Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
Traction control F1-s keelatakseKuna Rustang vastutulelikult F1 teema ära tegi, siis ma ei saa kohe mainimata jätta et minu mõistusele jäävad need viimase aja reeglimuudatused küll täiesti arusaamatuks - FIA tundub olevat nagu kari väikeseid lapsi kelle ette pannakse hunnik juppe ja siis see jupp, mis kõige saatanlikum tundub, keelatakse ära. Mingit konkreetset plaani või asja seal küll ei paista, et nagu mida nad kõigi nende keelamistega nagu lõpuks siis saavutada tahavad? Masinatel on umbes sama kõvad tiivad küljes nagu väikelennukil, ilgelt laiad rehvid, kuupdollaritest koosnevad mootorid ja whatnot, aga siis keelatakse ära vidinad mis on igal toyota corollal peal.
Traction control F1-s keelatakseEks see mõne aastane F1 madalseis on juhatajad murelikuks teinud. Õige ka - sõit muutub loodetavasti vaatemängulisemaks. Sest lõppude lõpuks on ju sedasi, et "kes maksab, see tellib muusika", ehk siis kaudses mõttes kogu auditoorium kes vaatab/ostab/vahetab F1-te.
Traction control F1-s keelatakseTraction controli keelamine sai lihtsalt võimalikuks alates järgmisest aastast, kui autod hakkavad kõik spec. ECU'ga sõitma. Ära on tahetud teda juba väga pikka aega keelata ja eks see vahepealne lubamine oli kah vast pigem sellest tingitud, et seda ei suudetud kontrollida.
Tiibade ja kuupdollaritest mootorite kohapealt on ilmselt põhjuseks see, et F1 peab imago poolest jatkuvalt olema "Pinnacle of motorsport". Ehk siis, kui sari CART'st vms't aeglasemaks keerata, siis see paneks ilmselt üritusele tunduvalt kõvema põntsu, kui praegune möödasõitude vähesus.
Traction control F1-s keelatakseKunagi vaatasin pea igat F1 sõitu live´s olenemata kellaajast ja asukohast.. vahepeal kadus aga täielikult huvi asja vastu kuna polnud mitte midagi vaadata.
Kui ikka esimese 15 ringiga vahe 1. ja 2. koha vahel on 20 sek ja edaspidistega veel rohkem siis tüütab nagu ära küll.
Viimast etappi sattusin täitsa ekspromt vaatama ja mulle jäi mulje, et möödasõite ja üldiselt võistluslikku sõitmist nagu oleks rohkem võrreldes paari-kolme aasta tagusega.
Kuigi kohati esmakuulmisel tunduvad osad reeglid naljakad on paljud vaataja seisukohast õigustatud (rehvipoliitika jne).
Ok, selle muudatuse mõju võtab ilmselt mõned aastad aega, aga loodetavasti on ka F1-s ükskord selline olukord, kus tiim X võib piltlikult öeldes tulla sarja, osta kickass auto ja mootori ning kohe paugutama hakata. Tipptiime see uuendus ilmselt väga ei puuduta, aga keskmikute elu teeb way kergemaks, mis tähendab neile kergemini tulevaid sponsorrahasid ja muud head. Äkki võib näha ka Lola, Panoze ning teiste edukate vormelitootjate F1-projekte, kuna nad ei pea enam piirduma ühe keskpärase tiimi heaks töötamisega, vaid võivad sõlmida lepingu mitme tiimiga ning seega ka uurimis- ja arendustööd palju suuremalt ette võtta.
Traction control F1-s keelatakseCool, autod käituvad pärast elektroonikavidinate keelustamist nagu minu mustang päris lahe on näha f1 vormelit kurvi läbimas külg ees ja libisemise vältimiseks väljapööratud esiratastega
quote:BlueStang: Cool, autod käituvad pärast elektroonikavidinate keelustamist nagu minu mustang päris lahe on näha f1 vormelit kurvi läbimas külg ees ja libisemise vältimiseks väljapööratud esiratastega
Minutiline videolõik Hamiltoni libistamistest, pakub silmarõõmu küll:
Traction control F1-s keelataksePäris raske saab poistel esimene ilma TCS'ta sõit lõpuni veeretada. Hakkavad lõpuks mõned tegijad õiges valguses paistma.
quote:BlueStang: Cool, autod käituvad pärast elektroonikavidinate keelustamist nagu minu mustang päris lahe on näha f1 vormelit kurvi läbimas külg ees ja libisemise vältimiseks väljapööratud esiratastega
Minutiline videolõik Hamiltoni libistamistest, pakub silmarõõmu küll:
Kohe tekkis seos Schumi stiiliga juba kardi ajast peale. Oli üks hea video youtube favorites-ide all, aga tundub, et praeguseks on see kustutatud.
Traction control F1-s keelatakseKui nüüd ei eksi, siis üks kommentaator oli väravavaht Poom? Vähemalt kvalifikatsioonis.
