Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
quote:I.V.B: Huvitav, millal siiamaile mõni Noble või Exige või Caterham Superlight tekib?
Caterham Superlighti moodi asju on Saugal liiklunud. Kui Urmas Kiviselja Estfield veel aeglane oli (väikese ringi aeg 40.?) siis minu ex-võidusõiduauto juppidega Estfield sõitis ilma suurt harjutamata&seadistamata Sauga suurel ringil madalat 58.? aega. Caterhami SL parameetreid peast ei mäleta aga Estfield tegi 0-100 4,3 sek (Evod ja STI-d on ikka aeglased, mis?). Kahjuks on see auto nüüd Rootsis.
Lotus 2-ElevenOmal ajal tuli Estfield suure hurraaga välja, et nüüd teeme maatasa kõik autod nii ringrajal kui kiirenduses aga pole kummalgi alal eriti midagi näha olnud, see sama auto välja arvata, millest Tarmo eespool räägib. Enamik neid autosid mis mina olen näinud on natuke poolevinnaga aretised, kuigi potensiaali on kõvasti. Võib-olla probla selles, et algne Locost kontseptsioon tegelikult ei toiminud ja nende ehitamine on siiski päris kallis lõbu ning need kes tegema hakkasid, pole valmis selliseid summasid maksma, et korralik asi teha ?
Lotus 2-ElevenMa olen ikka tugevalt seda usku et korraliku tsikli hinnaga (suurusjärk 200 tuhat krooni) on täiesti võimalik elementaarautot müüa ning kasumisse jääda - lihtsalt eksisteerib lihtsamaid võimalusi raha teenimiseks ning selle pärast selliseid masinaid eriti ei tehtagi. Milleks punnida ülikiiret autot teha kui poolpidused asjad hästi müügiks lähevad. Või kui ülikiire auto eest annab milli küsida, siis miks seda odavalt müüa.
Aga locosti potentsiaali realiseerimiseks peab seda nii palju ümber ehitama, et sama hästi võiks nullist uue auto projekteerida. Selle aparaadi geniaalsus on imho konseptsioonis, mitte niivõrd konkreetses konstruktsioonis.
10.03.2007 at 16:10
3 edits. Last edited 10.03.2007 at 16:15 by Jesper
Lotus 2-ElevenLocosti geniaalsus on 50/50 kontseptsioonis ja konstruktsioonis, sest odavama raha eest siiski kiiremat masinat ei ehita ja see algne Colin Chapmani konstruktsioon on võrratu. Küsimus on materjalis, millest see masin ehitada ja komponentides, mis sinna peale panna, mitte niivõrd konstruktsioonis. (Caterham CSR 260 sõidaks kindlasti BalticGT esiotsa aegu Saugal)
Lotus 2-ElevenMa mõtlesin seda et kui locost teha kallitest hi-tec juppidest, siis tulemuseks pole ilmtingimata imekiire auto. Kui sa seal kasvõi mingit vedrustuse geomeetriat või midagi muud sarnast muuta tahad, siis samade teadmistega, mida on vaja locosti modimiseks, saab juba nullist auto ehitada. Locosti fenomen on lihtsalt see et keegi on vaevunud odavate Fordi juppide peale projekteerimistöö ära tegema ning selle raamatuna välja andnud, nii et iga harrastaja võib selle asja ilma võidusõiduinseneriks õppimata kokku panna. Konstruktsioonis iseenesest pole midagi väga erilist, suht kuulikindel värk kõik.
Anoh muidugi võin eksida, ma pole mingi ekspert, lihtsalt tehnikapede
PS. Caterham pole locost, seal on metsik R&D taga ja ega keegi sulle ei ütle kuidas nad oma autosid ehitavad. Tippmudelid maksavad ka suht uhkelt. Ma ei tea kui palju Chapmani algsel konstruktsioonil locostiga ühist on, aga pakuks et umbes sama vähe. Kogenematule silmale tunduvad kõik samad autod, aga jumal on detailides, nagu öeldakse.
13.03.2007 at 13:25
2 edits. Last edited 13.03.2007 at 13:30 by Jesper
quote:peep: nende ehitamine on siiski päris kallis lõbu ning need kes tegema hakkasid, pole valmis selliseid summasid maksma, et korralik asi teha ?
See on tõsi. Baltic GT esiotsas sõitev Estfield maksaks mitte alla 0,5 milli eek. Panin kunagi ligikaudset eelarvet kokku sellise "Estfield edition Garfield" kohta ja sain summaks ligikaudu 600tuh, vist oli ca' 3 aastat tagasi. Praegu ei saaks Estfieldiga aga Baltic GT-s sõita, sest seoses Radical ilmumisega eelmisel aastal tahetakse sellel aastal sellised konseptsioonid keelata. Ka turvalisus oli Estfieldi puhul asi omaette, see, et 2001 aastal Linnaringil mind peale lubati, oli väga "eriline" juhus. Kaido (Baltic GT klassi esindaja) teab asjast rohkem kindlasti.
