Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
Riga 2009 järelkajaTere
Elusalt tagasi . Suured tänud Peebule ja Avole korralduse eest. Hommikupoole sadas natukene ja rada oli suhteliselt libe aga pealelõunat oli ilm ok. Kõik laabus ilusti ja märkimisväärseid intsidente vist ei olnudki. Ise sõitsin umb. 200 raja km. Toyo pidas rajal hästi aga kallet on vähe ikkagi ja hakkas välisääri sööma. Paar imelikku kolksu ilmusid küll vedrustusse. Üle künka vasakule kurv on ikka kõige mõnusam koht. Tänud ka Lotusega sõidu eest. Keegi tegi vast pilti kah.
Riga 2009 järelkajaOrgunn nagu ikka super - isegi ilm oli tellitud, sai proovida märga rada ka.
Pildistajaid on alati mitmeid, hea oleks kui pildistajad viitsivad näiteks Flickerisse pildid üles visata...
PS. Ega kellelgi juhtu Performanceboxi/Driftboxi tarbeks rajakaarti (circuit map) olema?
06.06.2009 at 23:09
1 edit. Last edited 06.06.2009 at 23:15 by lauri911
Riga 2009 järelkajaSee oli - nagu Riia ikka - puhas sõitjate üritus, soovi korral oleks võinud 6h jutti lasta. Märkimisväärne oli Rouli hommikusel vihmamärjal rajal näidatud kiirus - filigraaanne töö! Stardisirgel sai ka hinnata aeropaketi toimetamist veepilve kuju järgi auto sabas ja tundub, et see värk (tiib+difuusor) tõepoolest teeb seda milleks mõeldud ehk lisab survejõudu. Tarmo oli päeva kiireim nagu tavaks saanud. Kohalik Porsche-mees käis S-kurvsi rajalt väljas ning lõhkus auto tagumise nurga, ülejäänud jäid kõik üldjoontes terveks. Läti asjapulgad lubasid mulle ka aegade logifaili saata, siis saab täpsemalt näha kes ja mida.
Riga 2009 järelkajaTänud super ürituse eest. Mulle isiklikult hommikune vihma session väga meeldis. Tunnen kaasa Graabelile, kes auto põhjaga apexile pihta sai ning tähtsatest vedelikest ilma jäi. Loodan, et seal järgmine aasta kasõita saab.
Riga 2009 järelkajaRiia on tõesti Riia, ikka ringrada krt. Hirmsasti tahaks, et kuskilt investeeringuteks raha leitaks, patt oleks sellisel kompleksil lasta sedasi amortiseeruda
Seekord sai siis kolmel täiesti erineval autol kõrval istutud- Fkaasiku tehasest juba kiirena väljunud Golf R32´s, Ahto(Graabel) ise kangemaks tehtud Audi 90´s kui ka täitsa võidusõiduautoks klassifitseeruva Peepu E36 Cup masinas. Loomulikult kõik kolm aparaati käitusid ja jätsid täiesti erineva mulje. R32 (rehv Matador) oli selline väljapeetud ning minuarust väga stabiilselt käituv kiire putukas ning kuidagi väga "safe" tunne oli sõita. Ringiajad 1.43 kanti ning rehvi ja kurvimeetrite varu järgi võiks nii mõnegi sekundi maha ammustada. Fred pidurdas üpris vara sisse (pidurid kindlasti lubaks mõned meetrid juurde hammustada, eriasi kas mõttekas) ning kurvist väljudes auto kiirendas kenasti edasi. Jättis päris hea mulje, vedrustus võiks ehk tiba jäigem olla külgkallete suhtes aga tegemist on igapäevamasinag.
Ahto A90 on varustatud KW V2 coilidega ning Toyo rehviga. Sõidustiililt väga erinev näiteks Fredist- järsk viimasehetke pidurdus ning kiire kurvisisenemine. Kui toyo pidas, siis oli kõik ok kuigi tänu suurele kurvisisenemise hoole tuli rohkem tegeleda vahepeal sellega, et ikka kurv läbitud saaks Seda jäi meenutama ka teise sessi korralik spin peasirgele tulle, millest on olemas ka in-car video Päris lõpuni sõita seekord ei saanud, kuna karter ja radikas said tabamuse äärekivist kuid kes teeb, sel juhtub.
Loomulikult jättis kõige ehedama rajamulje ikka spetsiaalauto ehk Peebu E36. Kõik see autosse ronimise protsess ja sõidumüra tekitab eheda võidusõidutunde ning Peep ütles minuarust ülitabavalt, et kui selle korra läbi oled teinud, siis tänavasõidumasinaga rada sõita enam pinget ei paku.
