Poster |
Message |
ICE |
Nordschleife 29.05 - 01.06
Täiesti juhuslikult mõtlesin, et kas seal webcam on ja tundub, et poisid läksid just peale
http://aftermarket.ee/images/nord1.jpg
http://aftermarket.ee/images/nord2.jpg
http://aftermarket.ee/images/nord3.jpg
http://aftermarket.ee/images/nord4.jpg
Webcam f5 põhimõttel: http://www.never2mu.ch/webcam_ns.html
____________________________
Petrolheads.ee |
29.05.2009 at 17:42 |
3 edits. Last edited 07.06.2009 at 07:47 by peep (Moderator)
|
peep Moderator |
Nordschleife 29.05 - 01.06
Eile said kõik käe valgeks ja juttu (ning õlut) jätkus õhtul kauemaks. Rada on peale 24 h sõitu super hea pidamisega ja ilm samuti soosib üritust, päikeseline ja soe.
Ise tegin eile 7 ringi aga Cup'i autol jääb haledalt ülekannet puudu, mitmes kohas pikalt piirajas. Vähemalt kurvides eriti keegi eest ei sõida.
Ehk algus on suurepärane, täna jälle uus päev. |
30.05.2009 at 07:53 |
|
peep Moderator |
Nordschleife 29.05 - 01.06
Ilus elu jätkub, kuigi täna oli rajal hullumaja ehk palju teadvusetult lebavaid tsiklimehi ja raja sulgemisi. Sellega seoses tegime kamba peale vaid ca 25 ringi aga kõigil on feeling mega ja õlu maitseb hästi peale pikka päeva rajal.
Homme oleme 8 hommikul rajal ja loodetavasti saab mõned kiiremad ringid. Uustulnukaile hakkab rada juba enam-vähem meelde jääma ja seega saab juba hoogu juurde anda. |
30.05.2009 at 22:06 |
1 edit. Last edited 30.05.2009 at 22:07 by peep (Moderator)
|
peep Moderator |
Nordschleife 29.05 - 01.06
Kui mõned tehnilised probleemid välja arvata, siis kõik sujub senini ja täna oli jällegi hea sõiduilm.. |
01.06.2009 at 00:42 |
|
peep Moderator |
Nordschleife 29.05 - 01.06
Istume ehedas Saksa kõrtsis ja teeme kokkuvõtteid. Kõik autod jäid terveks, v.a. üks otsalõppenud sidur, sõita sai kokkuvõttes piisavalt ja muljed on kõigil 5+ ! Eks hiljem räägime täpsemalt ja pilte peaks ka suht palju olema. |
01.06.2009 at 21:06 |
|
wirx |
Nordschleife 29.05 - 01.06
mis kiireimad ajad tulid muidu autodel?
____________________________
Soodsad sülearvutid siit --> Sülearvutid Laptopid.ee
Rinka huviline küsigu kindlasti % alla |
01.06.2009 at 21:30 |
|
rustang Moderator |
Nordschleife 29.05 - 01.06
Mina olen kodus tagasi ja muljed on VAPUSTAVAD - tahaks need pikemalt enne kirja pannna kui sära tuhmub. Hetkel siiski lühidalt - auto käitus korralikult v.a. juhi lollused aga õnneks leidsid need viperused aset väljaspool Nordschleife väravaid. Esimese kolme ringi ajal kadus järg rajal koguaeg ära ja kohati oli tobe tunne enne "muhku" autot keset teed hoida kuna ei mäleta kummale poole järgmine kurv on aga umbes 4ndast ringist sujus asi omaarust päris OK, igal pool õige käik enne kurvi sees jne. ning sõitsin mõnest isegi mööda! Algaja jaoks olid kaks kõige kaifimat kohta rajal "rebaseurg" ja karussell. Kiiruga sõidueelse nädala jooksul õhtuti tehtud kodutöö virtuaalsel N-ringil aitas siiski kõvasti rajaga harjumisele kaasa aga samaväärselt aitas raja ääres kõndimine ja ümbruse vaatlemine. Omamoodi äraspidine Nürburgringi reaalsus on, et tähelepanu äratamiseks pead sõitma Viperi või näiteks Escort Mk1ga - BMW M3 CSL või Porsche GT3 RS on seal nii arvukalt esindatud, et ei pane kedagi pead pöörama.
|
02.06.2009 at 06:25 |
|
jaan tatikas |
Nordschleife 29.05 - 01.06
Hetkel kirjutada keeruline , sõrmed ei taha sirgelt olla peale pikka roolimist... |
02.06.2009 at 17:41 |
|
newton Moderator |
Nordschleife 29.05 - 01.06
Mõned pildid esimesest pärastlõunast:
Taaskohtumine autodega "baaslaagris" Quiddelbachis:
Kust muuhulgas võis leida sellise E30 (BMW loogika kohaselt võinuks seal olla nt. Viperi kone, aga tegelikult oli 383 CID SBC )
See on tükike Eesti vast kõige rariteetsemat F-body't:
Viper vajas pisut käivitusabi...
