Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
Pedaalimisest võidusõidulVaatasin sel pühapäeval toimunud Bathursti 1000 km sõidu videot ja tekkis küsimus, millele ehk oskaks vastata mõni kogenud võidusõitja ? Alates 4.25 näitab juhi jalgade tööd ja ma olen enne ka näinud seda vasaku jalaga piduripedaali kerget puudutamist. Kas niimoodi saab tõesti autot rohkem piiri peal hoida ja siis vajadusel stabiliseerida, või on see seotud pigem märjal rajal pidurite efektiivsuse tagamisega ?
Muuseas, alates 7.10 näidatav re-start kolm ringi enne sõidu lõppu on vaatamist väärt, ülikõva andmine ja see on pikamaasõidu finish !
quote:peep: Vaatasin sel pühapäeval toimunud Bathursti 1000 km sõidu videot ja tekkis küsimus, millele ehk oskaks vastata mõni kogenud võidusõitja ? Alates 4.25 näitab juhi jalgade tööd ja ma olen enne ka näinud seda vasaku jalaga piduripedaali kerget puudutamist. Kas niimoodi saab tõesti autot rohkem piiri peal hoida ja siis vajadusel stabiliseerida, või on see seotud pigem märjal rajal pidurite efektiivsuse tagamisega?
Seda on vaja näiteks ühest kurvist teise üleminekul, või kurvide kaskaadis hoo vähendamiseks & keeramiseks sellel ajal, kui gaasi kogu aeg peal hoiad. Sa müüsid Evo maha, aga Audru raja S-kurv on selline, kus annad S-keskel (ehk see hetk kui masin ühest kurvist teise üle läheb) kerge vasakujala piduri (gaasi hoiad peal) - minu arvates keerab siis kuidagi paremini kurvi sisse ja "millimeetri" võrra kärbib hoogu ka.
Edit: Samas, kui kasutad ikka võidusõidukasti, võib vasak jalg olla "pidurijalg", sest muidu vead terve võistlusdistantsi "kasutut" jäset kaasas (OK, start välja arvatud)
Edit2: see 4:25 koht on üle mäe minekul "väike pidur", et kontakt maaga oleks parem (ei läheks liiga kergeks auto)
____________________________
Focus RS
13.10.2009 at 09:59
2 edits. Last edited 13.10.2009 at 10:07 by Garfield
Pedaalimisest võidusõidulSeda ma ise ka arvasin, et eelkõige stabiliseerimiseks aga see paneb mõtlema, et kohati piisab nii kergest vajutusest ehk masin peab ikka väga piiri peal olema.
Pedaalimisest võidusõidulIse olen kuulnud, et kasutatakse seda tappimist sellepärast, et ketas ja klots oleks võimalikult lähedal ning hoiaks kergelt temperatuuri ka. Kuigi vihmaga võib see olla ka tingitud sellest, et kuivatada kettaid.
Pedaalimisest võidusõidulNo seda pidurduseks ettevalmistamist on võimalik näha 2.30 juures minu arvates. Kuid see juht ei kasuta vasakut auto stabiliseerimiseks, võib-olla seetõttu, et rada on kuiv ?
quote:peep: Vaatasin sel pühapäeval toimunud Bathursti 1000 km sõidu videot ja tekkis küsimus, millele ehk oskaks vastata mõni kogenud võidusõitja ? Alates 4.25 näitab juhi jalgade tööd ja ma olen enne ka näinud seda vasaku jalaga piduripedaali kerget puudutamist. Kas niimoodi saab tõesti autot rohkem piiri peal hoida ja siis vajadusel stabiliseerida, või on see seotud pigem märjal rajal pidurite efektiivsuse tagamisega ?
Muuseas, alates 7.10 näidatav re-start kolm ringi enne sõidu lõppu on vaatamist väärt, ülikõva andmine ja see on pikamaasõidu finish !
Vasaku jala piduriga hoidsid nad autot trajektooril kurvist välja kiirendamisel, kui vee tõttu hakkas tekkima alajuhitavus, siis tonks vasaku piduriga tõi auto trajekoorile tagasi.
Siiamaani olen kasutanud vasaku pidurit esiosa paremaks kurvikeeramiseks ja auto stabiliseerimiseks hoides samal ajal vedu peal.
Et siis piduriga juhid esiosa ja gaasiga tagaosa.
Pedaalimisest võidusõidulasja peenem nimetus on ka trailbraking mille eesmärk on jah autot tiba stabiliseerida minupuhul eelkõige tagaveduse alajuhitavuse vastu. ise hakkasin see hooaeg seda võtet proovima ja uue kurvi läbimine ei olnud enam üldsegi nii vaevaline. aga sirgel kasutan sama nippi juba algusest saati. hea teada ikka et pidurid alles on
quote:uzzac: asja peenem nimetus on ka trailbraking mille eesmärk on jah autot tiba stabiliseerida minupuhul eelkõige tagaveduse alajuhitavuse vastu. ise hakkasin see hooaeg seda võtet proovima ja uue kurvi läbimine ei olnud enam üldsegi nii vaevaline. aga sirgel kasutan sama nippi juba algusest saati. hea teada ikka et pidurid alles on
trailbraking on küll veidi teine asi - kurvi sisse pidurdamine.
