Poster |
Message |
Jesper
|
Võimas mootor
Soh, või BMW 325 Cup ja 150kW...
Jesper@läheb kohe kribinal proteste kirjutama 
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
24.05.2009 at 23:11 |
|
amblik
|
Võimas mootor
Pole mõtet, päriselus peaks sellel mootoril, mis peal on hetkel olema miskit 260 HP, aga kuna ta töötab avariiresiimis siis on ca 220HP.
Ja muretsemiseks pole põhjust, peale jaani sõidan juba uue ja veel kiirema cup reeglitele vastava mootoriga
|
24.05.2009 at 23:44 |
|
Jesper
|
Võimas mootor
Hehe Amblik, sa pead küsima nüüd allahindlust marketingis osalemise eest, sest ma naiivitarina mõtlesin et mis seal ikka, väike lihv kaanele ja läheb edasi, hind mingi 600 krooni max. Aga siis kui mainisin et mis masinaga tegu, võeti riiulist läikiv eeskuju välja ja küsiti et "kas teeme kõik sama moodi?". Mõtlesin korra vaikselt aga kindlalt kaugemale Bikernieki varjude vahele kaduva oranži pagasniku peale ja noh kolm korda võid arvata mis vastus oli ja mitu korda eelarve kasvas... 
Sorry offtopicu eest.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
25.05.2009 at 00:33 |
1 edit. Last edited 25.05.2009 at 00:33 by Jesper
|
Ivalo
|
Võimas mootor
Keegi võiks selle mootori teema splittida aga saan ma õigesti aru, et cupi autodel võib nüüd mootorit tuunida? Need muudatused mis reeglitega lubatud küll 40+ HPd ei tohiks anda.
Tobe on, kui see ehitamine käest ära läheb jälle, mingi 30k eelarvele rahulikult otsa taas. |
25.05.2009 at 09:46 |
1 edit. Last edited 25.05.2009 at 09:47 by Ivalo
|
peep
Moderator |
Võimas mootor
Jah, mootori tuunimine on täiesti vaba, turbod, kompressorid, nitrod kõik on lubatud. Ainult sellise mootoriga ei tohi EM sarja kuuluval võistlusel osaleda, sest seal kehtivad 325 klassi tehnilised reeglid.
Muudel võistlustel kehtivad üldjuhul teistsugused reeglid ja tipptiimid kasutavad seetõttu mitut mootorit. |
25.05.2009 at 10:04 |
2 edits. Last edited 25.05.2009 at 10:06 by peep (Moderator)
|
amblik
|
Võimas mootor
tipptiimid kasutavad seetõttu mitut mootorit
Tegelikult on põhjus palju lihtsam, kuna cupi mootor vajas hädasti sirgemaid klappe siis sai see maha võetud ja ootab nüüd oma järge.
Ja et auto nukralt kuskil kuuse all ei vedeleks laenasin teise mootori, mis ei vasta küll e36cup reeglitele, aga millega saab edukalt sõita rajapäevadel ja erinevatel klubiüritustel. Ja tundub, et kalender on suht tihe D)
Aga nagu juba eelpool mainisin, jaanipäevaks on taas õige mootor terveks ravitud ja valmis tööks ja kaitseks. |
25.05.2009 at 11:38 |
|
Lembit |
Võimas mootor
Mootori juures võimsust märkimisväärselt mõjutavad punktid on sellised:
3.4.2 Silindri diameeter 84 ja kolvikäik 75 mm. Mootorit võib üle puurida teise remontmõõtu 84,5 mm. Mootori surveaste ei tohi ületada 10,6:1 suhet. Lubatud on kolvigrupi tasakaalustamine tingimusel, et üks kolb ja üks keps on töötluseta.
3.4.4 Õhufiltri element vaba, kuid peab olema originaali mõõtmetega sarnane. Õhufilter kohustuslik.
3.4.5 VANOS’e eemaldamine lubatud ja sellega seoses sisselaske poolse nukkvõlli vahetus M50B25 mootori nukkvõlli vastu lubatud.
3.4.6 Plokikaane sisselaske ja väljalaske kanalite töötlemine lubatud kuni 2cm klapipesa põlemiskambripoolsest servast. Klapi kontaktpinna töötlemine lubatud.
Summuti väljalaske kollektorist edasi vaba, kuid auto peab mahtuma kehtestatud mürapiirangu sisse...
Eks siin ole hobujõude peidus päris mõni. Ningi hulk on ka tõlgendamisvõimalusi jäetud.
Juba kubatuuri arvelt peaks lisanduma üle 2 hj
Plokikaane arvelt peaks suurusjärgu võrra rohkem võimsust lisanduma.
Nukkvõllikeemia kah juurde.
Arvan, et need asjad kõik kokku annavad +10% võimsusele päris kindlasti.
Kui siia lisada ka kõik need muudatused, mis ei ole küll lubatud, aga ei suudeta kontrollida, siis on ilmselt ka rohkem võimalik. Ma ei julgeks küll +40 hj ilmtingimata välistada. |
25.05.2009 at 12:44 |
|
Ivalo
|
Võimas mootor
Selles mõttes on ikkagi jama, et kui keegi rahakam selle +40 hobujõudu viitsib lasta sellest mootorist välja viilida, siis sõidab ta teistel ringiga eest ära lihtsalt.