... ja niisiis tekitati kohalikes natuke segadust küllap sealkandiski ebatavalise vaatepildiga:
Seejärel suund rajale...
... kus kõigepealt tuli natuke aega veeta piletijärjekorras:
Pidulikku hetke ei pidanud kaua ootama:
Kainestav silmapilk...
... ja rajale!
Pakuks, et Avo tahtis rajale tagasi
Aga tekkisid juba ka esimesed õnnetustest põhjustatud seisakud:
Mis andsid võimaluse parklas ringi vaadata:
Esimene pärastlõuna rajal hakkas lõpule jõudma ja oli aeg varustus varna riputada.
Õhtusöögikohaks oli Pistenklause, mille läheduses on selline pilt küllap pigem reegel kui erand
ja kus soovituslikuks menüüks on tulisel kiviplaadil pakutavad liharoad, mida saab siis oma äranägemise järgi "praadida":
Järgmistel päevadel olin peaasjalikult juba raja ääres, pildid on töös, paar teaserit:
Igatahes ülirahul, et selline reis sai ette võetud, aitäh Tarmole ühe kiire küüdi eest, Peebule teise kiire küüdi ja kogu ürituse korraldamise eest - kogu see asi on väga väärt kogemist. |
03.06.2009 at 13:41 |
|
tarmosild |
Nordschleife 29.05 - 01.06
Väga intensiivne ja meeldiv üritus. Esiteks sõitmine on kombinatsioon mõnust, hirmust, hasardist ning igasugustest tajudest mis tekivad seoses mootori- ja kummihäälte, kiirenduse, kompressiooni, üle- ja alarõhkude jmt-ga ning sellega et pea töötab nagu arvuti. Lisaks veel tunne, kui sõidad mööda. Pole küll ise narkar ja ei tea täpselt. Siiski soovitan: ärge tõmmake triipu, sõitke Nürkal.
Keskendumisharjutusena on see suurepärane koht, sest isegi 8/10 tempol sõites on õigete liigutuste hulk väga piiratud võrreldes VALEDE ja VÄGA VALEDE liigutustega, mida üks tihend rooli ja pedaali vahel teha võib. Hetkest kui tekkisid kõrvalmõtted nt. "liiga kiire" või "ära mööda pane" või "kardan" või "noh mis kas kolm ringi veel" tekkisid ka vead. MInu arust, seal saab 8/10 või kiiremini sõita ainult nii, et sõidad ja midagi muud peas ei ole. Sõites aeglasemalt kui 8/10 juhtub aga samuti õnnetusi, kuna siis sõidetakse lihtsalt tagant või küljelt sisse.
Asi on selles, et lisaks pikkusele ja kurvide arvule on seal suur kõrguste vahe, kurvikallete erinevused, igasugused muhud ja erinev teekate, peaaegukõik kurvid pimedad jne. nii et vrd tasapinnalise ringrajaga nagu Audru on see lihtsalt kõrvutamatu. Juhi auto jaoks on see võrratu koht.
Vale- ja vägavale liigutuste arv oli päris suur, kuna ca 50% vabast ajast oli rada suletud, kuna seal oli parasjagu 1...4 õnnetuse tagajärgede koristamine. Halvemal juhul ka kiirabi, helikopter, politsei vmt. Arvan et ca 24 tehnikaühikut kokku (6 päevas) läks remonti või mahakandmisele nende nelja päeva jooksul sh vähemalt 1 GT3 ja 1 CLK63. Samas oli sulgemine, tagantjärele hinnates, ka hea sest aitas kindlasti paljudel oma kuuma pea maha jahutada ning "läheneda võimete piirile altpoolt" nagu Avo OT-l ütleb. Mina pidasin ka teadlikult vahet, sest nt. L hommikul pärast 5 ringi - 100km - ihu värises, särk oli märg nagu kalts ja kaltsuna sai ta ka tagatiivale kuivama riputatud. 911 on ideaalne kaaslane sest mootorist tulev soojus kuivatas kiiresti. Muide, vett ja muud jooki raja äärest osta ei tasu, 0.33l midaiganes maksis vähemalt 45 krooni. Teine tähelepanek, õlu on sealkandis alati odavam kui vesi.
