Poster |
Message |
rustang Moderator |
B3 Autorent Võiduajamise järelkaja
Sain just koju, surmväsinud aga täis emotsioone, teen teema siin valmis kui kellelgi äkki muljeid, kommentaare või lausa pilte peaks olema.
Oli kaks pikka võidusõidupäeva, mõned päris head vaatemängulised võistlused, üks ametlik protest, palju ebaõnne rajal - aga elus tihtipeale ühe ebaõnn on teise õnn - , lugematu arv stop-and-go karistusi, üks diskvalifitseerimine; sain lähedalt jälgida soome kogenud Race Directori töömeetodeid ja ka ise Soome meeskonda juhtida, viibida kõrgetasemelise žürii koosolekutel ja kogeda Soome põhjalikkust ning nõudlikkust võistluste ettevalmistamisel. Õppisin väga palju - mitte et soomlased mingid asendamatud eeskujud oleks aga kaheldamatult töötab nende masinavärk väga sujuvalt ning traditsioonid on pikaajalised. Anti palju nõu võistluste ajakavade koostamiseks, aja kokkuhoidmiseks, meeskonna töö parandamiseks, puksiiride töö efektiivistamiseks jne. Loomulikult käib asja juurde ka sõimu ja emotsioonide väljavalamist kohtuniku peale aga noh eks see tuleb välja kannatada, käib vist asja juurde
Need on esialgsed muljed mis pinnale hulbivad, eks hiljem võib möödunut põhjalikumalt analüüsida. |
28.06.2009 at 21:32 |
|
peep Moderator |
B3 Autorent Võiduajamise järelkaja
Mulle jäi ka sommide asjaajamisest hea mulje, asjad võikski printsipiaalsemad olla, tuleks alale igati kasuks.
Võistlus oli samuti 5+ korraldatud ja põnevust ning niisama silmailu jätkus. Kahjuks isiklike saavutuste poole pealt oli nädalalõpp pettumus, kuna pidin tehnilise rikke tõttu mõlemad sõidud pooleli jätma. Esimeses sõidus sain sõita uue kurvini ja teises sõidus kaks ringi ja siis kuni uue kurvini, kus juba tuttavaks saanud rajakohtunikud mind tervitasid. Kuid kokkuvõttes tundus, et meie klassis oli päris kõva võidusõit ja ka etapivõitjate nimekiri sai täiendust, esimese sõidu võitis Rene ja teise Indrek. Tundub, et tase on hetkel väga ühtlane ja see on hea. |
28.06.2009 at 22:07 |
|
rustang Moderator |
B3 Autorent Võiduajamise järelkaja
Kõige koomilisem oli, et Soome kõigi tiitli-ringrajaasarjade (rata-sm.fi) promootor Mara kes ühtlasi sõidab ka BMW X-tremega sai kaks stop-n-go'd jutti
Kusjuures nüüd pühapäeva õhtul on soomlaste veebis juba võistluste kokkuvõte olemas ( http://www.rata-sm.fi/content/fi/11501/966/966.html ). |
28.06.2009 at 22:38 |
1 edit. Last edited 28.06.2009 at 22:50 by rustang (Moderator)
|
rustang Moderator |
B3 Autorent Võiduajamise järelkaja
Üks võistluste dramaatilisemaid hetki minu jaoks oli Lähteenmäki finiš Dodge Viperil kui mees kohe pärast ruudulist lippu auto blokeeritud piduritega boksitee lõpus seiskas, autost välja hüppas ja murule pikali kukkus ise jalgadest kinni hoides, samal ajal tuli autost üha rohkem suitsu ja kapoti eemaldamise järel tühjendati sinna tulekustuti ning kohale tuli ka tuletõrje asja julgestama. Ehk siis eitea kuimitu ringi oli kutil tuli jalge all olnud aga no kuidas sa ikka enne finišit seisma saad jääda. Õnnes midagi hullemat juhiga ei juhtunud ja ta käis omal jalal poodiumitseremoonial teise koha karikat vastu võtmas. |
28.06.2009 at 22:50 |
1 edit. Last edited 28.06.2009 at 22:51 by rustang (Moderator)
|
Kaido |
B3 Autorent Võiduajamise järelkaja
Jep - igati ladus üriitus oli - tänud korraldajatele. Nagu eelmisel aastal, nii oli ka seekord tunda vähe klubilist atmosfääri, see teeb asja meeldivaks ja aitab taluda halba ilma. Kollane laadakas nelja ratta libisedes kurve võtmas oli lahe, Viperi finis karm ning tavapärase punasest laternast Spidermeni võit lõbus. Peebust on kahju, aga see ongi võidusõit. |
28.06.2009 at 23:10 |
|
uzzac |
B3 Autorent Võiduajamise järelkaja
eks annan endast parima et edasi liikuda
peebule ka kaastunne tehnika mittepidavuse tõttu. usu tean mida sa tunned. esimes stardis ei pidanud esimene ots väga ja selle tulemusena et saanud paremast ja uuesti kurvist piisavalt suure hooga läbi. warmupis pühap hommikul saime asja jonksu ja siis suure entusiasmiga starti mindud. kahjuks kustus koos foorituledega ka 3 käik ning auto jäi vabakäigule ega suutnud või ei tahtnud seda mis iganes teise käigu vastu loovutada.