Aga mis ma siin ikka seletan, mul pole veel autotki. |
25.05.2009 at 13:48 |
1 edit. Last edited 25.05.2009 at 13:48 by Ivalo
|
Jesper
|
Võimas mootor
Noh, mina selle pärast ei stressaks, kui keegi ikka hakkab jube kiiresti eest ära kaduma siis see on tegelikult päris hästi näha. Mina näiteks oma kõverate klappide ja minekupeal kaanetihendiga ei jäänud Ruvest sirgetel maha, kogu kaotus esimese ja viimase koha vahel tuli kurvidest ja päris hästi on sõites aru saada, kui ei vajuta nii palju või keera nii sujuvalt ja hästi kui peaks, siis on kohe ka vahe sees. Ma muidugi ei tea mis ülekannetega teised sõidavad, aga Riia esimeses stardis ma olin korraks vist isegi viies või napilt kuues, aga noh kuna positsiooni kindlustamise trikid ei ole selged siis munasin kohe ka kõik ära ja rong läks kolinal mööda. Vt pilt: http://img12.imageshack.us/my.php?image=img9888t.jpg
Ma olen 100% kindel et ka kõige viletsama autoga on hetkeseisuga võimalik etapp võita, muidugi hea autoga on see tõenäoliselt lihtsam, aga vahed on ikka väga väikesed, puhtalt jõuga ei sõida keegi kellestki mööda. Noh ja Roland näiteks sõitis eelmine aasta paljudest mööda nagu postist, kõik arutasid et huvitav mis tal seal kõik tehtud on, aga see aasta pidasime Urmasega vahva lahingu maha ja ei olnud küll tunnet et autodes lõpptulemus kinni oleks.
Honda, sa plaanid järgmine aasta osaleda?
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
25.05.2009 at 18:06 |
2 edits. Last edited 25.05.2009 at 18:10 by Jesper
|
peep
Moderator |
Võimas mootor
Interneti hobujõud tulevad tõesti nii, et natuke viilid siit ja 2 hobust, puurid sealt ja jälle 2 hobust ning ülempiiri nagu polegi, kuid ega nad autot rajal kiiremaks tee.
Sõita tuleb ja mida rohkem seda parem. Reeglid on ok, need vabadused mis seal kirjas, on igaühe jaoks tehtavad kui vaja. Miljonär ei pea selle jaoks olema. Minu auto mootor on 220 tuhat sõitnud ja liigub küll. Plokikaane lasin küll üle käia,sest vanos oli peetis ja klapid kõverad. |
25.05.2009 at 18:16 |
|
hall
|
Võimas mootor
Olen Peebuga sama meelt, et kui kulutada see aeg ja raha, mis on vajalikud +40hj väljavõlumiseks pigem standardmootoriga autoga trenniskäimise ja mõne asjaliku treeneri/raamatu peale, on tulemus vähemalt hetkel küll parem.
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
25.05.2009 at 18:54 |
|
Ivalo
|
Võimas mootor
quote: Jesper:
Honda, sa plaanid järgmine aasta osaleda?
Plaanin jah. Mis sellesse võimsuse võidujooksu puutub, siis ega senikaua on kõik ok kuni sellise mootoriga masin rajale ilmub. :-)
|
25.05.2009 at 19:18 |
|
Jesper
|
Võimas mootor
Nojah, minu tagasihoidlikul hinnangul on need reeglid head ja õiged selleks et ei oleks mõtet lätit tegema hakata - ilmselt on võimalik osta kokku mingi 1200 kolbi-kepsu ja nende hulgast leida tasakaalus olevad, siis otsida flowbenchis kõige paremini voolav töötlemata kaas, klapipesade üle lõikamine on suht elementaarne selleks et tihedad oleks, noh ja nii edasi. Eks muidugi on reeglites auke millest võib rongiga läbi sõita, aga noh lõpptulemus saab olema rajal ka umbes sama silmatorkav kui see rong. Ja vaadates, millise agarusega rahvas nende pedaalikatete peale kokku lendas, siis mina ei prooviks, vähemalt kui on soov veel tulevikus ka mingit kohalikku võidusõitu harrastada, mitte lihtsalt paari karikat näpsata.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
25.05.2009 at 20:30 |
|
Umbertto
|
Võimas mootor
quote: Jesper: Ma olen 100% kindel et ka kõige viletsama autoga on hetkeseisuga võimalik etapp võita, muidugi hea autoga on see tõenäoliselt lihtsam, aga vahed on ikka väga väikesed, puhtalt jõuga ei sõida keegi kellestki mööda. Noh ja Roland näiteks sõitis eelmine aasta paljudest mööda nagu postist, kõik arutasid et huvitav mis tal seal kõik tehtud on, aga see aasta pidasime Urmasega vahva lahingu maha ja ei olnud küll tunnet et autodes lõpptulemus kinni oleks.
Jesper ! See vastus on TÕDE !! Lahing oli äge ! Eks see minu kulgemine rajal on parim näide, et ainult auto ei sõida, rooli ja istme vaheline tihend peab ka autole vastama..... Aga ma juba tuunin seda tihendit ja küll sealt ka ükskord midagi veits ilusamat tuleb...
|
26.05.2009 at 10:57 |
|
|