Halb oligi see, et liiklejate kogemuse- ja kiiruse vahe oli päris suur ja liiklejaid oli palju, nendest ca 1/50 puudega. Sellest tekivad konfliktid ja avariid. Lisaks veel motikate ja autode rajale laskmine korraga. Motikamehed olidki ohvrid, sest pole vist vahet kas lennata otse metallpiirdesse 100 või 200-ga. Veab kui lihtsalt külili kusagile lohised, aga see on sama tõenäoline kui sirgel teel lihtsalt niisama külili kukkuda. Seal pole sirget ja lihtsalt niisama kohta.
Mul on samuti mõned in-car videod aga vaatan kas ja kuidas need välja saab panna. Enda aegu ma ei tea, sest ei mõõtnud, tean need kõikusid suuresti sõltuvalt liiklustihedusest rajal; igatahes alla 9 minuti. Ise arvan, et lõpus sõitsin juba kiiresti, sest nt. 2 ringi sõitsin ühel kohaliku EDO Competition 993 Turboga koos. Samuti sai meie Porsche-kehastus James Herne pärast koosveedetud ringi kõhukrambid.
Lisaks on Nürka eriline koht, kuna seal on alati palju pealtvaatajaid, muud rahvast ja autosid sh 360-d, 430-d, FOrd ja Carrera GT-d, GTR-d jne. Tipphetk oli bensiinijaamas oranž Mosler 900MT, juhiuks üles tõstetud. Vana tuli välja, lükkas auto tankuri ette. Hakkasin ka kõrval tankima, üles tõusis kõrvalistuja uks. Istmel oli blond ja prillistatud daam a la Paris Hilton, kuid koos silenahkse punnsilm-koerakesega. Kui naasesin maksmast, oli daam autost väljunud ning toetus kahele väga erilisele stilettole oma pikkade jalgade otsas. Jalad lõppesid alt üles vaadates täpselt seal, kust algasid püksikud vmt varjav osa. Päevitunud käed oli ta pannud auto tagatiivale ning oli võtnud asendi, nagu lükkaks autot edasi. Vaade kestis, kuid midagi ei juhtunud. Siis viipas ta enda taga tankivale POrcshe-mehele, kelle muskulatuur oli lükkamiseks sobivam. Mees ei lasknud endale muidugi midagi öelda. Siis nad lükkasid koos, ja uskuge mind, oli nagu mõne USA filmi plakatilt. Vana ise istus roolis, mürr läks auto käima, daam naeratas ja tõmbas ukse enda järelt alla kinni. Mosler sõitis minema. Kõik.
Tänud Peebule, kelleta see üritus poleks aset leidnud; ning tänud kogu seltskonnale, sest olid tõesti väga kuldselt veedetud päevad nii rajal kui raja kõrval.
|
03.06.2009 at 16:54 |
|
Supra |
Nordschleife 29.05 - 01.06
See ford GT on küll nagu märg unenägu seal pildil :-p
Kõrtsu ees pildil on näha vaid porched ja BMWd Suht naljakas.
Tahaks kangesti teada, kas keegi mõnda Suprat veel liikumas nägi peale Maximi? |
03.06.2009 at 18:10 |
|
rustang Moderator |
Nordschleife 29.05 - 01.06
Nordschleife on ligikaudu arvestades 20 km pikkune ja kokkuleppeliselt sisaldab 73 kurvi. Mis see siis on - umbes sama mis sõita Pärnus 10 ringi järjest? Vale vastus. 10 Audru ringiga võrreldes kestab 1 sealne rajaring vaid mõne silmapilgu. Ilmselt põhjustab ajataju moondumist eriline meelteseisund mis sind valdab kui seal oma esimesi ringe teed. Tarmo on seda eespool väga hästi edasi andnud. Omamoodi ülim kontsentreeritus, iga keharakuga auto, raja ja kasliiklejate jälgimine ja tunnetamine... ja kui siis mingil hetkel hakkab asi klappima, tead täpselt kus oled ja mis järgmisena tuleb, sisened kurvi õige kiiruse ja trajektooriga siis on see võimas tunne.