____________________________ Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
Pedaalimisest võidusõidulKüllap palju oleneb sõitja isiklikust eelistusest. Mäletan kuidas Water Röhl mainis, et tema pole asfaldil vasakuga pidurdamiseks põhjust leidnud ja kasutab seda võtet ainult kruusal sõites.
Trailbraking on jah suht hädavajalik kohati, kuid sellel pole otseselt pidurdusjalaga seost, paremaga saab samuti, ainult ehk üleminek kiirendusele on vahel natuke vähem sujuv, sest vahegaasiga tuleb tasandada ja see ei pruugi alati täppi minna. Kahtlemata Pärnus on efekt kõige paremini tuntav uues kurvis.
Antud teema sai siiski ajendatud kergetest pedaalipuudetest, et mis otstarbel nad seal konkreetses videos olid ?
quote:uzzac: sisse šmisse. point on enamvähem sama
Peep juba vastas, aga siiski.
Trailbraking tähendab seda, et pidurdatakse kurvi sisse ükskõik millise jäsemega pidurit vajutades. Selle põhiline eesmärk on kaalu kandine esiteljele ning selle kaudu suurendada kurvis esiotsa pidamist, mille abil suurendada kurvi läbimise kiirust.
Vasaku jalaga piduramine võib vabalt toimuda ka enne kurvi ja sellisel juhul ei ole tegemist trailbrakinguga.
____________________________ Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
Pedaalimisest võidusõidulPressure Tap oli väljend mida kohalikud kasutasid antud manöövri jaoks ning paari guugli otsingut andsin selle vastuse: http://www.freepatentsonline.com/6120108.html
Ma ei tea küll kas see päris sama on aga mulle tundub ikkagi, et kontrollitakse sellega, et kas pidurid on või ei ole olemas.
Pedaalimisest võidusõidulantud link viitab mingile õhk piduri süsteemile ja seal tegu nagu rohkm veoki teemaga? aga jah andres left foot braking indeed siiski pidasin midagi muud silmas.
Pedaalimisest võidusõidulnein. just see kurvi sees piduri näppimine ja sirgel lambist kerge vajutus. et kas neil on konkreetne termin või käivad üldiselt left-foot, trailbrakingu jne alla. seda mõtlesin, mitte et sellel nüüd mingi eriline tähtsus on aga noh nii huvi pärast.
Pedaalimisest võidusõidulSirgel piduri näppimist tehakse vahest selleks, et sirge lõpus pidurdamisel klotsid juba ilusti ketaste lähedal oleksid ja saaks kohe algusest maksimaalsel effektiivsusel pidurdada. Kurvis paindub pahatihti käänmik veidi rohkem läbi ja lükkab klotse kaugemale.
Kurvis piduri näppimine võiks olla ennekõike auto balansiga mängimine.
Kuna nad on minuarust erinevate otstarvetega, siis ma ei usu, et neil ühine nimi oleks.
quote:serõi:... seljataga sõitvat konkurenti segadusse ajada
Kas Super-1600 peavad pidurituled nüüd olema? Minu ajal küll ei olnud. Udu-vihmatuled olid taga ja neid võis kasutada sinu poolt kirjeldatud eesmärgil aga soovitavalt kohtunike vaateväljast väljaspool
quote:jesper: Hääh, nüüd astusid raudselt ämbrisse, neile eelmise generatsiooni tüüpidele ju õpetati sõitu mingi Gaz veoautoga kus tuli igal käiguvahetusel stiilis sidurit vajutada, pidurdada, gaasi anda, käiku vahetada, veel pidurdada, veel gaasi anda, uuesti pidurdada, veel sidurdada, teist korda käiku vahetada, sidurdada ja lausuda simsalabimm-abrakadabra, et saaks näiteks kolmanda asemel neljanda käigu sisse
hm - ma vahetan praegugi rinkal käiku alla vahegaasiga (nujah, eks mul pars gas muidugi ole ka) aga asi käis vist ikka niiet - pidurdad, sidur alla, käik neutraali, sidur veitsa üles, kannaga vahegaasi, sidur all, käik sisse, sidur üles, pidur maha, gaas peale vms...
kolmandalt neljandale pole vaja seda abadakabrat teha - sidurdamise ajal hoiad lihtsalt gaasi peal - no muidugi võib ülesvahetamiseks vahegaasi kasutada, kui aega on ja tahad sünkrosid säästa
10.06.2010 at 13:15
2 edits. Last edited 10.06.2010 at 18:25 by BlueStang