Auto enda käitumine oli raju ning seda just kurvides, kus oli tõesti kartauto tunne. Kui rool juhilt käsu sai midagi teha, siis kõik muu masin ka sellele jäägitult kuuletus. Polnud hetkekski sellist tunnet, mida oma 1600kg kaaluva 4wd audiga näiteks alatajus kogu aeg tundin- milleks ma seda liigset massi kurvis taltsutama pean? Ilmselgelt kaotab see masin praegu liiderautodele ainult sirgetel kiiruses, usun täiesti Peebu väidet, et ntx Nordschleifel kurvis keegi eest ära ei sõitnud- nii sujuv ja olemuselt kerge tundus see kurviläbimine olevat. Ning loomulikult oli seal veel varu, kuna me sõitsime tol hetkel 1.40 aegasid. Väga super!
Kahju on, et Lotusel bensiin otsa sai ning pakutud kaasasõidust seekord asja ei saanud. Meeldiv oli see, et seda lahkelt soovijatele võimaldati.
Ühtlasi sooviks Avole ja Peebule õnne 25´da juubeli-OT eduka (taas)läbiviimise eest ning loodame, et Riia ka järgmisel aastal vaatamata kõikidele ohtudele ajakavva mahub.
quote:fkaasik: Tänud super ürituse eest. Mulle isiklikult hommikune vihma session väga meeldis. Tunnen kaasa Graabelile, kes auto põhjaga apexile pihta sai ning tähtsatest vedelikest ilma jäi. Loodan, et seal järgmine aasta kasõita saab.
Apexid on seal kõrged, ka minu naine pani viimases kurvis enne stardisirget sealt välja (ja siis rajale üle apexi tagasi) aga tundub hetkel, et ainult velje serv läks kõveraks, eks sillastend näitab. Kiirus oli väljasõites apexil 90 km/h, viskas auto kenasti õhku ja põhi jäi terveks.
Riga 2009 järelkajaKihvt oli! Nagu muudki on siin tõdenud, on tegemist "päris" ringrajaga. Isegi see oli väga vahva, et esimese tunni jooksul sai märga rada proovida. Kuigi kogu rada oli märg, oli pidamine IMO väga hea. Uue R888-ga sõites jäi vahe kuiva rajaga ainult kolme sekundi ringi.
Enda päeva lõpetasin peale paagitäie bensiini lõppemist (ca 40 ringi). Hea meelega oleks veel sõitnud, aga kriitiline pilk rehvidele ja piduriklotsidele tõendas, et kui tahta veel varsti hakkav Porsche klubi Alpide/Nürburgringi tuur ära teha, tuleb sõitmine lõpetada
Parimaks jäi 1:36.7, ca sekund kiirem kui eelmisel aastal. Tippkiirus parimatel ringidel oli PerformanceBoxi andmetel ~190 km/h kahes kohas ja 180+ peasirgel.
Riga 2009 järelkajaSuper üritus ja super rada. Ise olin esimest korda Riia rajal ja päeva lõpuks hakkas juba rajal ka juba mingi sõidurütm tekkima.
Päeva keskel paigaldasin autole fotoaparaadi ja filmimisin paari ringi.
Siin ongi üks ring rustangi taga sõites ajaga 1:46:
Riga 2009 järelkajaRaja kõrvalt kannatas üritust samuti vaadata , üritan järgmine kord ise ka osa võtta ja käe valgeks teha. Mõned seebikapildid siin: http://nagi.ee/photos/psychofox/sets/204689/
Riga 2009 järelkajaTänud korraldajatele. Riias sõita on ikka super feeling. Kahjuks see kord läks autoga natuke kehvasti aga õnneks oli see üsna ürituse lõpus. Ainult radika ja karteripõhjaga asi ei piirdunud...
Sellegi poolest on emotsioonid ainult positiivsed ja loodetavasti saame järgmine aasta seal veel sõita.
quote:VaikoK:
Siin ongi üks ring rustangi taga sõites ajaga 1:46:
Kui tohib, siis väike kommentaar: minu meelest teed sa kõige rohkem levinud trajektoorivaliku vea - keerad vähemalt sellel konkreetselt näha oleval ringil enamustesse kurvidesse selgelt liiga vara sisse (liiga varajane apeks).