Algajatel soovitatakse mitte palju järjest sõita ja nii tegime meiegi agaralt pause, et tutvuda parklates pesitsevate neljarattaliste vaatamisväärsustega, ajada juttu kaaslaste ja teinekord ka võhivõõrastega. Eriti kasulikud olid minu meelest jalutuskäigud raja äärde, mis võimaldasid hoopis teisest vatevinklist rajaga tutvuda ja aitasid päris palju orienteerumisele kaasa. Väga meeleolukad olid Peebu juhendamisel toimunud laupäevahommikune tunnine jalgsimatk Karusselli juurde ja pühapäevane visiit "hüpeka" manu. Tavalises rajaäärses pinnasele rajatud parklas imetlesime Morganit, F430 Scuderiat, Isderat, hiljem lisandus veel (Newtoni piltidelt tuttav) Ford GT. Ringi pääsla juures asuvas parklas jäid meelde Ariel Atomid, haljast süsinikust KTM X-Bow, Porsche mootoriga VW buss, Nissan GTR-id ja Skylined, paar TVR-i, Wiessmann, kindlasti on pooled juba ununenud. No ja muidugi igasugu Lotus 7 kloonid. Väga palju oli rajal ja selle ümber näha Megane R26-e, see on vist üks odavamaid rajakõlbulikke autosid? Kohal oli mitmeid klubisid - klassikaliste Minide klubi Inglismaalt, samast ka miskisugune uuemate Mustangite klubi (vähemalt üks neist Mustangitest oli Roush), Soome Porscheklubi - need on vaid mõned mis silma torkasid. Ka uuemaid Minisid oli päris palju. Kolmanda kohaloleku päeva õhtul tekkis autodest omamoodi küllastumine millepeale Kristjan vihjaski, et aitab autodest, vaataks vahepeal naisi ka!
Kogu muu elu raja veeres asuvates külades keerleb ringraja ja võidusõidu ümber. Nii toidupoes, bensiiniaamas, hotellis kui restoranis on Ring, autod ja kuulsad võidusõitjad läbiv teema. Ringrajale lähim bensiinijam omab aukartustäratavalt suurt valikut kvaliteetseid automudeleid, näiteks oli seal vähemalt viis erinevat mudelit mulle südamelähedasest Mk1 Escortist. See bensiinijaam on üldse "või sees" kuna kogu aeg on tankida soovivatest autodest väike järjekord ukse taga. Ja bensiini läheb ringrajal korralikult, minu auto 20L paak võimaldas sõita tankimata 3 ringi.
Kui mõelda veidi nende avariide peale mida seal tundus päris palju olema siis võiks asjale läheneda ka meie oma Open Tracki vaatevinklist. Tavalise OT raames mis kestab ca 6 tundi ja kus osaleb 60 autot toimub keskeltläbi 1-2 tõsisemat intsidenti (auto puruks või lihtsalt korralik väljasõit). Kui hinnata, et ühe päeva jooksul käib Ringilt läbi - nomaitea, äkki 500 autot (?) ja päev on 11 tunni pikkune siis 3-4 sulgemist päevas on isegi päris hea saavutus. Probleem on lihtsalt selles, et avarii likvideerimisele kulub kuni tund aega. Kui osalisi on rohkem kui üks siis tuleb kohale politsei ja teostab oma toimingud, lisaks võtab omajagu aega treileri sõit avariipaigale ja sealt ära. Niiet kannatust tuleb varuda.
Kohalikud inimesed tundusid olema väga sõbralikud ja abivalmid. Eks ühest küljest nad tajuvad, et kui poleks meiesuguseid ringrajafanaatikuid siis poleks ka neil teenistust aga teinekord paistsis see ka täiesti siira heatahtlikkusena. Teisest küljest on sealne rajaäärne personal väga resoluutne. Nende meestega avalikult eriarvamusele jäämine lõpeb kiiresti rajakeeluga. Samuti saab kohe bänni paremalt möödasõidu eest. Ka müratemaatika on jätkuvalt tundlik ja kahtluse korral kohe kontrollitakse. Tihti oli näha kuidas "vanad olijad" käisid kohtunikele midagi seletamas ja näpuga mõnele autole näitamas mispeale öeldi mõned teravad sõnad, kirjutati number üles ja näidati nimetissõrmega väljapääsu poole. Kaitse- või patukahetsuskõnesid keegi kuulata ei soovinud |
03.06.2009 at 21:58 |
1 edit. Last edited 03.06.2009 at 22:25 by rustang (Moderator)
|
rustang Moderator |
Nordschleife 29.05 - 01.06
Kellel Tarmo tankimislugu kripeldama jäi siis siin ta tangib ja siin on neiu koerakesega
Kahjuks ei ole ma veel leidnud pilti stilettodest lükkamispoosis :P |
03.06.2009 at 22:22 |
|
-XR- |
Nordschleife 29.05 - 01.06
See koerakesega näitemäng võis ka vabalt firma reklaamimiseks olla, mille kirjad autol on.
Et kõik ikka tingimata pärast kirjasolevale veebilehele läheksid.
Tegemist ühe Luksemburgi kinnisvara firmaga ja nende nii öelda maskotiks ongi see sama koer.
