeeglit, datalogerit, polstrite asendusi mujale kui juhiuksele ja muid iluduslikke/mugavuslikke asju autosse paigaldada. Samuti ei tohi originaaldetaile silmailu eesmärgil kenamaks viimistleda, nt armatuuri flokkida ja sinna tekkivaid avasid millegagi täita.
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
11.10.2009 at 18:12 |
|
peep Moderator |
Reeglimuudatused 2010 - lõplik nimekiri
See oli täiesti arutlusel ja otsus jäi, et seoses teemaderingi hoomamatusega tegeletakse nendega, kui nad kas tunduvad osalejatele olulised või on tegu protesti lahendamisega. Ma ise eeldan, et protesti puhul võetakse võimaliku karistuse määramisel arvesse, kas üks või teine rikkumine andis võistlejale eelise ehk enamus neist siin loetletud asjadest ei saa väga teemaks tulla.
Muide, loe punkti 3.1.5 ja 3.7.4 |
11.10.2009 at 18:32 |
1 edit. Last edited 11.10.2009 at 19:13 by peep (Moderator)
|
hall |
Reeglimuudatused 2010 - lõplik nimekiri
Kehtivates kiirusalade üldjuhendis on muide põhimõte, mis ütleb, et ühtegi reeglitele mittevastamist ei saa vabandada sellega, et see ei andnud kiiruslikku eelist. Ehk kui sõltumatu kohtunik loeb reegleid, siis võib ta anda korralduse flokitud armatuuri asendamiseks mitteflokituga, datalogeri ja sisekaamera eemaldamiseks või võistlustejärgseks karistamiseks.
Aga ma saan muidugi täiesti aru selle enda esitatud küsimuse hoomamatusest ja selle reguleerimise keerulisusest.
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
11.10.2009 at 19:09 |
|
peep Moderator |
Reeglimuudatused 2010 - lõplik nimekiri
Ega vist keegi väga ei mõelnud nende nüansside peale ehk hea, et need siin välja tood. Samas ma ei oskagi arvata, kas näiteks peaks reeglisse kirjutama igat pisidetaili, mis mõnele osalejale peaks pähe tulema oma auto juures teha, sest see tähendaks, et reeglid muutuvad liiga mahukaks ja raskesti jälgitavaks. See "täiustamine" ei lõppe kunagi. Ning siis peaks iga kord veel eraldi otsustama, kas see reegel omab mingit mõju kiirusele/maksumuse kombinatsioonile või mitte ? Kuulates mõningate kodanike sõnavõtte kuidas vihmaussile võib elevandi külge monteerida, saaks see päris keeruline olema.
Võib-olla see peakski jääma need asjad osaleja enda vastutuseks, et kui kästakse "puudused" likvideerida siis tuleb seda teha ? Hetkel paistab mulle, et välisriikide kohtunikud ei süvene üleliia BMW klassi reeglite peensustesse tasemel a'la uksepolster ja meie kohtunikud on jõupingutusi auto viimistluse osas seni aksepteerinud. |
11.10.2009 at 19:26 |
|
Ivalo |
Reeglimuudatused 2010 - lõplik nimekiri
Hoorattaga seoses üks küsimus targematele. Kuna ma ise pole ühtegi BMW hooratast käes hoidnud, siis kas mõnda nendest raskematest hooratastest on võimalik selliselt miinimumkaalu treida, et võrreldes originaal 6300grammise hoorattaga jääks rohkem raskust tsentri piirkonda? Kui selline hooratas on võimalik teha, siis peaks ehk panema numbri kirja palju maha treid võib- 100g vms. |
11.10.2009 at 20:37 |
|
Lembit |
Reeglimuudatused 2010 - lõplik nimekiri
quote: peep:
3.1.10 Stange plastosa vaba. Tagastange mõõtmed ei tohi väljuda originaalstange perimeetrist.
See oli minu jaoks nii keeruline definitsioon Lembitu poolt, et ma pole 100% kindel, kas sain ikka pihta
See tundub natuke kohmakas küll. Kuna selle punkti täienduse põhimõte oli võtta ära kodanikel võimalus ja soov hakata imelisi tagastangesid aretama, mille "plastosa" ulatuks a'la esistangeni välja, siis võiks äkki põhimõtteliselt piisata sellest, kui ütleme sarnase sõnastusega, nagu järgmises punktis:
3.1.10 Stange plastosa vaba, kuid ei tohi ulatuda auto põhja alla rohkem kui originaalstange.
|
11.10.2009 at 21:16 |
|
peep Moderator |
Reeglimuudatused 2010 - lõplik nimekiri
Ok aga see saab siiski ainult tagastange suhtes kehtida, esistange plastosa võib hetke reegli järgi küll põhja alla ulatuda, täites põhjakaitse funktsiooni. |
11.10.2009 at 21:38 |
|
rolantsik |
Reeglimuudatused 2010 - lõplik nimekiri
Rehvide osas saabub lähipäevil kinnitus tarneaja kohta.
Eelnevalt on kokku lepitud,et neid hakkab saama 1 aprill 2010 alates.