korraldus oli 5+. ajakava püsis, autasud jagati kätte kohe peale sõitu mis on minuarust väga õige lahendus. rajakohtunikud olid meie omadest miljon kilomeetrit üle aga eks see jääbki vähese trenni ja koolituse taha. loodetavasti võeti proffidelt õppust ja järgmine kord on meie lipumehed ka tublimad.
suur aplaus veelkord korraldajatele |
28.06.2009 at 23:32 |
|
hall |
B3 Autorent Võiduajamise järelkaja
Asi sai tehtud, ülisuured tänud peakohtunikule, sekretäriaadile ja võistluste juhile ning kõigile teistele, kes aitasid, asja koos- ja toimimashoidmise eest. Ei olnud see asi lihtne, aga minu meelest tuli kenasti välja - suuri avariisid ei olnud, ajakava pidas jne. Tänud mõistagi ka kõigile võistlejatele ja pealtvaatajatele.
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
29.06.2009 at 08:00 |
|
matrix |
B3 Autorent Võiduajamise järelkaja
Suurepärane Võistlus 5++ , Hea korraldus ja ajakavast kinnipidamine.
Meie tiimile oli suht suurepärane nädalavahetus 1 teine ja 2 kolmandat kohta, ja 1 kohalt start.
kuigi jäi veidi arusaamatuks Koppeli musta lippuga sõitmine ja selle lahendus.
|
29.06.2009 at 09:51 |
|
Umbertto |
B3 Autorent Võiduajamise järelkaja
Korradus 5+.
Eriti positiivne oli treengupäevade rajakakohtunike töö, nad oskasid väga hästi sinist lippu kasutada ja seetõttu ei tekkinud mingeid probleeme, kui ka palju eri klasside/kiirusega autosid rajal oli...
Tänud ! |
29.06.2009 at 10:13 |
|
rustang Moderator |
B3 Autorent Võiduajamise järelkaja
quote: matrix:Kuigi jäi veidi arusaamatuks Koppeli musta lippuga sõitmine ja selle lahendus.
Mida silmas pead? Ma hea meelega seletan kuidas need asjad käisid/käivad.
|
29.06.2009 at 10:14 |
|
matrix |
B3 Autorent Võiduajamise järelkaja
Esimese Sõidus näidati Koppelile Stop / Go ,Selle eiramise eest Musta lippu , kuna ka seda eirati 2 korda oli valmis kohtunik ise rajale hüppama ja lipu näitama. kui Koppel maha tuli lasti ( või sõitis ) ta ikkagi rajale ja sellele ei järgnend mingeid sanktsioone. |
29.06.2009 at 11:05 |
|
Lembit |
B3 Autorent Võiduajamise järelkaja
quote: matrix: Esimese Sõidus näidati Koppelile Stop / Go ,Selle eiramise eest Musta lippu , kuna ka seda eirati 2 korda oli valmis kohtunik ise rajale hüppama ja lipu näitama. kui Koppel maha tuli lasti ( või sõitis ) ta ikkagi rajale ja sellele ei järgnend mingeid sanktsioone.
Musta lipu tähendus vabatekstina oleks "sõida boksi ja peatu kohtuniku näidatud kohas". Koppel sõitis boksi. Kohtunik "luges talle sõnad peale" ja otsustas, et sõnade pealelugemine koos boksist läbisõiduga oli antud situatsioonis piisav karistus, mille järel lubati võistleja Koppelil võistlemist jätkata.
|
29.06.2009 at 11:29 |
|
rustang Moderator |
B3 Autorent Võiduajamise järelkaja
See on tõesti soomlaste raudpolt tõlgendus, et must lipp ei tähenda maailma lõppu. EAL aastaraamatus on lipu kõrval oleva joonise peal kirjas midagi natuke muud aga tekstis ning samuti FIA lehel on Sporting Code inglisekeelses tekstis sõnasõnalt, et musta lipu korral tuleb sõita rajaboksi ja peatuda kohtuniku poolt ettenähtud kohas. Ja (minu poolt lisatud) kuulata ära mis on kohtunikul öelda ning seejärel tegutseda vastavalt saadud korraldustele. Näiteks möödasõit topeltkollastega ei ole lihtne stop-n-go vaid veidi pikem "loeng", kahjuks või õnneks peeti selline loeng seekord vaid ühele Läti piloodile kelle üllatusel ei olnud piire. Eks eksimusi on erinevaid ja teatud juhul ei välista ma ka seda, et rajale tagasi enam ei lasta.