Auto peal ju ka selle koera pilt.
|
03.06.2009 at 23:16 |
1 edit. Last edited 03.06.2009 at 23:17 by -XR-
|
James Herne |
Nordschleife 29.05 - 01.06
Kõhukrambi (mis see üldse on?) sai Tarmo kõrval keegi teine. Minule meeldis väga tema kõrval sõita. Väga hea juht, väga hea auto, väga relax sõit. Mulle tundus et sirgetel oleks võinud autol veel rohkem jõudu olla ;-) Kui tavaliselt läheb kõrvalistuja istmel istudes süda pahaks mingi hetk, siis Tarmo kõrval kartsin et läheb väga pahaks, aga vastupidi. Peale sõitu oli enesetunne parem kui enne sõitu (olin just paar ringi Kristjani kõrval sõitnud). Korvistmes kõrval istudes ei lähe süda pahaks - sain sellele kinnitust ka Peebu autos kõrval istudes.
Ükski inimene pole eksimatu ja ka Tarmo läks ühte kurvi liiga kiiresti sisse. Õnneks ei juhtunud seda, mis sellel videol (samast kurvist on siis jutt):
http://videos.streetfire.net/video/porsche-911-GT3-rolls-at_84503.htm Tarmo läks vist veel suurema lauluga sinna kurvi, aga RS suur antikas aitas ehk tagumikku maas hoida, kuigi ta kurvi lõpus ideaaltrajektooril enam ei olnud.
Peebu kõrval sõit oli ka tõeline nauding, just kurvides (sirgel ei olnud ülekandest tingituna kiirus oluliselt suurem kui kurvides). Peep on maailma kõige korralikum racer - kui kõik oleksid temasugused, siis jääksid Nürkal mõned avariid ära. Peep ei sõitnud kunagi mööda, enne kui see manööver oli 100% turvaline. Tema kõrval oleme me Tarmoga parajad bandiidid. Mitte et me sõidaks teisi mittearvestavalt, aga kui tagant lauluga tuled, siis üritad võimalusel hooga väliskurvist ikka mööda ka sõita.
Õnnetuste arv oli seekord ikka täiesti kreisi. Kas sellist aega oli, et kaks tundi oleks rada järjest lahti olnud, ma ei tea. Kõige väiksem õnnetuse vahe oli nii, et kui rada peale järjekordset õnnetust lahti tehti, siis 5 min. pärast pandi juba kinni järjekordse õnnetuse tõttu. Õnnetused juhtuvad peamiselt mootorratastega. Aga ka autodega, kus idioodid roolis on. Minust sõitis Kesselchenis (teine kiire kurv 11-12km vahel) üks Opel Astra OPC-ga idioot mööda sisekurvist hästi ohtlikult. Ma arvan, et see oli mingi tuunitud OPC, sest originaalis on meie mõlema autol 240 hj, aga ta sõitis minust mööda, kuigi mul oli klots läbi põranda vajutatud. Ma pidin kiirusel ca 180 km/h oma trajektoori kurvis muutma, muidu see vend oleks mul peegli maha sõitnud. Eschbachis sõitis ta seina (see esimene kurv üleval mäe otsas kus tullakse suure parkla juures pealtvaatajate ette). Kui arvestada, et vaid ühel protsendil sõitjatest on IQ 12 ja et rada oli kaetud vähemalt 200m tagant ühe auto või tsikliga (20 km peale siis 100 sõitjat), siis see tähendab, et igal ringil on vähemalt 1 idioot. Karm värk, aga mis sa teed. Surma ei tahaks selliste jobude pärast saada. Tsiklimehed on teistmoodi jobud - selline mulje on et nad peeglisse ei vaata üldse. Tsiklimehi, kes mööda sõidaksid, on vähe, peamiselt jäävad nad just jalgu kurvides. Seal nad mööda ei lase ja sirgel kiirendavad eest ära. Siis peadki väliskurvis neist 10cm kauguselt mööda sõitma. Jube haige värk, et sinna autod ja tsiklid korraga peale lastakse.
Muljeid ürituse kohta oleks 10 lk, aga peab piiri pidama. Minu ariust on jube lahe, et Peep selle ära korraldas ja lahe, et ta ka Avo kampa sai. Rekkadega autod sinna on ülimõistlik variant. Me käisime Kristjaniga teise autoga mööda maad, aga isegi hullult talda andes sõidab sinna vähemalt 24 tundi ja palju-palju mõnusam oleks ikka lennukiga minna.