____________________________ Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
Riga 2009 järelkajaCompact on saanud parimalt positsioonilt meie spini Audiga kenasti seeriasse
Isegi kõrval olles oli vähemalt 3x selle protsessi käigus tunne, et saab auto sirgeks tagasi. Aga täiesti ootamatult saavutas Toyo totaalse pidamise ning viskas massi kuidagi teisele poole uuesti lendu- suht veider oli minujaoks.
Kommenteeri siis juba veel natuke, raja viimane neljandik, kus tuleb künka pealt alla paremale keerata ja siis on sinka-vonka. Kas seal oli enam vähem pädev trajektoor tal? Peale mõningast jebimist jõudsin ise samasuguseni.
quote:serõi:
Kui tohib, siis väike kommentaar: minu meelest teed sa kõige rohkem levinud trajektoorivaliku vea - keerad vähemalt sellel konkreetselt näha oleval ringil enamustesse kurvidesse selgelt liiga vara sisse (liiga varajane apeks).
Tänud kommentaari eest. Igati positiivne kui kogenud sõitja juhib tähelepanu algaja vigadele
Kommenteeri siis juba veel natuke, raja viimane neljandik, kus tuleb künka pealt alla paremale keerata ja siis on sinka-vonka. Kas seal oli enam vähem pädev trajektoor tal? Peale mõningast jebimist jõudsin ise samasuguseni.
Ega minu arvamust absoluutse tõe pähe kindlasti võtta ei tasu, ma ju samasugune isehakanud amatöör nagu enamus meist, aga kurvidest konkreetsemalt rääkides, on minu arvamus järgmine:
1.20 - ok, jääd kenasti paremasse rajaserva;
1.28 - veidi varajane sissekeeramine;
1.37 - varajane sissekeeramine, aga jääd siiski piisavalt paremasse rajaserva;
1.44 - ok
____________________________ Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
Riga 2009 järelkajaPalju Riia rajal kiireimatel see lõppkiirus tuleb ka? Kui Civic sai siin 170 kätte, et mis seal näiteks Ander sinu kiirused olid? Või Tarmol?
____________________________
www.evonet.ee - EVO 9 RS
Riga 2009 järelkajaandrese jutule lisaks veel et 0:40 tunneli peale ka liiga vara natukene keerad sisse 0:57 pidurdad ka liiga vara sisse ka liiga vara 1:10 ka tiba hiljem võiks peale keerata. ülejäänud kommentarid on samad mis andresel.
@JustMe: minul riias põristab alla pikal sirgel ja stardisirgel 5käik piirjas mõned sekundid seega tabeli järgi võiks kiirus olla 180km/h
Riga 2009 järelkajaMina sain vaevu 155 (edit: mitte tunneli vaid) peasirge lõpuosas, ju siis ei käinud piisavalt hästi edasi? Endale tundus ka, et jube lahja minek oli.
08.06.2009 at 14:27
1 edit. Last edited 08.06.2009 at 16:05 by rustang (Moderator)
Riga 2009 järelkajaKuna mul oli käigukast natuke katki (järjekordne tüüpviga ), siis sõitsin kogu aeg 4. käiguga. Tulemus oli see et kui asi läks käppa siis istusin sageli piirajas mis on 160 km/h realspeed: suuresti peale hüpekat enne kerget vasakut, siis peale järsku paremat lõpus ja stardisirgel kusagil keskel. Piiraja on muidu 6500, turbo kukub tagant ära juba 5500 peal. Hirmus mõelda mis vint sellele asjale sisse oleks tulnud saanuksin 5 käiku ka kasutada - ilma turvapuurita kisuks vist mõnevõrra ebamõistlikuks...
Riga 2009 järelkajaMinu kiirused parematel ringidel PerformanceBoxi järgi olid järgmised:
1. Peasirgel: 182 km/h.
2. Enne tunnelit: 190 km/h.
3. Enne tunnelijärgset kurvi: 190 km/h (EDIT: siin on korralik varu, kuna ma ei julgenud üle tunneli nii kiiresti sõita, kui saaks).
4. Enne sellest järgmist kurvi: 172 km/h.
5. Enne sellest järgmist kuvi (see parem-vasak, kus Peep avarii tegi eelmisel aastal): 157 km/h.
6. Enne stardisirgele jõudvat parem-vasakut: 163 km/h.
Pakuks, et Tarmo tippkiirused võisid olla ca 10-15 km/h paremad, Roulil veel rohkem (210+).
08.06.2009 at 14:38
3 edits. Last edited 08.06.2009 at 15:25 by devilc (Moderator)