Kes kiiresti tahaks kulgeda, peaks võibolla Radicale uurima - nende hinnad Rootsis ei tundunudki väga hirmsad olema, algavad ka seal 0,5 milli juures... Võin öelda, et lahtises (tuuleklaasita) autos sõitmine on elamus omaette.
quote:PS. Caterham pole locost, seal on metsik R&D taga ja ega keegi sulle ei ütle kuidas nad oma autosid ehitavad. Tippmudelid maksavad ka suht uhkelt. Ma ei tea kui palju Chapmani algsel konstruktsioonil locostiga ühist on, aga pakuks et umbes sama vähe. Kogenematule silmale tunduvad kõik samad autod, aga jumal on detailides, nagu öeldakse.
Nojah, kuigi USAs loetakse locostiiks pea iga põlve otsas tehtud Lotus Seveni replicat, mitte ainult selle ühe konkreetse raamatu järgi tehtud masinat ja kes otsib, see leiab ka Caterhami raami ja sildade konstruktsiooni täpsed joonised ning need ei erine üldsegi palju selle ametliku Locosti omadest. Ja kogu selle konseptsiooni geniaalsus ongi lihtsus, kuulikindlus ning kergus, sest ega kiiremaid tänavalegaalseid masinaid rinkale ei ole eriti olemas kui caterhamid või nende head hi-tech koopiad. Üks näide isetehtud autost, mis sama kiire kui high end Caterham: http://www.race-cars.com/carsales/lotus/1056739377/1056739377ss.htm
quote:I.V.B: Caterhami raami ja sildade konstruktsiooni täpsed joonised ning need ei erine üldsegi palju selle ametliku Locosti omadest.
No kiirematel Caterhamidel on sõltumatu tagavedrustus, pushrodidega esivedrustus, ümartorudest raam... Ma ei ole üldse mingi locosti-vastane ega midagi, vastupidi, aga see "mitte üldsegi palju" makes all the difference in the world. Mis puudutab seda viimast aparaati, siis kui sa juba oskad teha töötavat sõltumatut tagasilda, oskad sa selle ka ükskõik mis muu kujuga auto alla teha, pole nagu mingit tohutu suurt võitu enam selle Locosti raami kasutamises. Raam on lihtsalt suur kronstein mis mootorit ja vedrustust koos hoiab.
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
Lotus 2-ElevenSeoses radicaliga purunes hetkeks ka minu iseehitamise unelm. Kui aastaid kogud kopikat ja üritad vaikselt kruvi-polt-kardaan haaval kiiret autot ehitada ja siis mõtled, et koos garaaziüüriga ja paljude tööriistade ostuga, (mida auto omamisel vaja pole, vaid konstrueerimisel) läheb asi tunduvalt rohkem maksma kui 4a vana radical koos 3komplekti rehvide ja velgedega (sügisel oli siin pakkumine 230 000sek, nüüd on kurss ka langenud...) milleks siis "locost" ehitada?
http://www.blocket.se/vi/18090143.htm?ca=23_11_s Siin ka 3komplekti velgi ja rehve, hinnale lisandub käive 25%. No kas on mõni mees, kes enam vähem samasse auku auto on eestis ehitanud alla 300 000? Ja oma töö maksab ka ju...... Pisar tuleb silma, oleks võinud lollitamise asemel laenu võtta ja praegu juba radicaliga sõita.
23.01.2009 at 13:02
1 edit. Last edited 23.01.2009 at 13:05 by rookierice
quote:rookierice: Seoses radicaliga purunes hetkeks ka minu iseehitamise unelm.
Aga see isetegemise rõõm, omandatud kogemused jne. - kas see pole midagi väärt? Osad inimesed peavad seda isegi tähtsamaks. Teised, kes sellest ei pea - nendele on tõesti parem "valmis" asi osta.
EDIT: Osmast kogemusest. Lada esispoileriga nikerdasin ühel kevadel päris jupp aega - mille kohe esimesel treeningul (Riias) katki sõitsin. Aga pean tunnistama, et see ehitamise protsess (raamatust tuhnimisest kuni valmisdetaili külgekruvimiseni) pakkus mulle rahulolu.
____________________________
Focus RS
23.01.2009 at 13:12
1 edit. Last edited 23.01.2009 at 13:14 by Garfield
Lotus 2-ElevenYeah, mina alustasin oma autohobi Locosti ehitamisest, mis ei saanud küll valmis, aga kogemus ning maailmapildi avardumine oli hindamatu. Kui kunagi ise rauale käppa külge ei pane, siis maksad päeva lõpuks ennast ogaraks igasugu tühiste teenuste ja bolt-on juppide eest.
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
Lotus 2-ElevenUhkus ongi see, mis mind omaloomingut edasi arendama sunnib, aga rahaliselt see väga mõtekas pole ja kõige hullem on see, et tuhanded tunnid garaazis ei paranda sõiduoskusi karvavõrdki ning pärast võin oma 700kilose 300hepase ulmepüssiga minna saugale ja 1.6gti golf1 käest kotti saada kuna mina mitu aastat ehitasin, teine sõitis.
Lihtsalt tuleb endale selgeks teha kui palju ohverdatakse ja mille nimel, ma kahetsen aga liigun edasi, liiga hilja on asi lõpetada ja uuesti alustada enam ei saa. Ja kui kunagi midagi reaalselt edenenud ka on siis kindlasti neti teema jõuab minu väikse omaaretuse kohta.