____________________________
jamesherne.com
|
04.06.2009 at 21:47 |
1 edit. Last edited 04.06.2009 at 22:01 by James Herne
|
ICE |
Nordschleife 29.05 - 01.06
Seda mööda mitte-laskmise ignorantsust või valehäbi sai ka soomes Ahvenistol kogetud seoses drifti-autodega. Kuigi ei olnud nende sessioon, olid nad jõhkralt risti jalus. Ok ma lasin neil kurvid kenasti ära sõita aga sirgel samuti ei mingit möödalaskmist. Ja nii need õnnetused sünnivad...
Loodetavasti panete veel pildimaterjali ülesse, Newtoni need pildid on küll super ning osalejate kirjeldused kadedusttekitavad.
____________________________
Petrolheads.ee |
04.06.2009 at 22:10 |
1 edit. Last edited 04.06.2009 at 22:10 by ICE
|
James Herne |
Nordschleife 29.05 - 01.06
Wirx küsis aegade kohta.
Traffic oli ülitihe ja mingit aega sõita ei saanud. Ühe ringi BTG mõõtsin Tarmo kõrval, oli 8:48. Ta ise ei ole oma BTG-d mõõtnud, aga see on arvutuslikult ca 8 minutit, sest Manthey rajapäeval sõitis ta tervet ringi 8.2x midagi.
Kristjani parim BTG oli seekord 9:32. Mina oma 2006 aastal 944 Turboga sõidetud 9:17 parandada ei suutnud, kuna tehnika ei olnud minuga ühel meelel. Mõne ringi, mis sõita sain, nende jooksul sain arusaamise, et ehk oli too 9:17 isegi päris OK aeg. 968-l on 20hj rohkem ja rada nüüd rohkem peas, aga enne kui sidur otsustas tiimitööst loobuda, sain aru, et 9:17 sõitmiseks oleks pidanud kõvasti vaeva nägema.
Peebu BTG oli 325Cup-ga vist 8.40. Jõhker aeg selle kohta, et ta pool rajast piirajas sõitis (5.käik 167 kmh kui ma õieti aru sain). Evoga on Peep sõitnud vist ca 8.20.
Palju Lille BTG oli?
____________________________
jamesherne.com
|
04.06.2009 at 22:17 |
|
peep Moderator |
Nordschleife 29.05 - 01.06
Ajad on seal väga suvalised seetõttu, et tihe liiklus rajal ja vajadus tagada elementaarne turvalisus ei võimalda nii sõita nagu näiteks OT'l aga ausalt öeldes pole see ringiaeg ka eriti oluline. Mängu ilu on faktis, et iga ringiga paned kokku väikese tüki hiigelsuurest puzlest nimega Ringi läbimise tehnika ja samas tead, et õppida on nii palju, et lõpuni ei jõua kunagi.
Esimesel õhtul arvasin, et Cup'i autoga on seal norm sõita ca 9 min BTG. Järgmisel päeval sõitsin 20 sek kiiremini ja hinnanguliselt ca. 5 sek jäi trafficu tõttu reservi. Seda siis minu hetke oskuste tasemel. Nagu James mainis, oli auto tippkiirus alla 170 ja kõik pikemad sirged sai piirajas sõidetud. Samas kurvides ei kohanud ühtegi aparaati, mis oleks suutnud eest ära sõita, üks Ariel Atom välja arvatud. |
05.06.2009 at 00:47 |
|
jaan tatikas |
Nordschleife 29.05 - 01.06
quote: Palju Lille BTG oli?
9.02 oli kõige kiirem , kuigi aja mõõtmine on seal suhteline tegevus , kõik ringid on väga tihedas liikluses . |
05.06.2009 at 09:05 |
|
peep Moderator |
Nordschleife 29.05 - 01.06
Kuna ma jõudsin alles eile õhtul koju peale reisi ja ülejäänud postitused tegin mobiiliga, siis paar sõna veel lisaks.
Kui algselt otsustasime selle reisi korraldada, tundus asi lihtne. Kuid mida konkreetsemaks ja lähemale asi jõudis, seda enam küsimärke tekkis. Üks asi on organisatoorne pool, transport, rahad jne aga natuke tekkis ka mure, et kas inimesed üldse sellise "investeeringuga" rahule jäävad ? Tavainimese (st mitte rinkasõidu fänni) jaoks on sellel rajal ca. 2 ringi maksimum, vajadus kontsentreeruda ja ohutunne on liiga suur, et asja naudinguga võtta ja mitmesugused ebamugavused seoses avariide ja raja sulgemistega lisaks. Rahustas veidi see, et esiteks olid pooled juba seal rajal viibinud ja kõik omasid ringrajal sõitmise kogemust.
Reede õhtusel sessioonil tundus, et minu hoiatused rahvamassidest ja pidevatest avariidest olid natuke üle pingutatud, sõitsin paari tunniga ise 7 ringi ja ka teised said käe valgeks, ning rahvast ei olnud üleliia palju.