Teist paraku ei kuulnud kuna uni vajas mind ja vaatasin õhtul ITV 1 ülekande salvestist arvutist.
Seal räägiti inglise keeles ja põhimõtteliselt käis jutuvada ikka brittide ümber. Lewis seda, Lewis toda.
Aga lõpuks hakkas see brittide ümber käiv jutuvada ära tüütama.
Aga huvitav oli seal ITV variandis jälgida, kuidas suure eelarvega telekanalites asjad käivad.
Kommentaatoreid jalaga segada ja otse sündmuskohas
Ülekanne ise kah juba tund enne starti käivitus.
Võistlus oli omamoodi šokiteraapia. Pagana kahju, et Bourdais masin ää kooles 2-3 ringi enne lõppu. Aga paljudel oli kehv päev.
Nädala pärast siis kordus
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
Traction control F1-s keelatakseRääkisid Rein Luik ja Kalev Kruus. Mis puudutab ala tundmist, siis suure tõenäosusega Luigele Eestis selles vastast ei ole, kuid onlines ülekannet läbi viia on sootuks teine teema ja Luik seda teha ei taha. Tundub, et telekanalil on läbirääkimised seniste tegijatega pooleli, sest Luik sai kutse kvalifikatsiooni ja võistlust kommenteerida sisuliselt reede õhtul. See on ettevalmistuseks liialt lühike aeg, pealegi pärineb kodaniku viimane sellealane kogemus rohkem kui paari aasta tagant.
Võistlus ise väga võitluslik polnud - juhtus küll palju, kuid mõõdumisi ja võitluspaare oli vähe. Tundub et Ferrud ning McLarenid on teistest peajagu üle (mida võis arvata), kuid järgmine grupp on tihedam kui eelmisel aastal - mis on hea.
quote:Kaido: Rääkisid Rein Luik ja Kalev Kruus. Mis puudutab ala tundmist, siis suure tõenäosusega Luigele Eestis selles vastast ei ole, kuid onlines ülekannet läbi viia on sootuks teine teema ja Luik seda teha ei taha. Tundub, et telekanalil on läbirääkimised seniste tegijatega pooleli, sest Luik sai kutse kvalifikatsiooni ja võistlust kommenteerida sisuliselt reede õhtul. See on ettevalmistuseks liialt lühike aeg, pealegi pärineb kodaniku viimane sellealane kogemus rohkem kui paari aasta tagant.
Peaks TV3-le mingi kirja saatma, et pangu Vabamäe ja Klaar tagasi!
Peaks TV3-le mingi kirja saatma, et pangu Vabamäe ja Klaar tagasi!
Ära sa seda küll tee!!!
Need kommentaatorid said juba esimese ülekande teiseks pooleks aru, et Pit Radiole peale ei räägita. Kui nad veel sellele kah pihta saaks, et nii mõnigi eestlane oskab lisaks Inglise keelele ka Saksa ja Soome keelt, ja seoses sellega võiks kõigil meestel pressikal ka omas keeles ära rääkida lasta ja alles siis kokkuvõtet tegema hakata, oleks areng juba mäekõrgune.
Vähemalt haiget hülgemöla ja ebapädevat BS'i tuli minuarust selle jälgimise jooksul telekast tunduvalt vähem. Ei mingeid "karboonfiibreid" ega "rubiinioid".
Traction control F1-s keelatakse - kuna "cable guy" ei saanud hakkama, siis pidin vaatama esimest etappi otseülekandena mobiliist - päris naljakas. Üldjoontes saad aru mis toimub, aga sõitjaid on raske eraldada ja numbritest ei saa midagi aru . Detailidest samuti mitte (a la miks keegi välja pani vms.). Elad ainult (ingl.) kommentaaride najal.
Aga tundus vähemalt põnev ja minu arust tühja need Kimi vead, kõik võidu nimel ongi ainuke õige variant.
Traction control F1-s keelatakseVabamäe ja Klaar oli vastikud. Ma ei mäleta, kummal, oli vist Vabamäe, oli eriliselt nõme negatiivne suhtumine kõigesse. Ära tüütas seda irinat kuulata. Soome pealt oli vaadata super, kahju, et nad oma ülekanded ära kolisid.
quote:devilc: Vabamäe ja Klaar oli vastikud. Ma ei mäleta, kummal, oli vist Vabamäe, oli eriliselt nõme negatiivne suhtumine kõigesse. Ära tüütas seda irinat kuulata. Soome pealt oli vaadata super, kahju, et nad oma ülekanded ära kolisid.
Nõus! Lisaks veel massiivsetes hunnikutes inglise keelest eesti keelde raiutud efektitsevaid tehnilisi väljendeid ja "Rubiinio Parikellu'sid" Ei tea miks, aga alati tuli vastikusest külmavärin üle selja kui kuulsin "Rubiinio Parikellu" :-)