Eesti edasimüüja pidi ka pakkumise tegema soodsaks rehvivahetuseks. |
12.10.2009 at 09:22 |
|
Juhan Tuhk |
Reeglimuudatused 2010 - lõplik nimekiri
Serõile: täiesti legaalne ja korrektne on paigaldada kaamera (samuti driftimise näidikud jms) enne tehnilist kontrolli, sest siis peaks vastama auto võistlusolukorrale. Kui nende paigutus ja kinnitus on kontrolöride poolt heaks kiidetud, siis tehakse vastav märge ka kontrollkaardile ja kõik OK ning JOKK.
Vastasel juhul võib küll sellest leida põhjuse norimiseks nii kohtunik kui ka pahatahtlik konkurent. |
12.10.2009 at 19:22 |
|
peep Moderator |
Reeglimuudatused 2010 - lõplik nimekiri
Kuulda oli, et alakomitee need muudatused ka kinnitas väikeste parandustega:
3.2.2 Spoilerite paigaldamisel peab jälgima, et need ei tohi puutuda maad, kui autol on mõlemad ühe poole rehvid tühjad. Küljekardinad ning rattakoopa laiendid keelatud. Spoilerid peavad eestvaates mahtuma auto kere projektsiooni. Plastikust lävepaku ja küljekarbi katted lubatud, kuid nad ei tohi ulatuda auto põhja alla rohkem kui 100 mm küljekarbi ja autopõhja vahelisest keevisliitest.
3.9.3 Roolivõimult võib rihma eemaldada, kuid roolivõimu komponente originaalasukohast eemaldada ei tohi, v.a. hüdraulikaõli.
3.12.5 Pedaalikatted vabad. Pedaalikatte tööpind ei tohi olla rohkem kui 20 mm kaugusel pedaali küljes oleva kinnitusplaadi pinnast.
Samalaadsed muudatused cm -> mm soovitati sisse viia mujalgi ehk siis punktides 2.7, 3.1.5, 3.8.3, 3.2.1, 3.2.3, 3.4.6, 3.14.1 + kui mul midagi märkamata jäi.
Jesper, kui saad aega, siis võiks need saidile üles seada aga kas oleks mõttekas selgelt ära märkida, et need on uued, alates 2010 kehtivad reeglid ? |
14.10.2009 at 12:43 |
|
Jesper |
Reeglimuudatused 2010 - lõplik nimekiri
Jah, saavad üles, ootasingi seni lihtsalt täielikku ja kinnitatud sõnastust.
Mis puudutab ära märkimist, siis ma arvan et sinna võib ju panna viimase uuendamise kuupäeva kuhugi, koos märkega et kehtivad sellises sõnastuses vähemalt hooajal 2010 ja üldpõhimõtted kindlasti ka pärast seda. Kehtivuse tähtaeg 2013 on ju sügavalt tinglik, seda, kas aasta pärast ei pea olude sunnil jälle mingeid punkte või nende sõnastusi muutma, ei tea ilmselt ei sina ega mina ega Ringrajakomitee ega jumal taevas ka mitte.
Ahjaa, mul oleks Laurile ettepanek et segaduste vältimiseks kodanikega, kes jõuavad BMW Cupini mingeid huvitavaid ilmavõrgu servmisi radu mööda, võiks sellele lehele http://amperracing.ee/?id=1958 lisada mingi viite või asja algusesse, et asi käib edasi ja uued reeglid on saadaval meie lehel, või siis lehte uuendada.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
14.10.2009 at 13:04 |
2 edits. Last edited 14.10.2009 at 13:12 by Jesper
|
peep Moderator |
Reeglimuudatused 2010 - lõplik nimekiri
Ma ei tea, kuidas see täpselt toimuma saab aga keegi peaks jälgima, et sarja lehel olev info ja EAL ametlik reeglivariant 100% kokku langeksid. Viimased ülaltoodud muudatused tegin ma lähtudes Laurilt laekunud suulisest informatsioonist. |
14.10.2009 at 15:18 |
|
Jesper |
Reeglimuudatused 2010 - lõplik nimekiri
Siiamaani olen mina seda jälgimist teinud oma väikeste valgete silmamunadega Kodulehele üles pandu aluseks on alati olnud EALi lehel olevad ametlikud dokumendid, välja arvatud sarja lõppseis, mida pole seni avaldatud ja mis tuli näppude peal esialgu vigaselt, pärast veidi paremini kokku lüüa. Õnneks vähemalt meister sai kogemata õige.
Ma hea meelega jätkaks seda traditsiooni, et ametlik ja algne infoallikas on EAL ning koduleht on niisama mugavama vaatamise pärast. Juhul kui täna juba eksisteerib uute reeglite sõnastus tervikliku EALi kinnituse saanud dokumendi kujul, siis keegi võiks selle saata jesper@ekiri.ee . See muidugi ei takista lehe varasemat uuendamist, lihtsalt kontrolliks-korrigeeriks üle.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
14.10.2009 at 15:41 |
|
peep Moderator |
Reeglimuudatused 2010 - lõplik nimekiri
Sarja lõppjärjestus kinnitatigi alles eile, sest oli vaja oodata mootorikontrolli tulemusi. Loodame siis, et EAL versioon langeb siinses teemas olevaga kokku. |
14.10.2009 at 15:46 |
|
|