Laupäeval oli rada enne lõunat suletud, toimus GLP järjekordne etapp. See oli hea võimalus rajaga kõrvalt tutvumiseks kas jala või jalgrattaga, kuigi nagu selgus, ilma tõsisema sportliku vormita kujunes rattasõit põhiliselt ratta mäkke lükkamiseks. Lõunast läks sõiduks, kuid pilt oli võrreldes reedega hoopis teine, sissepääs oli huvilistest umber ja üks intsident rajal järgnes teisele. Minu saldoks jäi sel päeval vaid kolm ringi !
Õhtul osales umbes pool meie gruppi huvitaval üritusel nimega "trackwalk". Meid sõidutati väikeste bussidega mööda rada ja võtmekohtades tulime välja ning katsusime oma jala ja käega, kuidas need kohad välja näevad ja saime asjatundjatelt juhiseid raja efektiivseimaks läbimiseks. Mõningad kohad üllatasid isegi mind, kuigi olen seda rada päris palju omal käel uurinud. Mõningaid kaldeid ja nurki lihtsalt autost ei taju ja raja kõrval seistes ei näe hästi. Samuti on "loomulikust intelligentsist" raske märgata pisierinevusi rajakattes aga näiteks märjal rajal annab see teadmine olulise eelise. Paljudes kohtades on ideaaltrajektoor nii paksult kummi täis, et vihmaga on ta libe kui seep ja seetõttu tuleb märjaga teistsugust joont hoida.
Pühapäeval avati rada 8 hommikul ja meie seltskond läks kohe esimeste hulgas peale. See oli väga õige lüke, sest kuni 10 saime suht vabalt sõita ilma eriliste järjekordadeta. Just see mida vaja ! Kuid nagu kohalikud meile eelmisel õhtul mainisid, kella 10 ajal jõuab enamik turiste rajale, liiklus muutub tihedamaks ja avariide arv suureneb. Seetõttu võtsime keskpäeval rahulikumalt, käisime lõunal ja raja kõrvalt teiste sõitu vaatamas. Plaan oli õhtupoole jälle täiega panna, kuna osa inimesi lahkub ja rada jääb tühjemaks aga üks suurem intsident ja pea 2 h. raja sulgemine ei lasknud seda plaani päriselt realiseerida. Kuid kokkuvõttes polnudki kõige kehvem, minul õnnestus teha 12 ringi.
Esmaspäeval olime jällegi kell 8 rajal ja kui esimesed paar ringi häiris puude varjus olev niiskus, siis sõidujälg kuivas kiiresti ja kuni ennelõunani oli väga hea sõiduaeg. Keskpäeval võtsime aja maha, käisime lõunal ja uudistasime niisama, kuid õhtupoole sai hoolimata paarist raja sulgemisest veel korralikult sõita ja kokku tegin sel päeval 20 ringi.
Kokkuvõttes sai vist ilmaasjata muretsetud, seltskond olid 100 % sõidufännid ja keegi ei kurtnud ebamugavuste üle (mida polnud mitte vähe) ja meil läks ka muidu väga hästi, sest kellelgi ei tekkinud rajal suuremaid probleeme. Kokkuvõtteks tundusid kõik ülirahul olema, kuigi mina ise pole kunagi nii hullult avariisid täis ja ülerahvastatud nädalalõpul seal viibinud. Positiivsest küljest vaadatuna hea ongi, et nii, tavaliselt on seal palju vähem rahvast ja saab rohkem sõita ehk suure tõenäosusega on järgmine kord veelgi parem selles suhtes.
Kõrvalt vaadates võib mulje jääda, et Nürburgring on nagu youtube video, kus aeg jookseb all nurgas ja mida väiksem number seda uhkem. Tegelik iva on siiski muus - võrdleks teda muusikainstrumendiga, millel saab improviseerida ja ennast väljendada. Kui Pärnu rada oleks näiteks kahe keelega kitarr, siis Ring on sümfooniaorkester vms ? Tähtsaim on see, mis Sul peas toimub. Kui saad seal sõidu sujuma, siis midagi paremat selles vallas on raske ette kujutada. Loomulikult, kui sõit tuleb välja, on vaba raja korral aeg ka hea aga see tuleb juba iseenesest n.ö. kõrvalproduktina.
Osalejate jutt peale üritust ei jätnud mingit kahtlustki, et asi kuulub kordamisele järgmisel aastal ehk ju siis nii lähebki.
