Poster |
Message |
peep Moderator |
Keraamilise vs. metallkettaga pidurid
Üks ajakiri testis erinevusi keraamilise ja tavalise metallkettaga pidurite vahel. Auto oli RS4, Avant keraamikaga ja Cabrio tavapiduritega. Seda ei oska kommenteerida, miks nii kuna Cabrio on 135 kg raskem aga erinevused näeb ikkagi tulemustest ära kuigi absoluutnumbrid pole ehk võrreldavad. Testi sisu oli järjest 10 korda mahapidurdamine 160 - 0 kmh. Tulemused:
RS 4 Avant with ceramics:
1º 100,8 mts
2º 96,4 mts
3º 97,8 mts
4º 95,3 mts
5º 93,4 mts
6º 92,2 mts
7º 92,2 mts
8º 92,2 mts
9º 92,3 mts
10º 91,9 mts
RS4 Cabrio Standard Brakes
1º 95,82 mts
2º 96,4 mts
3º 97,62 mts
4º 94,22 mts
5º 97,06 mts
6º 94,47 mts
7º 102,43 mts
8º 101,71 mts
9º 104,83 mts
10º 107,96 mts
- Ceramics: 380 mm front discs, 38mm wide, 5,5 kg each disc
- Standard: 365 mm front discs, 34 mm wide, 11kg each
Olen ise ka saanud keraamiliste piduitega autoga ringrada sõita ja tõesti, asi ei väsi isegi peale poolt päeva. Üks tuttav just tellis endale uue RS4 koos keraamiliste piduritega (mis maksid ca. 56 t. lisaks) ja ta kavatseb sellega võimalikult mitmel OT'l ka osaleda ehk siis saab veel täpsemalt näha, kuidas asi kestab pikema aja jooksul. |
18.02.2007 at 09:41 |
1 edit. Last edited 18.02.2007 at 09:47 by peep (Moderator)
|
TCOFF |
Keraamilise vs. metallkettaga pidurid
Ma ei saa sellest aru hästi. Ühega lähevad numbrid suuremaks, teisega väiksemaks.
Ok oletame, et Standard piduritega läheb halvemaks(number suuremaks), aga keraamilistega
ei saa ju pidurid paremaks järjest pidurdades minna(number väiksemaks)?? |
18.02.2007 at 11:15 |
2 edits. Last edited 18.02.2007 at 11:17 by TCOFF
|
peep Moderator |
Keraamilise vs. metallkettaga pidurid
quote: TCOFF:keraamilistega
ei saa ju pidurid paremaks järjest pidurdades minna(number väiksemaks)??
Nagu näha, siis saab küll ja seda olen ka ise kogenud, et mida rohkem neil seljas elada, seda paremini toimivad. Samas on nendega olnud mitmeid jamasid, eelkõige Porsche puhul, kus kettad on rajal tükkideks sõidetud ja mille peale tootja on väitnud, et need ei ole mõeldud ega sobi motospordiks. Ehk on ka sellel asjal oma vead.
|
18.02.2007 at 21:58 |
|
Jesper |
Keraamilise vs. metallkettaga pidurid
Ma nendest tänavaautodele paigaldatavatest keraamilistest ketastest ei tea suurt midagi, aga F1 carbon-piduriketta töötemperatuur on kuskil 500 kraadi Celsiust, alla selle ei pidavat kõssugi tegema. Selle tõttu on ka pidurdamistehnika natuke teine kui terasketastega, juht astub pedaalile ennetavalt mõned sekundikümnendikud varem kui tegelikult vaja on - ketas soojeneb üles ning õige pidurdus tuleb alles siis, kui töötemperatuur käes on. |
18.02.2007 at 23:05 |
1 edit. Last edited 18.02.2007 at 23:05 by Jesper
|
matukas |
Keraamilise vs. metallkettaga pidurid
Jesper, Sul vist vanad andmed. Minu teada peaks see temp 200 kraadi juba allapoole tulnud olema
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge |
19.02.2007 at 02:08 |
|
peep Moderator |
Keraamilise vs. metallkettaga pidurid
F1 kettad ei oma minuteada midagi ühist tänavasõiduautodel kasutatavatega. |
19.02.2007 at 10:33 |
|
racerx |
Keraamilise vs. metallkettaga pidurid
Keraamika läheb aeglaselt "töösoojaks" teatud piirist üleviimiseks jääb aga energiat väheks . Metalll on hetkega rohkem kui vaja. nö. Piduritele ehk siis klotsidele eriti hea temperaaturi leidmiseks tuleb keraamikat soojas hoida. Seega tänavaautol, liiklemiseks on neist pigem kahju kui kasu.
|
20.02.2007 at 00:43 |
|
|