Ja üldse kui ma veel seda tööd kunagi tegema peaks siis eelistaks mina samuti valestardi korral ajakaristuse asemel stop-n-go kuna siis on see kes esimesena lõpetab ka võitja mitte ei pea keegi kuskil sekundeid lugema ja arvutama - nii sõitjate kui publiku jaoks on asi lihtne ja loogiline. Teiseks (soomlaste väitel) on stop-n-go "kasvatuslik efekt" palju tõhusam ja kolmandaks Pärnu rajal lisabki stop-n-go ringiajale umbes 30 sekundit mis on olnud ka tüüpiline karistus varasemal ajal. |
29.06.2009 at 11:59 |
|
tehnik |
B3 Autorent Võiduajamise järelkaja
Tegin pealtvaatajana niisama ka mõned videod:
http://toru.ee/videos/tehnik/sets/3469/
|
30.06.2009 at 00:17 |
|
uzzac |
B3 Autorent Võiduajamise järelkaja
me teine pool tegi paar klõpsu |
30.06.2009 at 12:28 |
|
hall |
B3 Autorent Võiduajamise järelkaja
quote: tehnik: Tegin pealtvaatajana niisama ka mõned videod:
http://toru.ee/videos/tehnik/sets/3469/
On sul need videod parema kvaliteediga ka kuskil olemas?
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
30.06.2009 at 14:02 |
|
rustang Moderator |
B3 Autorent Võiduajamise järelkaja
Race Control in action :
|
30.06.2009 at 14:55 |
|
tehnik |
B3 Autorent Võiduajamise järelkaja
quote: serõi: quote: tehnik: Tegin pealtvaatajana niisama ka mõned videod:
http://toru.ee/videos/tehnik/sets/3469/
On sul need videod parema kvaliteediga ka kuskil olemas?
On failidena kaameras ja arvutis. Need on jah parema kvaliteediga, kuid mingi tipptase need ka pole. Mul pole enam serverit kuhu failid üles laadida ja eks see filmimine üldse on mul üks niisama kõrvalnähtus ja millest olen jõudumööda lubanud osa saada ka teistel.
|
30.06.2009 at 15:41 |
|
hall |
B3 Autorent Võiduajamise järelkaja
quote: tehnik: quote: serõi: quote: tehnik: Tegin pealtvaatajana niisama ka mõned videod:
http://toru.ee/videos/tehnik/sets/3469/
On sul need videod parema kvaliteediga ka kuskil olemas?
On failidena kaameras ja arvutis. Need on jah parema kvaliteediga, kuid mingi tipptase need ka pole. Mul pole enam serverit kuhu failid üles laadida ja eks see filmimine üldse on mul üks niisama kõrvalnähtus ja millest olen jõudumööda lubanud osa saada ka teistel.
Ega mind tegelikult muu suurt ei huvitagi kui selle video, kus S1600 esimene sõit on, lõik 6:30.-6:45 (koht mille eest sain hoiatuse väidetava topelt katmise eest enne stardisirge kurvi) ja teise sõidu videost 9:30-9:45 (tiigikurvis Karust möödumine).
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
30.06.2009 at 15:49 |
|
rolantsik |
B3 Autorent Võiduajamise järelkaja
Kas kahtled kohtunike otsustes?
Ei ole nendes hoiatustes midagi väidetavat,need tehti reaalselt.
|
30.06.2009 at 17:28 |
|
hall |
B3 Autorent Võiduajamise järelkaja
quote: rolantsik: Kas kahtled kohtunike otsustes?
Ei, otsus on otsus ja pärast võistlust vaidlustamisele ei kuulu, aga tahan saada selgust, et tulevikus vigu vältida.
quote: rolantsik:Ei ole nendes hoiatustes midagi väidetavat,need tehti reaalselt.
Selles pole kahtlustki ja seda pole keegi kahtluse alla seadnudki, et hoiatused reaalselt tehti - Kaspari autost tehtud motors24 videos on ka kenasti hoiatuse lipp ja number 44 näha
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
30.06.2009 at 19:34 |
1 edit. Last edited 01.07.2009 at 14:27 by hall
|
rolantsik |
B3 Autorent Võiduajamise järelkaja
No kui juba meenutamiseks läks,siis minu arust peaks nr 44 asju üldse krossi mehed arutama.Viimase paari aasta enamustes insidentides on osaline olnud nr 44.
Vot ma nüüd ei tea,kas asi numbris,või milles |
30.06.2009 at 19:59 |
|
amblik |
B3 Autorent Võiduajamise järelkaja
http://www.parnupostimees.ee/?id=136871
|
01.07.2009 at 13:27 |
|
Gsinut |
B3 Autorent Võiduajamise järelkaja
quote: Seekord ei ei seganud lõunanaabrite omavahelised kanakitkumised Eesti meeste sõite.
Ämmelgas soovid ehk kommenteerida |
01.07.2009 at 14:09 |
|
rustang Moderator |
B3 Autorent Võiduajamise järelkaja
Kusjuures ma ei tea kas võistlejad märkasid aga Soome BMW Xtreme klassis loositi enne sõitu sissepritse "ajud" välja. Lihtsalt selline huvitav tähelepanek. |
02.07.2009 at 15:07 |
|