Lõpetuseks tänan kõiki osalejaid meeldiva seltskonna eest, oli tõesti sisukas ja optimistlik nädalalõpp. |
07.06.2009 at 08:42 |
2 edits. Last edited 07.06.2009 at 11:11 by peep (Moderator)
|
James Herne |
Nordschleife 29.05 - 01.06
Peep on ära teeninud kõigi osalejate kiituse ja ma arvan, et ta teab, et ka see, kes talle otseselt "aitäh" pole öelnud, mõtleb seda tegelikult. Aitäh!
____________________________
jamesherne.com
|
08.06.2009 at 09:30 |
|
James Herne |
Nordschleife 29.05 - 01.06
Üks asi veel, mida järgmine aasta oskab silmas pidada: et paigutada treilerile need autod alumisele korrusele, mis tilguvad. Saksapoole minnes tilkus minu auto peale Peebu autost midagi, aga õnneks polnud seda palju. Tagasiteel oli lugu hullem kui Ülari 968 Trans Ami õliga kaetud oli. Tagaluugi alaääre/antika tihend vajab vahetust.
Siiski ma arvan, et reis läks meil kõigil väga õnnelikult kui vaadata kui palju tehnikat seal nende päevadega lõhuti.
"Nürka 2010" kuupäevi võiks juba kaaluma hakata... ;-)
Võiks olla vahetult enne või vahetult peale mingit võidusõitu (24h?) et saaks vaadata kuidas seal võidu aetakse.
____________________________
jamesherne.com
|
08.06.2009 at 13:12 |
2 edits. Last edited 08.06.2009 at 13:13 by James Herne
|
peep Moderator |
Nordschleife 29.05 - 01.06
Vaatasin oma PB faile ja võrdlesin eelmisel aastal Evo failiga. Need pole mu parima ringi andmed aga suht head ajad olid mõlemal korral. Kahjuks ma ei mäleta millistes kohtades pidin hoogu alla laskma ehk mõni anomaalia on kindlasti sees, kui pidin aeglustama. Nende ringide BTG ajad on ca. 8.24 ja 8.46 vastavalt.
Evo v. Cup (mõlemad R888)
Max Tiergarten (esimene pidurduskoht peale silda) 177 vs 166
Min aeglane parem T13 tribüüni ette (kus tuli parremal oleva porte lähedalt sõita) 82 vs 72
Max Quiddelbacher Höhe (esimene hüpekas) 185 vs 168
Min Flugplatz 144 vs 155
Max enne Schwedenkreutz'i 196 vs 172
Min Schwedenkreutz apex 163 vs 168
Min Aremberg 84 vs 91
Max Fucsröhre 192 vs 173
Min Adenauer Forst 71 vs 76
Min Metzgesfeld 143 vs 140
Min Kallenhard 84 vs 77
Min Miss-Hit-Miss (3 apeksiga kiire pikk parem) 109 vs 131 (see oli Cup'i autoga mu lemmik !)
Min Breidscheid 99 vs 105 (vasak sillale)
Min Ex-Muhle 100 vs 90 (kohe peale silda mäest üles järsult paremale)
Apex Lauda kurv 168 vs 155
Max enne Bergwerk'i 172 vs 166
Min Bergwerk 68 vs 90
Max Kesselchen 189 vs 165 (pikk sirge mäest üles)
Kiire vasak enne Klostertal'i apex 145 vs 149
Min Karussell 62 vs 61
Max enne Hoche Acht 156 vs 142
Min Hoche Acht 103 vs 110
Min Wippermann (seal kus saab paremaga üle äärekivi lasta mäest alla) 121 vs 121
Max enne Pflanzgartenit (hüpekas, kus pealtvaatajad on) 165 vs 161
Min Pflanzgarten apex (parem peale hüpekat) 124 vs 130
Min Schwablenschwantz 82 vs 84
Apex pikk nimetu parem, mis viib välja peasirgele 133 vs 151
Kokkuvõttes ongi nii, nagu mul sisetunne ütles, Evo hoidis väga ok kurvikiiruseid hoolimata massist ja sige peal maksis võimsam mootor.
|
08.06.2009 at 16:03 |
2 edits. Last edited 08.06.2009 at 16:05 by peep (Moderator)
|
agent |
Nordschleife 29.05 - 01.06
Kuidas Maksimil läks? Tal oli vist teie kambast kõige mittekõlblikum rinka jaoks auto
____________________________
S2000 FTW |
08.06.2009 at 18:47 |
|
peep Moderator |
Nordschleife 29.05 - 01.06
Minu arvates ta sõitis päris kiiresti ja pole sel autol seal viga midagi, Pärnus ehk jäävad sirged väheke lühikeseks. Aga muidu mees rääkis, et rinka jaoks tahab eraldi auto ehitada... |
08.06.2009 at 18:50 |
|
|